Praėjusią savaitę supažindinau jus su nauju mano sugalvotu testu – Ioniqmat (matas pagal Ioniq), kurio metu palyginau naująjį Volkswagen e-Up! su savo Hyundai Ioniq electric. Šią savaitę metas antram raundui. Kairiajame ringo kampe BMW i3 94Ah su baltais marškinėliais, apvyniotais juodu diržu. Dešiniame – taip pat baltais marškinėliais vilkintis, medaliais apsikarstęs Hyundai Ioniq electric. Šį kartą varžovai vienodo amžiaus – abu gimę 2016 metais. Dar įdomiau, kad ir kelionių patirtis beveik vienoda – i3 susukęs 46 tūkstančius, o Ioniq – 43 tūkstančius kilometrų.

BMW yra lengvesnis, mat pagamintas iš aliuminio, karbono ir plastiko. Ioniq yra tradicinis automobilis, nekurtas taip, kad būtų kuo lengvesnis. Nors „ant popieriaus“ Hyundai turi 28 kWh talpos bateriją, o BMW 33 kWh, iš tikrųjų čia vėl susiduriame su panaudojamos ir visos baterijos talpos skirtumais. BMW deklaruoja visą baterijos talpą, o Hyundai – panaudojamą. Realiai, galima panaudoti (available) baterijos talpa yra labai panaši – 27.2 kWh pas i3 bei 28 kWh pas Ioniq. Taigi, tikrasis skirtumas – vos 0.8 Ioniq naudai, o ne 5 kWh atvirkščiai. Na ir dar truputis skaičių – pagal EPA matavimus BMW i3 94Ah gali įveikti 183 km, o Hyundai Ioniq electric – 200 km.

Ioniqmat testas – i3 vs Ioniq electric

Trumpai priminsiu sąlygas – pilnai įkrautais elektromobiliais važiuojama Kaunas-Alytus-Kaunas maršrutu, kuris yra apie 120 kilometrų. Važiuojama vienodu greičiu, tuo pačiu metu (arba bent jau tą pačią dieną paeiliui) vienodomis sąlygomis salone. Matuojamas rezultatas pusiaukelėje, o po to – finiše. Tada elektromobiliai vėl įkraunami iki 100 procentų ir taip pamatuojamos realios, o ne ekrane rodomos energijos sąnaudos, įskaitant ir visus įkrovimo nuostolius ir gamintojų optimizmą. Tuo pačiu paskaičiuojama ir kelionės kaina.

Startas – Kaunas

BMW i3 startuoja pirmas, maloniai šviečiant saulutei, kai temperatūra lauke yra 4.5 laipsnio šilumos. Nieko panašaus į pirmojo Ioniqmat testo metu buvusį uraganą, tad ir rezultatas šiandien turėtų būti gerokai geresnis. Planuojamas BMW įveikti atstumas pilna įkrova – 197 km.

Kadangi už lango karantinas, į testus netraukiu kitų žmonių, o pats negaliu tuo pačiu metu vairuoti abiejų elektromobilių, tad Ioniq electric važiuoja savo kelionę iškart po to, kai i3 iš jos grįžta. Sąlygos panašios, tik oro temperatūra kiek mažesnė – 3 laipsniai, bet tai esmės nekeičia. Hyundai su pilna įkrova žada nuvažiuoti 188 km. Vėlgi, turim klasikinį pavyzdį, kai Ioniq electric laikosi pesimistinės kilometrų prognozės.

Pusiaukelė – Alytaus LIDL

Kaip ir praėjusį kartą, taip ir šį kartą apsisukau lygiai toje pačioje vietoje – Alytaus LIDL automobilių stovėjimo aikštelėje. Kadangi kartu nebuvo daugiau keleivių, niekas bandelių į parduotuvę eiti neplanavo, tad sustojimas buvo kiek trumpesnis – tik rezultatų nusirašymui, o iš karto po to – kelionė atgal.

BMW i3 rodė, kad nuvažiavo 57.5 kilometro, vidutinės kelionės sąnaudos – 18.6 kWh/100 km, vidutinis greitis – 72.1 km/h. Šiai kelionės daliai išnaudota 36%, o dar liko 64% baterijos talpos. Prognozuojamas įveikti atstumas su baterijos likučiu – 105 km. Taigi, nuo pradinės 197 km prognozės „praradome“ 92 kilometrus, nors nuvažiavome tik 57.5 kilometro.

Hyundai Ioniq electric, kaip ir teste su VW e-Up!, suskaičiavo mažiau įveiktų kilometrų, nors buvo važiuota identišku maršrutu. Kiek? 1.5 km mažiau – 56 km. Pradedu įtarti, kad kaltos – žieminės Hyundai Ioniq electric padangos, kurios yra 5% aukštesnės, nei standartinės.

Prognozuojamas kilometrų likutis – 131 km. Nuo planuotų 188 km su pilna įkrova sumažėjo 57 kilometrais. Sakyčiau, pagirtinai tikslu. Vidutinis kelionės greitis – 75 km/h, o vidutinės sąnaudos – 15.8 kWh / 100 km. Sąnaudos kur kas geresnės, nei uraganinio bandymo su e-Up! metu! Na ir paskutinis skaičius – baterijos likutis – 69%, arba 5% didesnis nei BMW i3. Panašu, kad Ioniq šį kart veržiasi į priekį.

Finišas – Kaunas

BMW i3 “spidometras” finiše rodė 115.1 nuvažiuotą kilometrą. Baterijos likutis – 28%, o likusių nuvažiuoti kilometrų prognozė – 47 km. Taigi, sudėjus nuvažiuotus kilometrus ir prognozuojamą likutį gauname 162.1 km. Jei matuoti matematiškai, kai 115.1 km yra 72%, tai 100% turėtų būti apie 160 km. Pradinė prognozė buvo 197 km, tad realus rezultatas nuo planuoto skiriasi apie 20%. Bendros kelionės sąnaudos šiek tiek sumažėjo iki 17.9 kWh / 100 km. Vidutinis greitis – 71.1 km/h.

Ioniq, kaip galima buvo tikėtis, finiše rodė mažiau – nuvažiuotus 112 kilometrų. Kad būtų teisingiau, skaičiuokime, kad tai irgi 115 km, kaip ir BMW. Baterijos likutis – 35%, prognozuojama likusių kilometrų – 61. Sudėjus 115 įveiktų ir 61 prognozuojamą gautume 176 km. Pasinaudoję matematiniais skaičiavimais gautume 177 km. Skirtumas nuo kelionės pradžioje planuotų 188 km – 6%. Jau nebe taip tikslu, kaip pusiaukelėje, bet vis tiek šiek tiek geriau nei šiandieninis konkurentas. Vidutinis visos kelionės greitis – 73 km/h, o vidutinės sąnaudos – 15.4 kWh/100 km.

Planas ir realybė

Šį kartą atrodo nepadariau „pirmo blyno“ klaidos ir abiejų elektromobilių prognozuojamą atstumą pažiūrėjau su įjungtu šildymu, tad ir plano bei realybės skirtumas buvo mažesnis. Žinoma, padėjo ir žymiai geresnės oro sąlygos – jokio uragano ir pakankamai nebloga oro temperatūra, kuri, tiesa, Ioniq važiavimo pabaigoje nukrito iki 1 laipsnio.

BMW i3 kelionės pradžioje prognozavo 197 kilometrus, Hyundai Ioniq electric – 188 kilometrus. Po kelionės suskaičiavus baterijų likučius gavome, kad su pilna baterija i3 turėtų tokiomis sąlygomis įveikti 160 km, o Ioniq electric – 177 km. Skirtumas nuo planuojamo BMW atveju – 23%. Hyundai – 6%. Prisimenant, kad lygiai tokiu pačiu maršrutu važiuojant su e-Up! Ioniq atstumas buvo vos 147 km (30 km mažiau), galima suprasti kokios atšiaurios buvo pirmojo Ioniqmat testo sąlygos.

Įkrovimas po testo

Pirmą po testo įkroviau Hyundai Ioniq electric. Tiesiog, paskaičiavau, kad jo įkrovimas truks beveik iki 1 nakties, kai dar nemiegosiu ir galėsiu perjungti, o BMW, tikėtina, būtų trukęs ilgiau. Taigi, įkrovimo pradžioje elektros skaitiklis rodė 13481 kWh. Po įkrovimo, naktį – 13500.8 kWh. Įkrovimui sunaudojome 19.8 kWh. Pagal vidutines 15.4 kWh / 100 km sąnaudas, 115 kilometrų atstumui turėjome išnaudoti 17.7 kWh. Jei visi skaičiai tikslūs, įkrovimo nuostoliai siekia apie 12 procentų.

BMW įkrauti, kaip ir buvau numatęs, prireikė daugiau – 25.2 kWh (nuo 13500.8 iki 13526 kWh). Skirtumas nuo rodomų kelionės sąnaudų – 20.6 kWh (17.9 kWh * 1.15) gan ženklus – 22%. Nustebčiau, jei būtų tokie dideli įkrovimo nuostoliai, tad labiau tikėtina, kad tiesiog BMW ekrane rodė  optimistiškesnį sąnaudų skaičių, nei jos realiai buvo.

Hyundai įkrovimo kaina po 0.15 Eur / kWh būtų 2.97 Eur, o 100 kilometrų kelionės kaina tokiu atveju – 2.58 Eur / 100 km. BMW įkrovimo kaina gavosi 3.78 Eur, o 100 kilometrų kelionės kaina – 3.29 Eur arba 0.71 Eur pigiau šimtui nuvažiuotų kilometrų.

Reziume

Šį kartą apylygėje kovoje nugalėjo Hyundai Ioniq electric, kurio baterijoje, panašu, dar likę šiek tiek „parako“ ir kuriam, nors nepadėjo didesnis svoris, tikrai padėjo gerokai aerodinamiškesnės kėbulo formos. Miesto režimu, tikėtina, nuvažiuojamo atstumo rezultatas būtų apylygis, o gal BMW net laimėtų, nes jam nereikia vežioti tiek „antsvorio“, bet tai – kitoks testas. Na, o Ioniqmat testo rezultatas po dviejų bandymų – 1:1, mat pirmą kartą Ioniq pralošė e-Up!, o šį kartą laimėjo prieš BMW i3.

P.S.

Mano bandytas BMW i3 yra parduodamas ir jį galite rasti, apžiūrėti bei išbandyti UAB Autoerdvė salone Vilniuje, Oslo g. 7. Kontaktus bei skelbimą galite rasti čia – https://autoplius.lt/skelbimai/bmw-i3-hecbekas-2016-elektra-10670413.html

Kiti Ioniqmat testai

Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020

Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016

Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015

Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here