Rugsėjį šildymo stengiausi dar nejungti – juk elektromobilių vairuotojai tam turi šildomą vairą ir šildomas sėdynes. Tiesa, buvo pora rytų, kai juntamas šaltis tiesiog „stingdė kaulus”, tad visgi teko šildytis normaliuoju būdu. Čia labai pravertė KIA Soul EV turima „Driver only” funkcija, apie kurią šiek tiek plačiau – kitą savaitę. Kaip ten bebūtų, bendrą rugsėjo sąnaudų rezultatą vis dar priskirčiau vasariniam važinėjimo režimui.
Nissan Leaf vs KIA Soul EV
Aš, lygindamas elektromobilius, žiūriu į visokias detales ir techninius subtilumus, o va šis žmonos teiginys atspindi juntamąjį skirtumą. Ir, kaip bebūtų keista, tai duoda, rodos, visai nedaug – vos 25 procentais talpesnė baterija. Jei lyginti skaičiais (taip, kaip aš mėgstu), EPA metodika išmatuotas Leaf ir Soul EV nuvažiuojamas atstumas skiriasi visai nedaug – 135 km ir 150 km.
Realiai, KIA Soul EV nuvažiuoja tikrai daugiau nei 15 km toliau, nei Nissan Leaf. Sakyčiau, kad nuvažiuojamas atstumas mieste yra tiesiogiai proporcingas baterijos talpos skirtumui – 25%, arba 135 km ir 170 km. Rodos, ir šis skirtumas nėra labai esminis, bet nuo ten, kur gyvename, tai duoda ekstra papildomą kelionę į miestą, kurios kartais Leaf ir pritrūksta.
KIA Soul EV reikia rečiau įkrauti
Dabar jau žinau, kad labai norėčiau įsigyti Nissan Leaf su talpesne baterija, kad galėčiau deramai palyginti beveik vienodos talpos baterijas turinčius Nissan Leaf ir KIA Soul EV. Tiesiog, tokiu atveju konkurencija būtų „lygesnė”, mat dabar KIA Nissan’ui „duoda į kaulus”. Lygiai taip, kaip 2015 metų lietuviškose elektromobilių lenktynėse 🙂
KIA Soul EV vs dyzelinis BMW 530d
Na, o kol neturiu atsakymo į šį klausimą, palyginimas 2017 metų rugsėjį atrodo štai kaip:
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2017.09 | KIA Soul EV | 1948 | 15.86 | 137.55 |
2017.09 | BMW 530d | 1948 | 153.41 |
Taigi, įveikus beveik 2000 km per rugsėjį, KIA Soul EV kuro sąskaita (dyzelinas skaičiuotas po 1,05 Eur) man sutaupė 137 eurus. Praėjusio mėnesio rezultatas buvo dar rimtesnis:
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2017.08 | KIA Soul EV | 4639 | 58.26 | 289.67 |
2017.08 | BMW 530d | 4639 | 347.93 |
Viso, per 2 mėnesius, vairuodamas elektromobilį, o ne dyzelinį, vidutiniškai 7,5 litro naudojusį automobilį, jau esu sutaupęs 427 Eur. Kaip ten sakoma – gera pradžia pusė darbo?
KIA Soul EV 100 km kelionių kaina ir rekordai
Jei atidžiai žiūrėsite į lentelę, pamatysite joje du skaičius – 200 km ir 212 km viena įkrova. Tikrai taip – tai yra mano realiai rugsėjį įveikti atstumai Kaune su vienu įkrovimu. Tam, kad pasiekti 200 km net nereikėjo labai stengtis. Na, gal ir reikėjo šiek tiek pagalvoti prieš „minant tapkę iki dugno”.
Pasiekti mano asmeninį rekordą – 212 km viena įkrova nebuvo taip lengva. Kelias dienas iš eilės važiuojant į darbą apie tai galvojau, stengiausi daugiau energijos regeneruoti, riedėti iki šviesoforų, ramiai įsibėgėti ir t.t. Visgi, tai nebuvo važiavimas specialiai suplanuotu maršrutu, leidžiantis nuriedėti maksimalų įmanomą atstumą. Tai buvo realus važinėjimas mieste, tik „pensininko režimu”.
Beje, mėnesio rezultato kainą iškreipė 825 km, įveikti mano komandiruotės metu, kurie praktiškai nieko nekainavo. Realus rezultatas būtų ne toks geras – būtų sutaupyta mažiau, o išleista daugiau. Beje, kaip visada, įkrovimai namie prie datos neturi žvaigždutės.
Diena | Nuvažiuota, km | Kelionės kaina, € | 100 km kaina, € |
2-6 | 200 | 2.72 | 1.36 |
7-8 | 79 | 1.13 | 1.43 |
9 | 148 | 2.50 | 1.69 |
10-12 | 212 | 2.73 | 1.29 |
*13-16 | 273 | 1.91 | 0.70 |
17-20 | 37 | 0.53 | 1.43 |
*21-26 | 825 | 1.88 | 0.23 |
27-29 | 174 | 2.47 | 1.42 |
VISO | 1948 | 16 | 0.81 |
na kadangi klausiama nuomonė, tai savo paskysiu: manau kad užtektų ketvirčio santraukos kad susidaryti bendrą vaizdą ir kad norintys sutaupyti kuro kainą pamatytų jog tai įmanoma.
Geriau daugiau dėmesio skirti kitiems elektromobilio eksploatacijos niuansams.
Ačiū!
O man kiek kitaip atrodo. Esu labiau „krapštukas”, tad tikrai patiko kai anksčiau rasdavau aprašytą temperatūros įtaką keleto dienų sanaudomis, greito įkrovimo stotelėse patirtus nuotykius ir šalia dar lentelę su sąnaudų palyginimu. Suprantu, kad nuolat to paties rašyti neverta (apie temperatūras ir pan.), bet KIA mėnesio lentelė bent man įdomi.
Ačiū!
P.S. Straipsnio pradžioje yra nuotrauka su, manau, automagistralėje esančia įkrovimo stotele. Ar kokio nors komentaro ta tema nebus?
Nelabai yra ką komentuoti… Kol kas dar neveikia. Lyg ir planas, kad iki spalio galo, jei viskas pagal planą.