Kodėl tiek dėmesio skiriu šilumai? Ogi todėl, kad elektromobilio nuvažiuojamas atstumas stipriai priklauso nuo aplinkos temperatūros, mat šaltą elektromobilio saloną reikia šildyti, o tai sekina bateriją. Na, bet kaip ten bebūtų, balandis prabėgo, tad metas suskaičiuoti kiek gi šį mėnesį nuvažiavau kilometrų ir kokia buvo elektromobilio 100 km kaina.
Balandžio pasiekimai
Dėl tam tikrų aplinkybių didžiąją balandžio dalį Leaf’as buvo vienintelis šeimos automobilis, tad skirtingai nuo ankstesnių mėnesių, gerokai daugiau kilometrų įveikiau mieste. Užmiesčio kelionių buvo trys – Alytus, Vilnius ir Šakiai. Tiesa, neapsigaukite – nuvažiuoti iš Kauno į Alytų ar Šakius ir grįžti neįkrovus baterijos su mano turimu 2013 metų Nissan Leaf neįmanoma. Tenka pasikliauti bėdoje nepaliekančiais giminiečiais, mat nei Alytaus, nei Šakių rajonuose elektromobilių įkrovimo stotelių, deja, nėra.
Nissan Leaf sąnaudų rekordai
Didžiausia 100 km kaina šį mėnesį – 2,25 Eur. Mažiausia – 0,53 Eur. Pastarasis rezultatas pasiektas kelionės į Vilnių dieną, kai kroviausi Elektrėnuose, Vievyje ir dar pasipildžiau Kaune prie LIDL esančioje greito įkrovimo stotelėje. Per mėnesį viso nuvažiavau 1725 kilometrus, iš kurių 1174 buvo įveikti vien mieste, o dalis likusių – užmiestyje su nedidele porcija miesto.
LIDL greito įkrovimo stotelė ir jos apribojimai
Tas pats pilietis (vardo, deja, nepaklausiau) man pasakė, jog greito įkrovimo stotelė prie LIDL parduotuvės turi apribojimą – krovimas vyksta 30 minučių. Iš pradžių galvojau, kad jis taip sako tik norėdamas pateisinti tai, jog ištraukė krovimo laidą iš mano Nissan ir pradėjo krauti savo.
Visgi, aš piktinausi be reikalo ir stotelė iš tiesų įkrauna vienu ypu 30 minučių (30:05 jei būti tiksliam), o po to įkrovimas sustoja. Keista, mat atrodo, jog viskas vyksta ir toliau – rodomas progreso indikatorius, bet laikas ir kilovatvalandės „nebebėga”. Taigi, jei paliksite savo elektromobilį krautis, o grįžę po daugiau nei pusvalandžio rasite ištrauktą laidą ir besikraunantį kolegą – nesipiktinkite. Tiesiog, „jūsų laikas baigėsi” 🙂
Lentelė – 100 km kaina
Na ir štai visa lentelė su detalėmis bei tos dienos oro temperatūra (minimumas ir maksimumas):
Diena | Išnaudota, kWh | Nuvažiuota, km | 100 km kaina, € | Temp. |
1 | 18.5 | 107 | 1.66 | 8 20 |
5 | 16.1 | 83 | 1.86 | 2 14 |
*7 | 6.3 | 45 | 1.34 | -1 11 |
8 | 11.6 | 64 | 1.74 | 3 10 |
*10 | 10.3 | 90 | 1.10 | 3 18 |
*15 | 6.9 | 76 | 0.87 | 1 8 |
*16 | 17.2 | 138 | 1.20 | -1 4 |
18 | 19.2 | 82 | 2.25 | -4 5 |
*19 | 9.4 | 91 | 0.99 | -3 5 |
21 | 18.5 | 99 | 1.79 | 0 7 |
*23 | 7.5 | 109 | 0.66 | 0 9 |
24 | 16.5 | 82 | 1.93 | -1 8 |
25 | 13.3 | 64 | 2.00 | 3 14 |
*26 | 14.6 | 264 | 0.53 | 2 9 |
27 | 12.5 | 70 | 1.71 | 2 11 |
28 | 14.3 | 70 | 1.96 | 3 8 |
*29 | 18.3 | 149 | 1.18 | 3 8 |
30 | 7.7 | 42 | 1.76 | 1 10 |
VISO km | 1725 | 1.47 |
negi iki alytaus neuztenka pirmyn/atgal be krovimo ?
man teko viena kart vaziuoti tai alytu pasiekiau isnaudojes 52% baterijos, lauke buvo apie 1-2 silumos, naudojau peciuka ir greitis apie 85-90 km. buvo.
vaziuojant be peciuko baterijos turetu uztekt i abi puses.
Vasarą – užtenka, bet „ant marytės plauko” – grįžti su ~3% likučiu. Tokį pavasarį kaip šis, bent jau man – 130+ km viena įkrova su įjungtu bent dalį kelionės šildymu yra neįmanoma.
Dar papildymas: stotele isjungiama 22:05.
Kiek prikrauna per tą pusvalandį?
Priklauso nuo daug faktorių, bet skaičiuojant paprastai – stotelės galia 50kw, max krauna apie 40 kW galia, taigi per pusvalandį – apie 20 kW. Leaf baterija 24 kW, tad jei nebūtų tų mano minėtų faktorių, pusvalandžio užtektų 85% baterijos įkrauti. Realiai, apie 60-70% įkrauna, jei baterija tuščia