Bandysiu apžvelgti tiek Lietuvos, tiek ir užsienio naujienas, kurias pastebėjau per praėjusį mėnesį. Na, o jūsų komentarai su svarbiomis naujienomis, kurias praleidau pro akis – labai laukiami ir pageidaujami. Na, o pirmas naujienų blynas – žemiau.
Pirmoji greito įkrovimo stotelė Kaune
Tiesa, pirmasis „greitas” blynas buvo kiek prisvilęs – stotelė nuo pat pradžių įkrovė elektromobilių baterijas gerokai lėčiau, nei turėtų. Kadangi ši ABB stotelė yra to paties modelio kaip ir viešos įkrovimo stotelės Vievyje ir Elektrėnuose, buvo nesunku palyginti ir suprasti, kad kažkas ne taip. Taigi, po euforijos sekė nusivylimas – stotelė porą savaičių klientus pasitiko užrašu „neveikia”. Na, bet viskas baigėsi gerai – po remonto stotelė vėl veikia ir veikia tikrai neblogai. Jau nemažai 100ProcentuElektrinis Facebook draugų išbandė šią stotelę ir tikrai nenusivylė.
Beje, Lidl stato ir parduotuvę su greito įkrovimo stotele Šiauliuose. Tikėtina, kad tai bus apskrita pirma vieša įkrovimo įkrovimo šiame mieste, mat Šiaulių savivaldybė nelabai džiugina elektromobilių savininkus ir šio klausimo nesprendžia.
Elektromobilių parkavimas Vilniuje
Tiems, kas gyvena Vilniuje ir nuolat automobilį palieka mokamose aikštelėse, galbūt, tai nėra labai bloga naujiena, mat jie už parkavimą tiek sumokėtų per savaitę. Bet, kaip pastebėjo mūsų Facebook draugai, miesto svečiams iš principo parkavimas pasidarė mokamas. Jei sostinėje lankaisi neperdažniausiai, klausimas, ar apsimoka pirkti leidimą, ar tiesiog mokėti už parkavimą.
Tiems, kurie leidimus jau yra įsigiję, jie galios iki leidimų galiojimo pabaigos, o po to, tikėtina, teks mokėti 40 Eur mokestį. Beje, jei pasaulyje didesnis kiekis reiškia masto ekonomiją ir kaina dėl to krenta, tai Lietuvoje leidimų brangimas buvo paaiškintas būtent didesniu elektromobilių kiekiu ir tuo, kad jiems reikia išdavinėti vis daugiau leidimų. Čia Lietuva, čia lietūs lyja 🙂
Sujudus spaudai ir elektromobilių vairuotojams toks absurdiškas kainos pakėlimas turėjo būti persvarstytas. Visi laukė, kad mokestis bus atšauktas visai ar bent jau bus grąžinta prieš tai buvusi kaina, deja, taip kol kas neįvyko. Rodos, savivaldybė išgirdo pasiūlymą nedalinti jokių leidimų, o tiesiog leisti nemokamai parkuotis visoms EV numerius turinčioms transporto priemonėmis, bet patvirtinimas gali užtrukti iki 2 mėnesių. Tikėkimės, kad po dviejų mėnesių išgirsime geras naujienas!
Pirma greito įkrovimo stotelė atsinaujino
Turbūt jungties nusidėvėjimas nebuvo priežastis stotelę keisti, bet ją pakeitė universali ABB stotelė, turinti 3 tipų jungtis, tad tikrai yra progresas. Įdomu, kur savivaldybė pastatys senąją stotelę. Žinoma, jei stotelė buvo nupirkta, o ne tik nuomojama.
Lietuvoje bandomas elektrinis autobusas
Kadangi kompanija Solaris gamina troleibusus, sukurti elektrinį autobusą neturėtų būti labai sunku – paimi autobuso kėbulą, sudedi troleibuso „vidurius” ir dar įdedi „šiek tiek” baterijų. Tas šiek tiek – 200 kW. Vos du kart daugiau, nei talpiausią bateriją turintys Tesla automobiliai.
Tokios talpos baterija autobusui leidžia nuvažiuoti iki 150 km, tad visos dienos važinėjimui mieste to tikrai neužtektų. Bandymų metu autobusas važinėjo su pertrauka viduryje dienos, kuri reikalinga įkrauti baterijas.
Elektromobilių Gineso rekordas
Lietuvoje, deja, negalėtume tokio rekordo nei sumušti, nei pakartoti. 2016 metų gruodžio pabaigoje Lietuvoje turėjome registruotus 325 elektromobilius, tad galėtume surinkti nebent pusę rekordinio skaičiaus. Bet net ir tam reiktų žvėriškų pastangų.
Savavaldžiai Nissan Leaf Londone
Nissan savo sistemą kuria kartu su NASA organizacija, o pirmasis jų bendras viešas „vaisius” – Londone važinėjantys patobulinti Nissan Leaf su šia technologija. Tai – kol kas tik bandomasis projektas, bet tikėtina, kad būtent šias technologijas rasime Nissan Leaf antros kartos modelyje jau kitąmet.
Beje Londonas kovą turi ir dar vieną naujieną – legendiniai Londono taksi automobiliai – „cab’ai” bus elektriniai. London Taxi Company šiuos elektromobilius gamins naujai atidarytoje gamykloje, kuri kainavo 346 ml svarų.
Tesla pardavimų rekordas
Tesla planuoja pristatyti apie 50000 savo elektromobilių per pirmą 2017 metų pusmetį. Pusę jau turi, tad, tikėtina ir pusmečio rezultatą pavyks pasiekti. Antrą pusmetį startuos Model 3, tad šie skaičiai pradės didėti kur kas ženkliau.
Besiruošdama Tesla Model 3 pardavimų pradžiai Tesla taip pat nutraukė prekybą pigiausiu Model S modeliu P60. Nors pavadinimas sufleruoja, kad ši Tesla turėtų turėt 60 kWh talpos bateriją, iš tikrųjų tai – P75 modelis, kurio 75 kWh talpos baterija programinės įrangos pagalba apribota iki 60 kWh. Klientai, nusipirkę P60 galėjo vėliau nusipirkti „patobulinimą” iki P75. Pasak Tesla, praktiškai visi P60 pirkėjai vėliau pirko šį atrakinimą, tad P60 nebeteko prasmės.
Tiek naujienų buvo 2017 kovo mėnesį, o balandžio naujienas pasistengsiu surinkti jau po mėnesio!