Žiemą Nissan Leaf elektromobilio 100 km kaina kai kuriomis dienomis beveik siekdavo 4 eurus. Tokia kaina tikrai nėra tai, ko tikisi elektromobilį perkantys vairuotojai. Juk visi pardavėjai kaip susitarę sako, kad įsigiję elektromobilį sutaupysite milžiniškus pinigus. O 4 eurų 100 km kaina jau yra netolima labai taupių dyzelinių ar suskystintomis dujomis varomų automobilių sąnaudoms. Tiesa, ne žieminėms sąnaudoms.
Kovo pasiekimai
Kovo pradžioje teko pasirgti ir pagulėti lovoje, tad Nissan Leaf elektromobilis turėjo kitą vairuotoją ir šiek tiek tinginiavo. Tiesa, tai nesutrukdė (o gal netgi padėjo) viršyti nuvažiuotų 2000 km ribą per mėnesį. Kovą įveikiau 2279 km, o tai – daugiau nei du kart daugiau už vasario mėnesio rezultatą.
Šiek tiek aktyviau kovo mėnesį naudojausi ir viešomis įkrovimo stotelėmis. Tokių dienų, kai dalinai įkroviau bateriją viešose stotelėse buvo net 9. Du iš jų – naujojoje greito įkrovimo stotelėje Kaune (pirmoje tokioje Kaune), prie naujos LIDL parduotuvės. Taip pat ir visas tolimesnes keliones įgalino tik įkrovimai viešose stotelės. Deja, bet su Nissan Leaf įveikiamu atstumu viena įkrova be jų – niekaip.
Mėnesio sąnaudų rekordai
Kas pamiršo – priminsiu, kad savo Nissan Leaf kraunu naktimis, naudodamasis pigesniu ESO tiekiamos elektros energijos tarifu – 0,096 eur / kWh. Tai lengvai leidžia padaryti Nissan Leaf elektromobilio nustatymuose esantis krovimo laikmatis. Tiesa, tai sukelia šiek tiek nepatogumų kraunantis darbo dienomis viešose įkrovimo stotelėse, mat laikmatį reikia nepamiršti išjungti. Tiesiog kitaip įkrovimas nevyksta.
Per mėnesį įveikti 2279 km, skaičiuojant naktiniu elektros energijos tiekimo tarifu man kainavo 33,34 Eur (įskaitant ir visus nemokamus įkrovimus viešose stotelėse). Mėnesio 100 nuvažiuotų kilometrų vidutinė kaina – 1,79 Eur. Jei visi įkrovimai būtų mokami arba visi būtų daromi namuose, šis skaičius siektų apie 2 Eur. Manau, kad tai vis tiek geras rezultatas.
Lentelė
Diena | Išnaudota, kWh | Nuvažiuota, km | 100 km kaina, € | Temp. |
1 | 17.1 | 75 | 2.19 | 8 1 |
3 | 18.3 | 78 | 2.25 | 5 1 |
5 | 16.6 | 79 | 2.02 | 7 0 |
6 | 12.9 | 51 | 2.43 | 3 0 |
7 | 19.3 | 78 | 2.38 | 1 0 |
8 | 18.2 | 84 | 2.08 | 5 -2 |
* 9 | 15.9 | 92 | 1.66 | 6 -3 |
* 10 | 21.9 | 158 | 1.33 | 4 1 |
* 11 | 22.2 | 240 | 0.89 | 6 1 |
13 | 10.2 | 42 | 2.33 | 5 1 |
14 | 9.3 | 43 | 2.08 | 8 1 |
15 | 9 | 39 | 2.22 | 8 1 |
16 | 10.3 | 41 | 2.41 | 10 -1 |
17 | 8.5 | 37 | 2.21 | 7 -2 |
* 18 | 18.5 | 253 | 0.70 | 5 1 |
19 | 6.3 | 26 | 2.33 | 7 2 |
20 | 8.8 | 39 | 2.17 | 7 1 |
22 | 21.2 | 108 | 1.88 | 9 0 |
23 | 10.7 | 52 | 1.98 | 12 -1 |
* 24 | 6 | 57 | 1.01 | 9 0 |
* 25 | 14.9 | 154 | 0.93 | 5 -1 |
* 27 | 14.9 | 231 | 0.62 | 13 3 |
28 | 8.5 | 43 | 1.90 | 11 2 |
* 29 | 12.8 | 74 | 1.66 | 6 0 |
* 30 | 8 | 67 | 1.15 | 7 0 |
31 | 7 | 38 | 1.77 | 11 4 |
VISO km | 2279 | 1.79 |
Ačiū už pasidalintus duomenis. Kokiomis sąlygomis automobilis laikomas nakį žiemą?
Žiemą, kaip ir vasarą, lauke. Garažo neturiu, prie darbo jo irgi nėra. Garaže tik jei remontuoti reiktų ar prekybos centre būna.