kelionė su 24 kWh Nissan LeafŠtai ir antrasis straipsnelis, parašytas ne mano, o kitų elektromobilių mėgėjų. Šį kart – žieminė Luko kelionė su 24 kWh Nissan Leaf Šiauliai – Vilnius – Šiauliai:

Elektromobilį Nissan Leaf 2013 vairuoju 9 mėnesius. Per šį laikotarpį nuvažiavau 15000 km, pagrinde Šiauliuose ir aplink. Ilgesnėms kelionėms turime „dyzeliuką”, bet jo prireikia nedažnai.

Dažnas Šiaulietis manęs klausia – o ar galima į Vilnių nuvažiuoti su Leaf’u? Vasarą porą kartų buvau važiavęs, kol dar nebuvo krovimo stotelės prie Kėdainių. Atkarpa Šiauliai-Kaunas tuomet buvo gerokai ekstremalesnė. Žiemą nebuvau bandęs niekur toliau važiuoti, tad dviese su drauge nusprendėme išbandyti šį nuotykį. Ji turėjo reikalų, susijusiu su darbu Vilniuje, o man po slogų taip pat norėjosi ką nors įdomesnio nuveikti.

Šiauliai – Kėdainiai

Sekmadienio rytą pajudėjome iš Šiaulių su 94% įkrauta baterija. Pirmas tikslas – prie Kėdainių esanti krovimo stotelė, įrengta prie Lifosa gamyklos. Važiavome kuo ekonomiškiau, nes iš Lifosa 22 kW stotelės galingumo Leaf’as gali krautis vos 6 kW galingumu (daugiau „netempia” Leaf elektrinė sistema). Krovimo laiko sumažinimui reikia išsaugoti kuo daugiau energijos baterijoje. Taigi, važiavome lėtai, bet užtikrintai.

Žemiau pateiksiu informaciją apie kiekvieną atkarpą – baterijos įkrovą išvykstant, nuvažiuotą atstumą, „cruise” greitį, bendrą atkarpos vidutinį greitį, baterijos įkrovą atvykus ir krovimo ypatumus.

Šiauliai 94%
Nuvažiuota 101 km Šildymas minimaliai
Cruise greitis 70 km/h
Vidutinis greitis 65 km/h
Lifosa 17% (-77%) 1,31 km /1%

Kėdainių pramogos

Atvykus į krovimo vietą prie Lifosa nieko nelaukę išėjome pasivaikščioti iki Kėdainių. O iki jų ne taip ir arti – iki senamiesčio ~3,3 km (45 min pėstute). Takelis pėstiesiems – puikus. Apėję senamiestį užsukome skanios kavos į LAFFA Coffee kavinukę, o po to grįžome atgal. Grįžus Leaf’as jau rodė 93%. Per 2 h ir 17 min krovimo krovimo stotelė prisuko 14,33 kWh. Pagal Leafspy apps’ą krovimas vyko 5,8 kW galingumu.

Kėdainiai – Elektrėnai

Sekantis sustojimas – netoli Elektrėnų esanti greito įkrovimo stotelė, iki kurios buvo 93 km. Taupyti energijos nereikėjo.

Lifosa 93%
Nuvažiuota 93 km Šildymas netaupant
Cruise greitis 90 km/h
Vidutinis greitis 72 km/h
Elektrėnai 15% (-78%) 1,19 km/1%

Elektrėnai ir šaunusis Tesla vairuotojas 

Atvykus iki Elektrėnų įkrovimo stotelės ten jau stovėjo Tesla Model S 90 kWh, kuris jau buvo bepradedantis krauti savo bolidą su vieninteliu man tinkančiu kroviklio lizdu CHAdeMO. Tesla vairuotojas jau buvo spėjęs užsidėti perėjimą, tinkantį krauti Teslą iš CHAdeMO, bet, pamatęs jog atvykau su Leaf, net neprašius atlaisvino CHAdeMO ir pasijungė kitą Teslai irgi tinkantį „pistoletą”, nors šis jam krovė dvigubai lėčiau nei CHAdeMO. Buvau labai maloniai nustebintas.

O Tesla – graži, nauja. Vos 3 mėnesių amžiaus, pirkta Europoje. Savininkas prasitarė, kad tik antrą kartą kraunasi iš krovimo stotelės, mat Tesla nuvažiuojamo atstumo – virš 300 km žiemą – pilnai pakanka. Įtariu, kad vasarą ir 450 km nesunkiai nuvažiuotų. Po 20 min krovimo stotelė jau rodė, jog man įkrovė 10,8 kWh, o Leaf’as rodė 72%. Kadangi jau turėjau pakankamai energijos nuvažiuoti iki Vilniaus ir atgal iki Vievio krovimo stotelės, skubėjau atlaisvinti greitesni kroviklį Teslos savininkui.

Elektrėnai – Vilnius – Vievis

Važiavome iki geležinio vilko žiedo, kur pusantros valandos stovėjome (bet nesikrovėme), o po to pajudėjome atgal iki Vievio greito įkrovimo stotelės.

Elektrėnai 72%
Nuvažiuota 72 km Šildymas netaupant
Cruise greitis 90 km/h
Vidutinis greitis 78 km/h
Vievis ~5% (-67%) 1,07 km/1%

Vievis 

Nuo Vievio normalus važiavimas netaupant baigėsi ir prasidėjo taupus, mat toliau kelionės plane – tik lėtos įkrovimo stotelės. Vievyje stovėjome 45 min, per kurias pagal stotelę įkrovėme 18,2 kWh, iš kurių, įtariu, apie 2 kWh nukeliavo salono šildymui stovint. Iš pradžių įkrovimas vyko 45 kW greičiu, o pajudėjome į Kauną, kai krovimo greitis pagal Leafspy programėlę sulėtėjo iki lėtos krovimo stotelės greičio – 6 kW. Leaf’as rodė 87%, tad laikas judėti į Megą.

Vievis 87%
Nuvažiuota 66 km Be šildymo
Cruise greitis 70 km/h
Vidutinis greitis 69 km/h
Mega 46% (-41%) 1,6 km/1%

Kaunas, Mega 

Atvykus į Kauną mane nustebino kelionės ekonomija. Po antrojo greito krovimo Vievyje baterija jau buvo įšilusi iki 25-28. Važiavome be šildymo, mat buvome pakankamai prisikaitinę, kol krovėmės Vievyje. Be to, važiuojant beveik visą kelią priekyje kompaniją palaikė kažkoks sunkvežimis įjungtais geltonais švyturėliais, kuris taip pat šliaužė 70 km/h greičiu.

Pamačius Megos įkrovimo stotelę supratau, kad mums šiandien sekasi – stotelė neužimta. Kiek esu girdėjęs, gan dažnas atvejis – rasti užimtą. Pastatėme krauti ir nuėjome vakarieniauti. Kol maistą atnešė, kai kas dar ir spėjo per rūbų parduotuves prasisukti ;). Grįžome po 1 h 30 min, o šalia jau stovėjo identiškas Leaf’as. Krovimas vyko 5,8 kW galingumu, Leaf’as jau rodė 95%, stotelė gyrėsi įkrovusi 10,33 kWh. Dar 5 min pašildžiau saloną ir, kai įkrova pakilo iki 98% pajudėjome atgal į Kėdainius.

Išvažiuojant Leaf’as gyrėsi, kad nuvažiuosim 178 km su šia įkrova, todėl iš pradžių dar buvo minčių važiuoti tiesiai į Šiaulius nestojant. Deja, pakeliui tapo aišku, kad jau geriau šiltai pasikrauti Kėdainiuose ir grįžti namo, nei sušalus bandyti pasiekti namus ekstremaliuoju būdu.

Mega 98%
Nuvažiuota 49 km Be šildymo
Cruise greitis 70 km/h
Vidutinis greitis 62 km/h
Lifosa 64% (-34%) 1,44 km/1%

Kėdainiai, antras dublis

Kol krovėmės, kankinome išmaniuosius. Kas Facebook’ą scroll’ino, o kas rimtais reikalais užsiėmė – bandė susirašyti visus duomenis apie praėjusius krovimus. Stovėjome lygiai valandą, o stotelė rodė įkrautus 6,4 kWh. Leaf’as rodė 92%. Prisišildėme saloną ir išjudėjome į namus.

Lifosa 92%
Nuvažiuota 101 km Be šildymo
Cruise greitis 70 km/h
Vidutinis greitis 67 km/h
Šiauliai 19% (-73%) 1,38 km/1%

Kėdainiai-Šiauliai 

Šioje atkarpoje bijojau, kad lėtai važiuodamas trukdysiu eismui, bet sekmadienio vakare nuo Kėdainių iki Radviliškio mus aplenkė vos vienas automobilis – kelias buvo tuščias. Beje, nors paskutines tris atkarpas važiavome vienodai, ekonomija krito nuo 1,6 km su 1% iki 1,38km su 1%. Kalta čia, mano nuomone, baterijos temperatūra, kuri nuo Vievio iki Šiaulių nukrito nuo 28 iki 15 laipsnių. Lėtai važiuojant ir lėtai kraunantis ji nešyla. Taip pat įtakos turėjo ir aplinkos temperatūra, kuri grįžus jau buvo -4 C.

Kelionės apžvalga

Išvada tokia – kol kas tokią kelionę galima sau leisti tik kai nešalta, niekur neskubi ir turi susigalvojęs veiklos, ką veikti tuo metu, kol elektromobilis kraunasi. Visas atkarpas galėjau važiuoti 90 km/h greičiu, bet tuomet krautis lėtose krovimo stotelėse būtų tekę dar ilgiau.

Visai neprailgo pasivaikščiojimas Kėdainiuose, ar vakarienė Megoje. O va sėdėjimas automobilio salone stebint kol kapsi procentai – ne pats linksmiausias užsiėmimas. Greitos krovimo stotelės – kitas reikalas. Krovimai neerzintų, jei Lietuvoje būtų normalus greito įkrovimo stotelių tinklas kas 100 km – sustoji pusvalandžiui ar trumpiau ir važiuoji tolyn.

Jei kalbėtume apie Nissan Leaf ir kasdieninį važinėjimą juo mieste – tai puikus elektromobilis. Galimybės krautis namie neturiu, tad kraunu darbe. Gyvenant Šiauliuose niekada netrūko nuvažiuojamo atstumo. Neteko taupyti ar stebėti baterijos įkrovos, mat pilnai pakanka to, kiek elektromobilį įkraunu darbe. Tiesa, darbe kraunu 6 kW galios krovikliu (standartinis, pridedamas prie automobilio kroviklis krauna ~2 kW).

Viso kelionės metu įveikėme 486 km. Pagal Leaf skydelį ekonomija – 7,4km/kWh. Padangos buvo pripūstos po 2,9 bar.

Previous articleLaukiamiausias 2017 metų elektromobilis – antra dalis
Next articleNissan Leaf garso izoliacija #5 – stogo izoliacija

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here