Prieš dvi savaites Kauniečius, važinėjančius elektromobiliais ar įkraunamais hibridais pasiekė žinia apie tai, kad prie URMAS prekybos miestelio arba liaudiškai vadinamų „bazių“ atsirado nauja įkrovimo stotelė. Gerai, kad plečiasi tinklas ir galimybė įkrauti atsiranda naujoje vietoje, bet yra keli minusai.
Pirmas – nedidelis minusas – įkrovimo stotelė ne „greito“, bet „lėtojo“ arba kitaip vadinamo „įprasto“ tipo. Taigi, Nissan Leaf įkrovimui galėsite naudoti tik 6.6 kW arba 3.3 kW krovimo režimus, priklausomai nuo automobilio pagaminimo metų.
Palyginimui – greito įkrovimo stotelėje elektra „pilama“ 50 kW režimu. Su 6.6 kW per valandą galėsite įrauti apie 20% 24 kW talpą turinčios baterijos. Taigi, nauja įkrovimo stotelė – pliusas. Jos įkrovimo sparta – minusas. Esmė – Kaune vis dar nėra nė vienos greito įkrovimo stotelės (Vilnius, mano žiniomis, turi bent 3). Labai laukiam pagerėjimo šioje srityje.
Antras minusas – taip pat nėra labai didelis – įkrovimo stotelė nėra pačioje patogiausioje vietoje ir darbo dienomis prieiga prie jos yra gana kebli. Panaši situacija kaip ir su prie KTU esančia stotele – abi yra uždarų automobilių aikštelių gale, o tai sąlygoja lavinti apsisukimo, manevravimo atbulomis ir lindimo pro nedidelius tarpus „skillsus“.
Savaitgaliais stotele besinaudojančių URMAS pirkėjų laukia nedidelis iššūkis – kulniuoti nuo jos iki taip reklamuojamo centrinio kauno turgaus ar Sanitex, o po to su pirkinių krepšiais atgal. Į vieną pusę – 750 m, taigi, niekur „neblūdijant“ jūsų laukia 1.5 km kelionė. Beje, tiek KTU, tiek ir URMAS stotelių privažiavimą galima nesunkiai padaryti paprastesnį bei artimesnį, bet, galbūt toks buvo tikslas – kad vairuotojai lavintų vairavimo įgūdžius, o dar ir pasportuotų.
Na, ir trečias – riebus minusas, kurio neturi KTU stotelė – URMAS įkrovimo stotelėje galite krautis tik tada, jei turite kažkokį daiktą, kuris paleidžia krovimą. Kadangi to daikto neturiu – negaliu pasakyti ir jums, kas tai tiksliai yra. URMAS puslapyje yra tokia informacija: „Automobilių įkrovimas šioje stotelėje yra nemokamas – pakaka prie ekrano pridėti specialų pakabuką. Jį prekybos miestelyje URMAS gali gauti visi elektromobilių vairuotojai, kurie pareikš tam norą užsiregistruodami prekybos miestelio interneto tinklalapyje.“
Tokį pat minusą turi ir prie PC Mega esanti įkrovimo stotelė, bet ten problema lengvai išsprendžiama (bent jau PC darbo metu) – kortelė įkrovimo startui išduodama iškart. Kaip gi yra su URMAS stotele? Mano istorija tokia (gal jums pasisekė labiau?):
- URMAS paskelbė naujieną apie naują įkrovimo stotelę birželio 16 dieną
- Tą pačią birželio 16 užsiregistravau interneto svetainėje įkrovimo pakabukui gauti
- Po kelių valandų, tą pačią birželio 16 gavau laišką iš URMAS marketingo vadovo asistento – „Dėkojame, kad užpildėte elektromobilių įkrovimo stotelės registraciją. Taip pat džiaugiamės, kad esate socialiai atsakingi ir Jums rūpi kokioje aplinkoje gyvenate. Artimiausiu metu susisieksime su Jumis ir pakviesime atsiimti pakabuko, kurio pagalba galėsite naudotis įkrovimo stotele. Atvykimo metu turėkite elektromobilio techninį pasą.
Bėda tame, kad šiandien – birželio 30 ir praėjus lygiai dviem savaitėm nuo naujienos atsiradimo, registracijos ir vilties suteikusio laiško, kad artimiausiu metu su manimi susisieks bei gausiu magišką pakabuką, jo vis dar neturiu.
Taigi, stotelė yra, o krautis negalima 🙁
P.S. Praėjusį savaitgalį buvau netoliese ir nutariau patikrinti – gal visgi ta pakabuko nereikia? Tokiu atveju suprasčiau, kodėl dar neturiu jokių žinių apie pakabuką. Atvažiavau, prisijungiau, bet – deja. Kaip sako lietuviai – ilgai laukus dar palauk J
Nesitikėjo kad atsiras realiai norinčių naudotis. Galvojo prasuks reklamą ir pamirš 🙂 užvakar citybee paskyroje paprašiau kad atvežtų į kauną bmw i3 ir tik po to supratau kad nebus kur krauti to bmw. Štai toks technologiškas ir išmanus mūsų miestas.
Jau turiu įkrovimo pakabuką ir kelis kart šią savaitę sėkmingai pasinaudojau stotele prie Bazių. O BMW i3 greitai krauti nebūtų kur, bet juk galima krauti Type 2 stotelėse – prie Megos, prie bazių, prie KTU, Elintoje. Tik krauti reiks ilgiau, nei Vievyje ar Elektrėnuose 🙂
Su tuo laukimu, blė, tai panašu į mano asmeninį Swedbank vadybininką…
o kas su vadybininku per istorija? :)) buvo laikai, kai turėjom nuostabią asmeninę vadybininkę swedbanke, bet deja, tie laikai jau praėjo 🙂
Jei stotelė 7kw, 32a, tai 6.6 versija įkrauna 35% per valandą; su 10a vieną procentą įkrauna per 5-7min (krauna truputi lėčiau, jei „degimas” įjungtas) 🙂 šiandien 2 testus dariau, nes planuojama ilga kelionė 🙂 viskas būtų OK, bet Lenkija bus iššūkis, ir dar koks… užtenka pažiūrėt į Plugshare…
Nero – planuoji grįžti į LT per lenkus? Aš galvojau važiuoti į atostogas pas Lenkus, bet labai džiaugiuosi, kad atsisakiau tos minties. Pakeliui Lenkijoje patikrinau kelias Plugshare parodytas stoteles – pas lenkus, skirtingai nuo LT, elektromobilių stotelės neturi rezervuotų vietų. Taigi, įkrovimo stotelės yra, bet viskas užstatyta taip, kad tam, kad jomis pasinaudoti gali tekti visą dieną palaukti, kol kažkas grįš ir pasiims savo automobilį, kad galėtum krautis.
Beje, įkrovimo stotelių ženklų irgi nemačiau – ieškojau pėsčiom vaikščiodamas po vietą, kur turėtų būti.
Beje, gal yra noro pasidalinti kelionės patirtim šiame bloge, jei visgi ryšies? Juk kraunant pakeliui turėsi marias laiko rašymui, kaip sekasi 🙂
„Palyginimui – greito įkrovimo stotelėje elektra „pilama“ 50 kW režimu. ” – tiesiog idomu, ar realiai su Leaf galima toki krovimo galinguma pasiekt ?
Mastant labai lameriškai – 24 kw bateriją greito krovimo stotelė nuo 20% iki 80% (60%) arba 14,4 kW įkrauna per 30 min. Per valandą gautume 28.8 kW galingumą.
Fizikos ekspertai turbūt galėtų pateikti rimtesnius skaičius (energijos praradimai, nuostoliai ir pan.), bet, manau, jie per daug nuo paprastų skaičiavimų nesiskirtų.
kas vairuojat Leaf – krovimo metu nerodo galingumo/itampos/sroves??
Paprastuoju būdu tikrai ne. Čia turbūt tik Teslos „navarotas”
Jei ne automobilis, tai pacios chademo stoteles rodo, tik reik pasiziuret 🙂
Tiesiog idomu, nes niekad nera pavyke pvz is Akropolio/Operos baleto teatro „ispaust” daugiau nei 42-43kW ir po 20min apskritai perkaista ir krenta iki 34-36kW. Tuo tarpu pvz Rygoje 47-48kW yra teke matyt.
Tai vat ir idomu ar cia adapterio problema ir pvz Leaf kraunasi ant max – 50kW ar tiesiog tokios jau lietuviskos stoteles biudzetines..
Bent jau ABB, kurios stovi Vilniuje prie Lidl bei ABB ofiso ir Vievyje bei Elektrėnuose nerodo…
http://i2.wp.com/www.belt.lt/wp-content/uploads/2016/04/DSC_0549.jpg
Pagal subjektyvią patirtį, greičiausiai įkrauna ABB stotelė prie jų ofiso. Tiesa, šalia jos toks įdomus daiktas stovi, kuris gal ir atsakingas už tai.
O kaip pamatuot tą krovimo galingumą kitu būdu – velniažin
Nissan Leaf krovimo galingumas priklauso ne tik nuo pagaminimo metų, bet ir nuo komplektacijos. Kitap tariant nuo 2013 m. Leaf gali būti komplektuojami tiek su 6,6 kVA keitikliu, tiek su 3,6 kVA. Todėl planuojant įsigyti šį elektromobilį, patartina pasidomėti koks keitiklis sukomplektuotas, tai dvigubai įtakoja įkrovimo laiką.
Dainiau – diskusija vyko apie greito krovimo pajėgumus ir realų galingumą krovimo metu.
Ant stotelės rašoma 50 kW, bet ar tikrai 50 kW tiekiama bet kokiomis sąlygomis? Jūs galbūt žinote atsakymą?
Na, o dėl standartinio krovimo ir komplektacijų jūs teisus – 2011-2012 tiek visuose buvo tik 3,6 kVA, o nuo 2013 – SL ir SV – 6,6 kW, S – 3,3 kW (gamintiems JAV).
Prie akropolio ar operos baleto teatro tai pati stotele rodo.. apatiniam kairiam kampe. Dabar pvz 389V ir 106A
Reiks pastebėti – su tom stotelėm man pačiam tenka rečiau susidurti
prie baziu leidzia krauti su autopildyk kortele ?
nes per elektrodegalines.lt nukreipe i autopildyk.
Bandžiau, bet nepanašu. Reikia pakabuko iš bazių administracijos. Nebent kažkas pasikeitė.
Pagal eletrodegalines ir Elintos stotelės su autopildyk turi veikti, bet, deja.