Elektromobilio KIA Soul EV nuvažiuojamas atstumas šaltuoju metu

KIA Soul EV nuvažiuojamas atstumasKažkada seniai, o tiksliau – prieš pusantrų metų, aprašinėjau kelias užmiesčio keliones su elektromobiliu Nissan Leaf. Man tai buvo nauja patirtis, tad norėjosi ja pasidalinti ir su jumis. Vėliau užmiesčio kelionės, o ypač Kaunas-Vilnius-Kaunas tapo kasdienybe ir jų aprašymas nebeteko prasmės. Na, nebent kažkas įdomaus kelionės metu nutikdavo. Dabar užmiesčio kelionėms dažniausiai naudoju KIA Soul EV elektromobilį, nes, tiesiog, jis viena įkrova gali nuvažiuoti toliau.

Atitinkamai, mažiau reikia rūpintis įkrovimo stotelėmis, be to prie jų tenka praleisti mažiau laiko. Vasarą, teoriškai, su KIA Soul EV galima būtų nuvažiuoti iš Kauno į Vilnių ir bateriją įkrauti vos vieną kartą, tik grįžtant Vievyje. Na, bet tai yra teorija, o praktiškai, greičiausiai, tektų papildyti atsargas Vilniuje. Stotelės Vilniuje dažnai užimtos, tad vis tiek stoju Elektrėnuose, o po to Vievyje tik ten užtrunku trumpiau. O koks gi yra KIA Soul EV nuvažiuojamas atstumas šiuo metu, kai už lango – 0-5 laipsniai šilumos?

Šaltis, šildymas ir baterija

Visi elektromobiliai žiemą tampa gerokai mažiau naudingesni, nei vasarą. Esmė labai paprasta – elektrinis variklis nekaista, jo nereikia aušinti, o atitinkamai – nėra „nemokamos“ šilumos, kuria galima šildyti automobilio saloną. Visa salono šiluma yra nuostolis, kuris stipriai įtakoja nuvažiuojamą atstumą. Būtent dėl to dauguma elektromobilių turi šildomas sėdynes (net ir galines) bei šildomą vairą.

Šie du privalumai leidžia apsieiti be energijos švaistymo salono šildymui, kai lauko temperatūra svyruoja apie 10 laipsnių. Deja, temperatūrai pasiekus 5 ir mažiau laipsnių, be šildymo važinėja tik ekstremalai. Teko ne vieną tokį sutikti prie įkrovimo stotelės – sako – užsidedu šiltus žieminius batus, kelnes, striukę su kaklu ir man užtenka tik vairo / sėdynės šildymo. Taip, teoriškai – viskas ok, bet realiai – komforto nulis.

Kai važinėji mieste, nuvažiuojamo atstumo, net ir su įjungtu šildymu dažniausiai užtenka. Mano praėjusios žiemos „antirekordas“ su Nissan Leaf – 35km su 50% baterijos arba 70 km su pilna įkrova. Įtariu, kad Vilniaus kamščiuose galima pasiekti ir dar „geresnių“ rezultatų, bet tokio įveikiamo atstumo vis tiek daugumai pakanka. Ta žiema pas mus juk vos pusę metų trunka 😀

Elektromobilio važiavimo greitis

Greitis yra „peilis“ daugumai mūsų keliose važinėjančių elektromobilių. Greitai galite važinėti tik su Tesla. Na, gal ne visai taip – sąlyginai greit (Nissan Leaf maksimalus greitis apie 150 km/h) galite važiuoti su visais elektromobiliais, deja, nuvažiuosite netoli.  Taigi, tik su Tesla galite ir važiuoti greitai, ir vis dar nuvažiuoti labai padorius atstumus.

Elektromobilių gamintojų reklamuojami nuvažiuojami atstumai, ypač europinio tipo NEDC matavimų su realybe turi mažai ką bendro. Nissan Leaf su 24 kWh europoje reklamuojamas atstumas buvo 160 km. Tiek įmanoma pasiekti, bet reikia važiuoti lygiu keliu (pageidautina – nuokalne) ir neviršyti 50 km/h bei įjungti kiek įmanoma mažiau energiją naudojančių prietaisų. Naujesnis Nissan teoriškai nuvažiuoja 250 km, bet ir toks atstumas realiomis sąlygomis nelabai realus. Nuo kalniuko ir 50 km/h – taip, kitu atveju – tikrai ne.

Mano asmeninė patirtis su Nissan Leaf, turinčiu 24 kWh bateriją sako, kad važiuodami automagistrale ar greitkeliu 100 km/h, vienam kilometrui sunaudosite apie vieną procentą baterijos. Galbūt, galutiniam rezultate gausite ne 100 km, o 110 km, bet daugiau vargu ar pavyks. Važiuojant 110 km/h aš daugiau 100 km atstumo tikrai neįveikčiau. Važiuojant 130 km/h mano Leaf 1 km naudojo 3% baterijos. Tokį eksperimentą dariau tik kartą ir trumpu atstumu, nes jei sąnaudos nepagerėtų, tokiu greičiu galima būtų įveikti vos 33km.

VW e-Golf, kurio reklamuojamas nuvažiuojamas atstumas 300 km, važiuojant 80 km/h greičiu pavyko įveikti 207 km su 4 km likučiu. Važiuojant atgal – tokį pat atstumą pasislėpus už „furos“ pavyko įveikti su 20 km likučiu. Žinoma, be šildymo. Iki reklamuojamų 300 km buvo gerokai toli… Beje, analogiško atstumo Nissan Leaf su 30 kWh baterija važiuojant 70 km/h įveikti nepavyko – pritrūko kelių procentų.

KIA Soul EV – nauja patirtis

Kaip ir visi kiti elektromobiliai, taip ir KIA Soul yra pavaldus toms pačioms taisyklėms – lėtai ir be šildymo važiuoji toliau, nei greitai ir komfortiškai. Džiugu tai, kad didesnė, nei mano Nissan Leaf baterija po KIA Soul EV dugnu leidžia mažiau galvoti ir labiau atsipalaiduoti. Kasdien važinėdamas niekad neišjungiu šildymo – jis nustatytas „Auto“ ir ties 21.5 laipsniais. Žinoma, vairo ir sėdynės šildymas irgi nuolat įjungtas.

KIA Soul EV ir miestas

Atšalus orams dar nespėjau ilgesnio laiko pavažinėti miesto režimu, mat pusę lapkričio atostogavau. Daugiau apie miesto pasiekimus su naujuoju elektromobiliu planuoju parašyti vėliau. Bet vieną pavyzdį jau turiu – praėjusį pirmadienį startavau su 100% įkrauta KIA Soul EV baterija ir:

  • Nuvažiavus 71.5 km buvo likę 50% baterijos. Reiškia, teoriškai, su pilna baterija įveikčiau 143 km
  • Nuvažiavus dar šiek tiek, viso 91.8 km, baterijos likutis nukrito iki 34%. Taigi, teoriškai, pagal tokias sąnaudas, su pilna įkrova nuvažiuočiau 139 km.

Preliminarus įspūdis – KIA Soul EV su įjungtom visom komforto sistemom mieste nuvažiuoja panašiai tiek, kiek 24 kWh bateriją turintis Nissan Leaf be jų. Jei mano skaičiavimai nemeluoja, su KIA Soul EV, esant dabartinei oro temperatūrai – tarp 0 ir 6 laipsnių dieną, nuvažiuojamas atstumas mieste su šildymu turėtų būti apie 140 km.

Po trijų dienų bateriją įkroviau greitoje elektromobilių įkrovimo stotelėje, tad eksperimentas nutrūko. Bet, kaip jau minėjau, tikrai pakartosiu.

KIA Soul EV ir užmiestis

Praėjusią savaitę, po kelių dienų mieste turėjau dvi iš eilės keliones už miesto – vieną į Vilnių ir vieną į Alytų. Abiejų metu oro temperatūra svyravo tarp 1 ir 5 laipsnių. Tokia temperatūra yra gan dažna vėlyvą rudenį, ankstyvą pavasarį ir dalį žiemos, tad, nuvažiuojamas atstumas tokiomis sąlygomis yra, manau, įdomus daug kam. Taigi, kaip man sekėsi?

Kaunas-Vilnius-Kaunas

Į Vilnių iš Kauno startavau nuo greito įkrovimo stotelės prie LIDL parduotuvės su 90% baterijos įkrova. Ačiū tam piliečiui, kuris atvažiavęs po manęs pildyti atsargas savo Nissan Leaf neištraukė kabelio iš mano KIA Soul EV, kai elektromobilis atjungė įkrovimą ties 83%, bet pratęsė krovimą. Man būtų užtekę ir tų 83%, bet daugiau – tai toliau 🙂

  • Elektrėnų įkrovimo stotelę pasiekiau su 50% baterijos likučiu, įveikęs 50 km. Važiavau visą kelią lygiai 100 km/h greičiu su įjungtom visom sistemom. Nuo pradinių 90% suvartojau 40%. Tokiomis sąnaudomis ir tokiu greičiu su pilna įkrova būčiau įveikęs apie 125 km
  • Žinodamas, kad noriu nuvažiuoti į Vilnių, ten nuveikti kelis darbus ir grįžti iki Vievio be įkrovos Elektrėnuose vėl papildžiau bateriją iki 90%. Kelionė nuo Elektrėnų iki Vilniaus, šiek tiek po Vilnių ir iki Vievio – 97 km. Greitis užmiestyje buvo 100 km/h, Vilniuje beveik visur buvo 80-100 km/h, mat važiavau aplinkeliu (90 km/h) ir pro gariūnus (90 km/h). Vievį pasiekiau su 21% likučiu. Išnaudojau 69% baterijos, tad su pilna baterija taip važiuodamas įveikčiau apie 140 km
  • Vievyje bateriją įkroviau iki 84%, o namus Kaune, važiuodamas 100 km/h pasiekiau su 30% likučiu. Šie 54% leido man įveikti 69 km. Vėlgi, pilna įkrova taip važiuojant leistų įveikti apie 127 km.

Taigi, remiantis šios kelionės skaičiais, esant 1-5 laipsnių temperatūrai su KIA Soul EV užmiestyje, važiuojant 100 km/h greičiu, galima įveikti apie 125 km. Žinoma, naudojantis visomis komforto sistemomis bei pakankamai garsiai klausant muzikos.

Kaunas-Alytus-Kaunas

Dar viena užmiesčio kelionė, sekusi iškart po Vilniaus – Alytus. Kelionė prasidėjo ten pat, kaip ir pirmoji – Prie LIDL greito įkrovimo stotelės, mat grįžęs iš Vilniaus pamiršau namie įjungti baterijos įkrovimą. Jei tiksliau – pamiršau ne įjungti, bet pamiršau, kad važiuosiu į Alytų.

  • LIDL įkrovimo stotelėje papildžiau gerokai nusekusios baterijos atsargas nuo 17% iki 91%. Iki Alytaus kelionė nuo LIDL – 85 km, o baterijos likutis pasiekus tikslą buvo 28%. Kelionės greitis – pusę kelio 79 km/h, kitą pusę – 99 km/h. Viso sunaudojau  63% baterijos, tad teoriškai su pilna įkrova tokiu tempu būčiau įveikęs apie 135 km
  • Alytuje, deja, dar nėra nė vienos elektromobilių įkrovimo stotelės, tad bateriją pildžiausi svečiuose, su naminiu įkrovikliu. Išvažiuojant turėjau net 97% resurso. Kelionė nuo Alytaus iki namų – 61 km. Greitis – analogiškas važiavimui į priekį. Pasiekus namus baterijos likutis dar buvo visai padorus – 58%. Taigi, kelionei atgal išnaudojau 39% baterijos. Pagal tai, 100% įkrova įveikčiau net apie 156 km. Manau, įtakos turėjo tai, jog Alytuje KIA Soul EV buvo garaže, tad važiuodami gerokai mažiau energijos iššvaistėme šildymui. Be to, kelias iš Alytaus yra labiau nuokalnė, nei kelias į priekį.

Pagal kelionės Kaunas-Alytus-Kaunas skaičius, galima teigti, kad tokiam kelyje su KIA Soul EV, esant 2-5 laipsnių temperatūrai ir vidutiniam 90 km/h greičiui, su šildymu galima nuvažiuoti apie 135 km.

KIA Soul EV nuvažiuojamas atstumas

Apibendrinant, pirmų šaltesnių dienų su KIA Soul EV nuvažiuojamas atstumas su pilna įkrova atrodo taip:

  • Kauno miesto režimu – apie 140 km
  • Kunas – Vilnius – Kaunas 100 km/h greičiu – apie 125 km
  • Kaunas – Alytus – Kaunas 90 km/h greičiu – apie 135 km
Facebook Comments

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *