Kai važinėjau Nissan Leaf, nuolat jums pasakojau, kaip man sekasi su juo važiuoti, kiek kainuoja įkrovimai, remontai, lyginau išlaidas su dyzeliniu BMW. Apie Hyundai Ioniq electric jau irgi viską žinote, ypač po naujos testų Ioniqmat serijos, kurių dar tikrai bus ne vienas. Vieni distributoriai net pasakė, kad man Hyundai tikrai moka už reklamą. Turiu nuliūdinti – nemoka. Na, o tarp Leaf ir Ioniq metus važinėjau juodai – raudona KIA Soul EV, bet pervertęs blogo archyvą supratau, kad apie ją nedaug rašiau. Labiau dalinausi įspūdžiais apie Soul EV (arba kaip aš ją vadinau – “kaladėlę”) Facebook puslapyje, tad dabar bandau šiek tiek pasitaisyti, nors ir pavėluotai.
Prieš mėnesį dariau Ioniqmat testą su KIA Soul EV ir jo metu Soul EV 115 km kelio sunaudojo 88% baterijos įkrovos. Su pilna įkrova tokiu greičiu ir tokiu oru būtų įveikusi 127 km. Kai 2018 metais su savo 2016 metų KIA Soul EV dalyvavau elektromobilių lenktynėse Vilnius – Palanga, pavyko sėkmingai pasiekti (su 2% likučiu) 142 kilometre nuo Vilniaus esančią įkrovimo stotelę, tad Ioniqmat testo rezultatu buvau kiek nusivylęs. Žinoma, per „lenktynes“ važiavau be šildymo, o Ioniqmat testo metu – su. Matyt, dar ir vėjas nepadėjo. Na, o praėjusį savaitgalį nusprendžiau pakartoti Ioniqmat testą ir dar pabandyti pasiekti 2016 metų KIA Soul EV nuvažiuojamo atstumo rekordą. Kaip man sekėsi?
Ioniqmat – Kia Soul EV vs Hyundai Ioniq electric V2
Ilgąjį savaitgalį oras buvo kur kas geresnis, nei pirmosios KIA akistatos su Ioniq metu, tad nusprendžiau pabandyti dar kartelį. Šildymo vis dar reikėjo, bet vėjas buvo gerokai mažesnis, o vėjas – KIA Soul EV kaladėliškos formos didžiausias priešas. Lauke – 15 laipsnių – kur kas geriau, nei buvę per pirmą testą 9 laipsniai.
Pajudėjau iš Kauno su 100% ir 144 km prognoze. Jau kur kas geriau! Po 57.2 km pagal KIA odometrą baterijos likutis – 56%. Bliamba, pirmo testo metu juk turėjau 58%! Atrodė, kad antras Ioniq vs Soul EV „blynas“ gavosi net labiau prisvilęs, nei pirmasis. Apsisukau ir liūdnas išvažiavau namo.
Mano didžiai nuostabai, Kaune baterijos likutis buvo visi 25%. Praėjusį kartą ekrane mačiau 12%. Pasitikrinau pirmojo testo tekstą – iš tikrųjų, atgal važiuojant pūtė stiprus priešpriešinis vėjas. Taigi, visgi antrasis Ioniqat testas su KIA Soul EV gavosi kur kas geresnis. Visos kelionės vidutinės sąnaudos – 15.7 kWh / 100 km, o pagal baterijos likutį bendrai su pilna įkrova būtų pavykę nuvažiuoti 153 km. Tai – praktiškai identiškas atstumas, mano nuvažiuotam per lenktynes. Taigi, pakartotino KIA Soul EV Ioniqmat testo rezultatas sako, kad KIA Soul EV užmiestyje, neviršijant 99 km/h greičio, esant geram orui, bet vis dar važinėjant su šildymu, gali nuvažiuoti 150 kilometrų. Jei pūs vėjas, deja, bet nuvažiuosite mažiau.
KIA Soul EV baterija ir EPA bei NEDC skaičiai
Pirmos kartos KIA Soul EV, gaminta 2015-2017 metais, turėjo 27 kWh bateriją. Bet tai – panaudojama (usable) talpa. Bendra talpa (kaip matuoja Nissan, Tesla ir kiti) – 30.5 kWh. Taigi, KIA Soul EV baterija yra didesnė, nei bet kurio pirmos kartos Nissan Leaf – 24 kWh iki 2016 metų ir 30 kWh 2016-2017 metais. O kaip gi yra su EPA bei NEDC nuvažiuojamais kilometrais (WLTP tada dar nebuvo)? Pabandykime pasigilinti.
KIA Soul EV pagal EPA testus gali nuvažiuoti 150 km. Tokį atstumą patvirtina ir mano pakartotinas Ioniqmat testas bei 2018 metų pirmoji lenktynių atkarpa. Be šildymo, tikėtina, nuvažiuojamas atstumas neviršijant 90 km/h siektų 170 km. Mieste – ir 200 km. Ką gi sako NEDC testas? O gi tai, kad tokia KIA Soul EV NEDC testo metu nuvažiavo 212 km. Iš asmeninės patirties su Soul EV galiu pasakyti, kad normaliomis sąlygomis tai – neįmanomas skaičius. Esu labai taupiai nuvažiavęs mieste gal 208 km, bet tikrai reikėjo stengtis. Nenormaliai važiuojant – ypatingai taupiai, tai įmanoma, bet būtent todėl NEDC skaičius aš esu linkęs vadinti „pieno riebumo“ skaičiais, kuriais pasitikėti nereikia. Geriau tikėkite EPA, nes netgi naujasis WLTP yra pernelyg optimistinis.
KIA Soul EV rekordinis važiavimas
Praėjusį šeštadienį, po pozityvios Ioniqmat V2 testo su Soul EV pabaigos, nusprendžiau, kad senokai dariau maksimaliai įmanomų nuvažiuoti kilometrų testą. Prieš metus tokį esu daręs su Ioniq electric. Prieš du – su Soul EV, bet tie rezultatai nugulė į Facebook srautą ir buvo greitai pamiršti. Taigi, matydamas potencialą, nusprendžiau, kad Soul EV atėjo maksimalių išbandymų metas. Tiesa, jis atėjo ir man bei žmonai – tikėjausi, kad testas užtruks stipriai trumpiau… Svečiai pas mus atvyko ir išvyko, o aš vis dar važinėjausi aplink Kauną…
Kai stengiuosi nuvažiuoti daug kilometrų, esu pasirinkęs apie 58 kilometrų ratą aplink Kauną, pravažiuojant tiek pagrindines gatves, tiek ir šiek tiek atokesnes. Beje, Kaunas nėra toks jau plokščias, tad ratuke yra penki neblogi kalniukai, kurių aukštis iki 60 metrų, o bendras ratuko metu įveikiamų kalniukų aukštis – 230 metrų. Taigi, tikrai ne lyguma važinėju tuščiais keliais, siekdamas maksimalaus rezultato. Beje, jei klausiate – iš kur žinau apie kalniukus ir kitą kelionės informaciją? Tai paprasta – įsijungiu Endomondo programėlę ir “minu sportinį dviratį”. Ačiū tiems, kad “palaikino” mano “workout’ą” ir sudegintas 3050 kilo kalorijas viename rate.
KIA Soul EV rekordas – pirmas ratas
Išvažiuojant iš kiemo su 100% įkrauta baterija, Soul EV kilometrų prognozuotojas žadėjo 144 km. Ech, kaip jis šį kartą šauna „pro šalį“. Žinoma, jis nenujaučia, kad šiandien siekiu rekordo ir važiuosiu labai ramiai. Važiuoju leistinu greičiu plius minus keli km/h. Po pirmo rato ir 58 km dar turiu 77% baterijos ir 109 likusių kilometrų prognozę. Pagal baterijos likutį matau, kad važiuosiu tikrai ilgiau, nei galvojau, nes planas ir tikslas buvo nuvažiuoti iki 200 km. Pagal prognozuotoją, sudėjus nuvažiuotus ir likusius kilometrus gautume jau 167 km – 33 km daugiau, nei starte. Na, bet jei kilometrų prognozuotojas pasiskaičiuotų nuvažiuotus kilometrus ir baterijos likutį, tai žagteltų, nes gautų apie 252 km. Kosmosas kažkoks!
KIA Soul EV rekordas – antras ratas
Antras ratas buvo kiek trumpesnis, nes nebereikėjo iš kiemo į gatvę išvažiuoti. Po 115.4 km baterijos likutis – 56%. Likusių kilometrų prognozė – 75 km. Sudėjus likutį ir nuvažiuotus kilometrus gautume jau visus 190 km arba 46 km daugiau, nei KIA žadėjo kelionės pradžioje. Matematika sakė, kad su tiek procentų įveikus tiek kilometrų, pilna įkrova turėtume nuvažiuoti apie 262 km. Na, čia jau už optimizmo ribų, tiek tikrai neįmanoma nuvažiuoti. Beje, vidutinis abiejų ratų greitis – 42 km/h, kas miesto režimui su vienu trumpu išvažiavimu į užmiesčio greičio zoną – labai neblogas rezultatas net šiaip važinėjant. Juk į tai įskaitomi visi kamščiai ir šviesoforai.
KIA Soul EV rekordas – trečias ratas
Po trečio rato vidutinis greitis sumažėjo iki 41 km/h, nes vienoje iš pervažų “užsiroviau“ ant traukinio ir teko gerokai pastovėti. Po trijų ratų bei nuvažiuotų 172.7 km, KIA Soul EV dar prognozavo 55 galimus nuvažiuoti kilometrus. Sudėjus nuvažiuotus ir likusius jau gavosi tikrai daug – 227.7 km, arba 83 km daugiau, nei pradinė prognozė. Beje, tai – 57% daugiau, nei prognozė…
Įdomus momentas – trečio rato metu greitojoje užmiesčio atkarpoje nuo kalno vijausi dviratininką. Tuo metu važiavau 72 km/h, bet dviratininkas artėjo labai lėtai. Spėju, kad jo greitis buvo daugiau nei 60 km/h. Greičio manijakas kažkoks. Beje, baterijos likutis po trečio rato – 34%, o tai, padauginus ir padalinus, išsiverstų į 261 km su pilna įkrova.
KIA Soul EV rekordas – paskutinis ratas
Kadangi startuojant į ketvirtą ratą pati KIA prognozavo 55 kilometrus, 57.5 km ratui tikrai turėjo užtekti. Beje, lauke atšalo iki 12 laipsnių, tad vairo šildymas ir sėdynės šildymas buvo maksimaliai naudojamas viso rato metu. Deja, rekordų su salono šildymu nepasieksi, tad šiame rate teko kiek pasivėsinti. Į ketvirto rato pabaigą neatlaikė KIA Soul EV kantrybė – užsižiebė „vėžliukas“, o įspėjimai, nuo paprasto siūlymo susirasti įkrovimo vietą, perėjo prie įsakmių „charge immediately“. Kilometrų likučio laukelyje sužibo minusiukai. Visa laimė, kad KIA, kitaip nei Leaf, neužžiebia tų pačių minusiukų ir ties baterijos procentais. Juos rodo iki pat galo.
Sėkmingai pasiekus ketvirto rato finišą odometras rodė labai smagius man 230.8 kilometrus bei 5% baterijos likutį. Matematika sako, kad pagal visos kelionės rezultatą, su likusiais 5% dar būčiau įveikęs apie 12 kilometrų, o išviso su pilna baterija tokiu režimu nuvažiuočiau 242 km. Vidutinis kelionės greitis taip ir liko 41 km/h, o visas keturių ratų aplink Kauną testas truko 5 valandas ir 35 minutes. Vidutinės viso testo sąnaudos – 11.3 kWh / 100 km. Ne Ioniq electric, bet, solidus rezultatas.
KIA Soul EV rekordinio važiavimo rezultatas
Kas dar prisimena kiek NEDC testo metu KIA gavo km? Taip, 212 km. Taigi, ką tik nuvažiuodamas 230 km su 5% likučiu patvirtinau tai, kad įmanoma nuvažiuoti NEDC pateikiamus kilometrus. Bet, kaip ir minėjau aukščiau, normaliomis sąlygomis tokių skaičių tikrai nepamatysite. Kaip sakau visiems, kurie domisi KIA Soul EV – skaičiuokite, kad nuvažiuosite 150 km. Na, o kai nuvažiuosite daugiau, galėsite pasidžiaugti, kad vairuojate turbūt vienintelį EV, kuris dažniausiai prognozuoja mažiau kilometrų, nei realiai nuvažiuoja.
Padėka
KIA Soul EV mano kieme nebėra, tad šį Soul EV, kaip ir prieš tai bandytą, man testams paskolino Autoerdvė. Beje, ši graži mėlyna KIA Soul EV dar pas mane Kaune, tad jei esate netoliese ir norite išbandyti – susisiekime.
O jei esate Vilniuje – apsilankykite Autoerdvės salone, Oslo g. 7.
Visus Autoerdvės šiuo metu parduodamus elektromobilius rasite čia.