KIA Soul elektromobilisPirmasis šių metų mėnuo, rodos, buvo kiek ramesnis, nei praėjusių – 2017-ųjų gruodis. Tiesa, šiandien suvedęs kilometrus ir kilovatvalandes net pats nustebau. Galvojau, kad per sausį elektrinių kilometrų įveikiau „standartiškai” – iki 2000 km. Pasirodo, apsirikau ir gan stipriai – mėnesio rezultatas – 2965 km. Ne rekordas, bet labai nemažai.

KIA Soul EV elektromobilio aptarnavimai atliekami kas 15000 km. Pirmąjį 15000 km aptarnavimą dariau visai neseniai, bet su tokiais mėnesio kilometražais, sekantį – 30000 km aptarnavimą pasieksiu kovo gale – balandžio pradžioje. Kaip žinia, aptarnavimus įgaliotame servise būtina daryti, jei nori, kad galiotų gamintojo garantija. KIA Soul EV atveju garantija – 7 metai, iš kurios dar liko visi 5, tad visai nesinori jos prarasti. Teks ten apsilankyti ir palikti šiek tiek pinigų. O mokėti pinigus už remontą EV savininkai tikrai nėra pratę 🙂

Sausio pasiekimai

Pirmasis naujų metų mėnuo buvo gan turtingas užmiesčio kelionėmis. Vilniuje ar šalia Vilniaus per mėnesį lankiausi bent šešis kartus, kartą buvau Alytuje. Nemaža dalis kilometrų buvo susukta ir Kaune – žmonos sugebėjimus per dieną nuvažiuoti 100+ km jau žinote. O tokių dienų buvo ne viena. O ir aš bandžiau nenusileisti savo rezultatais. Be savų kelionių per sausį artimiau susipažinau su dviem Lietuvoje parduodamais naujais elektromobiliais – Renault ZOE ir Tazarri Zero.

Renault ZOE kaip automobilis yra tikrai vykęs, bet jo elektromobilio savybės kiek nuvylė. Talpi baterija, gan geras nuvažiuojamas atstumas. Bet… ZOE nešildo vykstant baterijos įkrovimui, o ir turėję būti greiti įkrovimai nė vienas iš mano patirtų į greitą nebuvo panašus. Be to, mažasis automobiliukas nepasirodė labai ekonomiškas, nors jo dydis leidžia tikėtis kitokio rezultato. O ypač nuvylė ZOE kaina, kuri tikrai yra stipriai per aukšta ir labai riboja pirkėjų gretas.

Tazzari Zero bandžiau ne pats, o dar didesnis ekstremalas nei aš – Raimundas iš Smartweekend.eu projekto. Jis norėjo mane nustebinti ir atvažiuoti iš Vilniaus į Kauną į svečius bei atšvęsti Vilniaus gimtadienio. Na to, kur Kaunas vaišina Vilnių. Pavyko nustebinti – Raimundo reikėjo važiuoti gelbėti į Žiežmarius 🙂 Po to Kaune įkrovimas truko iki beveik 4 ryto, o Raimundas namus pasiekė jau gerokai patekėjus saulei… Išvada – Tazzari Zero – smagiai atrodantis, išskirtinai tik miesto elektromobilis, kraunamas tik naktimis namuose ir nekitaip.

Garažo papildymas

Iš tikrųjų garažo neturiu, tad papilnėjo pavėsinė prie namo – Lietuvą pagaliau pasiekė dar prieš Kalėdas nupirkta „dovanėlė” – Mitsubishi Outlander PHEV. Na žinote, tas, kur į jūrų kiaulytę panašus. Kodėl? Nes nei jūros, nei kiaulė. Na, ok, juokauju – tai pats tikriausias įkraunamas hibridas, pasak gamintojo, turintis ir geriausias elektromobilio ir vidaus degimo varikliu varomo automobilio savybes.

Mane iš tikrųjų „nupirko” tai, jog Mitsubishi Outlander yra bene vienintelis pasaulyje (bent jau mano žiniomis) įkraunamas hibridas, kuriame yra greito įkrovimo jungtis (Chademo). Paprastai hibridai turi gan ribotą lėto įkrovimo galimybę, mat niekas jų negamina su tikslu tolimas keliones vykdyti elektra. Kaip ten bus iš tikrųjų, galėsiu jums papasakoti ateityje (Outlander dar nevažiuoja), bet teoriškai, su Outlander PHEV turėtų būti įmanoma nuvažiuoti iš Kauno į Vilnių ir atgal vien elektra.

Gamintojo deklaruojamas elektra nuvažiuojamas atstumas elektra – iki 50 km. Taigi, su sustojimais įkrauti baterijas Elektrėnuose, Vilniuje, Vievyje ir Kaune beveik elektrinė kelionė turėtų pavykti. Na, arba teks prisiminti benzino papildymus degalinėse. Visgi – tai – hibridas, o ne tik elektromobilis.

Įdomi detalė – kaip ir D raidelę turintys Tesla modeliai, Mitsubishi Outlander PHEV turi du elektrinius variklius, po vieną kiekvienai ašiai. Taigi, neturėdamas diferencialo ar kažko panašaus tai yra keturių varomų ratų automobilis. Kaip jis atrodo bekelėje – kitas klausimas, bet faktas kad keturi varomi ratai yra. Na, bet apie Mitsubishi Outlander jums galėsiu papasakoti tada, kai jis jau važinės. O žiūrint į reikiamų detalių pasiūlą Lietuvoje, atrodo, kad tai nebus labai greitai…

Sausio KIA Soul EV skaičiukai

Daug nesiplėsdamas pereinu prie sausio kilometrų ir kilovatvalandžių, kuriuos nuriedėjo ir sunaudojo elektromobilis KIA Soul EV. Pilnai naminis įkrovimas buvo vos vienas. Kiti – su daliniais papildymais viešose nemokamose stotelėse. Pastarieji, kaip visada, pažymėti žvaigždute. Beje, vienintelį pilnai naminį įkrovimą dariau vieną šalčiausių Sausio dieną, kai temperatūra svyravo tarp -4 ir -11. Tokią dieną 100 elektrinių kilometrų su KIA Soul EV man kainavo 2.72 Eur.

Diena Nuvažiuota, km Kelionės kaina, € 100 km kaina, €
*1-5 183 0.90 0.49
*6 326 0.85 0.26
*7-11 610 2.67 0.44
*12-13 241 1.73 0.72
*14-15 154 1.19 0.77
16 42 1.14 2.72
17-24 740 0.59 0.08
*25-28 453 2.24 0.49
*29-31 216 1.41 0.65
VISO 2965 12.72 0.43

KIA Soul EV vs BMW 530

Na ir antroji, jau įprasta lentelė – elektromobilio ir dyzelinio automobilio mėnesio kilometrų palyginimas. Kaip visad – BMW sąnaudos – 7.5 litro dyzelino (tokios jos buvo pagal 5 metų vidurkį). Vienintelis skirtumas nuo gruodžio – sausį dyzelino kaina pakilo, tad vidutiniškai jį skaičiuoju po 1.1 Eur/litrą.

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2018.01 KIA Soul EV 2965 12.72 231.89
2018.01 BMW 530d 2965 244.61

Taigi, per sausį, nuvažiavęs tokį pats atstumą dyzeliniu automobiliu, o ne elektromobiliu KIA Soul EV, būčiau išleidęs 231.89 Eur daugiau.

Previous articleHyundai Ioniq Electric testas
Next articleNissan Leaf 2018 testas

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here