vs Nissan LeafPirmoje Nissan Leaf vs KIA Soul EV palyginimo dalyje apžvelgiau pagrindinius šių dviejų elektromobilių skirtumus – baterijos talpą, nuvažiuojamą atstumą bei įkrovimo galimybes. Antrojoje dalyje aprašiau visus mano pastebėtus KIA Soul EV trūkumus, lyginant su mano turimu Nissan Leaf. Nenuostabu, kad aprašant tik minusus, KIA Soul EV 6:0 „sausai gavo” nuo senuko Nissan Leaf.

Ši, trečioji dalis – vien teigiamos KIA Soul EV elektromobilio savybės. Tai, už ką galima jį pirkti ir kuo jis man patinka labiau nei Leaf. Žinoma, pusantro mėnesio su Soul EV ir pusantrų metų su Leaf nėra sulyginami, tad, galbūt, dar ne visus pliusus ir nevisus minusus įvertinau. Na, bet jei svarstote apie KIA Soul EV ar Nissan Leaf, šie trys straipsneliai turėtų jums padėti apsispręsti.

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – garso aparatūra

Esu turėjęs Nissan Leaf su BOSE garso aparatūra, kuri gaunama su Premium įrangos paketu, ir be jos. Neteko turėti tik pačios pigiausios Leaf versijos be liečiamojo ekrano, tad su ja lyginti negaliu. Bet kokiu atveju, pigesnė versija turi ir paprastesnę audio sistemą ir mažiau garsiakalbių (jei neklystu), tad su ja ir nebūtų teisinga lyginti beveik geriausios komplektacijos KIA Soul EV elektromobilio.

Galbūt tai – irgi subjektyvus rodiklis, bet mano nuomone, KIA Soul EV garso sistema yra geresnė, netgi už Nissan Leaf su BOSE. Galbūt tai lemia tik didesnio diametro garsiakalbiai ar tiesiog storesni laidai (jei jie tokie), bet tiek žemų, tiek aukštų dažnių diapazonuose Nissan Leaf pralaimi.

KIA pradeda vytis – Nissan Leaf – 6 : KIA Soul EV – 1

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – baterijos aušinimas 

Nissan Leaf, nors yra elektromobilių pardavimų lyderis pasaulyje, yra vienas iš tų elektromobilių, kuris neturi baterijos aušinimo. Sakysite, mūsų kraštuose daug svarbiau tai, kad jis turi baterijų pašildymą? Taip, bet aušinimas reikalingas ne tik karštą saulėtą vasarą, bet ir kaskart, kai baterija stipriau išnaudojama, arba kraunama greito įkrovimo stotelėse.

Ličio jonų baterijos yra labai jautrios temperatūrai ir turi gan mažą optimalaus veikimo temperatūrų intervalą. Turint tai omenyje, bet koks aušinimas – oru ar skysčiu, yra didelis pliusas, mat jis neleidžia baterijoms perkaisti. Kuo dažniau baterija perkaista, tuo greičiau ji „dėvisi”. Dėl to, žinoma, greičiau senka baterijos resursas.

Kad KIA Soul EV turi baterijų aušinimą sužinojau ilgojoje kelionėje iš Vokietijos, mat kiekvieno greito (ir ne tik) įkrovimo metu girdėjau keistą garsą iš elektromobilio bagažinės. Jei teisingai supratau, aušinimas yra įtaisytas ten, kur paprastai turėtų būti atsarginis automobilio ratas.

Beje, labai nustebau šią vasarą sužinojęs, kad kitas Nissan gaminamas elektromobilis – „kablukas” e-NV200 turi baterijos aušinimą, kai jo vyresnis brolis – ne. Dar keisčiau šios žinios fone atrodo ta naujiena, kad, jei tikėti gandais, netgi naujas, 2018 metais pasirodysiantis Nissan Leaf neturės baterijos aušinimo. Būtų išties keista…

P.S. Gandą patvirtino Nissan atstovybė – 2018 metų naujasis Nissan Leaf neturi baterijos aušinimo…

Nissan Leaf – 6 : KIA Soul EV – 2

KIA Soul vs Nissan Leaf – energijos regeneracija

Pirmas mano įspūdis Vokietijoje įsėdus į KIA Soul EV – pas šį elektromobilį gerokai agresyvesnis energijos regeneravimas nei Nissan Leaf. Kaip ir Leaf, Soul EV turi du režimus – D ir B. Kaip žinia, važiuojant B režimu, regeneravimas vyksta rimčiau, nei D, kuris yra labiau panašesnis į paprasto automobilio vairavimą.

Sakyčiau, kad KIA Soul EV D režimas yra maždaug panašus į Nissan Leaf B režimą. Pavažinėjus kelias savaites vien su KIA su B režimu ir įsėdus po tokios pertraukėlės į Leaf, pirmas įspūdis – sugedo energijos regeneracija. Na, bet energijos informacijos ekranas rodė puikią, iki 30 kWh siekiančią regeneraciją, tad, tiesiog supratau, kad skirtumas tikrai gan ženklus.

Aktyvesnis energijos regeneravimas teoriškai turėtų sąlygoti geresnį nuvažiuojamą atstumą. Mieste – tikrai, o kaip su greitkeliu – sunku pasakyti. Na, bet kokiu atveju, čia dedu pusę taško KIA Soul EV.

P.S. Savaitgalį įšbandžiau e-Golf ir jo regeneravimo agresyvumas B režimu yra labai panašus, kaip KIA. Leaf – silpnesnis.

KIA vejasi – Nissan Leaf – 6 : KIA Soul EV – 2.5

KIA Soul vs Nissan Leaf – energijos regeneracija 2

Ne, netyčia nepadariau „copy” – „paste” ir nepakartojau jau aprašytos dalies. Tai antras dalykas, nors ir nevisai tiesiogiai, bet susijęs su energijos regeneravimu.

Važiuodamas ilgojoje kelionėje šiek tiek pergyvenau dėl gan agresyvaus KIA Soul EV B režimo energijos regeneravimo. Tiesa, pergyvenau ne dėl savęs, o dėl tų, kurie važiuodavo man „įsikabinę” į „subinę”. Jei pamenate, rašiau, kad vidutinis greitis kelionėje dažniausiai būdavo mažesnis, nei leistinas, mat turėjau galvoti apie baterijos resursą ir apie atstumus iki įkrovimo stotelių. Kai atleidi „gazą” ir KIA pradeda lėtėti, važiuojantis iš paskos gali lengvai „instaliuotis” į KIA galą.

Grįžęs į Lietuvą kažkurį vakarą neapšviestoje kelio atkarpoje šalia namų pastebėjau, kad vos atleidus akseleratoriaus pedalą, už manęs aiškiai matosi raudonos spalvos šviesos sustiprėjimas. Vėliau tuo įsitikinau, paprašęs žmonos važiuoti iš paskos su Leaf. KIA Soul EV atleidus akseleratorių tikrai gale įjungia stabdžių žibintus, taip įspėdamas iš paskos važiuojančius. Patikrinau tai ir su savo turimais Nissan Leaf – deja, bet 2013 metų Leaf šios funkcijos tikrai neturi.

Kadangi funkcija gal ir neesminė, o ir nežinau, ar vėlesnių gamybos metų Leaf jos neturi, KIA už šį „pribambasą” gauna dar pusę pliusiuko.

KIA vis dar vejasi – Nissan Leaf – 6 : KIA Soul EV – 3

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – parkingo davikliai

Beveik visi Nissan Leaf turi galinio vaizdo kamerą. Na, buvo tokie 2013 metai, kai net SL standartiškai jos neturėjo (būtent tokie Leaf pas mane yra), bet didžioji dalis šių elektromobilių šį pliusą turi. Tai – nemažas pliusas parkuojant automobilį galu ar šonu.

Tiesa, vienoje „žieminėje” apžvalgoje esu rašęs, kad blogų orų sezonu (rudens ar pavasario lietūs, sniegas ar barstomi keliai) iš galinio vaizdo kameros naudos mažai, mat ją aplyja, ji apsineša sniegu ar purvu ir nerodo praktiškai nieko. Tokio sezono metu buvau beveik išsiugdęs įprotį kaskart atidarant bagažinę perbraukti pirštu per atbulinio vaizdo kameros objektyvą taip jį nuvalant.

KIA Soul EV irgi turi galinio vaizdo kamerą, bet ji papildomai turi ir garsinius „pyp pyp pyp” tipo daviklius. Kas dar geriau – ne tik gale, bet ir priekyje. Namuose parkuojuosi pavėsinėje automobiliams gana mažu atstumu nuo pavėsinę laikančių kolonų, tad nuolatos girdžiu nuolatinį „pyyyyyyp”, nors iki kliūties dar būna keli ar keliolika centimetrų. Taigi – garsiniai jutikliai, nors gal kiek ir per jautrūs, puikiai papildo galinio vaizdo kamerą ir labiau apsaugo vairuotoją nuo eismo įvykių parkuojantis. Vienareikšmiškai, pliusas KIA Soul EV:

Nissan Leaf – 6 : KIA Soul EV – 4

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – aušinamos sėdynės

Tie, kas yra vairavę automobilį, turintį odinį saloną, puikiai žino, kad karštą vasaros dieną odos prilipimas prie sėdynės tikrai nėra pats maloniausias dalykas. Važiuoti sukaitus ar prakaituojant irgi labai „nefaina”. Žinau ne vieną, kuris vengia odinio salono būtent dėl to. Žinoma, žiemą odinės sėdynės irgi būna juntamai šaltesnės, nei paprastos, bet žiemą mes ir patys dažniausiai būname rimčiau apsirengę.

Tiek mano turimi Leaf, tiek ir Soul EV turi odinius salonus. Skirtumas tik toks, kad Leaf odinis salonas būna tik juodas, o Soul EV – tik šviesiai pilkas. Pasirinkti pirkėjas, deja, negali. Juodas salonas, kaip žinia, vasarą įkaista kiek labiau nei šviesus, tad ir prilipimo problema Nissan Leaf atveju dar aktualesnė.

Nepaisant to, kad KIA Soul EV odinis salonas yra šviesus, jis dar yra ir ventiliuojamas. Tai – mano pirmas automobilis, turintis tokią funkciją ir visos ilgos kelionės iš Vokietijos metu ji pasiteisino 100%, mat ten rugpjūtis tikrai nebuvo šaltas.

Yra tiesa ir vienas šios funkcijos „minusiukas” – jei į automobilį sėsite su neypatingai kvepiančiais rūbais (juk prausiasi tik tie, kurie tingi kasytis), šis kvapas bus sėdynių ventiliacijos „ištransliuotas” į elektromobilio saloną. Na, bet šitas minusiukas tikrai nė kiek nesumažina pliuso reikšmės.

KIA artėja – Nissan Leaf – 6 : KIA Soul EV – 5

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – driver only

KIA Soul EV prietaisų panelėje, salono šildymo ir kondicionavimo skiltyje yra mygtukas „Driver only”.  Šis mygtukas labai tinkamas tokiam vairuotojui kaip aš, kuris kasdien elektromobiliu į darbą važinėja vienas. Tam, kad be reikalo nebūtų šildomas / šaldomas visas elektromobilio vidus ir taip švaistomi brangūs energijos procentai, galima pasirinkti „Driver only” režimą, apsiribojantį tik vairuotoju.

Teoriškai, uždarius visas dešinėje pusėje ir gale esančias vėdinimo / šildymo groteles ir Nissan Leaf galima būtų pasiekti analogišką efektą. Tik, realiai, tai toli gražu negalėtų lygintis su vieno mygtuko paspaudimo paprastumu KIA atveju. Taigi, taip taupyti šildymo bei šaldymo sistemos sąskaita KIA Soul EV labai paprasta.

KIA lygina rezultatą – Nissan Leaf – 6 : KIA Soul EV – 6

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – pavarų perjungimas

Nissan Leaf „bėgiai” jungiami elektronine rankenėle atrodo moderniau, nei KIA Soul EV tradicinė bėgių perjungimo svirtis, greičiausiai „pasiskolinta” iš paprasto „Soul su automatine pavarų dėže. Už vaizdą Nissan uždirbtų pusę pliuso, bet reikalą gadina tai, kad bent jau man – pagrindinio B režimo įjungimui reikia kartoti tą patį judesį, kaip ir norint pasiekti D režimą.

KIA Soul EV tuo tarpu, D ir B yra atskiros pozicijos ir paskutinė iš jų yra būtent B. Įjungti tikrai patogiau ir nereikia, kaip Leaf atveju, ugdyti įpročio „bėgį” jungti du kartus. Už tai pusė pliuso priklausytų KIA, kad bendro rezultato šis dalykas neįtakoja

Nissan Leaf – 6 : KIA Soul EV – 6

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – automobilio tipas

Na ir pabaigai, galutinio draugiško rezultato neįtakojantis, bet perkant automobilį gan svarbus faktorius – automobilio tipas. Nissan Leaf yra hečbekas, o KIA Soul EV save priskiria prie labai šiuo metu populiarios SUV klasės. Kadangi šiai klasei priklausantys automobilių modeliai tiesiog graibstomi pirkėjų, tokių modelių rinkoje atsiranda vis daugiau.

KIA Soul EV pavadinti SUV galima tik su labai didele išlyga. Bet tai daro panašaus dydžio konkurentai – Opel Moka, Renault Captur, Toyota C-HR bei Nissan Juke. Taigi, kodėl KIA Soul EV negali pasivadinti miesto visureigiu? Jei tikėti skaičiais – Nissan Leaf yra netgi aukščiau pakilęs nuo žemės nei KIA Soul EV. Vizualiai atrodo atvirkščiai, bet nesiimsiu ginčytis ten, kur neturiu jokių įrodymų.

Ko iš KIA Soul EV neatimsi – tai žymiai aukštesnės sėdėsenos nei Nissan Leaf. Aukštesnė sėdėsena įtakoja geresnį matomumą, bet šį kiek riboja „sunkvežiminis” priekinis kapotas, su kuriuo Leaf nuolaidus priekis negali būti palyginamas.

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – rezultatas

Man palyginus KIA Soul EV ir Nissan Leaf, smulkių pliusų ir minusų sąraše laimėjo draugystė. Abu elektromobiliai turi po lygiai 6 pliusus bei kelis neįskaitinius pliusiukus ir minusiukus.

Pirmoje palyginimo dalyje lyginau svarbiausius aspektus – kainą, baterijos talpą, nuvažiuojamą atstumą ir įkrovimo galimybes. Už kainą KIA gautų minusą, už baterijos talpą ir nuvažiuojamą atstumą – po pliusą. Už šiek tiek geresnes įkrovimo galimybes – dar pusę pliuso.

Bendrai, KIA Soul EV man yra geresnis elektromobilis nei kitas mano turimas 2013 metų Nissan Leaf. Galbūt, palyginus su 2016 metų Leaf, pastarasis turėtų daugiau pliusų prieš KIA, bet tikrai yra ne viena savybė, už kurią KIA Soul EV galima mylėti.

Išvaizda – skonio reikalas. Asmeniškai man abu šie elektromobiliai „pobaisiai”, bet gražių ir įperkamų, deja, kol kas dar niekas nepagamino 🙂

Previous articleKIA Soul EV elektromobilio 100 km kaina (2017 rugsėjis)
Next articleKaip aš su e-Golf pigios dešros į Lenkiją važiavau

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here