Mano istorija su Renault ZOE elektromobiliais ir jas parduodančiais atstovais yra, sakykim, sudėtinga. Pirmą kartą išbandęs tuo metu atnaujintą ZOE su 41 kWh baterija nepagailėjau kritikos tiek pačiam automobiliui, tiek ir pardavimo atstovui. Ypatingo mano dėmesio sulaukė tai, jog šildymas ir įkrovimas ZOE nėra suderinami dalykai – arba pildai baterijas, arba šildaisi. Kadangi taip tiesiog pagamintas automobilis, pardavėjai bei atstovai čia ne prie ko, o visi priekaištai gamintojui, kuris kažkodėl nusprendė, kad tai yra OK. Renault ZOE forumuose galima rasti kelis šio keisto gamintojo sprendimo apėjimo būdus – mygtuką ant pultelio, išankstinį salono pašildymo nustatymą, bet su gražios raudonos spalvos ZOE man to apėjimo padaryti nepavyko, tad teko pašalti, o po to aprašyti tą šalčio jausmą straipsnyje.

Kai praėjo pyktis už šaltį ir keistus dizaino sprendimus, pagalvojau, kad norėčiau duoti ZOE antrą šansą. Ir ne šiaip išbandyti kelias valandas ar dienas, bet įsigyti. Naujos ZOE kaina kandžiojosi, o senosios baterijos talpa nedžiugino, tad susiradau apdegusią ZOE Norvegijoje, kuri turėjo sveiką 41 kWh bateriją ir ketinau ją nupirkti bei sujungti su kokiu nors nebrangiai nupirktu „donoru“ iš Europos, kur be baterijos ZOE galima nupirkti tikrai pigiai. Na, bet, kol susiradau donorą, Norvegai sugebėjo panaudoti bateriją ir mano planas žlugo, nors jau buvo atsiųsti dokumentai pavedimui už bateriją daryti. Kadangi projektas neįvyko, nieko apie jį ir nežinojote, tad dauguma įsivaizdavo, kad ZOE aš niekada nenorėsiu matyti, o taip pat manęs nenorės matyti ir Renault atstovas Lietuvoje. Kaip ten bebūtų, paprašiau naujausios ZOE Ioniqmat testui ir, po netrumpo pokalbio su Renault atstovu, ją gavau. Taigi, šį kartą papasakosiu ne apie ZOE ir mano jausmus jai, bet apie naujausios ZOE palyginimą su savuoju Hyundai Ioniq electric eiliniame Ioniqmat teste.

Pažintis su konkurentu

Renault ZOE 2019 metų gale stipriai atsinaujino ir, jei išorėje pakitimai labai subtilūs – nauji žibintai, bamperiai, kelios kitos stiliaus detalės, vidus pasikeitė beveik neatpažįstamai. Na, nebent tik ant stogo iš vidaus esantys įspausti ornamentai liko. Visa kita – panelė, multimedia ekranas, spidometro ekranas bei valdymo prietaisų išdėstymas pasikeitė iš esmės. Taigi, jei Nissan Leaf atsinaujinimas labiau palietė išorės skardas, tai Renault labiau padirbėjo viduje. Man tiek senasis ZOE, tiek ir naujasis yra simpatiški automobiliai, tad, matyt, dizaineriai nenorėjo sugadinti to, kas buvo padaryta gerai iš pradžių.

Rimčiausias pokytis elektromobiliui – baterijos talpa ir ji naujoje ZOE yra didžiausia tarp turbūt bet kokių mažų elektromobilių – 52 kWh panaudojamos ir 55 kWh bendros talpos. Naujasis 2020 VW e-Up! turi 36.8 kWh bendros talpos bateriją, dar tik pasirodysiantis Peugeot e208 – 50 kWh bendros talpos. Mini electric bei Honda e neturi ir tiek. Netgi naujųjų Mazda bei Lexus elektrinių SUV, planuojamų kitiems metams, baterijos bus mažesnės. Taigi, klausimo, kas šį kartą nugalės Ioniqmat teste nėra – su Nissan Leaf ir jo 40 kWh baterija Ioniq electric dar gali pasigalynėti, bet su mažesne ZOE, kurios baterija vos ne du kartus didesnė, šansų jokių. Bet Ioniqmat testas parodo ir daugiau – efektyvumą, įkrovimo nuostolius, kelionių kainą bei nuvažiuojamą atstumą. Taigi, startuojame.

Startas – Kaunas

Netradiciškai, šiandien pirmas gan anksti ryte startuoja Hyundai Ioniq electric. Žinau, kad ZOE sąlygos bus kiek geresnės – oras šyla, bet Ioniq po testo turi pilnai įsikrauti ir po pietų vėl važiuoti į kelionę, o kadangi vis dar karantinas, važiuoti kartu galimybės ribotos (reikia antro, tokio pat trenkto vairuotojo). Taigi startuojam su pilnai įkrauta Ioniq electric baterija, kuri mums šį kartą žada rekordiškai daug – 215 kilometrų. Ir tai – su įjungtu šildymu, nustatytu ties 21.5 laipsnio. Lauke 12 laipsnių, tad, mano nuomone, Hyundai optimizmas kiek nepamatuotas, na, bet žiūrėsim kaip seksis.

Pilnai įkrautos ZOE prognozuojamas atstumas džiugina akį – 333 km, kurie, vos pajudėjus (matyt labai ekonomiškai apsisukau kieme), padidėja net iki 347 km! Lauke 14 laipsnių šilumos, o šildymas, kaip ir Hyundai Ioniq electric, nustatytas ties 21.5 laipsnio. ZOE neturi adaptyvios kruizo kontrolės (kiek supratau – jokioje komplektacijoje, nors galiu klysti), bet kažkokia juostų palaikymo sistema yra. Prie jos reikia priprasti, nes ji labiau ne laiko jus tarp juostų, bet neleidžia išlįsti už jų ribų ir grąžina atgal, jei tai padarote. Tuo pačiu dar ir auklėja vairuotoją, jei jis važiuoja per daug arti linijos. Supratau, kad aš mėgstu važiuoti arčiau vidurio, mat visą kelionę man ZOE kairiąją kelio liniją rodė geltonai ir pypsėjo, duodama suprasti, kad turėčiau važiuoti labiau viduriu. Deja, bet pati sistema to nedaro.

Pusiaukelė – Alytaus LIDL

Po 55.9 km pagal Ioniq electric, orui sušilus iki 14 laipsnių, kilometrų prognozė vis dar buvo pernelyg optimistinė – 168 km. Sudėjus įveiktus ir prognozuojamus kilometrus gautume 224 km – kosmosas, ne kitaip. P.S. Padangos vis dar žieminės. To ypač nepasigailėjau vakar, kai prisnigo tiek, kiek per visą žiemą nebuvo prisnigę. Baterijos likutis irgi nežymiai didesnis nei kitų Ioniqmat testų metu – 78%. Matematika sako, kad su tiek procentų baterijos ir tiek nuvažiuotų kilometrų, pilna įkrova būtų pavykę tokiomis sąlygomis nuvažiuoti 254. Man nepatinka, bet Ioniq atrodo pradeda darytis tuo per daug žadančiu optimistu. Beje, kelionės vidutinės sąnaudos – 13.7 kWh / 100 km, o vidutinis greitis – 74 km/h.

ZOE – pirmas elektromobilis Ioniqmat testuose, kuris pusiaukelėje parodė identišką nuvažiuotų kilometrų kiekį, kaip ir Hyundai Ioniq electric. Paprastai, visi kiti rodė keliais procentais daugiau. Dabar jau ir nežinau – ar čia Ioniq ir ZOE meluoja, ar meluoja visi išskyrus Ioniq ir ZOE. Kaip ten bebūtų, po 55.9 km ZOE baterijoje dar buvo 84% likučio, o žadamas nuvažiuoti atstumas sumažėjo iki 283 km. Sudėjus prognozę ir įveiktus kilometrus gautume 339 km – daugiau, nei startuojant. Matematika sako, kad pilna įkrova tokiu tempu įveiktume net 350 km! Kelionėje teko šiek tiek pavažiuoti lėčiau, o ir su Alytaus šviesoforais nepasisekė, tad vidutinis greitis buvo 70.9 km/h. Vidutinės sąnaudos – 14.8 kWh / 100 km.

Finišas – Kaunas

Kaip visada, Ioniq finiše rodė mažiau, nei kiti dalyviai – 111.9 km. Prognozė – dar 106 km. Sudėjus prognozę ir nuvažiuotus kilometrus gautume 218 km. Daugiau, nei optimistinė prognozė startuojant… Visos kelionės sąnaudų vidurkis – 13.2 kWh / 100 km, o baterijos likutis Kaune – 50%. Matematiškai skaičiuojant, pilna įkrova dar galima įveikti tiek pat, arba bendrai – 224 km. Gal jau ir nebekomentuosiu tokių prognozių ir rezultatų, nes jie neįtikėtinai geri. Beje, oras per pusantros valandos sušilo iki 14 laipsnių.

Po tų pačių 111.9 km ZOE baterijos likutis buvo 65%, o vidutinės sąnaudos išliko nepakitusios – 14.8 kWh / 100 km. Vidutinis greitis nukrito dar puse kilometro ir buvo 70.4 km/h. Žadamas kilometrų likutis – 221 km. Kartu su įveiktu atstumu tai sudarytų 333 km – lygiai tiek, kiek buvo žadama starto metu. Taigi, naujausia Renault ZOE ZE50, kaip ir Hyundai Ioniq electric yra ne pažadukai. Bent jau prognozės, važiuojant tikrai geru oru iki 100 km/h greičiu, abiejų labai tikslios.

Įkrovimas po kelionės

Ioniq įkrovimas startavo, kai elektros skaitiklis rodė 13994 kWh, o po 4.5 valandos baigė jam rodant 14010.6 kWh. Vadinasi, įkrovimui išnaudojau 16.6 kWh. Pagal vidutines kelionės sąnaudas – 13.2 kWh / 100 km visai kelionei turėjome sunaudoti 15.2 kWh. Vadinasi, įkrovimo nuostoliai apie 9%. Labai puikus rezultatas. 100 km šiandien, skaičiuojant elektros kainą po 0.15 Eur / kWh, man kainavo 2.17 Euro. Na, po teisybei, tai kainavo mažiau, nes visi įkrovimai buvo naktiniu / savaitgaliniu elektros tarifu.

ZOE įkrovimas startavo po Ioniq, kai skaitiklis rodė 14010.6 kWh, o finišavo jau vėlai vakare, parodydamas 14033.2 kWh. Vadinasi, įkrovimui sunaudojome 22.6 kWh. Nors bendros rodomos kelionės sąnaudos buvo tikrai džiuginančios – 14.8 kWh / 100 km, kažkodėl įkrovimui prireikė net 33% daugiau. Taigi, arba įkrovimo sistema nelabai efektyvi, arba vidutinių sąnaudų skaičiuoklė linkusi meluoti. Beje, įtarimą sukėlė ir kitas dalykas – jei išnaudojome 35 % baterijos (tiek prireikė kelionei), o kelionės sąnaudos buvo 17.02 kWh (14.8 kWh x 115 km), tada pilna baterija yra apie 48.63 kWh, o ne 52 kWh, kaip teigia gamintojo šaltiniai. Taigi, galima įtarti, vėlgi, arba kiek meluojančią sąnaudų skaičiuoklę, arba Renault, kaip ir Nissan, nusprendė palikti nepanaudojamą baterijos buferį nenumatytiems atvejams.

Rezultatas

Nereikėjo būti orakulu, kad žinoti, jog Renault ZOE ZE 50 lengvai laimės prieš Hyundai Ioniq electric, juk baterijų panaudojami dydžiai skiriasi 86%, o kilometrų prognozė starte skyrėsi 55% Ioniq electric nenaudai. Vidutinės deklaruojamos kelionės sąnaudos – vos 12% Ioniq pusėje, bet tai – gerokai per mažas skaičius atremti milžinišką baterijų talpos skirtumą. Visgi, galima drąsiai tvirtinti, kad Hyundai Ioniq electric vis dar yra efektyvumo čempionas ir važiuojant naudoja mažiausiai energijos iš visų Ioniqmat teste dalyvavusių konkurentų. Tuo pačiu, Ioniq electric stipriai aplenkė ZOE įkrovimo efektyvumu. Ant tiek (20%), kad galėčiau labiau kaltinti netikslų vidutinių sąnaudų skaičių. Nors, tiesą sakant, ZOE įkrovimo nuostoliai tik nedaug viršijo Tesla Model S parodytą rezultatą.

Ką pasako šie visi skaičiai? Pirmas dalykas – su Renault ZOE ZE50 ir jos talpia baterija tikrai nuvažiuosite toli. Ypač, jei bus geras oras ir nelėksite kaip akis išdegę. Deklaruojamos elektros sąnaudos taip pat džiugins, bet įkrovimo nuostoliai nelabai. Bendrai tokio testo metu Hyundai Ioniq electric 100 km kainavo 2.17 Eur, o Renault ZOE ZE50 – 2.95 Eur, arba 36% daugiau. Taigi, jei norite viena įkrova važiuoti toliau – būtinai išbandykite ZOE. Na, o jei esate, kaip aš – skaičiuotojai, Ioniq kilometrai jums bus trečdaliu pigesni.

Padėka

Už galimybę išbandyti Renault ZOE ZE50 Ioniqmat teste dėkoju Sostena Vilnius Renault salonui bei ypač jo vadovui. Tuo pačiu užsiminsiu apie tai, ką man pasakė apie kainas – Renault šiuo metu taiko 12% nuolaidą visiems ZOE modeliams nuo kainyno kainos, o valstybė jums kainą sumažins 4000 Eurų lengvata naujam elektromobiliui įsigyti. ZOE kainos su gamintojo nuolaida startuoja nuo maždaug 27000 Eur, tad po paramos ZOE jums kainuotų nuo 23000 Eur. Na, kaina bus didesnė, jei rinksitės turtingesnę komplektaciją, bet tai – visiems suprantama.

Specialų pasiūlymą jūsų ZOE rasite čia.

Kiti Ioniqmat testai

1 Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020

2 Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016

3 Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016

4 Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015

5 Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018

6 Nissan Leaf 2018 vs Ioniq electric 2016

Previous articleKiek kilometrų nuvažiuoja KIA Soul EV?
Next articleIoniqmat 8 – Hyundai Ioniq 28 vs Ioniq 38

2 COMMENTS

  1. Nerealiai geros pastabos del visokių plonybių esančių elektromobiliuose, tokių, kaip baterijos aušinimas, įkrovimo nuostoliai, įkrovimo greitis ir t.t. Norėtųsi įsigyti elektromobilį tokį, kad jau būtų išgydytos visos jų silpnos vietos, vis tik, tai nepigus malonumas. Bus įdomu paskaityti kaip elgiasi Volkswagen ID.3 ir elektrinis Mazda MX-30. Sėkmės bandymuose

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here