Štai ir trečioji 2017 metų elektromobilių rinkos apžvalgos dalis. Pirmojoje pažvelgiau į geriausią pasirinkimą už nemažą kainą, o antrojoje pradėjau aprašinėti „žemiškesnius” bolidus – Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e, VW Golf, Ford Focus bei Hyundai Ioniq.
Apie Hyundai Ioniq gavau žinių iš oficialaus atstovo, tad skubu papildyti savo apžvalgos antrą dalį jų atsakymu į klausimą, ar galima išbandyti elektrinį Ioniq ir per kiek laiko jį galima būtų nusipirkti:
Fakto Auto: bandymams kol kas elektrinio neturim, bet važiavimo charakteristikos, automobilio komfortas ir pan. labai panašus į hibridinio, kurį galite išbandyti. Dėl pristatymo yra du variantai: yra 5 automobiliai Suomijoje, kurie galėtų būti pristatyti per 2-3 sav., jei nė vienas iš jų netiktų galite užsakyti iš gamyklos ir, bet pristatymas truktų 5-6mėn.
Reziume – labai panorėję ir neturėdami specifinių užgaidų, elektriniu Hyundai Ioniq galite džiaugtis jau po 2-3 savaičių.
BMW i3 2014-2016
Skirtingai nuo Volkswagen e-Golf bei Ford Focus Electric, BMW i3 nėra „broliškas’ nė vienam BMW koncerno modeliui. Atskiras „i” ženklinimas, „i” padalinys bei „i” dizainas, sunkiai siejasi su įprastais akiai BMW automobiliais. BMW i3 pristatytas 2011 metais, o gamyba pradėta 2013 metų pabaigoje.
BMW i3 yra vienas iš populiariausių elektromobilių pasaulyje, po Nissan Leaf bei Tesla Model S, konkuruojantis pardavimų skaičiais su Renault Zoe. 2016 metų liepos mėnesį BMW i3 pardavimų skaičius pasiekė 50000 vienetų, o įskaičiuojant gan vėlyvą startą ir nemažą kainą – tikrai labai neprastas rezultatas.
BMW i3 gamybos procese naudojamos, turbūt, pačios pažangiausios medžiagos – kėbulas yra suręstas iš anglies pluoštu sutvirtinto plastiko, durų panelės – dalinai iš kanapių pluošto. Šių medžiagų panaudojimas leido gerokai sumažinti elektromobilio masę – iki 2017 gamintas modelis svėrė vos 1195 kg, kai Nissan Leaf 2013 metų modelis – net 1493 kg.
Svoris lemia tai, kad BMW i3, netgi turėdamas 22 kWh bateriją, galėjo nuvažiuoti beveik tiek pat kiek Nissan Leaf su 24 kWh. EPA deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas – 130 km. BMW i3 širdis – elektrinis variklis yra gerokai galingesnė nei pagrindinių konkurentų – 125 kW arba 168 arklio galios.
Dar dvi išskirtinės BMW i3 savybės – tai yra galine ašimi varomas elektromobilis, o jo galinės durys atsidaro priešinga kryptimi nei priekinės. Na ir nepamirškime gan neįprasto priekinės panelės dizaino. Tai tik patvirtina, kad BMW i3 – išskirtinis automobilis.
BMW i3 hibridas
BMW i3 gali būti ir komplektuojamas su vidaus degimo varikliu (range extender), kuris krauna elektromobilio bateriją. Šis varikliukas, pasiskolintas iš BMW motorolerio, yra 647 kubinių centimetrų ir vos dviejų cilindrų. Kuro bakas – 9l (JAV modelyje 7.2l).
Pasak BMW, šio variklio tikslas – ekstra atveju užtikrinti, kad elektromobilio savininkas galės pasiekti savo kelionės tikslą. Įdomioji statistika – nauji BMW i3 pirkėjai iš pradžių vidaus degimo variklį naudoja 60% savo kelionių, bet išmokę gyventi su elektromobiliu, šio varikliuko panaudojimo atvejų dalį sumažina iki vos 5%. Taigi, ilgainiui, hibridinis BMW i3 virsta beveik pilnai elektriniu ir šis procentas yra stipriai mažesnis nei Chevrolet Volt / Opel Apera..
BMW i3 2017
Daugelis apžvalgininkų BMW i3 laiko geriausiu elektromobiliu įperkamų elektromobilių kategorijoje. Deja, bet man pačiam dar neteko su juo susipažinti, tad to patvirtinti negaliu. Tikiuosi, tai pavyks padaryti netolimoje ateityje ir apie tai būtinai jums papasakosiu.
Na, nuo 2017 metų BMW i3 taps dar geresnis – 22 kWh bateriją keičia nauja – 33 kWh. Nuvažiuojamas atstumas dėl to padidės nuo 130 km iki 183 km. Tai – daugiau nei Nissan Leaf 2016/2017, praktiškai tiek pat, kiek Ford Focus electric 2017 ir vos mažiau nei VW e-Golf 2017 ar Hyundai Ioniq.
BMW i3 kaina
BMW i3 Vokietijoje kainuoja nuo 34990 Eurų. Vidaus degimo varikliukas, jei jo pageidausite, papildomai kainuos dar 4710 Eurų.
Ir dar apie BMW – kai BMW pristatė i3 bei i8 modelius, atrodė, kad BMW pavėlavo, bet spėjo į elektromobilių traukinį. Deja, bet BMW vadovai tikėjosi parduoti gerokai daugiau elektromobilių. Nusivylimas pardavimų skaičiais lėmė, kad BMW pastaraisiais metais elektromobilių rinkoje buvo stebėtojas, o ne aktyvus dalyvis. Atrodo, kad VW dyzelinis skandalas bei kai kurių valstybių siekis pilnai atsisakyti vidaus degimo variklių iki 2025-2030 metų pakeitė šį požiūrį. BMW jau paskelbė, kad siūlys visų savo serijų elektrinius variantus, o taip pat pristatys elektrinį Mini automobilį. Taigi, palauksime ir pažiūrėsime, ar jie bus lyderiai elektromobilių premium segmente, kuriame dabar karaliauja vienvaldė Tesla.
Nissan Leaf 2011-2016
Nissan yra neginčijamas elektromobilių rinkos lyderis su didžiausiu parduotų elektromobilių skaičiumi – daugiau nei 200000 vienetų. Galbūt, tokį rezultatą artimiausiu pavyks pasiekti ir Tesla Model S, bet kol kas šiam modeliui dar trūksta nemažai.
Kita vertus, Nissan, mano asmenine nuomone, per ilgai „miega ant laurų”. Leaf pristatytas 2010 metais ir iki 2017 metų galo bus praktiškai toks pats, kaip ir pirmais gamybos metais. Nissan Leaf viduje įvyko nemažai pokyčių, bet jie akivaizdžiai matomi tik po kapotu. Gėda prisipažinti, bet net aš išoriškai mieste nežinau kaip atskirti 2011 ar 2016 metų modelį, jei tai išvis įmanoma.
Net jei Nissan manė, kad Leaf dizainas buvo tobulas, po 7 metų jis jau toks tikrai nebėra. Tai atspindi ir krentantys pardavimų skaičiai, skatinami tik dosnių akcijų. Pavyzdžiui, 2014 metais Nissan pardavė 30200 Leaf, o 2015 metais – vos 17269. Turiu savo nuomonę ir apie varliagyviškas iššokusias aerodinamiškas lempas – man Leaf – vienas baisesnių automobilių. Tiesa, menka elektromobilių pasiūla ir gražesnių variantų kaina lemia tai, kad tokiu gatvės spuogu važinėju kasdien.
Grožis – subjektyvu. Taigi, atidėkim grožį į šalį ir pažiūrėkime į technines Nissan Leaf savybes. 80 kW galios elektros variklis bei 24 kWh / 30 kWh baterija. EPA vertinimu, Nissan Leaf 2011–2012 metų modelis nuvažiuoja 117 km, 2013 – 121 km, 2014/2015 – 135 km. 2016 metais Nissan Leaf sulaukė bent jau baterijos patobulinimo, kuri padidėjo iki 30 kWh. Tiesa, lygiagrečiai siūloma ir senoji 24 kWh baterija. 30 kWh baterija JAV rinkoje yra standartinė SV / SL įrangos paketuose, o S pakete lieka 24 kWh. 30 kWh baterija, EPA matavimais, leidžia nuvažiuoti iki 172 km.
Nisan Leaf 2017
2017 metus Nissan Leaf pasitinka vėl toks pats. Dizainas nesikeičia, maksimali siūloma baterija – 30 kWh. Tiesa, bent jau JAV rinkoje nebelieka 24 kWh baterijos ir net S įrangos paketą pasirinkęs pirkėjas galės nuvažiuoti toliau.
Bet tai – ir visos naujienos iš Nissan stovyklos. Suprantu, kad jau 2017 metais turi pasirodyti antros kartos modelis, kuris situaciją pakeis kardinaliai – tiek dizainu, tiek baterijos talpa. Bet nesuprantu kito dalyko – Nissan yra Nissan-Renault aljanso dalis (prie kurio visai neseniai prijungė ir sunkumų kamuojamą Mitsubishi). Jei turi vieną kompaniją ir gamini kelis produktus tai pačiai rinkai – kodėl gi nepernaudojus komponentų? Juk tai daro visi ir taip taupomi pinigai!
Kodėl skundžiuosi? Ogi todėl, kad populiariausias Europoje elektromobilis Renault Zoe, būdamas gerokais mažesnis, šiemet jau siūlomas su 41 kWh baterija. Tuo tarpu didysis brolis Leaf bent tokio patobulinimo, tikrai galėjusio pakelti pardavimus, negavo. O juk tuoj startuos Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e, turinčio 60 kWh bateriją pardavimai. Manau, po šio starto naujų Nissan Leaf pardavimas kris kirviu į dugną.
Vienintelis Nissan Leaf gelbėjimosi ratas – General Motors kažkodėl nusprendė negaminti dešiniavairio Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e. Tai leis Nissan dar kiek „pakvėpuoti” Didžiojoje Britanijoje, Japonijoje ir Australijoje. Tiesa, svarbios tik pirmos dvi, mat Australijoje elektromobilių pardavimai labai menki. It tai, šis atokvėpis greit baigsis, kai metų gale rinką sudrebins Tesla Model 3, turintis beveik 400000 išankstinių rezervacijų.
Nissan Leaf 2017 kaina
Nissan Leaf Lietuvoje kainuoja 29990 Eur (specialus pasiūlymas Acenta įrangos paketui). Amerikoje Nissan Leaf S kainuoja $ 30680, SV – $ 34200, o SL – $ 36790. Turint omenyje Chevrolet Bolt/ Opel Ampera-e kainą bei numatomą Tesla Model 3 kainą, Nissan neišvengiamai turės kažką daryti, norėdamas palaikyti pardavimus. Bent jau tol, kol neturėsime antros kartos Nissan Leaf.
Renault Zoe 2013-2016
Dar vienas Europoje labai populiarus elektromobilis, kurio praktiškai Lietuvoje nėra. Europoje Renault Zoe pardavimų skaičius jau perkopė 50 tūkstančių vienetų. Šis rezultatas leidžia konkuruoti su BMW i3, kuriuo parduota labai panašiai, nors BMW i3 pardavimų geografija gerokai platesnė.
Daugiau nei pusė Renault Zoe pardavimų tenka Prancūzijai. Vokietija, Jungtinė Karalystė ir Norvegija pasidalina dar 20%, o kitur Zoe parduota nedaug. Kodėl gi taip? Elektromobilio baterija yra brangiausias komponentas, todėl Renault sugalvojo gudrų planą. Zoe parduodamas be baterijos, o pirkėjai bateriją nuomoja. Pirkėjui nereikia rūpintis baterijos nuvertėjimu ar degradavimu, plius jis turi galimybę naudoti naujesnę / galingesnę bateriją, kai tik ji bus išleista.
Kita vertus, antrinė rinka Renault Zoe praktiškai sukasi tik tose šalyse, kuriose veikia ši nuomos schema. Be to, net ir be baterijos, Zoe kaina yra gana aukšta. Pavyzdžiui, šiuo metu Lietuvoje parduodamas vienas Renault Zoe 2013 metų elektromobilis. Jis yra daužtas ir neturi baterijos, o vis tiek kainuoja gan nemažai – 6400 Eur. Už tiek tikrai galima nusipirkti daužtą Nissan Leaf iš Amerikos, bet pastarasis bus su baterija.
Renault Zoe 2017
Iki 2016 metų pabaigos Renault Zoe siūlė 22 kWh talpos bateriją, kuri maitino 66 kW arba 90 arklio galių elektrinį variklį. 2016 metų spalį Renault-Nissan aljanso vadovas pristatė naują, 41 kW bateriją. Gaila, bet EPA nėra vertinusi Renault Zoe nuvažiuojamo atstumo, tad duomenis turime tik iš visiškai nerealius skaičius generuojančio NEDC vertinimo. Pasak jo, iki baterijos talpos pokyčio Renault Zoe galėjo nuvažiuoti apie 210-240 km. Didesnė baterija suteikė sparnus ir nuvažiuojamų kilometrų padaugėjo iki 400.
Nissan Leaf atveju NEDC bei EPA vertinimai skiriasi apie 50-65 procentus. Įvertinus tai, Renault Zoe realiai turėtų nuvažiuoti apie 150 km su senesniąja ir apie 260 km su naująja baterija. Žinoma, tai – tik spėjimas, nes realių skaičių iš EPA neturime.
Renault Zoe 2017 kaina
Kaip ir nuvažiuojamą atstumą, Renault Zoe kainą lyginti su tiesioginiais konkurentais yra sunku. Šis automobilis turi 4 įrangos paketus ir Prancūzijoje kainuoja nuo 23600 Eur iki 28000 Eur. Kaip už mažą automobilį (Zoe priklauso super mini klasei) ir dar be baterijos – labai daug. Kita vertus, pigiausios komplektacijos Nissan Leaf kainuoja 6400 Eur daugiau nei pigiausios komplektacijos Renault Zoe.
Baterijos nuomos kaina mėnesiui priklauso nuo jūsų per metus nuvažiuojamo atstumo. Pavyzdžiui, jei per metus nuvažiuosite iki 7500 km, baterija kas mėnesį jums kainuos 69 Eurus. Jei daugiau nei 20000 km – per mėnesį mokėsite po 119 Eur. Taigi, jei lyginsime kainą su Nissan Leaf ir su Renault Zoe per metus nuvažiuosime apie 15000 km, pigiausias modelis ketveriems metams jums kainuos 28400. Tai – vos truputį pigiau, nei Nissan Leaf, bet, skirtingai nei Leaf, baterija jums vis tiek nepriklausys.
Ketvirtoje straipsnio dalyje – apie likusias 2017 metų naujienas bei kelis, neypatingai populiarius ar nelabai sėkmingus modelius.
Pritariu Nerijus Navikas, nereiktų pamiršti Mistubishi i-Miev. Pats turiu Citroen C-zero nuo vasario ir esu labai patenkintas. Labai tinkama miestui mašina vežioti vaikus į mokyklą, būrelius. Dideli šoniniai veidrodėliai, siaura, trumpa, šiek tiek aukščiau sėdi.
Mariau – jei nepaslaptis – kiek vaikų telpa gale? Kiek žiūrėjau BMW i3 turi tik 2 diržus, o kaip su Mitsubishi/Peugeot/Citroen? Beje, kiek km pavyksta nuriedėti?
Gale turi 2 diržus. Vasara pilnai įkrovus rodo, kad galima nuvažiuoti apie 120km. Realiai niekad nebandžiau tiek nuvažiuoti. Be kondicionieriaus ir šildymo galima nuvažiuoti apie 100km važiuojant iki 70km/h. Važiuojant 90-100km/h apie 70km (lieka vos keli km važiuojant nuo Vievio krovimo stotelės iki namų Kaune).
Dabar po miesta važinėjant minimaliai šildant irgi apie 70km. Labiau pasišildžius, manau, gali ir 40km belikt. Šilumos siurblio nėra, arbatinukas greitai kilovatus valgo.
Ech, pas mane vaikai 3. Ir Nissan range’o man kai kuriom dienom neužtenka, tai su dar mažesniu būtų „batai” 🙂
As kai Peugeot iOn turejau, tai sedynes sildomos buvo gerai, daug kartu pagelbejo 🙂 is ebay 2 – £19.99.
Toliausiai buvau nuvaziaves 160km, bet buvo visa laika 40km/h mazdaug. Vasara mieste 130-140 lengva koja, autostradoj apie 80km, pasislepus uz furos (labai lengva, pasiilgau to 😀 ) galima ir 120km iveikt. Kas keisciausia – kondicionierius super mazai elektros vartoja, palyginus su Nissan, budavo ijungtas visa vasara ir kartais ziema (kondensacija greiciau nuo langu nuimt)