Nissan Leaf žieminiai “batai”

nissan leaf žieminiai bataiLapkritį, kaip ir turbūt daugeliui automobilistų, man teko investuoti į žieminį Nissan Leaf elektromobilio apavą. Mano Nissan Leaf yra 2013 metų,  o tais metais SL pakete buvo 17″ lieti ratlankiai (S ir SV “avėjo” 16″ ratus). Šiuo metu 16″ ratai siūlomi tik S pakete, o SV bei SL džiaugiasi tais pačiais 17″ diskais.

Atvykęs į Lietuvą mano vairuojamas Nissan Leaf, panašu, vis dar avėjo iš gamyklos atriedėjusias padangas. Jos, nors ir pažymėtos M+S ženkliuku, bet mūsų žiemai tikrai netinka. Juo labiau, ir protektoriaus gylis po nuvažiuotų 30000 km nebėra tinkamas žiemos sąlygomis.

Nissan Leaf padangos

winter-airAmerikoje gana populiaru naudoti visus keturis sezonus tinkančias “all season” ar “4 season” padangas, bet tenykštės žiemos “šiek tiek” kitokios nei mūsiškės. Iš kitos pusės, čia labai tinka posakis – kas tinka viskam, iš tikrųjų netinka niekam. Įprastai, 4 season padangos turi vidutinišką sukibimą tiek su sniegu, tiek su šlapiu asfaltu. Na, o mūsų Lietuvėlėje, norint kelyje jaustis užtikrintai, reikia dvejų padangų komplektų – vasarinio ir žieminio.

Tiems, kurie visą laiką važinėja tik asfaltuotais keliais, mano minėti Nissan Leaf SL 17″ ratlankiai su gan žemo profilio padangomis turbūt nėra jokia blogybė, juo labiau, kad jie tikrai neblogai atrodo. Mano kasdieniniame maršrute į darbą yra bent keli kilometrai žvyrkelio, kurie tam tikrais atvejais pavirsta į ~10 km per dieną. Deja, bet žvyrkelio kokybė tiesiogiai priklauso nuo dienų, praėjusių nuo paskutinio greideriavimo, o kai ši procedūra atliekama kad porą mėnesių, gan dažnai tenka “barškinti dantis” bei kratytis per “tarką”. Nemalonius jausmus dar pastiprina 17″ ratlankiai ir jų žemi “batai”.

R16 ar R17? 205/55 ar 205/60

wheel-calculatorDėl aukščiau paminėtos priežasties nusprendžiau, kad bent jau žiemą norėčiau važiuoti komfortabiliau ir padariau sprendimą 17″ diametro ratus pakeisti mažesniais – 16″. Toks pasikeitimas leidžia “užmauti” kiek aukštesnes padangas.

Nissan gamintojas rekomenduoja  naudoti R16 205 pločio bei 55% aukščio padangas, bet norėdamas minkštesnio važiavimo nusprendžiau rinktis analogiško pločio, bet 60% aukščio santykį turinčias padangas. Pasitikrinau keliose svetainėse, turinčiose ratų ir padangų skaičiuotuvus ir, teoriškai, toks aukščio pokytis neturėtų būti blogas.

Viską pasvėręs, pamatavęs bei, kaip visada, prisiskaitęs krūvą informacijos internete, išsirinkau Sava Eskimo HP 2 XL padangas. Pasirinkimo procesu jūsų nevarginsiu. Pasakysiu tik, kad paprastai nesu linkęs mokėti už “brand’ą”, tad žiūriu į gamintojus, priklausančius dideliems koncernams. Po to, kai “nugriebiama” naujo padangos modelio “grietinėlė” iš tokių vardų kaip Goodyear, Bridgestone, Pirelli, Michelin, Dunlop ir pan., senstelėję mišiniai atiduodami ne tokiems garsiems vardams – Sava, Barum ir kt. Taigi, dėvėta poros metų senumo “premium” segmento padanga tikėtina, turės tokį pat raštą, kaip ir panašiai kainuojanti nauja padanga iš ne tokios garsios gamyklos.

Nissan Leaf ratlankiai

Nissan Leaf 2015 SV wheel

Rugsėjį įsigijęs padangas, spalį pradėjau ieškoti R16 ratlankių savo Nissan Leaf ir buvau nustebintas jų pasirinkimo menkumu. Rodos, visi japonų, korėjiečių ir kai kurie amerikiečių gaminami automobiliai naudoją tokį pat ratų varžtų kiekį ir atstumą tarp jų (5×114,3), bet pasirinkimo nėra daug. Palyginus su BMW ratais, Nissan yra pasirinkimo yra mažiau ir, dažniausiai, brangiau.

Nissan ratų centrinės skylės diametras – 66,1. Tai dar šiek tiek sumažina pasirinkimą, mat iškrenta vieni populiariausių – Toyota automobiliams skirti ratlankiai, kurių šis diametras yra mažesnis. Žinoma, galima ieškoti specialistų ir tekinti didesnio diametro skylę, bet tai nėra toks paprastas sprendimas.

Ne viskas taip blogai – Nissan Leaf pagal beveik visus parametrus tinka tiek Honda, tiek ir Mazda ratlankiai, kurie nėra brangūs ir kurių pardavimų skelbimuose galima rasti. Centrinės skylės diametras abiem atvejais – didesnis, bet tam yra gaminami ir parduodami centravimo žiedai.

Surprise, surprise

Nissan Leaf 2013 S wheelSiurprizas manęs laukė nepasigilinus į vieno, man atrodžiusio neesminio parametro – išnešimo (ET) reikšmę. Supratau, kad jis yra tikrai svarbus kai nė vieno iš bandytų Honda ar Mazda ratlankio nepavyko “užmauti”, mat visi jie atsiremdavo į stabdžių suportą. Pasirodo, Nissan Leaf ratų ET40 nėra labai dažnas skaičius ir dėl jo Mazda bei Honda skirtų ratų su ET 50 ar daugiau uždėti nepavyko.

Galų gale, praradęs viltis nusipirkti nebrangius ratus žiemai, kiek pakėliau kainos kartelę ir nusipirkau neorginalius R16 vokiškus ratlankius su ET 40 išnešimu. Rinkausi iš keturių variantų, kurių visi parametrai tinka, o vienų ET parametras netgi buvo 35. Įdomu tai, kad net iš tokių ratų vieni netiko – Nissan Leaf centrinės skylės gylis arba ratlankio storis ties centrine skyle taip pat yra svarbus. Plonesnių ratų plastikinių dangtelių neįmanoma uždėti, mat to neleidžia padaryti aukštai iškeltas stebulės centras.

Centravimo žiedai

centravimo-ziedaiTam, kad tinkamai užsidėtų ratlankiai, kurių centrinės skylės diametras yra didesnis, reikia dar įsigyti ir centravimo žiedus iš didesniojo parametro į reikiamą. Su populiariausiais diametrais ir perėjimais į kitus populiarius diametrus problemų nėra. Kaip tyčia, man tinkantys ratai pasirodė turį gan retą –  82 mm centrinės skylės diametrą ir centravimo žiedo iš tokio diametro į reikiamą 66.1 mm rasti nepavyko. Teko suktis su labai panašiu – 82 mm į 66.5 mm.

Naudinga informacija

Nissan Leaf standartiniai ratlankių ir padangų išmatavimai:

Ratlankio diametras Ratlankio plotis Ratlankio išnešimas Varžtų skaičius Varžtų atstumas Centrinės skylės diametras
16″ 6.5 J ET40 5 114.3 66.1
17″ 6.5 J ET46 5 114.3 66.1
Padangos diametras Padangos aukštis Padangos plotis
16″ 205 55
17″ 215 50

Ratlankių bei padangų duomenų bazė internete pagal automobilį ir jo pagaminimo metus – http://www.wheel-size.com/

Toje pačioje svetainėje esantis skaičiuotuvas, padėsiantis pamatyti, kaip pasikeitę ratlankių bei padangų parametrai įtakos atstumus nuo pakabos, stabdžių diskų ir kitų automobilio vietų – http://www.wheel-size.com/calc/

Na ir pabaigai – palyginimas, kaip atrodo pagal šį skaičiuotuvą kiek pakitęs padangų aukštis:

calculator

4 mintys apie „Nissan Leaf žieminiai “batai”“

  1. Sveikas. O kai ratus pasikeitiai nužidegė ta lemputė kad oro nepakanka padangose? Kaip jį nuresetinti?

    1. Jei ratai be slėgio daviklių – turi degti. Jei ratai tie patys, greičiausiai sukeisti. Galima su Leaf Spy Pro sutvarkyti.

        1. Jei be daviklio, teks žiūrėti į lemputę. Leaf Spy irgi nepadės 🙂 Aš žiemą irgi žiūriu į lemputę, iki pavasario…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *