Šiandien yra gera diena, nors ir pirmadienis bei vis dar tęsiasi karantinas. Nuo šiandien startuoja kvietimas pasinaudoti priemone „Elektromobilių įsigijimo fiziniams asmenims skatinimas“. Paprasčiau tariant, tie, kurie perka naują elektromobilį gali gauti 4000 eurų kompensacinę išmoką, o tie, kurie perka naudotą elektromobilį – 2000 Eurų kompensacinę išmoką. Jei rimtai – negalvojau, kad tokio paskatinimo sulauksime anksčiau nei 2025 metais, nes kai valdžios vyrams pasakydavo, kad taršos mokestis ar vieno tūkstančio arba mažiau kompensacija nieko nepakeis ir jos reikia didesnės, atsakymas būdavo standartinis – „nėra pinigų“. Beje, jei atiduodate sunaikinimui taršų seną automobilį, dar galite tikėtis ir papildomo 1000 Eur kompensacijos už jį.

Kodėl apie tai rašau tik šiandien, kai visi portalai jau kelias savaites apie tai skelbia? Nes iš pradžių vis dar netikėjau, kad tokią priemonę patvirtins. Vėliau, prasidėjus dabartiniam karantinui, galvojau, kad ją nukels, tad nenorėjau paskelbti to, kas gali ir neįvykti. Bet, kadangi paraiškų teikimas prasideda šiandien – 2020 balandžio 20 d., 8 val. ryto, nebeliko jokių abejonių, kad šis smagus dalykas prasidėjo. Šiek tiek bendravau su ministerijos atstovais, APVA atstovais ir konsultavusiais šiuo klausimu, tad pabandysiu tai, ką žinau sudėti į šį straipsnelį. Jei turite pastabų ar papildymų – drąsiai rašykite. Noriu, kad straipsnis būtų tikslus ir išsamus, tad tikrai jį koreguosiu ar papildysiu pagal situaciją.

Kas, kada ir kaip teikti paraišką?

Pinigus šiam projektui valdo LR Aplinkos ministerija, o juos „dalina“ Aplinkos Projektų Valdymo Agentūra arba, kaip rašysiu toliau straipsnelyje – APVA. APVA svetainė – www.apva.lt , o trumpa naujiena apie teikiamą kompensaciją – https://www.apva.lt/kvietimas-pagal-priemone-elektromobiliu-isigijimo-fiziniams-asmenims-skatinimas/. Paraiškos priimamos nuo šiandienos ryto iki 2021 vasario 1 dienos 17 valandos. APVA kontaktai, kurie jums gali padėti atsakyti į klausimus, į kuriuos neatsakysiu šiame straipsnyje – Nerijus Lesickas (nerijus.lesickas@apva.lt, tel. 8 645 71 337) bei Renata Chadyšienė (renata.chadysiene@apva.lt, tel. 8 645 72638).

Paraiškos teikiamos tik elektroniniu būdu per AVPIS sistemą – https://apvis.apva.lt/. Prisijungti prie sistemos galima per elektroninę bankininkystę arba su mobiliuoju parašu. Paraiškų teikimo puslapis – https://apvis.apva.lt/paskelbti_kvietimai/elektromobiliu-isigijimo-fiziniams-asmenims-skatinimas. Jei paraiškų priėmimo tvarka bus analogiška paraiškoms apie saulės elektrines, viskas pildomose formose turėtų būti pakankamai suprantama ir aišku. Visą kompensacijų teikimo įsakymą galima rasti čia – https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/a2035ff0744f11eaa38ed97835ec4df6?jfwid=15etomiey3.

Kompensavimui skirta suma – 5 mln Eurų (detalės čia – https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/d74a93b0645811eabee4a336e7e6fdab), tad ši priemonė gali kompensuoti 1250 naujų elektromobilių arba 2500 naudotų elektromobilių pirkimus.

Užpildžius paraišką ji bus vertinama APVA specialistų ir, kai bus patvirtinta, jūs gausite kompensaciją. Kaip pakomentavo APVA atstovai – “APVA nuo gyventojo prašymo pateikimo datos ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų įvertina prašymą, priima sprendimą dėl kompensacinės išmokos skyrimo/neskyrimo ir per APVIS sistemą informuoja pareiškėją.”

2020 metų balandžio 1 dieną Lietuvoje buvo registruoti 1624 elektromobiliai, tad po to, kai kompensavimo biudžetas bus išnaudotas, tikėtina, turėsime registruotų daugiau nei du kartus daugiau elektromobilių nei turime šiandien. Informacija apie elektromobilių registracijas, pasiskirstymą pagal savivaldybes ir kitą naudingą statistiką rasite čia – https://sumin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/kita-veikla/kita-veikla/pletra-ir-inovacijos/elektromobiliu-skaicius-lietuvoje.

Kas yra elektromobilis

Ne, Chevrolet Volt nėra elektromobilis. BMW i3 Rex su papildomu generatorium taip pat nėra elektromobilis. Taigi, jei www.autoplius.lt ar www.autogidas.lt svetainėje matote įkraunamo hibrido (Volt, i3 Rex, Outlander PHEV ir t.t.) skelbimą, kuriame rašoma, kad jums pasisekė ir pirkdami šį automobilį gausite kompensaciją, taip nebus. Bent jau taip sako ministerijos ir APVA atstovai, su kuriais bendravau.

Šis punktas, tikėtina, sukels didelę audrą, apie kurią įspėjau ir ministerijos atstovus. Kodėl? Todėl, kad jei kompensavimo sąlygose įrašytas žodis „elektromobilis“, reiktų ieškoti įstatymo, kuris paaiškintų elektromobilio sąvoką. Šis įstatymas – Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymas, kurio antro straipsnio 18 punktas teigia: “18. Elektromobilis – motorinė transporto priemonė, kurioje sumontuota jėgos pavara, turinti bent vieną ne išorinį elektros energijos keitiklį su elektrine įkraunamąja energijos kaupimo sistema, kurią galima įkrauti iš išorės.”.

Jei traktuoti įstatymo sąvoką paraidžiui, visi įkraunami hibridai yra elektromobiliai. Taigi, jei kompensacijos sąlygose nurodomas “elektromobilis”, tada ji turi galioti ir įkraunamiems hibridams. Jei ten nurodoma, kad kompensacija skiriama vien tik elektrinę pavarą turintiems automobiliams, tada kompensacijos jokie įkraunami hibridai negaus.

BMW i3 Rex yra iš tiesų nėra vien elektra varomas automobilis, mat jo benzininis generatorius įkrauna baterijas, nors ir nėra niekaip susijęs su mechaniniu judesiu. Deja, turiu nuvilti Chevrolet Volt savininkus, kurie dievagojasi, kad Volt yra analogiškas ir jo vidaus degimo variklis nesuteikia mechaninio judesio. Jau turbūt nesuskaičiuosiu, kiek kartų šia tema ginčijausi su manančiais kitaip, tad čia paliksiu tik kelias nuorodas ir teiginius:

  • Wikipedia – https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt – “The Volt operates as a pure battery electric vehicle until its battery capacity drops to a predetermined threshold from full charge. From there, its internal combustion engine powers an electric generator to extend the vehicle’s range as needed. When the engine is running it may be periodically mechanically linked (by a clutch) to a planetary gear set, and hence the output drive axle, to improve energy efficiency.”
  • Youtube – https://youtu.be/AX5ZwzNwTc4 – “Chevrolet Volt Drive Simulation”
  • Youtube – https://youtu.be/LFGyM40F774?t=949 – Volt review su detalėmis, kada jungiamas vidaus degimo variklis ir kada jis tik dirba kaip generatorius, o kada – suka ratus.

Kompensacija – tik elektromobiliams

Grįžkime prie to, kas yra elektromobilis. Pagal įstatymo raidę tai – tik elektra varomi automobiliai (battery electric vehicle arba BEV) ir dar, tikėtina, BMW i3 Rex. Visgi, APVA, panašu, apsidraudė ne tik nuo Volt ar kitų įkraunamų hibridų, bet ir nuo BMW i3 Rex savininkų prieštaravimų, į sąlygas kompensacijai gauti įrašę sakinį „Tinkamas elektromobilis kompensacijai gauti yra tas, kurio registracijos liudijimo „P.3 Degalų tipas arba galios šaltinis“ laukelyje nurodyta tik elektra.“ Na, o kaip sakoma, „kas moka pinigus, tas ir muziką užsako“… Per šitą sąlygą neturėtų praeiti joks įkraunamas hibridas ir skatinimas būtų skirtas tik tikrai vien elektra varomiems automobiliams. Na, nebent jums pasisekė ir Regitra atstovai, registruodami jūsų automobilį „nepastebėjo“ vidaus degimo variklio, degalų įpylimo angos ir išmetamųjų dujų vamzdžio.

Asmeniškai aš manau, kad valstybė galėtų skatinti ir įkraunamus hibridus, tinkamai nurodžiusi sąlygas, pvz. ne mažiau kaip 70 km vien Elektra nuvažiuojamo atstumo ir ne premium segmento automobiliai, kainuojantys iki 50000 Eur. Ir kompensacija jiems turėtų būti mažesnė, nei pilnai elektriniams automobiliams. Pvz. per pusę – 2000 Eur ir 1000 Eur. Labai panašią sistemą turi Didžioji Britanija. Jų sąlygos:

  • „vehicles have CO2 emissions of less than 50g/km and can travel at least 112km (70 miles) without any emissions at all“
  • „Cars must cost less than £50,000 to be eligible for the grant. The grant will pay for 35% of the purchase price for these vehicles, up to a maximum of £3,000.“.

Žodžiu, Lietuvos valdžios atstovams puikus pavyzdys ir jį galima rasti čia https://www.gov.uk/plug-in-car-van-grants.

Kompensacijos teikimo sąlygos

Kai jau žinome, kas yra elektromobilis ir kokia suma kompensuojama naujo bei naudoto elektromobilio pirkėjui, pasigilinkime į kitas sąlygas:

  1. Elektromobilis turi būti pirmą kartą registruotas Lietuvoje ne anksčiau nei 2020 kovo 13 dieną. Taigi, jei turite seniau Lietuvoje registruotą elektromobilį ir jį parduosite ar pirksite, kompensacijos negausite. Tam, kad nekiltų noras išvežti automobilį, priregistruoti kitoje šalyje ir po to grąžinti jį į Lietuvą, APVA nurodė sąlygą – „pirmoji registracija“ bei „pirmoji registracijos Lietuvoje data“.
  2. Naudotas elektromobilis turi būti ne senesnis nei 5 metai, skaičiuojant nuo 2020 kovo 13 dienos. Taigi, jei jūsų elektromobilio pirma registracija yra ankstesnė, nei 2015 kovo 13, toks elektromobilis į kompensaciją negali pretenduoti. Gausis įdomus kuriozas, kai 2015 metų vasarį pagamintas elektromobilis perkant jums bus 2000 eurų brangesnis, nei toks pats, bet 2015 metų balandį pagamintas.
  3. Elektromobilio pirkėjas gali būti tik fizinis asmuo. Ši priemonė nenumato jokios paramos juridiniams asmenims, bet yra gandų, kad tokia priemonė atsiras kiek vėliau.
  4. Labai svarbi, nors nelabai logiška sąlyga – pirmosios registracijos data Lietuvoje ir jos valdytojo nuosavybė turi sutapti. Kodėl nelogiška – parašysiu atskirai žemiau.
  5. Jei įsigijote elektromobilį lizingu, kompensacija teikiama kai tampate elektromobilio valdytoju.
  6. Kompensacija taikoma tik M1 klasės transporto priemonėms.
  7. Vienas pareiškėjas gali gauti tik vieną kompensaciją. Taigi, jei perkate du elektromobilius, kompensaciją gausite tik už vieną.
  8. Tas pats elektromobilis gauna kompensaciją tik vieną kartą (tikrinama pagal VIN numerį).
  9. Pirkėjas elektromobilį, kuriam gavo kompensaciją turi eksploatuoti ne mažiau nei du metus. Jei parduoda anksčiau – kompensaciją reikės grąžinti.

Tiems, kas nori turėti patogią visų sąlygų naujo elektromobilio kompensacijai gauti ir seno automobilio pridavimo sąlygų santrauką, APVA paruošė “špargalkę”, kurią galite rasti čia – https://www.apva.lt/wp-content/uploads/2020/04/Elektromobiliai_04-10_galutinis.pdf.

Džiugesys

Aš esu elektromobilių entuziastas ir su jais artimai draugauju 4 metus. Stengiuosi ne tik važinėti elektromobiliu pats, bet ir jums papasakoti, kaip gi sugyventi su šiuo nepažįstamu automobilių parko nariu. Stengiuosi savo nuomonę skleisti ir valdžios atstovams (ačiū tiems, kad kviečia mane konsultacijoms), dalyvauju EV renginiuose, konferencijose ir apskritai, stengiuosi prisidėti prie nors nedidelės dalies elektromobilių populiarinimo.

Būtent todėl labai džiaugiuosi, kad šiandiena atėjo ir kad turime realią skatinimo priemonę, kuri, labai tikiuosi, kad labai greitai padvigubins elektromobilių skaičių Lietuvoje. Viliuosi, kad tai tik pradžia ir kad valdžia supranta, kad tokių priemonių reiks tol, kol pasieksime elektromobilių kainas, panašias į kitomis kuro rūšimis varomų automobilių kainas. Pasidžiaugsiu, kad ši kompensacija yra analogiška Vokietijos turimai (4000 Eur naujam EV) bei beveik tokia pat, kaip Didžiojoje Britanijoje (3000 svarų).

… ir paburbėjimas

Galima sakyti, kad esu patenkintas beveik visomis šios paramos programos sąlygomis, išskyrus vieną. Ji tiesiogiai neliečia manęs, bet ji liečia prekybininkus automobiliais, o per juos – ir elektromobilių pirkėjus. Tikiuosi, kad ši mano rašliava nukeliaus ant stalo kam nors, kas gali įtakoti pakeitimus kompensacijos apraše, jei tai įmanoma padaryti.

Suprantu, kad reikėjo nubrėžti aiškią laiko ribą, nuo kada galioja kompensavimo mechanizmas ir ta pasirinkta data – 2020 kovo 13 d. Taigi, registruotiems anksčiau elektromobiliams kompensacijos gauti nepavyks. Viskas būtų lyg ir logiška, bet ministerijos galvos praleido vieną dalyką – prekybą automobiliais ir sąvoką, kas yra naujas automobilis. O kas gi yra naujas automobilis? Atsakymas pagal PVM mokesčio įstatymą – „nauja transporto priemone yra laikoma tokia transporto priemonė, kuri įsigyta ne vėliau kaip 6 mėnesiai nuo jos eksploatacijos pradžios ir kuri yra nuvažiavusi ne daugiau kaip 6.000 km“. Tai reiškia, kad jei jūs šiandien perkate automobilį iš salono ir jis, nors ir įregistruotas kiek seniau ir juo leidžiama daryti bandomuosius važiavimus, iki 6000 km bei 6 mėnesių nuo registracijos jis vis dar yra naujas automobilis. Taigi, didžioji dalis taip vadinamų „demo“ automobilių, kuriuos jūs galite išbandyti atvykę pas automobilio pardavėją yra traktuojami kaip nauji.

Deja, bet perkant tokį automobilį, jei jis pardavėjo vardu įregistruotas ir turi valstybinius numerius, jūs kompensacijos negausite. Visų pirma dėl to, kad pirmoji registracija, tikėtina, yra senesnė, nei 2020 kovo 13 diena. Ir net, jei ji yra vėlesnė, transporto priemonės pirma registracija yra juridinio asmens vardu (pvz. automobilių gamintojo atstovo vardu), kuriems kompensacija nepriklauso. Na, o nauja registracija jūsų vardu nebebus pirmoji Lietuvoje ir, vėlgi, kompensacijos jūs negausite. Taigi, jei matote skelbime arba pardavėjo kieme elektromobilį su lietuviškais numeriais, jūs kompensacijos negausite. Jei automobilį registravo pardavėjas savo asmens, o ne įmonės vardu ir tai padarė nuo kovo 13, jis kompensaciją gaus. Bet vėlgi, tik pirmam automobiliui. Jei tai juridinis asmuo (prekybininkas automobiliais) – kompensacija nepriklauso.

Čia prasideda įdomumas, dėl kurio ryškiai valdžios vyrai ir moterys iš APVA bei aplinkos ministerijos nesikonsultavo nei su Regitra, nei su draudimo kompanijomis. Kadangi laisvalaikiu parduodu savo važinėtus ir išbandytus bei aprašytus bloge elektromobilius, žinau prekybos taisykles ir sąlygas, tad matau kelias problemas.

  1. Demo automobiliai, skirti bandymams, žurnalistams, klientams ir t.t. Paprastai automobilių prekybininkas (ne tas, kur gariūnuose ar Kauno auto turguje stovi) turi po vieną ar kelis automobilius klientams išbandyti prieš perkant. Tokie automobiliai registruojami, visi turi numerius, draudimą ir kitus reikiamus dalykus. Toks elektromobilis, kai jį pardavėjas parduos, į kompensaciją negalės pretenduoti (juridinė registracija, pirma registracija ne kompensacijos gavėjo vardu ar registracijos Lietuvoje data senesnė nei kovo 13). Tai veda link to, kad pardavėjai negalės turėti normalių bandomųjų registruotų automobilių, kitaip jie neteks kompensacijos.
  2. Kompensacija negalios ne tik naujiems, bet ir naudotiems elektromobiliams, jei juos pardavėjai įregistruos savo vardu tam, kad klientui po to nereiktų to daryti patiems.
  3. Prekybiniai skardiniai numeriai su raudonais simboliais (ne laikini popieriniai). Teoriškai, pirmą mano paminėtą problemą galima apeiti naudojant prekybinius numerius, bet automobilį su tokiais numeriais gali vairuoti tik įmonės darbuotojas, o ne klientas. Taip pat leidimas naudoti šį prekybinį numerį galioja tik vieną dieną. Taigi, netgi neleisdamas sėsti klientui prie vairo, prekybininkas kas dieną turės imti naują leidimą važiuoti nepriregistruotu automobiliu. Taigi, jei norėsite pasiimti iš pardavėjo elektromobilį savaitgaliui, tam, kad jį išbandytumėte, deja, teks nusivilti. Nebent jūsų pardavėjo atstovas vežios jus visur tą savaitgalį…
  4. Automobilio draudimas. Neįregistruotą automobilį galima apdrausti laikinuoju draudimu mėnesiui. Vėliau, tikimasi, kad automobilis bus įregistruotas ir „normaliai“ apdraustas.

Šią problemai matau gan paprastą sprendimą (gal klystu) – papildyti sąlygas, nurodant, kad jei pirma registracija atlikta juridinio, automobilių prekyba užsiimančio asmens vardu (aiškiai identifikuojama pagrindinė veikla, prekybiniai numeriai, automobilių prekybininkų asociacijos nariai ar pan.), tada kompensacija taikoma antrai registracijai Lietuvoje fizinio asmens vardu. Galbūt aš žiūriu į šį klausimą per paprastai, bet tai – tikrai svarbus klausimas tiek visiems pardavėjams, tiek ir elektromobilių pirkėjams, kai perkant elektromobilį pvz. Iš Volkswagen salono, kur paprastai jie būna jau registruoti, kompensacijos negausite, o pirkdami gariūnuose su tranzitiniais numeriais ar be jų – gausite. Manau, situacija tikrai absurdiška ir taisytina.

Na, o visa kita – puiku! Laukiu didelio elektromobilių pagausėjimo gatvėse!

Facebook Comments

12 COMMENTS

  1. Sveiki, gudrūs valdžiažmogiai, kompencacija tik , registruotom po,2020.03.18 aš registravau pernai, paskubejau, vadinasi man ŠPYGA.

  2. Sveiki, Dainiau! Visų pirmą Ačiū už šio svarbaus klausimo santrauką! Vieno dalyko vis dėl to nesupratau: “Jei automobilį registravo pardavėjas savo vardu ir tai padarė iki kovo 13, jis kompensaciją gaus.” Kodėl? Juk pagal pirmą str. minėtą kompensacijos gavimo punktą jis t.b. registruotas vėliau nei 03.01.

  3. Pataisė įstatymą sau naidinga prasme, kad nereiketų kompensuoti anksčiau pirkusiems,. Anstesnis istatymas buvo kitoks.

    LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
    ĮSAKYMAS
    DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „ELEKTROMOBILIŲ
    ĮSIGIJIMO FIZINIAMS ASMENIMS SKATINIMAS“ KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ
    TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
    2020 m. kovo 31 d. Nr. D1-175
    Vilnius
    Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų
    įstatymo 10 straipsniu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d.
    nutarimo Nr. 1443 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr.
    1443 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo
    finansinių instrumentų įstatymą“ 1.2 papunktį,
    t v i r t i n u Klimato kaitos programos priemonės „Elektromobilių įsigijimo fiziniams
    asmenims skatinimas“ kompensacinių išmokų tvarkos aprašą (pridedama).
    Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika
    PATVIRTINTA
    Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
    2020 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. D1-175
    KLIMATO KAITOS PROGRAMOS PRIEMONĖS „ELEKTROMOBILIŲ ĮSIGIJIMO
    FIZINIAMS ASMENIMS SKATINIMAS“ KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ TVARKOS
    APRAŠAS
    I SKYRIUS
    BENDROSIOS NUOSTATOS
    1. Klimato kaitos programos priemonės „Elektromobilių įsigijimo fiziniams asmenims
    skatinimas“ kompensacinių išmokų tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato prašymų
    kompensacinei išmokai pateikimo, vertinimo ir kompensacinių išmokų skyrimo tvarką ir sąlygas,
    administravimo tvarką.
    2. Kompensacinės išmokos fiziniams asmenims teikiamos pagal Klimato kaitos programos
    (toliau – Programa) lėšų naudojimo 2020 m. sąmatoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos aplinkos
    ministro 2020 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. D1-143 „Dėl Klimato kaitos programos lėšų naudojimo
    2020 m. sąmatos patvirtinimo“ (toliau – metinė sąmata), ir Programos lėšų naudojimo metinės
    sąmatos detalizuojančiame plane, patvirtintame aplinkos ministro įsakymu (toliau – metinę sąmatą
    detalizuojantis planas), patvirtintą priemonę, skirtą rinktis mažiau taršias judumo priemones (toliau
    – Priemonė), siekiant mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) kiekį
    transporto sektoriuje ir gerinti oro kokybę.
    3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) administruoja ir skiria
    lėšas šiame Tvarkos apraše nurodytoms kompensacinėms išmokoms.
    4. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau
    – Agentūra) viešai skelbia kvietimus teikti prašymus kompensacinei išmokai (toliau – Prašymas)
    gauti, vykdo Prašymų vertinimą, kompensacinių išmokų skyrimą ir kompensacijų gavėjų
    įsipareigojimų įgyvendinimo priežiūrą, vadovaudamasi Tvarkos aprašu, metine sąmata ir metinę
    sąmatą detalizuojančiu planu.
    5. Ministerija, skirdama Programos lėšas, o Agentūra, vykdydama fizinių asmenų Prašymų
    vertinimą, kompensacinių išmokų skyrimą ir kompensacijų gavėjų įsipareigojimų įgyvendinimo
    priežiūrą, tvarko asmens duomenis. Paraiškų administravimo ir priežiūros tikslais tvarkomi šie
    asmens duomenys:
    5.1. identifikaciniai duomenys (pareiškėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data);
    5.2. ryšio duomenys (adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas);
    5.3. kiti su kompensacinių išmokų skyrimu susiję duomenys (banko sąskaitos numeris,
    sunaikinto ir išregistruoto automobilio: valstybinis numeris, identifikavimo numeris (toliau – VIN
    numeris), klasė, išregistravimo priežastis, valdytojas, registracijos pažymėjimo išdavimo data,
    išregistravimo data, techninė apžiūra, įsigyto elektromobilio: valstybinis numeris, automobilio VIN
    numeris, savininkas, valdytojas, klasė, pirmoji registracijos data, pirmoji registracijos data
    Lietuvoje, registracijos valdytojo vardu data ir pan.).
    6. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento
    ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl
    laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB ir Lietuvos Respublikos
    asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys,
    2
    tvarkomi ir saugomi 5 metus po kompensacinės išmokos skyrimo, vadovaujantis Dokumentų
    tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4
    d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus
    saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie
    įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti
    perduoti saugojimui pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo
    įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.
    7. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
    7.1. pareiškėjas – fizinis asmuo, nustatyta tvarka pateikęs Prašymą kompensacinei
    išmokai gauti;
    7.2. elektromobilis – M1 klasės transporto priemonė, kurioje energija mechaniniam
    judesiui atlikti tiekiama tik iš elektros energijos kaupiklio;
    7.3. kompensacinė išmoka – Tvarkos aprašo nustatyta tvarka fiziniams asmenims
    teikiama nustatyto dydžio finansinė parama pareiškėjo įsigyto elektromobilio išlaidoms
    kompensuoti;
    7.4. prašymas – Agentūrai per informacinę sistemą pateiktas elektroninis dokumentas,
    kurį pareiškėjas užpildo norėdamas gauti kompensacinę išmoką;
    7.5. kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos
    Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją
    reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo
    ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl motorinių transporto
    priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“, ir
    Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registracijos liudijimo blanko aprašyme ir
    privalomojoje formoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. birželio
    28 d. įsakymu Nr. 1V-204 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registracijos
    liudijimo blanko aprašymo ir privalomosios formos patvirtinimo“ (toliau – registracijos liudijimo
    blankas).
    II SKYRIUS
    SĄLYGOS KOMPENSACINĖMS IŠMOKOMS GAUTI
    8. Kompensacinės išmokos pagal Priemonę teikiamos fiziniams asmenims.
    9. Kompensacinių išmokų fiziniams asmenims, įsigijusiems elektromobilį, tinkamomis
    išlaidomis laikomos išlaidos, patirtos nuo metinės sąmatos įsigaliojimo datos.
    10. Kompensacinės išmokos dydis vienam pareiškėjui yra:
    10.1. 2000 eurų pareiškėjui, įsigijusiam naudotą elektromobilį, kurio pirmoji registracijos
    data arba modelio metai taip, kaip ji suprantama registracijos liudijimo blanke, ne ankstesni nei 5
    metai iki metinės sąmatos įsigaliojimo datos, o pirmosios registracijos Lietuvoje data ir transporto
    priemonės registracijos jos valdytojo vardu data taip, kaip ji suprantama registracijos liudijimo
    blanke, yra ta pati (sutampa) ir yra ne ankstesnė nei metinės sąmatos įsigaliojimo data;
    10.2. 4000 eurų pareiškėjui, įsigijusiam naują elektromobilį, kurio pirmoji registracijos
    data arba modelio metai, pirmosios registracijos Lietuvoje data ir transporto priemonės registracijos
    jos valdytojo vardu data taip, kaip ji suprantama registracijos liudijimo blanke, yra ta pati (sutampa)
    arba ne ankstesnė nei metinės sąmatos įsigaliojimo data;

  4. 10.1. 2000 eurų pareiškėjui, įsigijusiam naudotą elektromobilį, kurio pirmoji registracijos
    data arba modelio metai taip, kaip ji suprantama registracijos liudijimo blanke, ne ankstesni nei 5
    metai iki metinės sąmatos įsigaliojimo datos, o pirmosios registracijos Lietuvoje data ir transporto
    priemonės registracijos jos valdytojo vardu data taip, kaip ji suprantama registracijos liudijimo
    blanke, yra ta pati (sutampa) ir yra ne ankstesnė nei metinės sąmatos įsigaliojimo data;

    va,,man būt tikę,, dabar ne..
    nes auto pirkau, 2019.06

  5. Manau sąlyga dėl pirmos registracijos logiška. Juk ir patys minite, kad po programos įgyvendinimo, elektromobilių skaičius išaugs dvigubai. Tuo tarpu jei įsigytum automobilį, kuris jau registruotas, registruotų elektromobilių skaičius neišaugs.
    Beje pardavėjai gal pritaikys nuolaidas tokiems automobiliams, ir nuo to tik laimės klientai.

  6. Sveiki, p. Dainiau, žiauriai įdomu skaityti Jūsų rašomas elektromobilių apžvalgas. Skaitau nuo pradžių iki galo, nepraleisdamas nei vienos raidelės. Pradėjau domėtis elektromobiliais, kai “TESLOS” kompanija dar buvo tik “vystykluose”, t.y., kai jos automobiliai buvo tik brėžiniuose ir tik didžiausi elektromobilių entuziastai žinojo kas yra “TESLOS” kompanija. Dabar, kai atsirado kompensacijos, aš, taip pat, sugalvojau įsigyti elektromobilį ir įsilieti į taip seniai svajotas elektromobilistų gretas. Ankstesnė kainodara ir nuvažiuojami atstumai man neatrodė patraukliai. Prašau parašykite, ar elektromobilio baterija (modelis 2020 metų) “nenumirs” galutinai, jeigu aš dažnai išvažiuoju 1-2 mėnesiams, ypatingai dažnai žiemos mėnesiais, o automobilis lieka parkinge lauko sąlygomis. Ačiū

    • Ačiū, kad skaitote!

      Dauguma elektromobilių stovėdami beveik nieko nenaudoja, tad palikti mėnesiui ar daugiau nebus problema.

      Jei nuspręsite įsigyti Tesla, jos naudoja energiją ryšiui palaikyti bei baterijos priežiūrai, tad daugiau nei mėnesio gali ir neišgyventi. Ypač Model S.

      Variantai su Tesla keli:
      – palikti įjungtą įkrovimo laidą, nustačius pvz. 60% įkrovimo ribą, kad pati Tesla pasikrautų, kai energijos trūks
      – atjungti 12v akumuliatorių, kad Tesla nieko neveiktų ir nenaudotų energijos kol jūsų nėra.

  7. Ačiū už atsakymą, svarstau apie Volkswagen ID3, galvoju, kad tai optimalus sprendimas miestui pagal preliminariai numatomą kainos ir nuvažiuojamo atstumo sąntykį, bei pačio automobilio inovatyviai sukurtą interjerą. Daugiausiai automobiliu tenka naudotis mieste(Vilniuje), o į kitus miestus, o, tuo labiau, šalis, tikrai, yra kitų būdų nuvykti ir greitesnių ir reikalaujančių mažiau iššūkių, tuo labiau, kad mano žmonelė ne tokia tolerantiška eksperimentams. Tesla elektromobilis, nors tai ir labai superinis kūrinys, jo garantinio aptarnavimo galimybės Lietuvoje, kol kas, miglotos, kaina aukštoka. Amerikiečiams tai yra pasirinkimas Nr.1. Lauksim daugiau įžvalgų apie elektromobilių naujienas ir naujoves. Ačiū

  8. Pagalvokit, visu tuo nori uztikrinti kad zmones neveztu naudotu elektromobiliu. Poto nori kad zmones nepirktu naudotu senu automobiliu ir neutilizuotu(pasipelnimas). Toliau nenori kad pirktu naudotu (logiska nori daugiau prispaminti Nauju daiktu i rinka). Kad nepirktu senesniu registruotu arba nepirktu daiktu jau einanciu per kelias rankas (logiska). O verslui taikomos isimtis – viskas ok. Demonstraciniai is salono irgi netenka ismokos todel kad bus bandoma apeiti istatima kitais budais pagal susitarimus.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here