Jos didenybė Tesla. Vieni ją myli, kiti jos geidžia, treti apie ją svajoja. Abejingų ir neigiamai apie Teslą galvojančių yra vienetai. Skirtingai, nuo kai kurių kitų elektromobilių, kurių geidžia vienetai, o baisisi tikrai nemaža žmonių dalis. Kas gi tas žvėris, sudrebinęs ne tik elektromobilių, bet ir apskritai visų automobilių rinką? Straipsnelyje kaip tik ir pabandysiu atsakyti į šį klausimą.

Pradžiai – žiupsnelis istorijos. Visi žino Tesla vadovą, vizionierių ir šiaip „nurautą” pilietį iš Pietų Afikos – Elon Musk. Tiesa, nedaugelis žino, kad Elon Musk nėra Tesla kompanijos įkūrėjas. Musk prisidėjo kaip investuotojas kai kompanija jau buvo įkurta, o po to paėmė kompanijos kontrolę į savo rankas, mat tikrieji įkūrėjai nelabai sutarė su „kliedesius” apie masinio automobilių gamintojo kūrimą sakančiu investuotoju. Bet jei ne Elon Musk, vargu ar jūs dabar skaitytumėte šias eilutes ir vargu ar apskritai kas nors žinotų tokį automobilio pavadinimą.

Brangu, pigiau ir pigu

Elon Musk numatė kelių etapų planą, kaip Tesla iš start-up’o paversti masiniu automobilių gamintoju, darančiu įtaką visiems kitiems konkurentams. Jo planas numatė brangaus ir išskirtinio elektromobilio sukūrimą išrinktiesiems, kurio uždarbis būtų skirtas pigesnio ir masiškesnio automobilio gamybai. Pastarojo uždirbtas pelnas būtų skirtas dar pigesnio modelio gamybai, taip žingsnis po žingsnio tampant dideliu ir geidžiamu gamintoju bei prekės ženklu.

Tesla kompanija pačioje pradžioje turėjo savo baterijų ir variklių, bet neturėjo paties automobilio. Skirtingai nuo elektromobilių vizionierių Rimac, Tesla turėjo kur kas žemiškesnių tikslų, tad superautomobilio gaminti patys nesiėmė. Vietoje to 2005 metais Tesla sutarė su Lotus bei „užsipirko” beveik pilnų automobilių be variklių. Taip 2008 metais gimė pirmasis šios kompanijos elektromobilis Tesla Roadster. Roadster gamyba tęsėsi iki 2012 metų, o išviso į gatves buvo išleista apie 2250 šių kabrioletų, vienas kurių dabar skrieja kosmose link Marso planetos.

Antrasis etapas po Roadster – savo automobilio gamyba. Tam reikėjo autogamintojo patirties, pinigų ir savo gamyklos. Tesla neturėjo nieko. Gamyklą Tesla nupirko iš Toyota, tuo pačiu sutardama dėl bendradarbiavimo. Kuris, tiesa netruko labai ilgai ir praktiškai apsiribojo pagal Tesla Roadster planą pagamintais keliais tūkstančiais Toyota Rav4 EV elektromobiliais – Toyota automobilis be variklio ir Tesla baterija bei variklis. Toyota net nelabai slėpė tai, kad šio elektrinio Rav4 viduje yra kažkokio nežinomo gamintojo Tesla komponentai. Aišku tada Tesla dar nebuvo tai, kas ji yra dabar.

Be Toyota, patirties automobilio kūrime Tesla dar sėmėsi iš Mercedes (Daimler koncerno). Būtent todėl Model S gamintuose iki 2016 metų Mercedes žinovai ras ne vieną komponentą, puikiai pažįstamą iš Mercedes automobilių. Tesla savo ruožtu elektrifikavo Mercedes B klasės modelį, nedidelę partiją A klasės elektromobilių bei netgi tiekė variklius ir baterijas Smart elektromobiliams. Daimler koncernas vienu metu turėjo apie 10% Tesla akcijų ir atstovą Tesla direktorių taryboje, bet laikui bėgant pardavė dalį, o vėliau – ir visas turėtas akcijas. Panašu, kad Tesla ateitimi Daimler vadovai netikėjo.

Taigi, gamyklą nupirko, patirties ir komponentų būsimam automobiliui įsigijo, beliko piniginis klausimas. Jį išspręsti sekėsi sunkiai, bet parodžius pirmąjį Model S prototipą, kuris beje buvo vis dar surinkinėjamas naktį prieš pristatymą (oi tas Musk ir jo nerealūs pažadėti terminai) reikalai pagerėjo. Pirmąją drastiško augimo įtakotą finansinę krizę Tesla pavyko įveikti tik neįtikėtinomis Elon Musk pastangomis. Kaip jis pats vis papasakoja, buvo laikas, kai pinigų kompanijoje trūkumas buvo toks, kad Musk neturėjo už ką sumokėti kasdieninių išlaidų.

Model S, išsprendus finansines problemas lydėjo sėkmė, o prie jo prisijungė ir kuprą užsimetęs Model X. Pinigai, gauti pardavus Model S ir Model X buvo investuojami pigesniojo „masinio” model E kūrimui, kurį mes šiandien žinome kaip Model 3. Model E vardui kelią užkirto Ford koncernas. Musk pervadino Model E į Model 3, bet jo pavadinimą rašė stilizuotai – ☰. Deja, tokią idėją užprotestavo Adidas su savo trim juostelėm 🙂

Sexy

Kodėl Tesla taip norėjo pavadinti Model 3 Model E vardu? Arba kodėl bandė stilizuotą trejukės variantą ☰? Kas dar nežino, taip kaip Model S turi savo giminaitį Model X, taip Model 3 turės mažą SUV tipo „broliuką” Model Y. Jei Model 3 būtų tapęs Model E, turėtume keturis modelius – Model S, Model E, Model X bei Model Y. Na, o šios keturios raidės sudaro žodį SEXY. Alternatyvus Model 3 žymėjimas būtų leidęs sudaryti žodį S☰XY. Na, o su Model 3 gavosi panašiai, bet dar paslaptingiau – S3XY.

Tesla Model S

Man, kaip elektromobilių mėgėjui labai norėjosi išbandyti Tesla Model S. Ieškojau įvairių galimybių tai padaryti, bandžiau apsimesti dideliu ir įtakingu „žurnalistu”, bet vis nepasisekdavo tuo įtikinti kitus. Kai viešėjau pas Ramintą Vyšniauskaitę Power Hit Radio studijoje, ji manęs irgi klausė – ar esu bandęs Model S. Kitaip sakant – barstė druską ant žaizdos… Ypač, kai pasakė, kad ji turėjo progą vyro gimtadienio proga jį „pravežti” su svajonių bolidu Model S.

Nesigilinsiu į detales kaip man pavyko išbandyti Tesla Model S, bet faktas kad gavau jį ne kelioms minutėms ar valandoms, bet važinėjau juo gerą savaitę. Per tą laiką spėjau nuvažiuoti iki Berlyno ir atgal bei pasimalti po Lietuvą tarp Kauno, Molėtų, Druskininkų, Vilniaus ir kitų lankytinų objektų. Važinėjau mieste ir užmiestyje, autobanais ir miško keliukais, tad, sąžiningai pasakius, už Tesla Model S patirties daugiau turiu tik su Nissan Leaf bei KIA Soul elektromobiliais, kuriais atitinkamai važinėjau du ir vienerius metus.

Tesla Model S 85 2015

Kodėl būtent S 85 ir 2015 metai? Na, visų pirma tai tokį automobilį turėjo pilietis, patikėjęs savo turtą nepažįstamam žmogui. Tikrai taip – mūsų pažintis – žinutės facebuke. Pirmą kartą gyvai savininką pamačiau ir susipažinau … pasiimdamas Model S. Būna juk pasaulyje stebuklų 🙂

Vienok, modelio numerį ir metus parašiau ne veltui. Tesla yra nestandartinis automobilių gamintojas, besimokantis iš savo klaidų nuolat (atsimenate, rašiau apie patirties kuriant automobilius trūkumą). Kaip sako šimtus Teslų ardę ir į gyvenimą gražinę ukrainiečiai, identiškų Tesla Model S praktiškai nėra. Ir tai, kad Model S pagamintas 2012 metais ir Model S, pagamintas 2016 metais yra iš išorės identiški yra jūsų apgaulė. Iš tikrųjų, kartais net modeliai pagaminti kelių savaičių skirtumu turi skirtingus, naujesnius, tobulesnius komponentus.

Iš pradžių Tesla Model S neturėjo to, už ką jas dievina daug pasaulio vairuotojų – autopiloto. Vėliau turėjome pirmos kartos autopilotą (toks buvo ir mano bandytas Model S). Šiuo metu parduodami modeliai su antros kartos autopilotu bei jo papildomais paketais. Taigi, vien šioje srityje nesigauna palyginti skirtingų metų modelių, besivadinančių ta pačia S raidele. Metams bėgant keitėsi tiek techniniai sprendimai, tiek ir spalviniai bei interjero dizainą įtakojantys pakeitimai, na o 2016 metais simboliškai buvo atnaujintas ir išorės dizainas. Taigi, mano vairuotas Model S buvo dar senojo dizaino, su ovaliu blynu priekiniame bamperyje.

Modelių raidės ir skaičiai

Model S turi visą krūvą modifikacijų, pradedant nuo skaičiukų – nuo 60 iki 100 (beje, buvo net ir 40), baigiant raidėmis P, D bei L bei pliusiuku. Skaičius prie modelio raidės paprastai reiškia baterijos talpą kilovatvalandėmis. Taigi, teoriškai Model S 60 turėjo 60 kWh, o Model S 100 – 100 kWh talpos bateriją. Bet kai kurie modeliai buvo parduodami su mažesniu skaičiumi, nei buvo reali baterijos talpa. Savininkui prieinama talpa buvo sumažinta programinės įrangos pagalba, o sumokėjus ~10000 papildomai Tesla nuotoliniu būdu galėjo šią bateriją „padidinti”, nuimdama apribojimus. Taigi, dažniausiai skaičius reiškia talpą, bet yra ir išimčių.

Raidė P reiškia „Performance” ir buvo dedama ant galingesnių modelių bagažinės dangčių. D raidė reiškia, kad ši Tesla turi ne vieną, o du elektros variklius ir yra varoma abiem ašimis. Modeliai be raidės D turi galinius varančius ratus, o modeliai su D raidele – visus keturis. + reiškia patobulintą modelį. Dar turime raidę L, žyminčią modelius su „nesveiku” Ludicrous model. Žmoniškai šnekant, tai būtų žvėriškai greitas teiginio analogas.

Tiesa, visi Model S yra labai galingi ir greiti, mat silpniausias Model S turi 285 kW galios variklį ir per 5.5 sekundės įsibėgėja iki 100 km/h. Galingiausias – 568 kW variklį ir … per 2.4 sekundės pasiekia 100 km/h. O tai – jau superautomobilių teritorija. Būtent todėl ne vienam mūsų yra tekę matyti Model S drago trasoje (traukos lenktynėse) „šluostantį nosį” visokiems neaiškiems bolidams su Ferrari, Lamborghini ar Porsche ženkliukais.

Tiesa, Model S, kaip ir bet kuris elektromobilis turi visą galią tik iki tam tikro greičio, tad ilgoje distancijoje, tikėtina, piktai riaumojantys konkurentai pasivytų ir aplenktų Model S, bet trumpesnėse trasose jie tiesiog neturi šansų. Tas momentinis pagreitis, instaliuojantis jūsų kūną į sėdynę būtent ir yra viena iš priežasčių, kodėl yra tiek daug Tesla elektromobilių geidžiančių žmonių. Patikėkite, pirmas įspūdis persėdus į Tesla beveik po bet kokio vidaus degimo variklio varomo „kuino” bus nepamirštamas. Buvo nepamirštamas ir mano nuotykis su Model S, tad po šiokios tokios įžangėlės, laikas papasakoti apie mano įspūdžius.

Mano patirtis ir palyginamoji bazė

Nesu profesionalus automobilių apžvalgininkas ar auto žurnalistas, kasdien bandantis pačius naujausius ir prabangiausius modelius. Niekada neteko sėdėti nei Ferrari, nei Lamborghini, nei Rolls-Royce. Apie važiavimą jais apskritai nešneku. Neteko sėdėti ir važinėti ir vokiškų automobilių naujausiuose flagmanuose, tad tie, kas vairuoja naują ar apynaujį prabangų automobilį mano asmenine nuomone pasitikėti neturėtų.

Mano patirtis apsiriboja tuo, ką esu pats turėjęs (Peugeot 309 GTI, Audi 100, Citroen Xsara, Honda Accord, Peugeot 307 SW, Subaru Forester, Mitsubishi Outlander, Toyota Previa, BMW 5,  Nissan Leaf, KIA Soul bei Mitsubishi Outlander PHEV) ir tuo, ką yra tekę pačiupinėti / pavairuoti (šitų nelabai pavyks išvardinti, bet naujausias/kokybiškiausias buvo Audi Q5 2018 metų modelis). Taigi, mano komforto ir kokybės viršūnė – 5 serijos BMW E39 kėbule. Tikiu, kad komfortas ir kokybė nuo šios BMW „kiaulės” pasistūmėjo šviesmečiais, bet man tai buvo pirmas automobilis, kurio aptarnavimai kainavo brangiausiai, bet kiekviena minutė važiuojant juo teikė malonumą, už kurį buvo negaila išleidžiamų pinigų.

Ar Tesla Model S man atrodo automobilis, kuriuo važiuojant kiekviena minutė teikė malonumą? Sumeluočiau, jei pasakyčiau, kad taip. Deja, bet ne viskas man Tesla Model S patiko ir trūkumų tikrai pastebėjau ne vieną ir ne du. Žinoma, kas mane žino labiau, esu „senas burbeklis”, kuriam sunku įtikti. Nepraleisiu progos paburbėti ir šį kart – gal net lengviau pasidarys nuo to 🙂

Išorės dizainas, bendras įspūdis

Tesla Model S man asmeniškai yra gražus automobilis. Bet tikrai ne pats gražiausias. Kad suprastumėte, kas man yra gražu, paminėsiu kelis modelius – Fisker Karma, Citroen DS5 ir didžioji dalis Lamborghini naujausių modelių. Taigi, Tesla yra įspūdingas automobilis su kuriuo Lietuvoje tikrai neliksite nepastebėtas, bet kai kurie jo dizaino elementai man asmeniškai „nelimpa”. Na, bet čia juk kiekvieno asmeninio skonio reikalas.

Model S aš matau nemažai Maserati bei Aston Martin dizaino elementų. Yra ir kitų detalių, į kurias žiūrint kyla klausimas – „kur aš tai mačiau”, bet bendra visuma yra tikrai visai graži. Neskaitant kai kurių aerodinamiškų ratlankių modelių, ėjusių pirmais Model S gamybos metais. Tie, mano nuomone, yra tiesiog baisūs.

Model S yra didelis automobilis, kurio ilgis siekia 5 metrus (kaip legendinės Audi 100 „silkės”). Būdamas ilgas, Model S tuo pačiu yra ir gan žemas ir platus, taip apeliuodamas į sportinio automobilio kategoriją. Dydis ir antsvoris vairuojant jaučiasi visada, bet jį kompensuoja žvėriškai galingi varikliai. Na, o greitai lekianti sunki karvė yra visiškai ne tas pats kaip lygiai tokiu pačiu greičiu zvimbiantis kibiras. Jausmas kaip tankui įdėjus reaktyvinių variklių porą.

Vidaus dizainas, bendras įspūdis

Primenu, kad važinėjau 2015 metų Model S, tad ir visi įspūdžiai būtent susiję su šiuo modeliu. Taigi, viduje turėjau šviesiai gelsvos odos saloną, verstos odos tamsias lubas bei statramsčius bei ta pačia versta ode aptrauktą panelę. Versta oda, patikėkite, yra gėris. Tiek liesti, tiek matyti. Man asmeniškai tai – vienas iš prabangos ženklų automobilyje.

Sėdynės

Man patinka ir gelsva oda (nemėgstu pilkos), nors labiau norėčiau rudos ar rausvos. Juoda juk nuobodu, ar ne? Sėdynės, kad ir man priimtinos spalvos, man nepatiko. Esu stambus pilietis, tad sunkiai telpu į mažesnes sėdynes. Tesla Model S sėdynės šiuo atžvilgiu galėtų būti etalonas – matyt panašaus sudėjimo piliečių Amerikoje – Tesla gimtinėje yra nemažai. Kas man nepatiko – sėdynės gan plokščios ir gan slidžios. Labai trūko bent minimalaus šoninio palaikymo.

Na, bet didžiausiu vairuotojo sėdynės minusu įvardinčiau nereguliuojamą galvos atlošą. Nepykit, bet man šis sprendimas nesiderina su jokiais ergonomikos kanonais, nors daugelis Tesla fanų būtent akcentuoja Tesla salono ergonomiškumą. Man asmeniškai galvos atlošas buvo per žemai, tad norėjosi jį pakelti ir dar kiek atlenkti į save. Mano šiuo metu vairuojamas KIA Soul tokią galimybę turi (nors pati sėdynė tikrai nėra patogi), o tris ar daugiau kartų brangesnė Tesla – ne.

Galinė sėdynė yra vienas didelis guolis. Ten komfortiškai sėdėjo trys vaikai su visom savo kėdutėm ir nebumbėjo. Taigi, matyt viskas buvo neblogai. Kojoms vietos tiek priekyje, tiek gale į valias, o va dėl žemo Model S aukščio aukštesni piliečiai labai komfortiškai nesijaus nei priekyje, nei gale. Nors, bendrai, daugelis aukštų vyrukų puikiai jaučiasi vairuotojo sėdynėje, tad čia tik mano asmeninis paburbėjimas – juk aš toks.

Problema, ryškiai, yra manyje ir tai aš akivaizdžiausiai supratau per elektrinio Jaguar iPace pristatymą. Kartu su manimi ekipaže važiavo aukštesnis bei sunkesnis kolega bandytojas ir jis, būdamas 8 cm aukštesnis puikiai tilpo ant galinės iPace sėdynės, o aš – ne. Supratau, kad visi mano paburbėjimai apie sėdynių nepatogumą ir vietos trūkumą yra taikytini tik man ir beveik niekam kitam. Ryškiai, turiu trumpas kojas ir neproporcingai ilgą kūną. Tokiems automobilių nieks nekuria…

Dar prieš ilgąją kelionę su Tesla Model S į Berlyną Facebuko grupėje skundžiausi vietos trūkumu ir buvau „nulinčiuotas”. Vieni sakė, kad esu nepakankamai protingas nusileisti sėdynes žemyn. Kiti teikė pavyzdžius su savo ūgiu bei mase ir tikino, kad jiems yra labai patogu. Pirmiems patarėjams net padariau atskirą fotosesiją išsikėlęs sėdynę. Tokioje pozicijoje mano galva buvo išsikišusi virš stogo linijos. Antriems patarėjams tiesiog neturėjau ką atsakyti – visiems tinka, o man ne.

Trečias patarimas buvo „pamiršti KIA Soul kaladėlę” ir nulenkti žemyn sėdynės atlošą. Bėda tame, kad bandydamas tai įgyvendinti arba nepasiekdavau pedalų, arba vairo (prisimenate trumpas kojas?). Iš tikrųjų, per kiek daugiau nei savaitę ir kelis tūkstančius kilometrų sau tinkančios sėdynės pozicijos taip ir neradau, tad teko balansuoti ant ribos tarp nugaros skausmo, galvos rėmimosi į lubas ir vairo / pedalų nesiekimo. Bet tai, tikėtina, tik man kylanti problema.

Beje, sėdynė pas Tesla reguliuojama pakankamai lanksčiai. Reguliuojamas ir atlošo išlinkimas bei „pasostės” kampas, tad „normalūs” žmonės, tikėtina, sau tinkamą patogią poziciją visgi ras.

Dar vienas susijęs WTF serijos dalykas – nereguliuojamas saugos diržų aukštis. Kadangi žongliravau su sėdynės pozicija, o ir šiaip, kūnas mano ilgas, diržas man tiesiog yra per žemai ir nelabai maloniai „pjovė” petį. Už daug ką galiu atleisti brutalios akseleracijos dievui Model S, bet už nereguliuojamus diržus, atlošus ir nepatogią sėdynę / sėdėseną negaliu…

Pridėsiu ir dar vieną smulkmeną – beveik visą ilgąją kelionę į sėdynę barškėjo plastiku dengta saugos diržo pradžia. Grįžęs patikrinau kaip tai išspręsta KIA Soul EV elektromobilyje. Ir buvau maloniai nustebintas – KIA matyt tokių nusiskundimų turėjo ir ant diržo plastikinės apsaugos užlipdė minkštos medžiagos skiautelę. Garsas dingo, o sprendimas nekainuoja praktiškai nieko.

Salonas, apdailos kokybė ir susiję dalykai

Kaip ir išorėje, taip ir viduje Tesla Model S man sukelia jausmų sumišimą (mixed feelings). Vieni elementai yra aukščiausios kokybės ir prabangos atstovai, kiti – rodos pasiskolinti iš 10 kart pigesnių automobilių, vis primenantys klausimą – „na kaip taip?” (WTF). Apie sėdynes ir sėdėseną jau priburbėjau pakankamai, o dabar pasakysiu tai, kas nepatiks beveik visiems Tesla fanams.

Ekranas

Ekranas toje vietoje, kur jis yra – žiauriai blogai. Mano koja visų kelionių metu rėmėsi į šio nuostabaus 17″ ekrano apatinį kampą. Negalėjau patikėti, kad niekam kitam tai nekliūna, nes man buvo žiauriai nepatogu. Puikus papildymas pjaunančiam petį diržui… Pamatęs Model 3 salono dizainą pasakiau sau – „ačiū dievui”. Ten ekranas 15″, jis aukščiau ir plius dar gulsčias, o ne stačias, tad ekrano kampas kojoms neturėtų teikti rūpesčių.

Stogas, stiklas ir stoglangis

Stiklinis stogas su stoglangiu – gėris. Esu turėjęs Peugeot 307 SW su stikliniu stogu, bet jis buvo neatidaromas. Tesla turi ir stiklinį stogą ir jo atidarymą. Beje, stoglangiui turėčiau būti dėkingas ir už tai, kad mano galva apskritai kažkaip tilpo Model S salone, nes ties juo lubų aukštis yra gerokai didesnis nei šonuose, kurie su mano galva kai kada žaidė kėgliais.

Bet vėlgi, sprendimas ne be priekaištų. Jų turiu du. Pirmas – atsilenkiantys nuo saulės apsaugantys elementai maži. Žmonos priekaištas – ant jų esantys veidrodėliai neturi apšvietimo. Hm, mes juk mašinoje už daaaaaug tūkstančių eurų! Kaip tai nėra? Na vat taip, nesigavo…

Antras priekaištas – atsidarius stogui į viršų pakyla toks rėmelis su tinkliuku. Matyt – vabalų gaudyklė, kad pastarieji nepatektų į saloną ir nesudrumstų keleivių ramaus miego. Nežinau kas su šiuo sprendimu blogai, bet garsas, kurį sukelia vėjas, besikošiantis per rėmelį su tinkliuku tikrai nesmagus. Mano dabar turimas Mitsubishi Outlander PHEV irgi turi stoglangį ir ten irgi į viršų pakyla aliumininis rėmelis (tiesa, be tinkliuko), bet važinėjant mieste jis nesukelia jokio diskomforto.

Apžvalga aplink iš vairuotojo pozicijos

Žemas ir platus automobilis neleidžia pamiršti, kad vairuoji beveik „tanką”. 5 metrai ilgio parkuojantis yra iššūkis, o prie vaizdo aplink galimybių reikia laiko priprasti. Ypač, jei persėsite į Tesla Model S iš bet kokio SUV. Po jų Tesla viduje atrodys, kad negalite matyti nieko – nei priekio, nei galo, nei šonų. Statramsčiai yra labai nuožulnūs ir pakankamai platūs.

Galinis langas, nors ir didelis, bet irgi yra nuožulnus. Visa tai – duoklė kėbulo tvirtumui ir aerodinamikai, bet apžvalga nuo to tikrai nepagerėja. Taigi, ne tobula, bet priprantama. Ypač padeda tai, kad parkuojantis ekrane ne tik rodomas apytikslis atstumas bei vaizdas iki kliūčių, bet ir tikslus atstumas centimetrais kiekviename kampe. Teoriškai, galima būtų net nežiūrėti pro langą, nes davikliai tikrai pakankamai geras pagalbininkas.

Patogumas vairuojant

Man asmeniškai nepatinka visų Tesla Modelių vairų vaizdas ir mygtukai ant jų. Tiesiog atrodo pigiai. Nepatiko ir vairuoto Model S Vairas bei ant jo esančių mygtukų kokybė. Nepykite, bet Hyundai Ioniq mygtukai palyginus yra tiesiog tobuli. Galbūt todėl Tesla Model 3 praktiškai neliko mygtukų? Tik du multifunkciniai ratukai ant vairo. Bet Model 3 vairas ir tie patys ratukai man irgi nesižiūri. Prie Model S vairo bei mygtukų taip ir nepripratau.

Aplink vairuotoją daug kur jau mano minėta versta oda – malonu liesti ir žiūrėti. Didžioji dalis vairuotoją supančių dalykų taip pat neblogai išspręsti bet… Pradėkime nuo visiems įprastų dėtuvių duryse. Jų nėra. Ne, jokių nėra. Niekam. Greičiausiai tai – rėminės konstrukcijos ir žemo automobilio aukščio auka. Juk kiti rėminiai automobiliai yra didžiuliai visureigiai. Na, ok, netilpo, nepadarėm. Bet juk turim centrinę konsolę!

Aha, turim. Puodelių dėklai yra du. Ir jie yra po stumdomu porankiu. Žodžiu, Tesla už jus nusprendė, kad kai gersite kavą, patogiai laikyti rankos ant porankio jūs tiesiog nenusipelnėte. Taigi, arba geriate, arba patogiai važiuojate. Rinktis jums. Daugiau centrinėje konsolėje nėra jokios patogios dėtuvės, tik viena ilga erdvė nuo porankio iki panelės. Kelionės metu ten laikėme viską – ir maistą, ir gėrimo butelius, ir mobilius telefonus, ir pasus, pinigines bei kitą turtą. Beje, modeliuose po atnaujinimo šioje vietoje jau yra puodelių laikikliai ir šioks toks „organaizeris”. Matyt, Tesla suprato, kad su puodelių laikikliais po porankiu neprasisuks.

Tyla

Tesla Model S gamintojo lyginamas su 7 serijos BMW, Audi A8 ar S klasės Mercedes. Pagal ilgį – taip. Pagal kai kuriuos parametrus – taip. Na, bet iki šios trijulės medžiagų kokybės, dėmesio detalėms ir garso izoliacijos dar tikrai toli. Primenu, kad kalbame apie 2015 metų modelį. Pasak žinovų, garso izoliacija naujesniuose Model S pagerėjusi, bet pats šio skirtumo tarp 2015 ir 2017 metų modelių nepastebėjau.

Jau minėjau, kad mano komforto viršūnė buvo 5 serijos BMW. Tesla Model S garso izoliacija, mano subjektyviu vertinimu, nusileidžia netgi tam senam BMW. Nečiupinėjau naujausių BMW, bet turiu įtarimą, kad blogiau nei seniau neturėtų būti. Tesla čia dar turi ką veikti. Gal Amerikoje jie ir laikomi turintys labai gerą garso izoliaciją, bet Europoje standartai yra kiek kitokie.

Model S pakankamai gerai girdisi triukšmas iš priekinių ratų arkų bei iš variklio. Dar girdisi ir vėjas šonuose. Garsai nėra erzinantys, tad tai galima atleisti, bet lygintis su vokiečių flagmanais tikrai nevertėtų. Sąžininga būtų šiuo aspektu lyginti su kiek kokybiškesniais vidutinio segmento atstovais, pvz. tautomobiliu Volkswagen Passat.

Garsas

Viena iš sričių, kur Tesla Model S galima pagirti – garso aparatūra. Nissan Leaf su savo BOSE ženkliuku ženklintomis kolonėlėmis „rūko kamputyje”. Negarantuoju, bet man atrodo, kad Jaguar iPace garso sistema irgi nusileidžia Tesla siūlomai. Manau, bus patenkinti ir melomanai ir „bumčiko” mėgėjai. Taigi, visus garso izoliacijos trūkumus, vėjo ar akmenukų arkose garsus galima lengvai nustelbti muzika, kuri gerai skamba tiek tyliai, tiek garsiai.

Kadangi Tesla turi nuolatinį interneto ryšį (bent jau Europiniai modeliai), Spotify bei kiti on-line muzikos servisai yra pasiekiami bet kada. Galite susikurti ar persiųsti į automobilį savo mėgstamus grojaraščius, tad muzikos niekada netrūks. Kaip ir radijo stotys internetu. Taigi, nesvarbu ar jūs Lenkijoje ar Vokietijoje, jei jums patinka M-1, visą kelionę galite jo ir klausytis internetu.

Vienintelis pastebėtas minusas – kai „užstabdo” vidinis sistemos kompiuteris arba dingsta interneto ryšys, garsas irgi nutrūksta. Net jei klausotės paprasto radijo ar muzikos iš USB rakto. Nedidelė bėda, bet kartais erzina.

Važiavimo komfortas

Mano bandytas Tesla Model S turėjo orinę pakabą. Neteko važiuoti su paprastą pakabą turinčiu Model S, bet, tikėtina, kad orinė pakaba yra geresnis pasirinkimas. Orinę pakabą turėjau vėlgi tame pačiame BMW5 ir tai tik gale. Tesla, maniau, išsprendė pakabos klausimą gerai. Taip maniau tol, kol neišbandžiau 2018 metų Audi Q5. Prastame kelyje, o ypač žvyrkeliuose su „tarka” rinkčiausi važinėti Q5, o ne Tesla Model S. Taip, Tesla – didelis laivas, maloniai plaukiantis autobanu, bet, deja, pas mus ne visur keliai tokie tobuli, kaip norėtume ir čia tikrai nėra Model S stiprioji pusė. Netgi su orine pakaba.

Galbūt situaciją kiek pagerintų mažesni ratai, bet juk paprastai Model S turi arkliško dydžio ratus. Mano vairuotas Model S, palyginus, turėjo gan kuklaus dydžio ratus, bet aukštesnio profilio padangos, manau, įneštų daugiau komforto.

Trauka / pagreitis

Čia nesiplėsiu. Netgi modelis be jokių P, +, D ar L raidelių „traukia” žiauriai gerai, kiekvieną kartą didinantis SPM (smile per minute) kiekį. Tikiu, kad Model S su įvairių raidelių kombinacija „traukia” dar geriau, bet net ir paprasto Model S užteks praktiškai visiems miesto ereliams su „čipuotom kiaulėm” paauklėti. Jei jūs automobilį vertinate dėl šios savybės – vienareikšmiškai – Tesla yra jūsų automobilis.

Kaip kažkada sakė mano vienas kolega – „iš merso galima išlipti ir su chalatu bei tapkėmis” ir „su mersu galima važinėti ir 30 km/h, nes žinai, kad gali visus aplenkti, jei norėtum”. Tai va, važiuoti su Tesla Model S su chalatu visgi gal ir nereikėtų, bet važinėti 30 km/h antra eile mieste tikrai galite, jei jums tai teikia malonumą. Patikėkite, nieks neaplenks jei jūs to nenorėsite 🙂

Bagažas

Mano šeima yra iš tų, kurie į kelionę jei galėtų, pasiimtų pusę namų „turto”, kurio yra per akis. Kai planavau kelionę į Vokietiją su Model S labai pergyvenau dėl to, kad netilpsime – vežimėlis, žaislai, rūbai 5 asmenims ir šiaip „malonios smulkmenos”. Paprastai važiuojame į tokias keliones Toyota Previa minivenu, netgi kurio bagažinėje kartais būna ankšta.

Kai pradėjau dėti kelionės daiktus, supratau kodėl aš norėčiau turėti Tesla Model S. Priekinė bagažinė, arba kitaip vadinama „frunk”. Būtent šio modelio (ne D ir ne naujesnio, nuo 2016) priekyje yra milžiniško dydžio talpa, kurioje sulindo du rankinio bagažo lagaminai, vaikų lagaminai ir kuprinė bei dar visokios smulkmenos. Po to, kai pilnai užpildžiau priekinę bagažinę, dėti į galinę beliko praktiškai tik vaikišką vežimėlį. O vietos ten dar buvo sočiai.

D modeliai, turintys du variklius ir kiti modeliai po 2016 metų tokios prabangos neturi – priekinis bagažo skyrius yra kartais mažesnis, tad ten telpa labai mažai kas. Keista, bet tai vienas iš sprendimų, kurie vėlesniuose Model S yra blogesni, nei ankstesniuose.

Tie, kas perskaitėte iki čia – sveikinu. Ir turiu nuvilti – Tesla Model S apžvalga čia nesibaigė – į vieną dalį niekaip visko nesutalpinsiu. Antroje apžvalgos apie Tesla Model S dalyje daugiau papasakosiu apie baterijas, įkrovimo galimybes ir spartą, įkrovimo jungtis bei kitas malonias ir ne tokias malonias smulkmenas, kuriomis Tesla didžiuojasi. Pvz – autopilotu.

Previous articleNemokamas elektromobilio parkavimas Kaune 2018
Next articleTesla Model S apžvalga (2 dalis)

12 COMMENTS

  1. Kliuvo Teslai 🙂 Kaip supratau, prastais LT keliais „krato” labiau nei BMW 5 E39. Šiaip šitas BMW modelis tikrai labai minkštas ir turi gerą garso izoliaciją, tai Teslai rimtas konkurentas šioje srityje. Šiaip straipsnyje verta užsiminti apie Tesla remontus, dalių tiekimą ir kt. Lauksiu antros dalies. Labai nustebau, kai kai kurie komponentai prastesni nei Hyundai Ionic. Beje pastarojo baterija aušinama skysčiu ar ne ?

    • Važiuoja Tesla tikrai neblogai, jei turim omenyje pačią važiavimo kokybę. Tesla buvo ne mano, tad apie remontus galiu pasakyti tik iš nuogirdų, tad geriau susilaikysiu. Faktas, kad problemų su kokybe komponentų ji irgi turi.

      Ioniq, kaip ir Soul baterijos aušinamos, bet ne skysčiu, o oru.

  2. Aš tai norėčiau didesnės apžvalgos iš centrinės konsolės bei kiek automobilį gali customizinti: kiek ir ko gali pritaikyti sau individualiai?
    Bei kas gali įeiti į paketus už kuriuos Tesla prašo pinigų juos aktyvuot, tačiau jie yra automobilyje (vieną minėjai beterijos talpa)?

    • Customizuoti galima daug ką, o kas labiausiai jums įdomu? Su paketais neturiu jokios patirties, tad galiu tik paburti iš tirščių, pasikapstęs internete. Nelabai to noriu daryti, nes esmė būtent ir yra – asmeninė patirtis.

    • Autopilotas irgi aktyvuojamas uz extra.
      Ir baterijos talpa, jei pirkot 60kWh, tai kai kuriuose modeliuose pakeliama iki 75kWh, bet ne visuose.
      Interjeras pasirenkamas, iki smulkmenu, internetu pries perkant (ir nepatikesit gal, bet Tesla pirmi tai padare, o dabar visi kiti copycat tiesiog yra).
      Pats esu vairaves 2014 85P savaite, ir keli pazistami turi 2016 Model S, tai 2016 tikrai tylesne vs 2014.
      Tas pats su Model X, vazinejau 2 savaites 2017 vasara gamintu, ir neseniai gamintu, tai garso izoliacijoj tikrai padirbeta (ir pasalinta kebulo raizymo problema su Falcon Wing durimis; nebe lipduku sprendziant 😁🤦‍♂️)

    • Deja, jūs klystate. Kosmose asmeninis Elon Musk raudonas Roadsteris, pagamintas ant Lotus bazės. Paieškokite info – tikrai rasite 😉

    • Dariau, Roadster 2 turi tik 1 muziejus pasaulyje, ir bendrai tik 4 vienetai pagaminti kolkas yra.

      Dainiau, jis teoriskai ant Lotus baxes, praktiskai – ne. Ten praktiskai nera Lotus detaliu, nes perdaug keist reikejo viska. Jei matai gyvai, tai iskart gali pasakyt kur kuris, net ir logotipus nuemus ir langus nutamsinus, kad is salono nepazint 🙂 2 pazistami turi 🙂 vienas paprastas mirtingasis, o kita gana zinomas zmogus Belgijoje – Beth Lily 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here