Praktiškai nuo pirmos dienos, kai pradėjau važinėti KIA Soul EV, neatsiginu nuo klausimų apie šio korėjietiško elektromobilio palyginimą su Nissan Leaf, kuriuo važinėjau daugiau nei metus ir apie kurį yra didžioji dalis šio tinklaraščio straipsnelių. Kai vienas toks pilietis, komentaruose pasivadinęs „Koks Skirtumas”, praeitą savaitę parašė dar vieną priminimą dar ir su klausimu – kiek galima tempt gumą, supratau, kad jau tikrai laikas šiam palyginimui.

KIA Soul EV turiu kiek daugiau mėnesį, Nissan Leaf – nuo 2016 balandžio. Su Leaf jau esu nuvažiavęs 33 tūkstančius kilometrų, su Soul EV – beveik 6 tūkstančius, tad šis palyginimas bus gal kiek ankstyvas. Gal ir ne visai objektyvus, mat po metų su KIA, tikėtina, kad galėčiau daugiau visko parašyti, na bet patys prisiprašėte :). Beje, pradėjęs rašyti supratau, kad į vieną straipsnį šis palyginimas visgi netilps, tad pristatau pirmą palyginimo dalį.

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – kaina

Nissan Leaf kaina ir baterijos talpa

Pirmas, ir turbūt svarbiausias palyginimo kriterijus – kaina. 24 kWh bateriją turintį Nissan Leaf 2011-2012 metų modelį šiuo metu galima įsigyti už maždaug 10000 Eur. 2013 metų modelis, dėl visų jo atnaujinimų, nors ir su tokios pat talpos baterija, yra brangesnis. Paprasčiausios komplektacijos 2013-2015 metų Leaf galima nupirkti už 11000-12000 Eur, o geriausios – 13000-15000 Eur.

2016-2017 metais Leaf buvo parduodamas su 24 kWh ir 30 kWh baterijomis, tad gan logiška, kad pirmasis yra pigesnis, o antrasis – gerokai brangesnis. 30 kWh bateriją turinčių Leaf parduodamų Lietuvoje praktiškai nėra, mat jų kol kas neapsimoka vežti dėl tikrai didelio kainos skirtumo. Mobile ar Autoscout24 svetainėse Leaf modelių su 30 kWh baterija yra, bet jų kainos prasideda nuo 21000 Eurų.

2018 metais pasirodys naujas, antros kartos Leaf, kuris turės 40 kWh bateriją. Labai tikėtina, kad pirmaisiais gamybos netgi naudoto Leaf 2.0 kaina bus gan aukšta – galbūt apie 25000-30000 Eurų. Nenustebčiau jei gatvėse daugiau jų išvysime ne anksčiau 2019-2020 metų.

KIA Soul EV kaina ir baterijos talpa

KIA Soul EV pradėtas gaminti 2014 metais, bet praktiškai – visi parduodami elektromobiliai yra gaminti 2015 ar 2016 metais. Visgi, tai yra vos 1-2 metų elektromobilis, tad jų kaina gerokai aukštesnė, nei analogiškų gamybos metų Nissan Leaf. 2015 metų KIA Soul Europoje galima nupirkti už maždaug 20000 Eurų, 2016 – nuo 23000 Eurų.

2015-2017 metais KIA Soul EV nesikeitė, o 2018 metų modelis, kurį galima dabar nusipirkti naują turi kiek didesnę bateriją. „Senasis” turi 27 kWh bateriją, „naujasis” – 28 kWh. Skirtumas – minimalus, bet, žinoma, naujas elektromobilis kainuoja gerokai daugiau nei naudotas.

KIA Soul EV yra gerokai mažiau populiarus nei Nissan Leaf, tad dalinai jų aukštą kainą nulemia maža pasiūla ir, atitinkamai, maža konkurencija tarp pardavėjų.

Kita vertus, KIA Soul EV bent jau paties gamintojo skiriamas prie šiuo metu ypač populiaraus SUV automobilių tipo. Šiam tipui taip pat priklauso ir toks KIA bestseleris kaip Sportage bei analogiškas ir nesveikai populiarus Nissan Qashqai.

Jei neskaičiuoti vos kelių tūkstančių Toyota RAV 4 elektromobilių, gamintų Kalifornijos valstijos JAV pirkėjams, KIA Soul EV kol kas yra turbūt vienintelis elektrinis SUV, gaminamas masiškai. Na, o už išskirtinumą tenka mokėti daugiau. Vos nepamiršau – Tesla juk turi Model X. Na, bet šis tiek „kalibru”, tiek kaina yra šviesmečiais nutolęs nuo „žemiškojo” KIA Soul EV.

Nissan Leaf vs KIA Soul nuvažiuojamas atstumas

Matavimo metodikos

Antras pagal svarbumą palyginimo kriterijus po kainos, manau, yra nuvažiuojamas atstumas. Su šiandien rinkoje siūlomais elektromobiliais (jei tai ne Tesla), galime įveikti iki 200 km atstumą. Turiu omenyje realių 200 kilometrų, kurie skelbiami pagal EPA (JAV aplinkos apsaugos agentūros) patvirtintą metodiką. Rinkoje yra ir du „išsišokėliai” – Renault Zoe, galinti įveikti iki 300 km bei Chevrolet Bolt, kuris gali nuvažiuoti net 383 km, bet nė vieno šių Lietuvoje dar nėra, tad likime prie realiai nuvažiuojamų 200 km kartelės.

Europoje mes dar turime labiau pieno riebumui, o ne nuvažiuojamam atstumui tinkamą matuoti NEDC metodiką, kuri teigia, kad pvz 2013 metų Nissan Leaf  su 24 kWh baterija gali įveikti 200 km. Pasakysiu taip – NEDC pateikiamus skaičius galima pasiekti, bet tai gali pavykti tik beveik laboratorijos sąlygomis.

Nissan Leaf nuvažiuojamas atstumas

Pagal EPA metodiką Nissan Leaf gali nuvažiuoti:

  • 2011-2012 metų – 117 km
  • 2013 metų – 121 km
  • 2014-2017 metų ir 2016 metų su 24 kWh baterija – 135 km
  • 2016-2017 metų su 30 kWh baterija – 172 km

Nedidelė pastaba apie 2013 ir 2014 Nissan Leaf įveikiamo atstumo skirtumą – iš tikrųjų abu jie įveikia 135 km, tiesiog dėl kiek skirtingos metodikos 2013 metų modelis turi kitokį rezultatą.

KIA Soul EV nuvažiuojamas atstumas

Pagal EPA metodiką KIA Soul EV gali nuvažiuoti:

  • 2015-2017 metų modelis – 150 km
  • 2018 metų modelis – 182 km

Pamenate, kad aukščiau rašiau, jog tikiu EPA metodika ir netikiu NEDC? Tai štai, netikėkite viskuo, ką rašau 🙂 Mano asmeninė patirtis su Leaf sako, kad vasarą su juo galima nesunkiai mieste įveikti 120 km, šiek tiek pataupant – 140 km. EPA teigia, kad toks Leaf įveikia 135 km, kas yra gana realu.

Mano patirtis su KIA Soul, kaip minėjau, dar yra labai nedidelė, bet galiu drąsiai teigti, kad mieste nuvažiuoti 180 km galima laisvai, 200 km – pataupant. Mano asmeninis rekordas kol kas – 212 km su 2% baterijos likučiu. Tiesa, tam reikėjo važiuoti tikrai ramiai. EPA skaičius – 150 km, tad, kažkodėl, šiam elektromobiliui EPA metodikos matavimas neatspindi realybės, mat yra gerokai mažesnis, nei realus.

Būtų labai įdomu gauti savaitei Nissan Leaf 2016-2017 metų modelį su 30 kWh baterija, kad padaryti objektyvų palyginimą su KIA Soul EV 2015-2017 metų modeliu. Nors KIA turi mažesnę bateriją, mieste palyginimas būtų tikrai vertas dėmesio. Deja tokios galimybės neturiu, bet jei galite man paskolinti tokį Leaf – būčiau labai dėkingas.

Su 30 kWh bateriją turinčiu Leaf esu važiavęs tik Vilnius-Nida keliu. Na, o šiuo keliu Nissan Leaf nuvažiuojamo atstumo su KIA Soul nuvažiuojamu atstumu mieste lyginti tiesiog negalima. Beje, KIA Sou EV „kaladėlė” (maniškio Soul pravardė) yra žiauriai neaptaki, tad vienintelė vieta, kur ji galėtų konkuruoti su 2016-2017 metų Nissan Leaf yra miestas. Užmiestyje, manau, Soul EV sausai „gautų į kaulus” nuo Leaf.

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – Įkrovimo galimybės

Po svarbiausių elektromobilių savybių – kainos, baterijos talpos ir nuvažiuojamo atstumo, seka dar viena, bent jau man svarbi dalis – įkrovimo galimybės. Tiesa, yra vairuotojų, kuriems šis kriterijus visai nesvarbus, mat jie į elektromobilį žiūri tik kaip į miesto automobilį. Užmiesčiui tokie elektromobilių savininkai turi gerokai didesnius atstumus įveikiančius dyzelinius ar benzininius automobilius. Kai kurie tam turi Tesla Model S ar Model X.

Nesu tikras, bet kiek teko matyti, visi KIA Soul EV turi Chademo standarto greito įkrovimo galimybę. Nissan Leaf taip pat naudoja šią jungtį greitam elektromobilio įkrovimui, bet paprastesnės komplektacijos Leaf būna ir be greito įkrovimo jungties. Kaip jau minėjau, daug kam tai – nedidelė problema, bet man toks elektromobilis netiktų. Kaip bus su 2018 metų Nissan Leaf – nežinia, bet jei bus komplektacijų be greito įkrovimo, manau, tai – absurdas.

Vienintelis greito įkrovimo skirtumas tarp Nissan Leaf ir KIA Soul EV – KIA per Chademo jungtį gali krautis iki 100 kW galia, kai Nissan – tik 44 kW. Deja, kol kas šio KIA pranašumo nėra kaip išnaudoti, mat galingiausios greito įkrovimo stotelės Lietuvoje yra 50 kW galios.

Iš dalies dėl greito įkrovimo nebuvimo nėra populiarūs ir tokie elektromobiliai kaip Ford Focus EV, Fiat 500e, Mercedes-Benz B electric bei Toyota RAV4 EV. Kita vertus, šie modeliai buvo sukurti ir gaminami tik tam, kad patenkintu griežtųjų Kalifornijos oro sergėtojų reikalavimus, tad gamintojai populiarumo nesiekė. Fiat vadovas netgi yra viešame pasisakyme paprašęs nepirkti elektrinio 500e modelio, mat nuo kiekvieno tokio pardavimo Fiat-Chrysler koncernas patiria didelius nuostolius.


Mano asmenine nuomone, svarbiausios elektromobilio savybės ir yra kaina, baterijos talpa, nuvažiuojamas atstumas ir įkrovimo galimybės. Kiti skirtumai – labiau malonios arba nelabai malonios smulkmenos, apie kurias – kitoje KIA Soul EV palyginimo su Nissan Leaf straipsnio dalyje.

Previous articleNissan Leaf elektromobilio 100 km kaina (2017 rugpjūtis)
Next articleKIA Soul EV vs Nissan Leaf (2 dalis)

2 COMMENTS

    • Man Kaune pavyko įveikti 200 km. Važiuojant Lenkijoje labai ramiai (50-70 km/h) tikėtina, būčiau pasiekęs panašų ar net geresnį rezultatą, nes įveikus 188 km turėjau dar 10 % likutį.

      Realiai, jei užmiestyje važiuosi lėtai, tai nuvažiuosi panašiai, kaip ir mieste. Regeneracija – pliusas, bet startavimai nuo šviesoforų ir pėsčiųjų perėjų – minusas. Be regeneracijos mieste rezultatai, manau, būtų ženkliai prastesni.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here