Iki 2017 metų Nissan Leaf buvo pasaulinių elektromobilių pardavimų lyderiu, bet, panašu, kad šie metai gali būti lūžio taškas, kai situacija gali pasikeisti. Nors, gal dar ir ne. Galbūt Nissan su antros kartos Leaf spės laiku?
Juk rimti konkurentai ilgai slėpėsi po lapais ir žiūrėjo, kuo gi baigsis Nissan elektrinis eksperimentas. Pasigirdus kalboms kad kai kuriose valstybėse nuo 2025 ar 2030 metų nebebus leidžiama pardavinėti vidaus degimo variklius turinčius automobilius, rodos, visi pabudo iš žiemos miego ir vienas po kito puolė į benuvažiuojantį traukinį.
Doers vs Talkers
Kai Nissan pristatė 2017 metų Leaf su ta pačia baterija, kaip ir 2016, nustebau. Rodos, Nissan Leaf 2017 su 30 kWh baterija ir 172 km pralaimi ne vienam konkurentui, kurie žada ir gali daugiau, bet realiai tai nėra visai tikslu. Nors man ir nelabai patinka šio vaizdo klipo mintis, bet turiu sutikti, kad ji iš dalies teisinga:
2017 metai – naujo lyderio laukimas
Kodėl manau, kad Nissan Leaf 2017 dar nebus nukarūnuotas konkurentų, žadančių daugiau? O gi štai trumpas minčių srautas apie kiekvieną jų, nepamirštant ne tik pliusų, bet ir minusų.
.
Hyundai Ioniq electric – jau parduodamas ir stebuklingai, su mažesne – 28 kWh baterija pasiekia geresnį nuvažiuojamą atstumą pagal EPA, nei Nissan Leaf – 200 km. Tiesa, JAV rinka Hyundai Ioniq dar negavo, taigi – šansas Nissan Leaf 2017.
.
VW Golf 2017. Tikimasi, kad nuo 24.3 iki 35.8 kWh išaugusi talpa leis pasiekti 198 km nuvažiuojamą atstumą. Bėda tame, kad VW savo svetainėse vis dar siūlo e-Golf 2016 modelį, o 2017 metų modelio dar nėra. Ir vėl – šansas Leaf.
.
Ford žada 2017 metų modelį su 184 km nuvažiuojamu atstumu. Vienas bet – ko dar nėra ir nieks jo negali nusipirkti. Na, o kol Ford paruoš savo konvejerius, aprūpins automobiliais prekybos salonus ir paleis reklaminę kampaniją, spėkit, kas iš to laimės 🙂
.
Renault Zoe 2017 metų modelis turi 41 kWh bateriją. Gaila, jis nėra įvertintas EPA metodika, bet nuvažiuoti viena įkrova Zoe gali tikrai daugiau nei Nissan Leaf 2017- apie 300 km. Ir vėlgi, Zoe parduodama tik europoje. Nissan Leaf – visame pasaulyje. Manau, rezultatas Leaf naudai.
.
BMW i3 2017 yra turbūt vienintelis, kuris nuvažiuoja toliau – 182 km ir jį galima nusipirkti visame pasaulyje. Na, bet nereikia pamiršti, kad be savito dizaino jis dar ir kainuoja gerokai daugiau – nuo 43.600 USD. 11 km pranašumas prieš Nissan Leaf 2017, BMW įvaizdis bei futuristinės technologijos prieš 13.000 USD kainos skirtumą. Sakyčiau, kol kas sėkmė ir vėl Leaf pusėje
Gasdinantis Bolt / Ampera-e, bet…
Visus stulbinantis Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e. Bolt JAV jau parduodamas, Ampera-e bus parduodama vėliau šiemet. Jis ką tik laimėjo metų automobilio titulą! EPA vertinimu, šis elektromobilis gali įveikti 383 km!!!
Rodos, Nissan Leaf pardavimams „šakės”. Bet palaukim:
- Chevrolet / Opel, o tiksliau General Motors, kuriam priklauso abu gamintojai padarė keistą sprendimą – šio modelio su vairu dešinėje nebus. NEBUS! Kodėl? Tiesiog, todėl. Taigi, atkrenta Japonijos, Australijos, dalies azijos, Kipro, Maltos ir, turbūt, žymiausia – Didžiosios Britanijos rinka. O kas gi ten sėkmingai pardavinės savo senstelėjusį elektromobilį – ogi Nissan Leaf 🙂
- Chevrolet pardavimai JAV prasidėjo, bet yra įtarimas, kad General Motors nepasiruošusi pagaminti daugiau nei 30.000 vnt per 2017 metus. Jei gandai pasitvirtins, stipriai šis modelis rinkos pakeisti per metus tiesiog nespės
- Opel Ampera-e bus pristatytas tik pavasarį-vasarą-rudenį. Na, o iki to pirkėjų mielai lauks Nissan salonai 🙂
Tesla model 3 – rimta grėsmė, bet kitąmet
Šis mažylis žada būti „game changer’iu”. Tesla jau užsitarnavo vietą prabangių masiškai gaminamų elektromobilių olimpe su Model S bei Model X. Model S yra antras populiariausias elektromobilis pasaulyje po Nissan Leaf. Jei Leaf 2017 metais bus parduota nedaug, Tesla Model S gali gerokai priartėti prie Leaf pardavimų skaičių. Tiesa, tik priartėti – aplenkti tikrai nespės.
O Model 3 yra Tesla žemesnio kainų segmento elektromobilių šturmas. Tesla turi Apple įvaizdį, o jų automobilių geidžia visi. Model 3 turi šimtus tūkstančių išankstinių rezervacijų – potencialių pirkėjų, kurie pervedė 1000 USD avansą, parodydami ketinimą pirkti Model 3 kai tik jis pasirodys.
Deja, bet pirmieji Model 3 gatvėse pasirodyti turėtų tik 2017 metų gale / 2018 metų pradžioje. Beje, reikia turėti omenyje ir Tesla automobilių gaminimo dabartinius pajėgumus. Jei situacija per metus kardinaliai nepasikeis ir nepamatysime kokios nors sutarties, tarkim, su Daimler koncernu, gaminančiu Mercedes-Benz, kelis šimtus tūkstančių Model 3 užsakymų Tesla vykdys ilgai. Kaip minimum – metus. Tikėtina – ilgiau.
2018 žada būti tikrai įdomūs
Jei nebus siurprizų, 2017 metais, panašu, stebuklų elektromobilių pasaulinėje rinkoje nebus. Vienintelis Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e turi automobilį, kuris gali pakeisti daug ką, bet neturi jo dešiniavairės versijos ir, tikėtina, neturi numatę rimtų gamybinių pajėgumų.
Na, o 2018 matysim Tesla Model 3, antros kartos Nissan Leaf ir, neabejoju, dar visą būrį kitų rimtų konkurentų.