Vakar prasidėjo tikroji kalendorinė žiema, taigi, laikas suvesti lapkričio mėnesio išlaidų „kurui” balansą, kurį, kaip ir anksčiau, lyginu su BMW 530 d dyzeliniu automobiliu. Pagal beveik 5 metus kruopščiai vestą statistiką, vidutiniškai BMW sunaudodavo apie 7,5 litro dyzelino 100 km. Na, o Nissan Leaf lapkritį 100 kilometrų vidutiniškai reikalavo elektros energijos už 2,5 Eur.
Lapkritis, sakyčiau buvo kiek šaltesnis, nei įprastai (ar bent jau man taip atrodė panaršius po savo atminties vingius), nors ekstremalesnis šaltukas Kauną aplankė vos vieną pusdienį. Rimtai šalta buvo vos prieš 3 dienas, o leaf termometras tuo metu rodė nuo -8 iki -12. Tą dieną sumušiau naują 100 km nuvažiavimui reikiamos elektros energijos anti rekordą 🙂
Lapkričio investicija 1
Japoniški automobiliai nėra pirmūnai, kai kalba eina apie kėbulo koroziją, tad prieš žiemą Nissan Leaf buvo palepintas antikoroziniu dugno padengimu. Jis turėtų elektromobilį apsaugoti nuo žiemą barstomos ant kelių druskos bei ankstyvų rūdelių. Prieš darydamas šią procedūrą domėjausi, kaip gi yra su kitais japoniškais automobiliais ir, kiek man pavyko sužinoti, jų antikorozinė apsauga yra tikrai labai menka.
Kol kas negavau Nissan Leaf antikorozinio padengimo metu darytų nuotraukų, tad pasidalinsiu savo kito automobilio analogiškos procedūros nuotraukomis prieš ir po palepinimo:
Lapkričio investicija 2
Kad neatsitiktų taip, kaip nuotraukoje, iki lapkričio 10 dienos reikia automobilio padangoms pakeisti vasarinį orą į žieminį.
Juokauju 🙂 Pakeisti reikia, pripūsti irgi reikia, tik keisti reikia padangas, o ne orą. Taigi, antra investicija – padangos. Žiemai išsirinkau kiek žemesnes, 16 colių diametro padangas, o nuimti 17 colių ratai lauks kito pavasario.
Lapkričio investicija 3 – elektra
Kaip ir kiekvieną mėnesį, tam, kad važiuotų, Nissan Leaf elektromobiliui reikia elektros energijos. Taigi, ką priskaičiavo elektros skaitliukas šį mėnesį?
Per mėnesį įveikiau 2629 km, 5 kart buvau Vilniuje, vieną – Kėdainiuose ir dar vieną – Alytuje. Visi likę kilometrai susukti Kaune, o viešo įkrovimo stotelėmis, be tolimesnių kelionių, naudojausi vos porą kartų.
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-11 | Nissan Leaf | 2629 | 36.97 | 160.21 |
2016-11 | BMW 530d | 2629 | 197.18 |
Dyzelino kaina skaičiavimuose – 1 Eur/litras. Per mėnesį, palyginus su BMW sąnaudomis ir dyzelino kaina, elektromobilis sutaupė 160,21 Eur. Bendras sutaupymas nuo elektromobilizmo pradžios mano garaže viršijo simbolinę 1000 Eur ribą – dabar jis yra 1070 Eur.
Praėjusių mėnesių rezultatai:
Kaip visada, pridedu ir ankstesnių mėnesių duomenis:
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-10 | Nissan Leaf | 2724 | 35.16 | 169.14 |
2016-10 | BMW 530d | 2724 | 204.30 |
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-09 | Nissan Leaf | 1724 | 21.86 | 107.44 |
2016-09 | BMW 530d | 1724 | 129.30 |
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-08 | Nissan Leaf | 2348 | 22.68 | 153.42 |
2016-08 | BMW 530d | 2348 | 176.10 |
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-07 | Nissan Leaf | 2478.2 | 23.36 | 162.51 |
2016-07 | BMW 530d | 2478.2 | 185.87 |
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-06 | Nissan Leaf | 2060 | 26.32 | 128.18 |
2016-06 | BMW 530d | 2060 | 154.50 |
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-05 | Nissan Leaf | 2698.3 | 29.79 | 162.46 |
2016-05 | BMW 530d | 2698.3 | 192.25 |
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-04 | Nissan Leaf | 182.2 | 2.35 | 9.95 |
2016-04 | BMW 530d | 182.2 | 12.30 |
Kai dare antikorozini padengima akumuliatoriu nuiminejo ?
Nes as irgi dariausi tai akumuliatoriu nenuiminejo. Buvau as ji nuemes po to. Tai ten tik dazai bet gal nerudys, nes tiesiogiai druskos negaus.
Kadangi dar nemačiau foto, nežinau ar nuiminėjo. Turiu įtarimą, kad ne.