2020 spalio 2 dieną BMW Brilliance Automotive (BBA) gamykloje nuskambėjo tokie žodžiai – „Today, we begin production of the BMW iX3, the first pure electric model from our core BMW brand“. Nelabai suprantu, kaip iX3 gali būti pirmuoju BMW elektromobiliu, jei jau nemažai metų yra gaminamas išskirtinio dizaino i3. Na, turbūt BMW norėjo pasakyti, kad i3, nepaisant jo sėkmės, buvo technologijų demonstracija aliuminio ir karbono kėbule, o iX3 jau yra pirmas „tikras“ BMW elektromobilis.

Skirtingai nuo konkurentų, kurie savo elektromobiliams kūrė ir kuria atskiras automobilių platformas (pvz. Volkswagen ID3), BMW nuėjo paprastesniu keliu – iX3 gaminamas tose pačiose surinkimo linijose, kaip ir įprastas X3. Iš vienos pusės, tai leidžia taupyti kaštus. Iš kitos, remiantis konkurentų patirtimi, tai gali būti tik laikinas sprendimas, nes naudojant esamą platformą negalima išnaudoti elektromobilių privalumų bei tinkamai išplanuoti komponentų / vidaus erdvės santykio. Tai ypač pastebima naujojoje Mazda MX30, kur po kapotu daaaaaug tuščios vietos, o salone gan ankšta. Kaip ten bebūtų, BMW iX3jau startavo ir artimiausiu metu pradės plaukti į Europą. Pala, pala, o BMW ne iš Vokietijos?

Pirmas kiniškas BMW Europoje?

BMW yra Vokietija ir Vokietija yra BMW? Taip, iš dalies. Tokie dideli gamintojai kaip BMW jau seniai peržengė valstybių bei kontinentų sienas bei gamybą vykdo ten, kur tai labiausiai apsimoka. Jei nežinojote, visi nauji X3, X5 bei X7 „parketiniai visureigiai“ mus pasiekia iš Amerikos, kur yra gaminami. Taip pat BMW turi gamyklų Rusijoje, Tailande, Indijoje, Kinijoje, Malaizijoje, Indonezijoje bei JAV. Taigi, kai kurie modeliai gaminami visur ar bent jau daug kur, o kai kurie – išskirtinai tik vienoje valstybėje.

Būtent taip dabar yra su iX3 elektromobiliu, kuris yra gaminamas Kinijoje, bendroje BMW bei kinų gamintojo Brilliance gamykloje. Taigi, jei i3 buvo „grynakraujis vokietis“, tai iX3 bus pagamintas Kinijoje, o parduodamas tiek Azijoje, tiek Europoje. Pagal dabartinį planą Amerikos iX3 nepasieks. Tikėtina, kad ten bus parduodami kiti būsimi BMW elektromobiliai, kurie, tikėtina taip pat bus gaminami Amerikoje, nes juk reikia „make America great again!”.

Ar BMW nesuklydo pasirinkdami gamybos vietą „pirmam tikram“ elektromobiliui? Viskas priklauso nuo kokybės kontrolės ir inžinierinių sprendimų kokybės. Volvo padalinys Polestar savo pirmąjį elektromobilį Polestar2 taip pat gamina Kinijoje ir iš ten plukdo į Europą. Nesu tikras ar turime Europoje parduodamų daugiau Kinijoje pagamintų BMW modelių, bet pavyzdžių, kai gamyba vyksta toli gražu ne ten, kur mes įsivaizduotume, yra apstu. Štai pavyzdžiui aristokratiškas bei ekstravagantiškas britų Jaguar iPace modelis gaminamas Austrijoje, gamykloje, kuri net neturi jokių sąsajų su Jaguar. Jie tiesiog atlieka gamybą ir surinkimą, o ką ir kaip daryti, nurodo britų inžinierių komanda. Tikėtina, lygiai taip pat yra su BMW – sukurta Vokietijoje, pagaminta Kinijoje.

Kada BMW pradės pardavinėti iX3 Europoje?

Kaip jau minėjau, BMW iX3 gamyba jau pradėta, pardavimai bei išankstiniai užsakymai startavo liepos mėnesį. Kinijoje planuojama kad pirkėjai pirmus iX3 gaus dar šiemet, na o Europiečiams teks kiek palaukti. Lėktuvu, tikėtina, nieks automobilių neskraidins, o laivu gabenimas, paskirstymas pardavėjams ir paruošimas užtrunka. Tikėtina, kad europiečiai naująjį BMW elektromobilį galės išbandyti 2021 metų pradžioje. Jei, žinoma, nenutiks panašių bėdų, kaip Volkswagen turėjo su ID3, dėl ko teko pardavimų startą nukelti pusmečiu ir net po jo dalis funkcijų neveikia.

Čia, tikėtina, konservatyvus BMW sprendimas nenaudoti atskiros platformos elektromobiliui pasiteisins, mat nemaža dalis komponentų sutaps su X3. Tai turėtų reikšti kad sprendimai bus geriau išdirbti nei konstruojant automobilį ant naujos, neišbandytos platformos. Tuo pačiu bus patenkinti tie elektromobilių pirkėjai, kurie nenori būti pastebėti ar kažkaip išsiskirti. Jie nori savo mėgstamo gamintojo automobilio, kuris duoda kelis variklių pasirinkimus, tarp kurių yra ir elektrinis. Tokiu keliu nuėjo Audi e-tron bei dalis kitų elektromobilių gamintojų.

BMW iX3 baterija, įkrovimas ir nuvažiuojamas atstumas

BMW iX3 turės 80 kWh bendros talpos bateriją (brutto). Vokiečiai nebūtų vokiečiais, jei nebūtų pateikę ir tikslios panaudojamos baterijos talpos su dviem skaičiais po kablelio (!!!) – 73.83 kWh (netto). Tai – identiško dydžio baterija, kokią turi istorinis BMW konkurentas Mercedes-Benz savo labiau pirmame elektromobilyje EQC. Beje, EQC, taip pat kaip ir IX3 gaminamas kartu su giminingais benzinu ar dyzelinu varomais modeliais. Tiesa, BMW žada, kad iX3, skirtingai nuo daugelio tiesioginių konkurentų (e-tron, EQC, iPace, Polestar2) bus efektyvus. Žadamas skaičius – 17.5 kWh/100km, kas yra labai gerai.

Toks efektyvumas reiškia, kad turėdamas mažesnę bateriją nei pvz. e-tron, BMW iX3 važiuos toliau. Žinoma, e-tron yra gerokai didesnis bei talpesnis, bet tikrai neefektyvesnis. Pagal WLTP ciklo matavimus BMW iX3 turėtų nuvažiuoti apie 450 km. Lietuviškam BMW puslapyje kažkodėl skaičius skiriasi nuo vokiško – 510 km. Keista, bet kažkodėl Lietuvoje spėjama, kad naujasis elektromobilis važiuos toliau.

Kur BMW iX3 turėtų “sublizgėti”? Prie įkrovimo stotelių, mat žadama, kad elektromobilis gebės priimti iki 150 kW įkrovimo galią, kuria šiandien gali pasigirti tik Audi e-tron bei Tesla elektromobiliai. Jei toks įkrovimo greitis bei efektyvumas išties bus pasiektas, iX3 bus labai tinkamas tolimesnėms kelionėms. Ypač ten, kur bus Ionity ultra greito įkrovimo tinklas. Žadama, kad iki 80% baterijos įkrovimas tokiose stotelėse truks 34 minutes.

BMW iX3 variklis bei varoma ašis

Esminis skirtumas, pastebimas lyginant BMW iX3 su Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguar iPace, Volvo Polestar2 bei kitais “premium” segmento atstovais – iX3 bus varomas tik galine ašimi, o keturių varomų ratų variantas neplanuojamas. Matyt, ta privilegija palikta iX5 ar kitam, didesniam “visureigio” modeliui. Beje, dar įdomiau, kad, pasak BMW, toje pačioje gamybos linijoje gaminami BMW X3 gali būti varomi visais keturiais ratais.

BMW kitiems konkurentams iš Vokietijos ir Anglijos nusileidžia ir kitais skaičiais – variklio galia siekia 201 kW (286 AG). Iki 100 km įsibėgėjimas šiam 2,2 tonos sveriančiam elektromobiliui užtruks 6.8 sekundės. Maksimalus greitis bus apribotas ties 180 km/h.

BMW iX3 nuvažiuojamu atstumu iš pagrindinių konkurentų pralaimi tik Jaguar iPace, bet pastarasis turi gerokai talpesnę bateriją. Be to, iX3 žada būti efektyvus. Kaip bus iš tikrųjų, parodys laikas. Laikau špygas, kad nebūtų, kaip su iPace – mums buvo rodomi filmukai apie tobulus aerodinaminius sprendimus, o gavosi kaip gavosi. Tikėkimės, BMW labiau pavyks tęsėti pažadus.

BMW iX3 kaina

Lietuvoje BMW iX3 kaina dar nėra aiški, mat puslapyje sakoma “Dėl kainos susisiekite su vietine BMW atstovybe.” Su vietine atstovybe nesisiekiau, bet patikrinau iX3 kainą „namų“ rinkoje – Vokietijoje. Ten iX3 kainuoja nuo 68000 Eurų. Vokietijoje siūlomi du komplektacijų modeliai – Inspiring bei Impressive. Žinoma, BMW nebūtų BMW, jei nesiūlytų įvairiausių priedų. Tikėtina, kad pirmuose elektromobiliuose tas pasirinkimas nebus toks jau gausus, bet vėliau individualizavimą ribos tik pirkėjo fantazija. Beje, kaina Lietuvoje, tikėtina, bus kiek didesnė, nes Vokietija šiuo metu taiko lengvatinį PVM mokestį – 16%. Mūsų gi PVM yra penkiais procentais didesnis.

Previous articleIoniqmat 11 – Peugeot e2008 vs Hyundai Ioniq electric
Next articleKonkursas – Lietuvos Metų Automobilis 2021

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here