Antrasis Ioniq5mat testas ir antras rimtas konkurentas iš premium segmento. Šį kartą tai – Audi Q4 e-tron 50 Sportback quattro su gerokai talpesne baterija. Matyt, modelio pavadinimo ilgumas įpareigoja J Audi Q4 e-tron yra Volkswagen ID4 bei Škoda Enyaq iV „broliukas“, apvilktas Audi rūbu su didelėmis ir išraiškingomis grotelėmis priekyje bei Audi interjeru. Esu bandęs ID4 bei Enyaq, kurie yra labiau “dėžutės“ formos, mat Audi pirmieji startavo su Sportback kėbulu iš visos trijulės. Volkswagen savo versiją ID5 Baltijos šalims parodys liepos 7, o Škoda Enyaq coupe irgi yra pakeliui. Taigi, Audi pirmauja su „kupe krosoverio“ dizainu.
Hyundai Ioniq 5 “kupe” tipo kėbulo neturi ir, tikėtina neturės, bet galima teigti, kad Hyundai Ioniq 5 yra ID4/ Enyaq/ Q4 e-tron analogas, o Ioniq 5 broliukas KIA EV6 turi labiau nuožulnią galinę dalį ir yra labiau panašus į ID5/ Enyaq coupe/ Q4 e-tron Sportback. Tiesa, kėbulo pasirinkimas neįtakoja to, kad visi šie Audi / VW/ Škoda yra gaminami ant tos pačios Volkswagen MEB platformos, naudoja beveik identiškas variklių ir baterijų kombinacijas. Taigi, mano bandomas Audi turi 77 kWh panaudojamos talpos bateriją, quattro sistemą su dviem varikliais, 220 kW galios ir 6.2s iki 100 km siekiantį įsibėgėjimą iki 100 km/h. O kaip su nuvažiuojamu atstumu ir efektyvumu? WLTP žada 497 km ir 17.5 kWh/ 100 km, o kaip yra iš tikrųjų – patikrinsime Ioniq5mat teste.
Pažintis su Audi Q4 e-tron 50 Sportback Quattro
Prisipažinsiu – man labai patiko pirmasis Audi e-tron, kitaip vadinamas “storu e-tron”. Tyla salone, super kokybiškos apdailos medžiagos, pakankamai daug galios ir dėmesys detalėms. Man tai – vienas geriausių EV didesnių SUV rinkoje. Tiesa, efektyvumas, deja, nekoks, tad net didelė baterija negarantuoja tolimo nuvažiuojamo atstumo. Na, bet jei renkatės komfortą, aukodami šiek tiek nuvažiuojamo atstumo – tai puikus elektromobilis. Dar ir labai greitai įkraunamas atitinkamos galios įkrovimo stotelėje.
Būtent, pilnas prisiminimų apie bandytus „storuosius“ e-tron bei e-tron Sportback važiavau į Audi atstovybę Vilniuje pasiimti kelių dienų bandymams naujojo Audi Q4 e-tron Sportback. Žinojau, kad pigesniame modelyje negaliu tikėtis rasti tokios pat kokybės ir tylos kaip originaliame e-tron, bet tikėjausi dar geresnio elektromobilio, nei Škoda Enyaq, kuris, savo ruožtu yra, mano nuomone, geresnis nei VW ID4.
Didelės priekinės grotelės elektromobiliui nereikalingos, bet tai – Audi vizitinė kortelė, tad į muilo gabalėlį panašaus ID4 priekio Audi nė kiek neprimena. Kupe tipo krosoveriai man nelabai patinka, bet turiu pripažinti, Audi Sportback modeliai yra, turbūt, gražiausiai išpildyti tokio tipo automobiliai. Na, bet skonis – labai subjektyvus dalykas. Kaip ten bebūtų, dizainas „šaukia“, kad tai – tikrai Audi, o ne kitas MEB platformos brolis.
Pirmas ir antras salono įspūdžiai
Viduje – taip pat nesumaišomas su niekuo Audi – S line sėdynės, tipinė Audi priekinė konsolė, keturių stipinų vairas (not my favorite) ir jau puikiai pažįstama infotainment sistema, stipriai besiskirianti nuo ID4/ Enyaq. Ar geresnė? Kai ID software patobulėjo, turbūt nebelabai, bet pirmosios ID software versijos buvo tikrai gerokai prastesnės nei Audi.
Deja, viduje viskas tik iš tolo žiūrint atrodo „kaip tikra Audi“ – vos pabandžius pačiupinėti durų, konsolės bei vairuotoją ir keleivius supančias medžiagas supranti, kad, deja, stebuklų nebūna – mažesnė nei „storojo“ e-tron kaina ir pigesnė platforma lemia gerokai prastesnę medžiagų kokybę. Ir, tiesą sakant, man tai buvo pirmasis minusas – moki brangiau už vardą, bet Škoda Enyaq siūlo geresnes medžiagas, kurias maloniau liesti keliaujant.
Akustinis diskomfortas
Mano bandytas Audi buvo apautas didžiuliais 21” “batais”. Jei galite, aukokite didelių ratų vaizdą ir rinkitės mažesnes opcijas. Nežinau ar kaltas specifinis padangų modelis, ar tiesiog ratų dydis, bet garsas nuo važiuoklės ir riedėjimo – nepakenčiamas. Patikėkite, šis Audi su 21” ratais važiuoja garsiau, nei „kibirinis“ Volkswagen e-Up… Beje, įsiklausius galima suprasti, kad salonas izoliuotas nuo išorės triukšmų tikrai neblogai (ID4 ir Enyaq yra labai tylūs), bet važiuoklė visas garso izoliavimo pastangas sudaužo į šipulius… Tiek ID4, tiek Enyaq bandžiau su 20” ratais, tad labai viliuosi, kad toks ratų dydžio pokytis gražins Audi Q4 e-tron salone tylą. Nes kitaip tai yra labai didelis Audi minusas. Ir kaip pastebėjote, nebe pirmas. Beje, nepadeda net pagarsintas muzikinis fonas – padangų garsą atsimenate dar ilgai, vos po keliasdešimt kilometrų. Tai – antras elektromobilis, su kuriuo „neišdraugavau“ numatyto testavimui laiko, nes akustinis diskomfortas buvo tiesiog varginantis…
Papildoma įranga, kaina ir lustų trūkumas
Dar vienas minusiukas – Audi visada pasižymėjo tuo, kad kainyne matoma gera bazinio modelio kaina leidžia įsigyti visiškai „pliką“ modelį. Bet kokia, net ir atrodo visiškai standartinė kitiems automobiliams įranga čia yra opcija ir opcijų/ jų paketų yra daug bei jos nepigios. Mano bandytas modelis buvo gan neblogai sukomplektuotas, tad jo „bazinė“ kaina nuo 63600 Eurų pakilo iki 87400 Eurų, bet net ir tai toli gražu nėra riba.
Automobilis neturi mobilaus telefono belaidžio įkroviklio. Lyg ir būtų nedidelė bėda, bet už tokią kainą, mano asmenine nuomone, tai turi būti standartinė įranga. Tiesa sakant, tikėtina, kad taip ir būtų, bet dėl lustų trūkumo ši galimybė iš automobilio buvo pašalinta. Ar užsakant šiandien belaidį įkroviklį gautumėte – nežinau. Nedidelė antra bėdelė – nešildomos nei sėdynės, nei vairas (arba neradau kaip tai įsijungia). Greičiausiai tai – komplektavusio demo automobilį žmogaus keistas pasirinkimas, bet, tokius „pliusus“ turi net Leaf, ZOE ar e-Up, tad, manau, Audi toks „apsileidimas“ neatleistinas. Na bet didžiausias minusas man, mėgstančiam ilsėtis prie vairo, kai gerai savo darbą dirba „autopilotas“ – šis Audi Q4 e-tron neturi juostų palaikymo sistemos. Nukrypimo nuo juostos yra, bet važiavimo per centrą, o ne šlitinėjimo iš dešinės į kairę – ne. Galbūt jums tai – menkniekis, bet man vien šitai būtų kryžiukas renkantis elektromobilį.
Dar dvi papildomos pastabos
Jei esate „stambių kaulų“ – jokiu būdu nesirinkite S line sportinių sėdynių su labai išreikštu šoniniu palaikymu. Šiuos sėdynių kraštus savo „stambių kaulų“ kojų viršutinėse dalyse jaučiau net praėjus dviem dienom po bandymo. Tai – mano asmeninė problema – reikia numesti daaaaug svorio, bet jei jūs panašiai apvalus – patikrinkite, ar sportinės sėdynės tinka jūsų figūrai.
Antras papildomas minusas, kurio, deja, nepataisysite – lietimui jautrūs mygtukai ant vairo. Nesutiksiu su jokia kitokia nuomone, nes šiame automobilyje jie yra absoliutus blogis. Laikant rankas tam skirtose vairo vietose, delno kampas „guli“ ant šių mygtukų ir nuolat ką nors perjunginėja. Įsijungi pilno ekrano žemėlapius, o po keliolikos kilometrų pastebi, kad jau žiūri į kitą ekrano tipą. Stebi sąnaudų ekranėlį, o nejučia jis pasikeičia žemėlapiu. Taigi, blogis, kurį reikia naikinti. No excuse.
Bendras mano įspūdis
Arba mano lūkesčiai, sukelti pirmojo e-tron, buvo per dideli, arba šis konkretus Audi yra nelabai kokybiškas, garsus, be tam tikrų priedų ir dar brangus. O mano vizijoje Audi yra premium klasės gamintojas, už nemažą kainą užtikrinantis puikią garso izoliaciją, komfortą salone, gerą audio sistemos kokybę bei naujausias saugumo technologijas. Q4 e-tron, deja, to mano susikurto Audi įvaizdžio nepateisino absoliučiai, tad be jokių abejonių eičiau į Volkswagen, Škoda, Hyundai ar KIA saloną ir sutaupęs 20 tūkstančių džiaugčiausi geresniu automobiliu. Arba pasitaupyčiau ir pirkčiau pirmąjį e-tron / e-tron Sportback, kuris yra kartais geresnis, nei šis.
Truputį (o gal net ne truputį) įsijaučiau… Na, bet ne grožį ir ne garsą ar komfortą bandau Ioniq5mat teste, o lyginu efektyvumą, nuvažiuojamą atstumą bei įkrovimo /kilometrų kainą. Ar čia Audi pasirodys geriau? Labai viliuosi.
Pažintis su Hyundai Ioniq 5
Kadangi viską smulkiai jau esu apie Ioniq 5 aprašęs anksčiau, nesikartosiu. Bendrą Ioniq 5 apžvalgą rasite čia, o pirmąjį Ioniq5mat testą su konkretaus Ioniq 5 aprašymu rasite čia. Paminėsiu tik, kad galingiausias ir greičiausias Audi Q4 e-tron šiandien konkuruos su lėčiausiu (125 kW), tik galu varomu bei mažesnės talpos – 58 kWh bateriją turinčiu Ioniq 5. O lyginsiu abu elektromobilius, kaip ir pirmajame teste, važiuodamas du kartus maršrutu Kaunas – Marijampolė – Kaunas įvairiais greičiais.
Startas – Kaunas
Pirmas šį kartą į testą išvažiuoja Audi Q4 e-tron. Žadamas nuvažiuoti pilna įkrova atstumas – 453 km. Už lango malonus rytas bei 18.5 laipsnio šilumos be jokių kritulių, tad sąlygos bandymui praktiškai idealios. Įjungus klimato kontrolę ir nustačius 21.5 laipsnio kilometrų prognozė šiek tiek pasikoreguoja – 444 km. Bus lengva prisiminti! Važiuodamas keiksnoju iš juostos vis bandantį išvažiuoti elektromobilį bei stebiu kaip akyse tirpsta telefono, prisijungusio Android Auto belaidžiu ryšiu baterija. Deja, įkrovimo nėra, tad telefoną pildysiu važiuodamas Hyundai Ioniq 5.
Būsiu sąžiningas – Audi e-tron vidus atrodo moderniau nei Ioniq 5, nors Ioniq iš principo yra naujesnis. Ioniq 5 yra erdvesnis, bet medžiagų kokybė ir kai kurie ergonominiai sprendimai Audi yra padaryti geriau. Bet, žinoma, ne liečiami mygtukai ant vairo J Taigi, Ioniq mums starte žada 368 km pilna įkrova neįjungus klimato kontrolės ir 361 km ją įjungus. Geru šimtuku mažiau nei Audi, kas logiška, turint omenyje baterijų dydžių skirtumus – 58 kWh ir 77 kWh. Už lango jau visi 25 laipsniai šilumos, tad Hyundai kondicionavimo sistema turės kiek daugiau darbo, nei Audi. Visgi, patirtis sako, kad ši sistema Ioniq 5 modelyje yra labai efektyvi, tad per daug įtakos tai neturės.
Pusiaukelė – Kaunas
Audi su dideliais ratais atstumą matuoja panašiai, kaip ir Ioniq 5, tad pusiaukelėje odometras teigia, jog įveikiau 100.2 kilometro. Vidutinės sąnaudos – 20 kWh/ 100 km, kas yra stipriai geriau nei “storasis” e-tron, bet, atrodo kiek prasčiau, nei galėtų būti tokio dydžio automobilyje. Matyt, quattro sistema yra šiek tiek „rajesnė“ nei tik galu varomi MEB platformos modeliai. Baterijos likutis po 100 km – 74%, tad matematiškai pilna įkrova turėtų būti galima įveikti 384 km. Prognozė žada 297, tad viso – 397 km. Kiek daugiau, nei sako matematika. Beje, vos išvažiavus į kiemą saulutė sušildė orą ir jau turime 22 laipsnius šilumos.
Po 100.6 km pagal Ioniq 5 odometrą kilometrų prognozė nukrito iki 243 km, tad bendrai vis dar žada nedaug mažiau, nei startuojant – 343 km. Visgi, matematika yra negailestinga – 69% baterijos likutis reiškia, kad iš viso pilna įkrova galima nuvažiuoti ne daugiau nei 322 km. Vidutinės pusės testo sąnaudos – 19 kWh/ 100 km. Vadinasi, nei Ioniq 5, nei Q4 e-tron nėra efektyvumo čempionai.
Finišas – Kaunas
Po 200.5 km pasiekiau startą ir audi prognozė sako, kad dar galėčiau nuvažiuoti 188 kilometrus. Viso gautųsi 388 km. Matematika sako, kad su likusiais 45% baterijos galima būtų nuvažiuoti kiek mažiau – 364 km, tad prognozė vis dar yra pernelyg optimistinė. Vidutinės visų kilometrų sąnaudos vos sumažėjo, lyginant su pusiaukele – 19.9 kWh/ 100 km. 364 ar 388 km reiškia, kad tokiu greičiu ir tokiu oru tikrai nuo Vilniaus pasiektumėte Palangą. Tiesa, ten jau iškart reiktų ieškoti įkrovimo stotelės ar bent jau rozetės baterijos atsargų atstatymui. Pasak Audi, mano namuose papildymas iki 100% truks 3:25 valandos. Kadangi Hyundai Ioniq 5 baterijos pildymas po Ioniq5mat testo paprastai užtrunka 4 valandas, manau, kad Audi šiek tiek meluoja arba apsiskaičiuoja.
Kaip ir pridera Ioniq 5, jis finiše suskaičiuoja kiek daugiau, nei Audi – 201.2 kilometro. Likusios baterijos įkrovos prognozė – 105 km, arba 306 km pilna įkrova. Matematika žada praktiškai identišką skaičių. Baterijos likutis finiše – 34%, tad padalinus ir padauginus gaunu 305 km. Vidutinių sąnaudų, panašu, 26 laipsniai už lango neįtakoja, mat jos dar šiek tiek sumažėja iki 18.8 kWh/ 100 km.
Įkrovimas po testo
Audi Q4 e-tron 50 pilnai įkrauti prireikė 44.61 kWh, o įkrovimas, kaip ir spėjau, truko apie 4 valandas. Pagal testo gale rodytas vidutines 19.9 kWh/ 100 km sąnaudas gauname, kad viso išnaudojome 40 kWh. Vadinasi, įkrovimo nuostoliai yra apie 12%. Puikus rezultatas! Su 0.23 euro / kWh elektros kaina 100 kilometrų su Audi šiandien kainavo 5.10 euro.
Hyundai Ioniq 5 vidutinės sąnaudos finiše buvo mažesnės, nei Audi – 18.8 kWh/ 100 km, tad, logiška, kad įkrovimui prireikė mažiau energijos – 42.22 kWh (5% mažiau nei Audi). Kelionės sąnaudos pagal parodymus – 37.79 kWh, tad įkrovimo nuostoliai identiški Audi – 12%. Vadinasi, abiejuose elektromobiliuose montuojami tikrai efektyvūs AC įkrovikliai. Kadangi elektros sunaudojome mažiau, 100 kilometrų Hyundai Ioniq 5 kaina taip pat yra 5% mažesnė – 4.83 euro/ 100 km.
Matematinė baterijų talpa
Kadangi žinome, kiek kWh „suvalgėme“ testo metu, bei žinome kiek procentų baterijos atsargų tai atitinka, nesunkiai galime paskaičiuoti teorinę, vartotojui prieinamą baterijos talpą. Hyundai Ioniq 5 suskaičiavau 57.25 kWh, kas yra labai netoli deklaruojamų 58 kWh. Audi, tuo tarpu, kažkodėl gavau tik 72.73, o ne tikėtinus 77 kWh. Kur “pabėgo“ keturios kilovatvalandės – nežinia. 9000 km nuvažiavusiame elektromobilyje negali būti tokio lygio baterijos degradacijos, tad, tikėtina, kažkur slepiasi nemažas baterijos atsargų “buferis”.
Ioniq 5 vs Audi Q4 e-tron išvada
Ioniq 5 šiandienos teste pasirodė kiek efektyvesnis, bet skirtumas nelabai didelis ir jį lengvai galima „nurašyti“ Audi keturių varomų ratų sistemai. Kita vertus – reikia pagirti nedidelius įkrovimo nuostolius ir ženkliai mažesnes Audi Q4 e-tron sąnaudas, lyginant su pimuoju pilnai elektriniu e-tron. Audi šiek tiek daugiau apsiriko prognozuojant nuvažiuojamą atstumą – finiše turėjau 22% mažiau, nei žadėta starte. Ioniq 5 šis rodiklis – 18% mažiau, nei žadėta pradžioje.
Taigi, Q4 e-tron – efektyvus ir neblogai atrodantis elektromobilis, nors jo kaina ir mano išvardinti minusai kai kuriuos potencialius pirkėjus tikrai gali atbaidyti.
Padėka
Už savaitgalį su Audi Q4 e-tron 50 quattro Sportback dėkoju Moller Auto Keturi žiedai autocentrui. Labai tikiuosi, kad Audi padarys Q4 atnaujinimą, kuris ištaisys nedideles klaidas bei pakeis padangas, kad Audi ir vėl galėtų pateisinti savo vardą bei išlaikyti kokybės kartelę.