Ar lengva nusipirkti gerą naudotą Nissan Leaf elektromobilį?

Nissan LeafŠiuo metu bendrauju su keliais pirkėjais, ieškančiais padoraus 2013-2015 metų Nissan Leaf. Jei nori nedaužto ar mažai daužto, su pilna ar apypilne baterija ir ne pačios skurdžiausios komplektacijos (kad šilumos siurblys, o ne tenas būtų), tenka susitaikyti su tuo, kad gerų variantų rasti sunku. Ypač, jei biudžetas neleidžia imti naujesnio / geresnio elektromobilio.
 
Kitas reikalas – kainos šiuo metu yra tokiame pačiame lygyje, kaip buvo prieš du metus. 2016 metais 2013 metų Leaf SL kainavo apie 14000 Eur. Panašiai tiek kainuoja ir dabar, nors automobilis paseno dviem metais. Kai pirkau Leaf prieš du su puse metų, visi gasdino, kad jie nuvertės taip pat greitai, kaip nuvertėjo per pirmus metus ir po poros metų nekainuos nė pusės savo kainos…

Kodėl Nissan Leaf neatpigo, o netgi pabrango? 

Kodėl gi nebėra gerų variantų ir kodėl kainos taip pakilo, o ne nukrito, kas būtų logiška automobiliui senstant? Atsakymas – veikia paprasčiausi ekonomikos dėsniai. Didesnė paklausa augina kainas JAV, o pasiūla, deja neauga.
 
Kodėl neauga pasiūla? Ogi todėl, kad tų Nissan Leaf elektromobilių nėra parduota tiek, kiek jų norėtume nupirkti. Pvz., taip atrodo Nissan Leaf pardavimai JAV 2013-2015 metais:
2013 – 22610 vnt
2014 – 30200 vnt
2015 – 17269 vnt.
 
Taigi, per tuos tris metus JAV parduota apie 70000 Nissan Leaf. Lietuvoje mes perkame 90% avarijose nukentėjusių elektromobilių (nes sveikų kainos didesnės, nei Lietuvoje). Tokių, sakykime, kad per metus yra “sugeneruojama” apie 10%, t.y 7000 vnt. Štai į tuos 7000 vnt. taikomės mes, Ukraina ir visos kitos šalys, kuriose vartotojai neįperka naujo elektromobilio, bet nori važinėti juo už priimtiną kainą.

Ukraina – didelė Nissan Leaf rinka

 
Vien Ukrainoje, per 2018 metų 9 mėnesius užregistruoti 3798 elektromobiliai, iš kurių 2475 (65%) – Nissan Leaf. Žinoma, tame tarpe yra ir 2011-2012 bei 2016-2018 metų Leaf, bet pirmų nelabai kas jau nori, o antri yra dar per brangūs. Tad didžioji dalis nuo 2475 vnt yra būtent Lietuvos pirkėjų ieškomi 2013-2015 modeliai. Kurių, priminsiu, daužtų, sakykime, turime apie 10% nuo visų parduotų per metus, t.y. 7000 vnt.
 
Taip, Ukraina yra didelė šalis ir ji šiuo metu nuperka didelę dalį elektromobilių iš JAV, bet reikia turėti omenyje, kad yra dar visa krūva panašaus dydžio ar mažesnių valstybių, kurios nesunkiai gali prisijungti prie konkurencijos dėl tų 7000 vnt 🙂 Lenkija vis svarsto, kaip padėti EV augimui, mat jie nusibrėžė 1 mln EV tikslą, kurį turėtų pasiekti per kelis metus.
 
Jei Lenkija pradės rimčiau skatinti perkančius EV, gali ne tai kad nebūti gerų variantų iš JAV. Gali apskritai jų nebelikti… O ką tai sąlygos? Dar vieną kainų augimą… Ar bent jau ne pigimą. Nepamirškime, kad Leaf yra pats masiškiausias elektromobilis už prieinamą kainą ir kitų gamintojų elektromobilių pasiūla yra kartais mažesnė, nei Nissan. Tesla neskaičiuojame – ją perka dažniausiai ne tie, kas taikosi į dėvėtą Leaf.

Su 2016-2017 metų modeliu bus geriau ir pigiau? 

O kaip su 2016-2017 metų Nissan Leaf modeliais, turinčiais 30 kWh baterijas? Jų kainos kažkodėl irgi nelabai krenta. Kodėl? Vėlgi – priežastis – maža pasiūla. 2016 metais JAV parduota 14000, o 2017 – vos 11000 Nissan Leaf. Viso – 25000. Deja, bet dizainas, kuris žavėjo savo išskirtinumu 2011 metais, 2016-2017 metais nebebuvo labai džiuginantis klientus ir neskatino atverti pinigines elektromobiliui, kuris naujas atrodo lygiai taip pat, kaip 6 metais senesnis…

Jei pasiliekam prie to paties sudaužytų elektromobilių procento (10%), dėvėtų ir apgadintų elektromobilių rinkos pasiūloje turime ~2500 vnt. Visoms šalims… Plius automobilis dar pakankamai naujas ir su juo buvę savininkai / draudimo bendrovės dar irgi nenori pigiai atsisveikinti. Reziume – šis modelis nepadidins pasiūlos, tad, tol, kol bus paklausūs pigesni modeliai, 30 kWh baterijas turinti versija kainuos tiek, kiek kainuoja dabar. Kaina šiuo metu Lietuvoje prasideda nuo 18000 Eur, o europoje – nuo 23000 Eur.

Ar naujos kartos Leaf patenkins paklausą?

2018 metais gavome naują Nissan Leaf modelį, kuris pakankamai gerai parsiduoda bei turi talpią 40 kWh bateriją. Ar jie jau bus mūsų išsigelbėjimas – pigu ir daug? Deja, naujo modelio pardavimai JAV nėra stebuklingi – per 10 2018 metų mėnesių Nissan JAV pardavė ~12000 antros kartos Leaf. Žinoma, iki metų galo rezultatas bus geresnis, bet mažai tikėtina, kad skaičiai bus geresni, nei pastarųjų metų didžiausi Leaf pardavimų skaičiai.
 
Sudaužytų naujos kartos Leaf jau atsiranda, bet pasiūla vos po kelis vnt pagrindiniuose JAV aukcionuose, o dar ir kaina nedraugiška… Tad, jei 2018 modelis ir atvažiuos pas mus padoresnėm kainom, tai bus po metų – dviejų. Ir nepamirškime, kad jų parduota mažiau, nei senojo modelio, tad pasiūla ir toliau išliks nedidelė. O jei į “kovą” dėl šių automobilių prisijungs Lenkija ar dar kokia didesnė, bet nelabai turtinga šalis (pvz. Rumunija), pasirinkimas bus apytiksliai lygus nuliui 🙂

Ar bus apskritai įperkamų elektromobilių iš JAV?

Į šį klausimą noriu, kad sau atsakytumėte patys, pažiūrėję į 2018 metų pardavimo skaičius, turėdami omenyje, kad Tesla nukentėję autoįvykiuose automobiliai kainuoja nuo 30000 USD, kai pagrindinis Lietuvio pirkėjo tikslas – elektromobilis už 10000 Eur ar kiek daugiau / mažiau:
Elektromobilio modelis Parduota 2018 metais (sausis-spalis)
Tesla Model 3 95882
Tesla Model S 19745
Tesla Model X 18800
Chevrolet Bolt EV 13882
Nissan Leaf 11920
BMW i3 (kartu su Rex) 5271
Fiat 500e 1909
Honda Clarity BEV 1003
Smart ED 997
KIA Soul EV 958
VW e-Golf 902
Ford Focus electric 558
Hyundai Ioniq electric 266
Mercedes B250e 134

19 minčių apie „Ar lengva nusipirkti gerą naudotą Nissan Leaf elektromobilį?“

  1. Siaip jau tesla 3 skaiciai nuteikia labai optimistiskai 🙂 O ir kaina turetu but bent dvigubai pigesne uz S ir X.

    Dar del (ne)pigimo – o kas bus jei pastoviai kraudamas greituoju budu sudrosi baterija? Visai neseniai ziurejau youtubej kaip ukrainieciai ieskojo geros baterijos leafui. Po ilgu paiesku isvada buvo tokia, kad gauti ja yra taip sudetinga ir kainuoja ji taip brangiai, jog pigiau ir geriau yra tiesiog iskarto pirkti masina su gera baterija. Va cia ir atsiranda klausimas – jei pats sudrosi baterija, tokia masina parduoti turesi zenkliai pigiau ir klausimas kiek laiko tai uztruks. Kad ir dabar autopliuse maciau (tiksliau preis kelias savaites) yra leafu po 6-7gabalus su gerokai padroztomis baterijomis.

    1. Mano asmeninė patirtis sako, kad greitas įkrovimas nekenkia tiek, kiek įkrovimai iki 100% ir ypač laikymai ilgiau taip įkrovus. Bet kitiems gal kitaip 🙂

      1. Klausimas elektromobiliu vairuotojams – ar eina masinoj nusistatyt kad ji nesikrautu iki 100%? Ar cia paciam reikia stebeti ir atjungti krovima kai prasiekia 80%?
        Mano 90% vaziavimo yra i darba ir atgal, tai realiai jeigu krautis namuose kas nakti, tai uztektu ir kokiu 50% baterijos, jeigu tai tik padetu ilgiau islaikyti gyva baterija.

  2. As pusantru metu kroviau tik greitu ikrovimu iki 70-80% , kazkur gavosi apie 500 ikrovimu, nuvaziavau 45000km. Talpos praradimas 3% (nuo 91% iki 88%). Per ta laika gal tik koks 10 kartu ikrovimas iki 100%.
    Ir dar stebejau baterijos temperatura stengiausi nevirsyti 35C.

  3. Po menesio pardavinesiu leaf 2015 metu, su maza rida ir gera baterija. Tik salonas ne odinis. Buvo dauztas. Dabar surinkinejamas tad galiu parodyti kas buvo padaryta.

        1. Pabandykite prie finn.no kainų pridėti PVM 21% ir 10% importo muitą, kaip ne iš europos sąjungos šalies ir suprasite, kad tos kainos Norvegijoje nėra tokios jau patrauklios

  4. O prie amerikonisku nereikia prideti to kad perki usa modeli kuris retai kada turi ziemos paketa (kas butina musu salygom) tai pat nei pvm nei muito nei transporto ir to kad perki kate maise. Gausis paskui kaip tiem ukrainieciam su tesla. 🙂 . Galima nuo firmos ant firmos vesti. Bus -25 +21 procentas. Galima ismuitinti svedijoje kur ziuri realia pirkimo kaina o ne rinkos. Ir dar ne tik imanoma bet ir visai nesunku nusipirkti su visa istorija, servisais ir tt. Tik tuomet reikia ieskoti pirkti tiesiogiai is tikro norvego o ne kokio ali na ir su firmom reikia atsargiai. Tiesa lietuvaiciai osle turi gan rimta elektromobiliu servisa. Saunuoliai.

  5. O ir tika palyginau nauja ioniq. Lt stovi bazine kaina 35000 europieciu. Norvegijoje maksimali komplektacija (tik liuko nera) su papildomu zieminiu padangu komplektu bei 12kW namine ikrovimo stotele bei jos montavimu iseina 35000europieciu. Laikti reikia apie pora menesiu jei renkiesi spalva. Jei spalva nesvarbi gali gauti daug greiciau.

  6. Galima dar paminėti dėl UA, kad nuo 2018m. jie netaiko nei PVM nei importo mokesčių importuojamiems elektromobiliams įskaitant ir naudotus. Čia viena iš priežasčių kodėl sukilo kainos USA aukcionuose ir kodėl pas mus jie pasidarė brangesni (t.y. neatpigo). Ir kaip jau kažkas minėjo Tesla 3 pardavimai labai smarkiai įsibėgėjo USA (galima dar ir Chevrolet Bolt pridėti). Tiesiog Leaf praranda pozicijas USA. Todėl manau kelių metų bėgyje ir LT pasirodys daugiau kitų gamintojų naudotų ir įperkamų Leaf alternatyvų. Vien per 2018 m. 10 mėn santykis Leaf su Tesla 3 / Chevrolet Bolt yra 1:10…. Dar prie pliusų tiek Tesla 3, tiek Chevy Bolt baterijų temperatūriniai rėžimai yra palaikomi skysčiu…
    https://cleantechnica.com/2018/07/08/tesla-model-3-chevy-bolt-battery-packs-examined/

      1. “• The import of electric cars (equipped with electric motors only) will remain exempt from the VAT and the excise until 2022.” law No. 9260

  7. Pagal mano pastebėjimus, bent jau iki šiol, Leaf elektromobilius coparte supirkinėja ne tik ukrainiečiai, bet ir jordaniečiai(!), kanadiečiai, estai ir kelių vietinių valstijų prekeiviai (pvz., New Jersey, California). Gali būti, kad amerikiečių dileriai dirba kažkokių kitų šalių dileriams. Tiesa ir ta, kad paskutiniuoju metu ukrainiečių aktyvumas gerokai priblėsęs.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *