VS |
Elektromobilį naudoju jau keturis mėnesius, tad atėjo laikas suskaičiuoti, kiek gi kainavo kelionės elektromobiliu liepos mėnesį. Kaip ir kitais kartais, lyginu elektros, naudojamos elektromobiliui įkrauti kainą su vidutinėm BMW 530d dyzelinio automobilio sąnaudom.
Kai pirkau Nissan Leaf elektromobilį, šeimoje turėjome du kasdien naudojamus dyzelinius automobilius. Žinant elektromobilio apribojimus – mažas nuvažiuojamas atstumas, nedidelis įkrovimo stotelių tinklas ir pan., neskubėjau parduoti vieno iš dyzelinių automobilių ir maniau, kad man jo tikrai prireiks kaip atsarginio.
Atsisveikinimas su dyzeliniu BMW
Per 3 mėnesius Nissan Leaf „susuko” daugiau nei 7000 km, kai tuo tarpu „atsarginis” BMW – vos 150km, tad priėmiau sprendimą, kad tikrai galime išsiversti su vienu šeimyniniu dyzeliniu automobiliu bei elektromobiliu, o BMW reikia parduoti. Juo labiau, kad papildomas automobilis – tai ir papildomos išlaidos – per tą laiką baigėsi privalomojo draudimo galiojimas, o tik paskolinus BMW giminietei, naktį daugiabučio kieme vandalai išdaužė langą bei „nušvilpė” priekinius žibintus. Nors tai – 15 metų BMW, kai kurios dalys, deja, vis dar paklausios tarp ilgapirščių.
Taigi, nuo šiol dyzelinio automobilio kuro išlaidų palyginimas su elektromobiliu bus paremtas 5 metus rinktais duomenimis, bet paties BMW jau nebebus – jį nupirko ir važinėja kiti savininkai. Antrojo šeimos dyzelinio automobilio sąnaudų taip skrupulingai nieks nerašė, tad su juo lyginti nebūtų labai sąžininga.
Hipsteris, o ne kelių gaidelis
Dabar jau galiu save vadinti „hipsteriu”, besirūpinančiu aplinka ir vairuojančiu elektromobilį, o nebe „kelių gaideliu”, vairuojančiu BMW. Nors iš tikrųjų nesu nei vienas, nei kitas 🙂
Ketvirtas mėnuo su elektromobiliu
Liepą nuvažiavau daugiau kilometrų nei birželį, o taip pat dažniau naudojausi viešomis įkrovimo stotelėmis. Nuvažiuotas per mėnesį atstumas ir išlaidų palyginimas:
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-07 | Nissan Leaf | 2478.2 | 23.36 | 162.51 |
2016-07 | BMW 530d | 2478.2 | 185.87 |
162 Eurai – manau, solidus rezultatas. Per nepilnus 4 mėnesius bendrai sutaupiau jau 463 Eurus, arba 3,3% automobilio kainos.
Praėjusių mėnesių rezultatai:
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-06 | Nissan Leaf | 2060 | 26.32 | 128.18 |
2016-06 | BMW 530d | 2060 | 154.50 |
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-05 | Nissan Leaf | 2698.3 | 29.79 | 162.46 |
2016-05 | BMW 530d | 2698.3 | 192.25 |
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2016-04 | Nissan Leaf | 182.2 | 2.35 | 9.95 |
2016-04 | BMW 530d | 182.2 | 12.30 |
Tai kokia gaunasi 100km kaina? Beje, viesos pakrovimo stoteles yra mokamos ar ne?
Jaroslav – 100 km kaina ir kiekvienos dienos kelionių detalės yra kitame straipsnelyje (ta proga, kad priminėt, jį atnaujinau).
https://www.100procentuelektrinis.lt/category/mano-nissan-leaf/elektromobilio-keliones-kaina/
Viešos įkrovimo stotelės nemokamos, tik kai kur reikia papildomų kortelių (pvz. Kauno Mega ar Vilniaus Spark prie Rimi, Kryžkalnio stotelė) / pakabukų (kauno bazės) jas paleisti.
O jus skaiciuojant tas islaidas nemokamai ikrautos elektros neiskaiciuojate i kilometro kaina? Ar skaiciuojate lyg ji kainuotu?
Viešose stotelėse krovimų nekaičiuoju į kilometrų kainą, nes net ne visos stotelės tai rodo. O kol tai nemokama – tai nėra didelės prasmės ir skaičiuoti.
Jei domina reali kaina – peržvelkite krovimus be žvaigždučių – ten kaina svyruoja apie 1,5 eur 100 km. Tiesa, tai – naktinis elektros tarifas (iki liepos buvo 0,099 eur). Dieniniu arba vienu tarifu būtų brangiau.
Naktį kraunu naudodamas Leaf laikmačius – startas 12, pabaiga 6, savaitgaliais – visą parą.
Mane domina klausimas ar visi Nissan Leaft turi CHAdeMO jungti ir galima krauti greito ikrovimo stotelese?
Tomai,
Ne, tikrai ne visi. S komplektacijose (amerikonu nuo 2013 metu) standartiskai nera, nebent pirktas „Charging” paketas.
2011-2012 metu modeliuose chademo irgi buvo papildomai kainuojanti opcija.