Neseniai įžengėme į 2018 metus, tad daug kas skaičiuoja per praėjusius metus pasiektus rezultatus. Ne išimtis ir Europos elektromobilių pardavėjai. Turbūt, pats aiškiausias 2017 metų apibūdinimas – elektromobilių pardavimo skaičiumi jie buvo rekordiniai. Kaip ir prieš tai buvę visi kiti metai iš eilės. Tiesiog, kai šį transporto priemonių rūšis vis dar užima labai mažą dalį bendroje statistikoje, augti rekordiškai yra gan paprasta.

Elektromobiliams bus gerokai sunkiau tokį populiarumo augimą demonstruoti ateityje, pasiekus gerokai didesnę automobilių pardavimo pyrago dalį, bet ta ateitis dar labai tolima. Na, o kol kas pažiūrėkime, kas gi nuskynė geriausiai parduodamų elektromobilių laurus, o kas liko „galiorkoje”.

Statistika, elektromobiliai ir hibridai

Nevisai teisinga hibridus ir jų pardavimo skaičius dėti šalia pilnai elektrinių transporto priemonių, bet statistikoje įkraunami hibridai bei elektromobiliai būna vienoje lentelėje. Taigi, nors Europos 2017 metų statistikoje yra 20 modelių, tikrų elektromobilių yra gerokai mažiau – tik devyni.

Apie įkraunamus hibridus nenoriu plėstis, bet pateikiu populiariausiųjų 2017 metų pardavimų penketuką:

  • 5 vieta – BMW 330e – 10117 vnt
  • 4 vieta – BMW 225xe – 10805 vnt
  • 3 vieta – Mercedes-Benz GLC350e – 11249 vnt
  •  2 vieta – Volkswagen Passat GTE – 13599 vnt
  • 1 vieta – Mitsubishi Outlander PHEV – 19189 vnt

Amerikoje ypač populiaraus hibrido Chevrolet Volt broliuko Opel Ampera Europiniai pardavimai neblizgėjo, tad pirmos kartos Opel Ampera savo gyvavimą baigė prieš kelis metus, o antros kartos Ampera apskritai nepasiekė gamybos linijų. Taigi, JAV rinkos lyderio Europoje apskritai nėra.

Tiesa, neginčijamo Europos įkraunamų hibridų rinkos lyderio Mitsubishi Outlander PHEV kol kas nerasite JAV. Daug kartų žadėję, bet tiek pat kartų nukėlę pardavimo JAV rinkoje pradžią, Mitsubishi pagaliau Outlander PHEV JAV pradėjo prekiauti 2018 metais.

Lietuvą šiame segmente labiau galima lyginti su JAV, nei su Europa – Outlander PHEV pas mus reiktų su žiburiu ieškoti, o Chevrolet Volt (abiejų kartų) bei Opel Ampera mūsų gatvėse tikrai nemažai. Vedamas smalsumo, kodėl taip yra, nutariau susipažinti su Mitsubishi Outlander PHEV „žvėrimi”, o kai pats susipažinsiu ir jums papasakosiu.

Elektromobilių pasiūlos pokyčiai 2017 metais

Kokių gi pokyčių, tikrai įtakojusių pardavimų rezultatus, sulaukėme 2017 metais Europos elektromobilių rinkoje? Štai kokių:

  • pirmoji populiariausio pasaulyje elektromobilio – Nissan Leaf karta galų gale baigė savo egzistavimą. Nuo 2018 metų turėsime naują Nissan Leaf 2.0, kuris, tikėtina, kėsinsis į pirmą 2018 metų pardavimo vietą Europoje
  • Renault nuo 2016 metų galo pasiūlė ZOE ne tik su 22, bet ir su 41 kWh baterija
  • BMW i3, beveik tuo pat metu kaip ir Renault ZOE, gavo gerokai talpesnę 33 kWh bateriją (prieš tai buvo 22 kWh)
  • Volkswagen e-Golf 2017 metais gavo simbolinį dizaino atnaujinimą, bet daug svarbiau – žymiai talpesnę 35 kWh bateriją (prieš tai buvo 24 kWh)
  • rinkoje atsirado naujas žaidėjas – Hyundai Ioniq – pirmas markės elektromobilis su 30 kWh baterija
  • KIA Soul EV „paveldėjo” naują, talpesnę 30 kWh bateriją iš Hyundai Ioniq

Pokyčiai, išvardinti aukščiau, tikrai nėra visi, bet jie neįtakojo populiariausių elektromobilių devintuko, tad juos praleisiu.

Populiariausi elektromobiliai Europoje

  • 9 vieta – Smart Fortwo ED – 5191 vnt
    Atnaujinto dizaino dvivietis mažylis padeda Daimler koncernui mažinti bendros automobilių gamos emisijas, tad, tikėtina, Smart galima nusipirkti gerokai pigiau, nei rinkos kaina, mat net ir nuostolingi Smart EV pardavimai yra naudingi koncernui. Na, o Lietuviams priešingas pietinių Europos valstybių mažų automobilių populiarumas garantavo neblogus pardavimus
  • 8 vieta – KIA Soul EV – 5551 vnt
    Nuo 2014 metų siūlomas KIA „dėžutės” formos „ale krosoveris” – vienintelis ne sedanas / hečbekas žemesnių kainų kategorijoje. 2017 metais atnaujinta baterija (nuo 27 kWh iki 30 kWh), tikėtina, padėjo pardavimams, bet šis išskirtinio dizaino modelis vis tiek lieka nišiniu gaminiu, kuris tikrai įtinka ir tinka toli gražu ne kiekvienam. Ne, o aš pats esu labai patenkintas šia „degtukų dėžute”
  • 7 vieta – Hyundai Ioniq Electric – 6117 vnt
    Rinkos „šviežiena” – vienintelis tikrai naujas modelis populiariausiųjų devintuke. Iš tikrųjų, tai – labai pavykęs elektromobilis, kurio pardavimai galėjo būti bent porą kartų geresni. Gamintojas arba nebuvo pasiruošęs tokiam populiarumui, arba iš anksto buvo nusprendęs, kiek elektromobilių pagamins pirmais metais. Šiuo metu užsisakantiems Hyundai Ioniq teks apsišarvuoti kantrybe, mat laukti savo elektromobilio teks nuo 6 iki 12 mėnesių
  • 6 vieta – Tesla Model X – 12630 vnt
    Skirtingai nuo kitų gamintojų, Tesla patobulinimus savo modeliams deda gerokai dažniau, tad išoriškai beveik identiškai atrodantys modeliai gali labai ženkliai skirtis vidiniais komponentais. O kur dar automatiškai gaunami atnaujinimai, atrakinantys vis naujas funkcija – šis elektromobilis tiesiog pasmerktas būti geidžiamu. Žinoma, už nemažus pinigus. Beje – iš viso populiariųjų devintuko tai – vienintelis tikras SUV ir vienintelis tikras septynvietis modelis (jei neskaitytume Tesla Model S galimų 7 vietų
  • 5 vieta – Volkswagen e-Golf – 12895 vnt
    e-Golf yra vienintelis elektromobilis, atrodantis lygiai taip pat kaip akiai puikiai pažįstami dyzeliniai ir benzininiai jo broliai. Jis neabejotinai populiarus tarp tų, kurie nenori išvaizdos, „šaukiančios” – aš kitoks! Tai laiko patikrintas modelis, tik elektrinis, 2017 metais gavęs dar ir labai talpią bateriją. Taip kaip Afrikoje Mercedes yra Mercedes, taip Europoje Golf yra Golf. Ar ne taip?
  • 4 vieta – Tesla Model S – 15553 vnt
    Jei kainuotų, kaip kiti, Tesla Model S neabejotinai būtų pirmoje pardavimų vietoje, mat tai, ką siūlo šis elektromobilis, neturi niekas. Komfortas, galia, dydis ir geidžiamas ženkliukas ant priekinių grotelių. Koks jis geras rodo ir pardavimo skaičiai – 4 vieta, kainuojant tikrai nemažai – puikus rezultatas. Beje, Tesla 2017 metai apskritai buvo rekordiniai, įskaitant tai, jog Model S dizainas nuo gamybos pradžios skiriasi labai neženkliai
  • 3 vieta – Nissan Leaf – 17454 vnt
    Prizininkų trejetuką pradeda „senučiukas” Nissan Leaf, kuriam atnaujinimo laukėme jau 2014, po to 2015, po to 2016 ir galų gale – 2017 metais. Talpesnę bateriją Nissan įdėjo, bet naujo dizaino (ir dar talpesnės baterijos) nepamatėme. Būtent todėl Nissan Leaf pardavimai vos aplenkė Model S. Na, bet Leaf žada atsigriebti 2018 metais. Mes stebėsim!
  • 2 vieta – BMW i3 – 20855 vnt
    Statistikoje neradau BMW i3 įkraunamo hibrido, kuris tikrai yra gan populiarus, tad spėju, kad šiame skaičiuje slepiasi tiek pilnai elektrinis i3, tiek ir įkraunamas hibridas i3 Rex. Jei mano spėjimas teisingas – vargu, ar BMW i3 priklausytų vieta populiariausiųjų trejetuke, bet to garantuoti negaliu, tad belieka pasitikėti skaičiais. Labai norėčiau, kad kitais metais BMW aiškiai įvardintų vien elektrinių modelių pardavimus, o mums nereiktų spėlioti
  • 1 vieta – Renault ZOE – 31410 vnt
    Man asmeniškai Renault ZOE fenomenas yra sunkiai perprantamas. Tai elektromobilis, kurį galite įsigyti tik Europoje, o didžioji parduodamų ZOE dalis yra be baterijų (klientai baterijas nuomojasi ir per mėnesį moka 70-120 Eur).
    Nuomojamas baterijas Renault siūlo ne visose rinkose, tad tiek naujų, tiek dėvėtų Renault ZOE antrinė rinka yra apribotos geografiškai. Lietuvoje Renault ZOE jau galima nusipirkti (tai 2017 metų Lietuvos elektromobilių rinkos naujokas), bet jos kaina su baterija yra „iš klumpių verčianti”. Matant kainas ir tai, ką už tai gauni belieka stebėtis, kaip šis automobiliukas užkopė į geriausiai Europoje parduodamų elektromobilių pirmą vietą ir jos neužleidžia ne tik 2017 metais.
    Renault ZOE Europoje parduota daugiau nei bet kokio kito modelio elektromobilių. Šiam mažyliui Europoje pardavimo skaičiais pralaimi netgi pasaulinis lyderis Nissan Leaf. Žinoma, dalinai prie sėkmės galėjo prisidėti ir didžiausios talpos baterija populiariausiųjų septintuke (neskaitant abiejų Tesla modelių, kurie yra visai kitoje kainų kategorijoje).

Žvilgsnis į 2018 metų elektromobilių favoritus

Labai daug 2018 metais Nissan tikisi iš naujojo Leaf. Jei pirmajam Leaf reikėjo „pralaužti ledus” ir apskritai paaiškinti pasauliui, kad gali būti visai naudojamų elektromobilių už nekosminę kainą, tai antrasis Leaf ateina į gerokai brandesnę rinką. Kita vertus – rinkoje dabar yra ir gerokai daugiau konkurentų, kurie tikrai nesnaus žiūrėdami į naujo Leaf populiarumą. Naujasis Leaf žada būti 2018 metų pirmoje, ar bent jau prizinėse vietose.

Neaišku kaip 2018 metai susiklostys tikrai neprasto elektromobilio Chevrolet Bolt Europiniam broliukui Opel Ampera-e. Po savininkų pasikeitimo (GM koncernas Opel pardavė PSA (Peugeot-Citroen) koncernui) atrodo, kad nors naujieji savininkai ir norėtų gauti daugiau Ampera-e (panašu, kad visi jie gaminami JAV), senajam savininkui tai nebėra naudinga. Tokia situacija lėmė geroką kainų pakilimą, užsakymų priėmimo stabdymą ir metinius pardavimo rezultatus, kurie nepakliuvo net į populiariausiųjų devintuką. 60 kWh baterija ir buvusi mažesnė kaina būtų leidusi Ampera-e nesunkiai pasiekti prizininkų trejetuką, tad jei situacija išsispręs, tai bus rimtas konkurentas visiems 2018 metais.

Hyundai / KIA koncernas jau kuris laikas šneka apie pilnai elektrinius Kona / Niro modelius, kurie bus gaminami su 64 kWh baterija. Tai bus talpiausią bateriją 2018 metais siūlantis nedidelis krosoveris (neskaičiuojant Tesla), tad jei kaina bus tinkama, šie modeliai neišvengiamai bus populiarus. Tiesa, jų pasirodymo laukiama tik antroje metų pusėje, tad į pardavimų pirmūnus jie metų gale dar vargu ar pretenduos.

Tesla Model 3 laukia pusė milijono žmonių visame pasaulyje. Europa – ne išimtis. Ne išimtis net Lietuva – yra tikrai ne vienas, rezervavęs savo svajonių elektromobilį ir laukiantis džiugaus laiško apie tai, kad jų užsakymas pradėtas vykdyti. Jei Tesla pradės rimtai gaminti Model 3 ir tiekti juos į Europą (kol kas prioritetas – JAV rinkai), šis modelis gali sumaišyti kortas visiems kitiems rinkos žaidėjams. Taigi, optimistiniu požiūriu, Model 3 gali drąsiai užimti pirmą vietą, kai skaičiuosime 2018 metų rezultatus, bet realiau, kad tai nutiks dar metais vėliau – 2019.

2018 elektrinių naujienų žada ir Audi, Jaguar bei Porsche. Tikėtina, kad dar nevisi gamintojai atskleidė savo kortas ir metų eigoje išgirsime apie dar kelis įdomesnius ar mažiau įdomius modelius. Na o aš asmeniškai džiaugiuosi tuo, kad jau greitai elektromobilį galėsime rinktis ne iš vieno, o iš gerokai daugiau lygiaverčių pasirinkimų.

Kas bus populiariausi 2018 metais? Kol kas galime tik spėlioti, nes, panašu, kad pirmą kartą užtikrinto lyderio neturime. Ir tai yra puiku!

Previous articleElektromobilių greito įkrovimo stotelės Lietuvoje
Next articleHyundai Ioniq Electric testas

2 COMMENTS

  1. Gal tokį klausimą reikėtų rašyti ne prie šio straipsnio. Pasiūlymas būtų gal sukurti atskirą techninę skiltį su klausimais atsakymais, kad visi besidomintys galėtų rasti informaciją vienoje vietoje. Yra daug gerų pastebėjimų ir komentarų, tik tiek, kad reikia peržiūrinėti kiekvieną jūsų straipsnį.
    Taigi klausimas. Kodėl visi gamintojai nerekomenduoja krauti iš buitinio tinklo.
    Hyundai puslapis: „IONIQ Electric“ turi įkrovimo kabelį su integruotu valdymo bloku, su kuriuo be vargo įkrausite akumuliatorių namuose per buitinį elektros lizdą. Įkrovimo laikas apie 12 val. Tokį įkrovimo būdą naudokite tik laikinam/nenumatytam įkrovimui.
    Senesniam nissan leaf puslapyje taip pat buvo tokia pastaba, kad tik avariniam krovimui. Naujam puslapyje nepavyko rasti. Ten tiesiog minimalus kiekis informacijos. O dalis atsisiunčiamo bukleto yra latvių kalba:)
    Tai kaip yra iš tikrųjų?

  2. dėl buitinio tinklo tai labai keista gamintojų pastaba.
    Jeigu niekas nepateiks rimtų argumentų, tai matyt nissan’as todėl dabar to ir nerašo kad nėra jokių prielaidų šiam teiginiui.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here