Volkswagen koncernui vadinamasis dyzelgate skandalas su dyzelinių variklių emisijų klastojimu kainavo brangiai. Teko keisti vadovus, atsisakyti ilgus metus naudoto reklaminio šūkio „Das auto“, baigti krūvos modelių gamybą (Beetle, Scirocco, Phaeton), mokėti milijardines baudas bei atpirkti daug nepatenkintų klientų automobilių. Didžiulę 2 milijardų baudą JAV gavęs Volkswagen jos nesumokėjo pinigais, o įsipareigojo juo išleisti kuriant elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą. Taip gimė įkrovimo tinklas „Electrify America“.

Na o dar viena skandalo pasekmė – gamintojas perplanavo savo ateitį ir vietoj dar didesnių investicijų į vidaus degimo varikliais varomus modelius, pinigus paskyrė naujoms elektromobilių platformoms. Taip gimė Audi e-tron, Porsche Taycan (Audi ir Porsche priklauso Volkswagen koncernui, kaip ir Bugatti, Bentley, Lamborghini, Škoda, Seat ar Scania) bei Volkswagen ID elektromobilių šeima, kurios pirmąjį atstovą – hečbeką ID3 šiandien vairuosiu. Klausimas – kiek kilometrų ID3 gali nuvažiuoti pilna baterijos įkrova magistralės greičiu, kai lauke “apie 0”. Atsakymas – straipsnelyje žemiau.

Žiupsnelis istorijos

Why does Volkswagen say that ID.3 will be as important as Beetle and Golf?

Kai Volkswagen koncerno vadovų žurnalistai klausė, kodėl ID3 vadinasi taip, kaip vadinasi, atsakymas buvo gan įdomus. Pasak jų, tai – trečias svarbiausias automobilis koncerno istorijoje. Pirmasis jų – „tautos automobilis“ Beetle (Kaefer), gamintas nuo 1938 iki pat 2003, kurių buvo parduota 21 milijonas. Antrasis – naujasis „tautos automobilis“ – Golf, kurio istorija prasidėjo 1974 ir tęsiasi ir šiandien, o parduota Golf daugiau nei 35 milijonai. Na ir trečiasis – naujas Volkswagen koncerno istorijos puslapis – elektromobilis ID3, kuris netgi galėtų ateityje pakeisti populiarųjį Golf, mat taiko į tą patį segmentą. Tik, žinoma, yra elektrinis.

Iki emisijų skandalo Volkswagen taip pat siūlė kelis elektromobilių modelius – e-Golf bei e-Up. Jie buvo ganėtinai sėkmingi, net nežiūrint to, kad tai buvo vidaus degimo varikliams kurti modeliai, kurių „viduriai“ buvo pakeisti elektriniais. Žinoma, jų platforma neleido išnaudoti elektromobilių pliusų, tad ID3 naudoja nebe beveik visiems šiuolaikiniams koncerno modeliams naudojamą MQB platformą, o pilnai elektrinę MEB. Ant MEB pagrindo bus kuriami dauguma ID3 modelių, o taip pat Seat bei Škoda elektromobiliai.

Volkswagen: It's 'Wrong' Not To Use Dedicated Platform For New EVs

Kodėl elektromobiliams reikalinga atskira platforma? Elektromobilio ir vidaus degimo variklio sistemos komponentai labai skiriasi dydžiu ir vieta, kur jie turėtų būti, tad reikia viską perplanuoti tam, kad būtų pasiektas optimalus rezultatas. Baterija, pageidautina, turėtų užimti vietą tarp galinės ir priekinės ašies po dugnu, variklis, keitiklis bei įkrovimo blokai bei laidai turėtų būti kuo arčiau baterijos. Pats elektros variklis yra gerokai mažesnis nei dyzeliniai ar benzininiai „broliukai“, plius nereikalauja taip pat nemažos greičių dėžės. Vadinasi, priekyje lieka daug vietos. Ji gali būti išnaudota elektromobilio komponentams – keitikliui, įkrovimo blokui ir pan., o gali būti išnaudota salono erdvei padidinti.

MEB platfoma, skirtingai nuo MQB, yra varoma galine ašimi, bet, kaip ir MQB, gali būti naudojama ir modelių visais varomais ratais gamybai. Kadangi platforma suplanuota pagal elektrinių komponentų dydžius, priekis gerokai trumpesnis ir jame ID3 atveju apskritai nėra variklio. Tai leido suplanuoti gerokai erdvesnį saloną, bendrą automobilio ilgį išlaikant Golf ribose.

Svarbiausias klausimas apie elektromobilius Lietuvoje

Lietuvoje elektromobiliai populiarėja, bet iki parduotų milijonų dar toli. Šiandien turime registruotų beveik 2500 elektromobilių ir apie 1500000 automobilių bendrai, tad net iki 1% rinkos tolokai. Vidutinis populiariausių Lietuvoje važinėjančių automobilių amžius yra apie 15 metų, o tokio amžiaus elektromobilių apskritai dar nėra. Be to elektromobiliai yra žymiai brangesni už kitu kuru varomus modelius, o Lietuviai moka skaičiuoti ir, dažniausiai, jei „neapsimoka“ – neperka.

Na, bet svarbiausias Lietuviams klausimas apie elektromobilius yra ne apie tai, kuri ašis yra varoma, ar kiek erdvės yra salone. Svarbiausias – kiek nuvažiuoja kilometrų viena įkrova. Jei tiksliau – ar viena baterijos įkrova „normaliu greičiu“ galima iš sostinės nuvažiuoti į pajūrį. Galima daug diskutuoti apie „normalų greitį“, kurio supratimas dažnu atveju stipriai skiriasi nuo leidžiamo 110/120 km/h greitkelio atkarpoje tarp Vilniaus ir Kauno bei 110/130 km/h magistralėje tarp Kauno ir Klaipėdos. Sektoriniai greičio matuokliai šį supratimą turėtų kiek pakeisti, bet kol kas yra taip, kaip yra.

Aš pats esu „lėtapėdis“ – važiuoju pagal ženklus + max 10 km pagal spidometrą, o ir 130 km/h magistralėje viršiju retai, bet matau daug vairuotojų važiuojančių greičiau. Ypač kelio remonto atkarpose kur greitis ribojamas gerokai labiau. Kaip gi yra su elektromobilių greičiu? „Aštuoniolika“ retas elektromobilis pasiekia apskritai, mat nemaža dalis jų maksimaliai važiuoja „penkiolika“. Na, o važiuodamas tokiu greičiu dažnas elektromobilis nuvažiuos labai netoli. Tad, kelių „lakūnams“ elektromobilis, deja, netinka. Nebent tai naujas Tesla Model S Long Range. Kiti tokiems greičio mėgėjams ir atstumams tiesiog nepritaikyti.

Grįžtant prie Volkswagen ID3 – jo maksimalus greitis yra 160 km/h, o nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP – 424 km. Vadinasi, laisvai užtenka “nuskristi” iš Vilniaus į Palangą? Deja, ne. WLTP yra užmiesčio bei miesto važiavimo miksas, kai užmiesčio važiavimas yra atliekamas, bet jis siekia tik kelias minutes iš viso pusvalandžio testo. Bendras testo vidutinis greitis su sustojimais yra vos 46.5 km/h, tad jis tikrai neatspindi sąnaudų važiuojant magistralėje “normaliu greičiu”. Elektromobiliai, skirtingai nuo kitų automobilių, gerokai daugiau nuvažiuoja mieste, nei užmiestyje ir greitis, ypač didelis, yra “peilis”. “Tai kiek tas ID3 “kibiras” tada nuvažiuoja?“ – paklaustų tūlas pilietis. Pabandysiu atsakyti į šį klausimą.

Vilnius – Palanga ir Volkswagen ID3

Po to, kai pasakiau, jog ID3 gali maksimaliai pasiekti 160 km/h, dalis skaitytojų toliau nebeskaitė. Tuoj atsijosime ir dar daugiau skaitytojų J. Taigi, ID3 tikrai nenuvažiuos greitkelyje / magistralėje leidžiamu vasarą greičiu (120-130 km/h) iš Vilniaus į Palangą viena įkrova net leidžiamo greičio neviršijant. Klausite – “o kaip tie WLTP deklaruojami 424 km?” Atsakymas – pastraipa aukščiau. Tokiu greičiu vasarą sąnaudos 100 km sieks bent 20 kW/100 km (tikėtina, daugiau), tad atstumui nuo Vilniaus iki Palangos (335 km) reiktų apie 67 kWh kelionei + bent nedidelio rezervo. Vadinasi, baterijos panaudojama talpa turėtų siekti bent 70 kWh, o mano testuojamas ID3 turi 58 kWh panaudojamos talpos bateriją.

Taigi, iš Vilniaus į Palangą jau tikrai nenuvažiuojame. Nenuvažiuojame ir iš Vilniaus į Klaipėdą. Aš gyvenu Kaune, o Kaunas yra 100 km arčiau jūros nei Vilnius. Tai nuo Kauno iki Palangos jau „laisvai“ nuvažiuosime? Teoriškai, išlaikant 20 kWh/100 km sąnaudų vidurkį, taip. Bet už lango nebe vasara – vos du laipsniai šilumos. Elektromobilis gerokai daugiau energijos naudoja žiemą, kai ši energija naudojama šildymui. Kodėl? Nes nėra vidaus degimo variklio, kuris daug energijos švaisto šilumos forma ir ši šiluma, panaudota salono šildymui, yra nemokama. Elektromobilio variklis praktiškai nekaista, tad nemokamos šilumos nėra. O tada salono šildymui reikia naudoti energiją papildomai. Atitinkamai, žiemą elektromobiliai nuvažiuoja nuo 20% iki 50% mažiau kilometrų, nei vasarą. Tai kiek, blin, tų kilometrų gali ID3 nuvažiuoti, kai šalta?

Kaunas – Klaipėda su Volkswagen ID3 120 km/h

Aš gyvenu turbūt tolimiausiame Kauno kampe nuo magistralės, tad man iki jos yra beveik 30 km. Vadinasi mano atveju, Vilnius yra ne 100 km toliau nuo Kauno, o tik 70 km. 30 yra atstumas nuo Klaipėdos iki Palangos, tad mano bandymas važiuoti nuo namų iki Klaipėdos atitiktų arčiau autostrados gyvenančio kauniečio važiavimą nuo Kauno iki Palangos.

Man nuo namų iki Klaipėdos yra 236 km. VW ID3 prognozė ryte su 100% baterijos įkrova – 287 km. Tiesa, be šildymo. Kadangi lauke du laipsniai „šilumos“, įjungus šildymą prognozuojamų kilometrų skaičius sumažėja iki 256 km. Vis dar užtenka? Teoriškai – taip. Praktiškai, tikėtina, ši atstumo prognozė atitinka mano vakarykštį ioniqmat testo greitį, kuris neviršijo 99 km/h. Na, o šiandien planuoju magistralę pasiekus važiuoti 120 km/h, tad sąnaudos bus didesnės, o nuvažiuojamas atstumas – mažesnis. Ar užteks iki Klaipėdos? Tikiuosi – taip. Startuoju ir žiūriu kaip klostosi situacija.

Pasiekus automagistralę, po 40 km skydelyje vis dar prognozuojami 214 km, o iki Klaipėdos liko nuvažiuoti 198 km. Vadinasi, pasieksiu? Kadangi tik ką pradėjau važiuoti 120 km/h, tai atsakymo dar neturiu – reikia pažiūrėti, kiek padidės sąnaudos.

Likus 69 km iki tikslo Klaipėdoje, prognozuotojas rodo lygiai 69 km likutį. Vis dar teoriškai pasiekiama, bet jau galimybės mažėja. Tiesa, čia prasideda kelio remontai, kurių iki Klaipėdos yra apie 30 km ir visų jų atkarpose greitis ribojamas iki 70 km/h. Jei ne šie ribojimai, Klaipėdos nuo savo namų šiandien važiuodamas 120 km/h tikrai nepasiekčiau viena įkrova, mat tik išvažiavus iš lėtesnio greičio zonos kilometrų prognozė nebeatrodo tokia optimistinė – likus nuvažiuoti 60 km turiu prognozuojamą 56 km likutį. Vadinasi, turiu minus 4 km.

Likus 29 km iki Klaipėdos Volkswagen ID3 jau primygtinai siūlo užsukti kažkur papildyti atsargų, nes baterijos likutis siekia 9%, o planuojamas nuvažiuoti atstumas – 23 km. Jei nekeisiu važiavimo greičio, tikslo tikrai nepasieksiu, nes dabar turiu minus 6 km.

Priverstinis ID3 sustojimas prieš Klaipėdą

Nuvažiavus 218 km ir iki tikslo likus 16 km tenka stoti arčiausiai Klaipėdos esančioje Kilenos įkrovimo stotelėje. Baterijos likutis – 4%, o kilometrų likutis – 10 km. Vadinasi, iki tikslo Klaipėdoje trūko visai nedaug – 6 km. Bet tiek trūko įskaičiuojant 30 km kelio remonto su 70 km/h. Jei ne jie, nebūčiau pasiekęs ir Kilenos, tad būtų tekę stoti 50 km anksčiau, nuvažiavus apie 170 km, Kvistija degalinėje esančioje kitoje artimiausioje įkrovimo stotelėje.

Vidutinės sąnaudos iki Kilenos – 23.3 kWh/100 km. Vidutinis visos 218 km atkarpos greitis – 100 km/h. Kelyje užtrukau dvi valandas ir 18 minučių. Pagal tokias vidutines sąnaudas, atstumui nuo Vilniaus iki Palangos (335 km) įveikti šiandien reiktų turėti Volkswagen ID3 su bent jau 78 kWh panaudojama baterijos talpa. Plius rezervas, tad reiktų mažiausiai 80 kWh. Na, o talpiausią ID3 siūlomą bateriją turės modelis Pro S ir ji bus 77 kWh dydžio. Taigi, netgi šio modelio galimybės laisvai nuvažiuoti nuo Vilniaus iki Palangos 120 km/h greičiu ir esant dviems laipsniams už lango yra po klaustuku. Greičiau – be šansų. Vasarą – gal.

Kaunas – Klaipėda su VW ID3 rezultatas

20 minučių papildęs baterijos atsargas Kilenoje nuo 4% iki 32% pajudu link pradinio tikslo. Jei būčiau pildęs tik tiek, kiek reikia pasiekti tikslą, būtų pilnai užtekę 5 minučių, arba trumpo parūkymo tiems, kas rūko. Įkrovimo stotelę prie Klaipėdos keltų terminalo, kuri ir buvo mano pradinis tikslas, pasiekiu su 27% baterijos. Vadinasi, išnaudojau šiam kelionės gabaliukui 5%. Kadangi Kilenoje turėjau 4% likutį, trūko tikrai visai nedaug. Tikėtina, važiuojant 118 km/h ir įskaitant tuos pačius 30 km kelio remonto, būtų tikrai užtekę baterijos pradiniam tikslui pasiekti.

Galutinė Kaunas – Klaipėda statistika važiuojant magistralėje 120 km/h greičiu pagal spidometrą (117 km/h pagal GPS) – 235 km, 2 valandos 24 minutės, 97 km/h vidutinis greitis, 101% panaudotos baterijos ir trumpas įkrovimas pakeliui, kad nereiktu užsakinėti traliuko.

Greitas įkrovimas Klaipėdoje + fizikos pamokėlė

Įkrovimo stotelę Klaipėdos keltų terminale pasirinkau ne veltui – tai greičiausią įkrovimą užtikrinanti vieta Klaipėdoje. Teoriškai, šioje įkrovimo stotelėje galima gauti iki 120 kW galios. Tiesa, 99% elektromobilių čia gali pasiimti maksimaliai 80 kW (tie, kas apskritai gali tiek paimti), o tas vienas procentas – Porsche Taycan. Taip yra todėl, kad 99% elektromobilių naudoja 300-450 voltų baterijas, o Porsche – 800 voltų. Įkrovimo stotelės paprastai ribojamos ne galia (kilovatais), o srove (amperais) ir įtampa (voltais).

Standartiškai mūsų keliuose yra įkrovimo stotelės, kurios atiduoda iki 450 V ir iki 125A, kurių bendra sandauga ir yra stotelės galia. 400V kart 125A ir yra daug kam įprasti 50 kW. Klaipėdos įkrovimo stotelė Delta ribota iki 200A, bet jos voltažas gali būti didesnis nei 400 V. Iš tikrųjų tai – 600V ir 200A. Sudauginus šiuos skaičius ir gauname 120 kW deklaruojamą maksimalią įkrovimo galią. Bet, kaip jau supratote, jei automobilio baterijos įtampa mažesnė nei 600 V, 120 kW jūs nematysite. Audi e-tron, Jaguar iPace ar kiti labai greitai įkraunami elektromobiliai šioje įkrovimo stotelėje gaus maksimaliai apie 80 kW (400V x 200A).

Mano šiandien vairuojamas ID3 gali maksimaliai priimti 100 kW įkrovimo galią. Tuščia ID3 baterija turi 400V, o pilna – 450V įtampą. Vadinasi, srovė maksimaliai galiai pasiekti turėtų būti tarp 225A ir 250A. Kaip jau minėjau, Klaipėdos greičiausia įkrovimo stotelė apribota 200A. Vadinasi, 100 kW čia tikrai nematysime. Be to, 100 kW net ir tokią galią duodančiose įkrovimo stotelėse, negarantuojamas ilgai. Idealiomis sąlygomis – iki 40% įkrovos, o po to galia palaipsniui mažėja ir ties 80% įkrovos siekia 50 kW. Bet tai – idealiomis sąlygomis (tinkama oro ir baterijos temperatūra, puikiai veikianti įkrovimo stotelė ir t.t.). O kaip gi yra realiame gyvenime?

Štai kaip atrodė reali mano įkrovimo sesija Klaipėdoje:

  • 28% baterijos likutis, 82.4 kW įkrovimo galia
  • 35% baterijos likutis, 76.1 kW įkrovimo galia
  • 62% baterijos likutis, 51.7 kW įkrovimo galia
  • 75% baterijos likutis, 42.0 kW įkrovimo galia
  • 80% baterijos likutis, 40.0 kW įkrovimo galia
  • 85% baterijos likutis, 33.5 kW įkrovimo galia
  • 90% baterijos likutis, 26.8 kW įkrovimo galia.

Taigi, optimalus įkrovimo greitis buvo maždaug iki 75%-80% baterijos. Vėliau įkrovimas vyksta lėčiau, nors net ir pasiekus 90% vis dar yra gan neblogas. 50 kW įkrovimo stotelėje skaičiai, žinoma, būtų kiti, bet faktas kad pasiekus apie 75%-80% įkrovos, vertėtų važiuoti toliau iki kito įkrovimo, o ne „kapsėti“ iki 90% ar 100% netgi 50kW galios įkrovimo stotelės atveju.

Klaipėda – Kaunas su Volkswagen ID 3 110 km/h greičiu

Testas į priekį parodė, kad važiuojant 120 km/h namų nepasieksiu, tad atgal pasirinkau 10 km/h – iki 110 km/h mažinti važiavimo greitį ir pažiūrėti, kokia bus to greičio mažinimo įtaka. Startavau taip pat su 100% įkrova, o VW ID3 skydelyje degė 270 km prognozuojamo nuvažiuoti atstumo. Kaip ką tik neįveikus 235 km, prognozė lyg ir per optimistiška, bet, matyt, Volkswagen nuspėjo, kad dabar važiuosiu lėčiau.

Prieš pat Kauną oro temperatūra nukrito iki nulio laipsnių ir gavau netgi šiek tiek sniego, tad sąlygos kelionėje atgal buvo kiek blogesnės, nei važiuojant į priekį. Kelionės tikslu pasirinkau Ionity ultra greito įkrovimo stotelę prie Kauno, kuri yra 223 km nuo starto vietos Klaipėdoje. Kaip ir žadėjo kilometrų prognozuotojas, šį kartą kelionės tikslą pasiekiau ir dar turėjau 49 km rezervą.

Sudėjus įveiktus kilometrus ir jų likutį, gautume 272 km – praktiškai lygiai tiek, kiek buvo žadėta Klaipėdoje. Vadinasi, prognozė buvo padaryta maždaug tokiomis sąnaudomis. Kokios jos? 20.4 kWh/100km arba 13% mažesnės nei važiuojant 120 km/h. Bendras kelionės atgal vidutinis greitis – 94 km/h, o kelionė truko 2 valandas ir 22 minutes. Baterijos likutis pasiekus finišą – 15%, kurių būtų laisvai užtekę ir mano namus už 13 km pasiekti.

Taigi, faktas, kad temperatūrai esant apie 0 laipsnių, važiuojant užmiestyje maksimaliu 110 km/h greičiu, mano atveju yra įveikiamas Kaunas – Klaipėda atstumas. Kitur gyvenantiems, su Volkswagen ID3 tokiomis sąlygomis pavyks drąsiai nuvažiuoti apie 250 km. Kaip matote, nuo oficialiai deklaruojamo WLTP kilometrų skaičiaus labai toli – skirtumas nuo 424 km yra apie 40%. Kaip gi pasiekiami tie 424 km? Mieste, vasarą, be šildymo, važinėjant ramiai. Kitu atveju nuvažiuosite tikrai mažiau, ką ir įrodė šiandienos skaičiai.

ID3 greitas įkrovimas Kaune

Kadangi jau mokame fiziką (tai mokėmės keliomis pastraipomis aukščiau), dabar viską suprasti bus gerokai paprasčiau. Prie Kauno esančiose Ionity tinko įkrovimo aikštelėje stovi dvi iki 350 kW galią tiekiančios įkrovimo stotelės. Jei tiksliau, tie kilovatai pasiekiami su iki 950V įtampa ir iki 380A srove. Taigi, jei Porsche Taycan baterijos įtampa – 800V, maksimali teorinė įkrovimo galia šioje stotelėje – 800V x 380A = 304 kW. Realybėje, idealiomis sąlygomis, Porsche Taycan čia pasiektų apie 270 kW.

ID3 1st edition, kurį šiandien vairuoju, kaip jau minėjau, priima iki 100 kW įkrovimo galią. Vėlgi, pasikartosiu – idealiomis sąlygomis. Kaip gi atrodo realūs skaičiai šiandien, po 240+220 km kelionės, esant 0 laipsnių ir lengvai sningant? Štai taip:

  • 15% baterijos likutis, 63 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 0 min
  • 20% baterijos likutis, 66 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 4 min
  • 25% baterijos likutis, 72 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 5 min
  • 30% baterijos likutis, 72 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 7 min
  • 35% baterijos likutis, 68 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 10 min
  • 40% baterijos likutis, 66 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 12 min
  • 45% baterijos likutis, 64 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 14 min
  • 50% baterijos likutis, 60 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 17 min
  • 55% baterijos likutis, 56 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 20 min
  • 60% baterijos likutis, 51 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 23 min
  • 65% baterijos likutis, 47 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 27 min
  • 70% baterijos likutis, 45 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 30 min
  • 75% baterijos likutis, 42 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 34 min
  • 80% baterijos likutis, 39 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 39 min
  • 85% baterijos likutis, 34 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 44 min
  • 90% baterijos likutis, 27 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 50 min
  • 95% baterijos likutis, 23 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 57 min
  • 99% baterijos likutis, 20 kW įkrovimo galia, įkrovimo sesijos trukmė – 65 min.

Įkrovimo sesijos pradžioje negavome Klaipėdoje matytos įkrovimo galios, tad, tikėtina, kad važiuojant 110 km/h tokiu oru baterija nepakankamai sušyla ir negali priimti maksimalios galios. Nuo 30% baterijos įkrovos įkrovimo galia panaši į Klaipėdoje matytą, o paskutiniai galios skaičiai praktiškai identiški. Ką tai reiškia – tokiomis oro sąlygomis, netgi pašildę bateriją, nepamatysite 100 kW įkrovimo galios. O kai baterija šaltesnė, įkrovimo galia gali netgi neviršyti 50 kW įkrovimo stotelės pajėgumų.

Kelionės su Volkswagen ID3 reziume

Perskaitėte daug teksto apie tai, ką galima buvo aprašyti vos keliais sakiniais. Tai štai tie sakiniai – dovanėlė tiems, kas perskaitė, arba tiems, kas iki čia „praskrolino“, pamatę, kiek daug reiks skaityti.

Jei lauke 0 laipsnių, o jūsų kieme stovi Volkswagen ID3 1st edition automobilis su 20” ratais, kokius avėjo mano testuojamas elektromobilis, važiuojant 120 km/h galite juo pilna įkrova nuvažiuoti apie 220 km, o vidutinės kelionės sąnaudos bus apie 23 kWh/100 km. Jei važiuosite 110 km/h tokiomis pat sąlygomis, nuvažiuosite apie 260 km, o vidutinės sąnaudos sieks apie 20.5 kWh/100 km. Jei ratai bus mažesni, rezultatai bus šiek tiek geresni.

Tokiomis sąlygomis įkrovimo maksimali galia neviršys 80 kW po kelionės 120 km/h greičiu arba 72 kW po važiavimo 110 km/h greičiu. Jei įkrovimą darysite šalta baterija, nematysite ir 40 kW galios, kol baterija nesušils, tad pilnai pakaks sustojimų įprastose 50 kW stotelėse, neieškant galingesnių.

Taigi, pagrindinis klausimas – ar nuvažiuoja Volkswagen ID3 tokiomis oro sąlygomis iš Vilniaus į Palangą „normaliu greičiu“? Atsakymas – ne, tikrai nenuvažiuoja. Ar nuvažiuoja važiuojant 110-120 km/h? Taip pat – ne. Nebent gyvenate Rumšiškėse, o ne Vilniuje. Vasarą, žinoma, visi šie skaičiai bus stipriai geresni, na o šaltą žiemą – dar kiek prastesni.

Jei klaustumėte, ar šiuo elektromobiliu galima keliauti į Palangą iš Vilniaus, atsakyčiau – tikrai taip. Maloniai važiuoja, gana gerai dirba autopilotas (juostų palaikymas bei adaptyvi kruizo kontrolė), o viduje komfortiškai įsitaisys net 5 asmenys. Tiesa, bagažinė penkių asmenų mantai išvykai prie jūros, tikėtina, bus mažokoka, bet jei jūsų ne penki ir važiuojate ne mėnesiui, tilpsite. Tik nepamirškite susiplanuoti sustojimo pakeliui įkrovimui!

Previous articleIoniqmat 13 – Volkswagen ID3 vs Hyundai Ioniq electric
Next articleVW ID 3 1st vs Nissan Leaf e+

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here