Hyundai Ioniq electric vis dažniau sulaukia stiprių konkurentų, kurie Ioniqmat teste pasirodo geriau ir tai būna aišku iš anksto. Bent jau nuvažiuojamu atstumu. Įkrovimo nuostoliais ir efektyvumu, kol kas, dar niekas Ioniq rezultatų nepagerino, bet tikėtina, atsiras ir tokių. Tol, kol tai neįvyks, bent jau man, vis dar įdomu lyginti savo Ioniq electric su įvairiausiais konkurentais. Manau, sekantis etapas bus kai Ioniq electric mano garaže pasikeis į kažką, kas turės talpesnę bateriją ir tada bus galima daryti kitą testų seriją. Na, o kol kas, Ioniq electric Ioniqmat testuose vis dar sugeba pasirodyti neblogai.

Šiandieniniame teste – Lietuvos metų automobiliu 2021 išrinktas Volkswagen ID3. Tai – ypač lauktas ir daug dėmesio sulaukęs Volkswagen modelis, tikėtina, pradėsiantis naują koncerno istorijos puslapį. Pirmieji Volkswagen ID3 1st edition turi 58 kWh panaudojamos ir 62 kWh bendros talpos baterijas, tad nuvažiuojamu atstumu Hyundai Ioniq electric su savo 28 kWh panaudojamos talpos baterija belieka „slėptis po pernykščiais lapais“. VW ID3 baterija daugiau nei du kart didesnė nei Ioniq electric, tad nuvažiuojamas atstumas teoriškai turėtų irgi skirtis du kartus. Kaip gi yra iš tikrųjų?

Pažintis su konkurentu

Volkswagen taip ilgai visiems pasakoja apie ID3 reikšmę koncernui ir elektromobilių rinkai apskritai, kad atrodo, mes su juo pažįstami jau labai seniai. Na, o tiesa tame, kad jis parduodamas vos du mėnesius ir kol kas Lietuvos gatvėse sutinkamas beveik taip pat retai, kaip vienaragiai. Būtent todėl labai laukiau savo „laimės valandos“, už kurią esu labai dėkingas Moller Auto Latvijos kolegoms, leidusiems ID3 pabandyti ne kelias valandas, kiek automobilį man galėjo duoti atstovai Lietuvoje, o kelias dienas. Tai man leido padaryti ne vieną testą ir palyginimą ir susipažinti su elektromobiliu labai artimai. Žinoma, svarbiausias jų – Ioniqmat.

ID3 kol kas yra siūlomas tik su vienos talpos – 58 kWh baterija. Mažesnės („Pure“) ir didesnės talpos („Pro S“) baterijos bus siūlomos kitais metais. Visi ID3 varomi galine ašimi. Pirmieji ID3 1st edition būna trijų komplektacijų, bet baterijos talpa išlieka nepakitusi. Tokia ji bus ir užsakomame modelyje „Pro“, mat 1st edition gaus tik tie, kas elektromobilį užsisakė dar pavasarį, o trims baltijos šalims tokių modelių iš viso buvo skirta 50 vnt.

Mano bandomas modelis – maksimalios komplektacijos 1st edition ID3 elektromobilis. Jis turi panoraminį stiklinį stogą, projektuojamą ant priekinio stiklo ekraną (HUD), iki 100 kW galios įkrovimą, panašią į Tesla Autopilot juostų palaikymo, ženklų stebėjimo bei adaptyvaus kruizo kontrolės sistemą, ID Light salone, LED matrix priekinius žibintus, sėdynes su masažo funkcija bei dar krūvą visokių daugiau ar mažiau vertingų funkcijų. Na ir dar tai, kas šiam modeliui Ioniqmat teste nelabai padės – didžiulius, 20” dydžio ratus, kurie komplektuojami su šiuo modeliu. Gražu (nors man asmeniškai šiti ratlankiai – nelabai), bet nelabai ekonomiška. Kaip ten bebūtų, viduje jaučiama, kad ID3 – modernus automobilis ir tikrai naujas modelis, o ne kurio nors seno VW modelio patobulinimas.

WLTP testas sako, kad ID3 turėtų nuvažiuoti idealiomis sąlygomis apie 420 km, tad 115 km Ioniqmat testo jam turėtų būti vieni juokai. Taip ir būtų, jei ne temperatūra lauke – 2 laipsniai šilumos. Na, o tai – ne juokai ir tokiomis sąlygomis tiek Ioniq electric nuvažiuojami 200 km, tiek ID3 nuvažiuojami 420 km yra tik teorija. Kaip gi su praktika? Pagyvensim – pamatysim.

Startas – Kaunas

Kadangi Ioniqmat testą nusprendžiau padaryti iškart, tik atvairavęs ID3 į savo kiemą iš Vilniaus, ID3 reikėjo įkrauti iki 100%. Hyundai Ioniq electric, tuo tarpu, jau buvo pasiruošęs, tad jis ir startavo pirmas, o ID3 tuo metu pildė bateriją iki 100%. Beje, ID3 šioje komplektacijoje turi ir 11 kW trifazio įkrovimo galimybę, tad trūkstami procentai užsipildė greičiau, nei Ioniq electric spėjo grįžti iš testo „trasos“. Kadangi lauke šalta, Hyundai Ioniq optimizmą su 200+ km nuvažiuojamu atstumu galima pamiršti. Šiandien su pilna įkrova ekrane rodomas planuojamas nuvažiuoti atstumas – 174 km. Jungiame šildymą, nustatome jį ties 21.5 laipsnio, įsijungiame sėdynės bei vairo šildymą ir judame pirmyn.

Volkswagen ID3 prieš Ioniqmat testą jau važiavo šaltyje ir važiavo dar greičiau, nei Ioniqmat testo metu, tad kilometrų ekrane prognozė esant pilnai baterijos įkrovai laaaabai toli nuo WLTP skaičių – 257 km. Tai – apie 35% mažiau, nei WLTP. Oro temperatūra tokia pati, kaip ir važiuojant Ioniq electric – tarp 1 ir dviejų laipsnių „šilumos“. Pagal tai, kiek kilometrų prognozuoja VW ID3, šiandieninis Ioniqmat testas tikrai nebus tik “lengvas pasivaikščiojimas”.

Pusiaukelė – Alytus

Po 57.5 km pagal Hyudai Ioniq electric odometrą pasiekiu pusiaukelę. Vidutinis kelionės iki Alytaus greitis – 78 km/h, o kelionės trukmė – 47 minutės. Lauko temperatūra Alytuje kiek mažesnė – vienas laipsnis „šilumos“. Po teisybei, visai nešilta. Vidutinės sąnaudos taip pat neįprastai didelės – 16.7 kWh / 100 km. Planuojamas kilometrų likutis – 112 km, tad sudėjus nuvažiuotą atstumą ir likutį gautume 169.5 km – 5.5 km mažiau, nei Ioniq electric spėjo iš pradžių. Baterijos likutis – 65%, tad matematiškai pilna įkrova tokiu režimu galima būtų įveikti 164 km – dar mažiau, nei žadama.

Pasak Volkswagen ID3, iki Alytaus yra beveik puse kilometro arčiau, nei skaičiuoja Hyundai Ioniq electric – 57.2 km. Nors važiuota buvo identiškai ir kelias taip vėlai vakare važiuojant buvo tuščias abiem atvejais, kažkodėl VW ID3 rodo mažesnį vidutinį greitį – 72 km/h, nors kelionė truko lygiai tiek pat – 47 minutes. Kažkas meluoja. Po teisybei, meluoja Ioniq electric spidometras, mat tam, kad jo GPS greitis būtų identiškas Volkswagen ID3, teko važiuoti 2-3 km/h greičiau pagal rodomą greitį spidometre. Na, bet tai vis tiek nepaaiškina kaip tiek pat užtrukus gaunasi 6 km/h skirtumas. Pažiūrėjus į VW ID3 rodomas vidutines sąnaudas belieka pasakyti – „oho“! Jos – 21.6 kWh / 100 km. Žymiai daugiau, nei Ioniq electric. O juk, kaip ten bebūtų, ID3 yra kompaktinis automobilis, kaip ir Ioniq electric… Na, taip, baterija sunkesnė, automobilis gerokai aukštesnis, vietos gale daugiau, bet ir skirtumas, toks, sakyčiau, stiprokas.

Finišas – Kaunas

Ioniq electric finiše rodė nuvažiuotus 115.1 km, 78 km/h vidutinį greitį ir, vėlgi, tuos pačius du laipsnius „šilumos“. Baterijos likutis – 27%, kilometrų prognozės likutis – 41 km. Vadinasi, pagal prognozę, tokią dieną su Ioniq electric galima užmiestyje nuvažiuoti 156 km, o pagal matematinį paskaičiavimą – 157 km. Nuo pradinės, pasirodo, netgi optimistinės prognozės, trūksta apie 18 km. Štai, kaip stipriai nuvažiuojamą atstumą veikia šaltis! Vidutinės sąnaudos važiuojant atgal, kaip ir dažniausiai, buvo mažesnės, tad bendros testo sąnaudos – 16.3 kWh / 100 km.

Po 114.2 km pagal VW ID3 odometrą baigiu ir ID3 testą. Oro temperatūra nusistovi per patį vidurį – 1.5 laipsnio šilumos. Viso testo bendros sąnaudos taip pat šiek tiek sumažėja važiuojant atgal, bet bendrai jos vis tiek išlieka didelės – 21.4 kWh / 100 km. Suprantu – šalta ir ratai dideli, bet iš naujos kartos VW elektromobilio tikėjausi geriau. Baterijos likutis po testo – 56%. Kilometrų likutis – 150 km. Sudėjus įveiktus kilometrus su prognozuojamais gautume 264 km – netgi šiek tiek daugiau, nei žadėta kelionės pradžioje. Matematiškai skaičiuojant, pilna įkrova turėtume nuvažiuoti 261 km. Belieka tikrai pagirti Volkswagen inžinierius už labai preciziškai tikslią kilometrų prognozę pagal esamas sąlygas ir prieš tai buvusį važiavimą. Juk tikrai geriau, nei žadėti ir nenuvažiuoti!

Įkrovimas po testo

Kaip visad, kol kiti dirbo, Ioniq pildė savo baterijos atsargas. Taip ir šiandien. Ir „pripylė“ ten visus 21.3 kWh. Pagal deklaruojamas ekrane kelionės sąnaudas, bendrai turėjome testo metu išnaudoti 18.75 kWh arba 14% mažiau. Kaip visad, Ioniq electric „sublizga“ jei ne nuvažiuojamu atstumu, tai bent jau įkrovimo nuostolių mažinimo rungtyje. 100 km su Ioniq electric šiandien kainavo 2.78 euro dieniniu arba 1.85 euro naktiniu elektros tarifu.

VW ID3 buvo vienas pirmųjų elektromobilių, kurio įkrovimą vykdžiau ne iš archajiškos rozetės su dar senesnius laikus menančiu elektros skaitikliu, bet iš modernios ABB Terra AC įkrovimo stotelės, kurią mano bandymams davė ABB Lietuva. Dabar galiu įkrovimo statusą stebėti gulėdamas namie ant sofos, mat įkrovimo stotelė pasiekiama internetu. Kadangi ID3 gali būti įkraunamas 11 kW per tris fazes, įkrovimo sesija truko gerokai trumpiau, nei Hyundai Ioniq electric įkrovimas iš rozetės 3.5 kW galia.

Pagal VW ID3 rodytas kelionės sąnaudas, visiems 115 km įveikti išnaudojome 24.6 kWh. Iki pilno įkrovimo bateriją įkrauti prireikė 28.7 kWh, vadinasi, įkrovimo nuostoliai – 17%. Juk testo pradžioje minėjau – dar niekas Ioniq electric nenugalėjo įkrovimo nuostoliais bei efektyvumu, bet 17% yra tikrai neblogas rezultatas, labai netolimas įprastam Ioniq rezultatui. Kas nenudžiugins elektromobilių skeptikų – šiandien, įkraunant ID3 dieniniu elektros tarifu po 0.15 euro/kWh, 100 km kelionė su ID3 kainuotų 3.75 euro. Galite lengvai paskaičiuoti, kiek 100 km kainuotų įkraunant bateriją Ignitis tinkle, po 0.3 euro – 7.5 euro. Tiesa, jei namie turite galimybę naudoti naktinį tarifą, 100 km kaina jums sumažės iki 2.5 euro.

Ioniq electric VS ID3 reziume

Kas buvo aišku iš anksto šio testo metu? Kad dvigubai talpesnę bateriją turintis Vokswagen ID3 nuvažiuos gerokai toliau. Ko tikėjausi? Kad Volkswagen ID3 pademonstruos neblogą ekonomiškumą bei mažus įkrovimo nuostolius. Jei įkrovimo nuostoliai yra vos 3% didesni nei Hyundai Ioniq electric ir už tai galima ID3 pagirti, tai efektyvumas ir ekonomiškumas stipriai nuvylė. Jis net 35% prastesnis, nei Ioniq electric. Žinoma, po tokio testo Ioniq electric jau teks ieškotis artimiausios įkrovimo stotelės, o VW ID3 dar galės iš Kauno pasiekti Vilnių, bet labai gaila, kad sunkesnė baterija ir aukštesnis automobilio profilis, kartu su dideliais ratais, stipriai numuša ekonomiškumo rodiklius.

Tokią dieną kaip ši ir esant tokioms oro sąlygoms, Hyundai Ioniq electric gali nuvažiuoti 156 km, o Volkswagen ID3 – 264 km, arba 40% daugiau. Tuo tarpu baterija skiriasi daugiau nei du kartus. Jei ID3 pasiektų Ioniq electric efektyvumo rodiklius, netgi tokiu oru būtų galima nuvažiuoti daugiau nei 300 km, kas jau būtų rimtas pareiškimas.

Manau, kad Volkswagen ID3 dar turi erdvės tobulėjimui ir, ypač, su mažesniais ratais, geru oru „užkurs pirtį“ Hyundai Ioniq electric. Na, o kol kas, Ioniq electric konkurentai gali įveikti tik viena brutalia jėga – gerokai talpesne baterija. Bet iš tikrųjų – gerokai talpesne, nes Nissan Leaf su 40 kWh, VW e-Golf su 35 kWh bei BMW i3 su 33 kWh baterijomis nepasirodė labai rimti Ioniq electric (28 / 30.5 kWh) konkurentai. Palyginimus su šiais modeliais rasite ankstesniuose Ioniqmat testuose.

Padėka

Šį kartą padėkos dvi – pirma – į Latviją, Aleksandrai ir Matiss bei į Lietuvą Justui iš Moller Auto, kurie sugebėjo man suorganizuoti VW ID3 tokiam laikui, kokiam nesu kol kas gavęs jokio elektromobilio. Ypač, turint omenyje, kad ID3 mėgaujasi milžinišku populiarumu Volkswagen atstovų salonuose, kuris tikrai nesumažės nuo ką tik „nuraškyto“ Lietuvos metų automobilio titulo. Ačiū labai! Liels paldies!

Antra padėka – draugams iš ABB Lietuva, pasiūliusiems man vietoje old school‘inio įkrovimo būdo, naują įkrovimo stotelę Terra AC. Dar liko problemėlių su mano elektros instaliacija – būtent todėl ID3 įkrovimo sesija buvo nutrūkus ir teko eiti atjungti Ioniq electric bei kelis kitus prietaisus, kad toliau sėkmingai vyktų ID3 įkrovimas, bet tos problemos išsprendžiamos. O įkrovimo stotelė su valdymu internetu – gėris. Kada nors apie ją papasakosiu jums daugiau, o kol kas – ačiū ABB ir Įkrautas chebrai!

Kiti Ioniqmat testai

1 Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020

2 Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016

3 Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016

4 Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015

5 Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018

6 Nissan Leaf 2018 vs Ioniq electric 2016

7 Renault ZOE ZE 50 2019 vs Ioniq electric 2016

8 Hyundai Ioniq 38 2019 vs Ioniq electric 2016

9 Mini electric 2020 vs Ioniq electric 2016

10 Peugeot e-208 2020 vs Ioniq electric 2016

11 Peugeot e-2008 2020 vs Ioniq electric 2016

12 Audi e-tron Sportback 2020 vs Ioniq electric 2016

Previous articleIoniqmat 12 – Audi e-tron Sportback vs Hyundai Ioniq electric
Next articleVolkswagen ID3 nuvažiuojamas atstumas

1 COMMENT

  1. Sveiki, ačiū už tokius aiškius ir nuoseklius testus, bendrai apibūdinus, sprendžiu, kad reikia dar palūkėti su elektromobilio įsigijimu, kokius 1-2 metus. Ačiū, labai lauksiu tęsinio su ID.4, nes jau su 15% avansu priimami užsakymai 1st edition-48000eur.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here