OLYMPUS DIGITAL CAMERAPraėjusioje dalyje rašiau apie pirmą išsirinktą ir gyvai apžiūrėtą Nissan Leaf automobilį, o šis straipsnelis – apie tą, kurio gyvai neapžiūrinėjau.

Jei perversite parduodamų Lietuvoje Nissan Leaf skelbimus, pastebėsite, kad dalis jų parduodami nesuremontuoti ir jų kaina dažniausiai rodoma be mokesčių. Iš pradžių tai gali atrodyti labai patrauklus pasiūlymas, bet vėliau, žiūrint iš paprasto vartotojo pusės, kurio pagrindinis užsiėmimas nėra automobilių remontas ar prekyba, tas pasiūlymas gali nebeatrodyti toks patrauklus.

Kadangi jau anksčiau esu pirkęs bei gabenęs kelis automobilius iš JAV, apdaužyto automobilio remontas man nebūtų naujiena. Tiesa, praėjusį kartą pirkdamas daužtą automobilį Copart aukcione žinojau, jog turiu laisvą darbo grafiką, leisiantį man patogiai planuotis reikiamus vizitus pas įvairiausius meistrus.

Jei jums atrodo, kad taisymas yra labai paprastas dalykas, esate iš dalies teisūs. Taip, jei turite patikimą servisą, kuris rūpinasi jūsų automobilio remontu nuo A iki Z. Turiu omenyje ir transportavimą, ir  sulamdytų detalių „tampymą”, ieškojimą, surinkimą, paruošimą dažymui ir dažymą. Bėda tame, kad tokia paslauga kainuoja, o ne visi yra linkę už tai mokėti kiek daugiau.

Taigi, jei pasirenkate antrą variantą – kiekvienai operacijai ieškoti geriausio kokybės ir kainos santykio – bendras taisymo procesas ne tik užtruks, bet ir pareikalaus šiek tiek jūsų nervinių lastelių. Keli punktai iš asmeninės, padėsiantys suprasti, su kuo galite susidurti, jei nesisukate šiame versle nuolat:

  • automobilio transportavimas iki serviso. Jei automobilis nevažiuoja – tenka samdyti tralą. Net jei jis važiuoja – numerius regitroje gausite tik atvežę automobilį, kuriuo meste be numerių važinėti draudžiama. Taigi – vėl tralas.
  • automobilio be techninės apžiūros negalima tempti kitu automobiliu. Taigi, net jei automobilis jau sutvarkytas – jis kelyje dalyvauti negali. Netgi, kaip tempiamas. kadangi mane buvo tokioje situacijoje sustabdžiusi policija – patirtis nekokia
  • iš aukciono automobilis atvažiavo be raktelių. Programavimo kaina „prie lito” – nuo 400 lt. Gudresnis raktelis gali kainuoti ir kelis šimtus eurų
  • lonžerono tampytojo eilės teko laukti 6 savaites
  • eilė pas dažytoją – dar 4 savaitės

Taigi, tai argumentai, leisiantys suprasti, kad reikia tikrai labai norėti užsiimti remontu pačiam, na ir apsišarvuoti kantrybe.

Taigi, po nedidelio lyrinio nukrypimo grįžtu prie antrojo pasirinkto Nissan Leaf. Jį radau Klaipėdoje, o jei tiksliau – laive, pakeliui į Klaipėdą. Be mokesčių kaina buvo labai viliojanti – 7300 Eur.

Pasiskambinus ir pasiteiravus kiek automobilis kainuos Lietuvoje ir kada jis bus, gavau atsakymą, jog bus po 4 savaičių, jį galima rezervuoti sumokant 300 Eur užstatą ir kad su mokesčiais „padarytų” už 8000 Eur.

Mokesčiai yra atkira tema labai ilgam straipsniui, bet, kadangi tai – ne mano sritis ir tikslas, tegu tuo užsiima specialistai. Tiesiog parašysiu, jog prie 7300 Eur pridėjus 21% PVM mokestį bei 10% importo muitą, taikomą automobiliams iš JAV, gausite tikrai gerokai didesnę nei 8000 sumą. Beje, tai dar vienas argumentas nedaryti šios procedūros patiems – būdami naujokai, sumokėsite tiek, kad automobilis taps beviltiškai per brangus.

Nissan Leaf, 2015 metų (!!!) ir vos už 8000 Eur, su 6000 mylių rida? Fantastika!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nors pamatęs nuotraukas buvau nusiteikęs pervesti užstatą, prieš tai padarydamas paėmiau nuotaukas, meistrą iš žmonos giminės ir nuvažiavau pas tokius automobilius lipdančius specialistus.

Pirmas įspūdis ir jų komentaras – „taigi čia baikė”. Atseit, suprask – nieko tokio. Na, bet, pasiklausinėjus detaliau, paaiškėjo, kad „baikė”, tai yra ketvirčio kėbulo pirkimas (kaip išsireiškė meistras – gerai būtų kad būtų perpjautas ties panelės viduriu), ketvirčio išpjovimas ir sukeitimas, traverso (kokį gudrų žodį sužinojau) keitimas, na ir aišku durelės, sparnas, lonžeronas, žibintas, bamperis ir visa krūva plastikinių detalių.

Darbo kaina nebaisiai išgasdino – 1000 Eur, bet, pasirodo tai – be paruošimo dažymui ir paties dažymo. Na, ir, žinoma, be detalių kainos. Grubiai paskaičiavau, kad bendras reikalas gali siekti ir 5000 Eur, kas, pridėjus prie 8000 Eur pirkimo kainos vis tiek nebūtų taip jau daug.

Kita vertus – norėjau nestipriai sudaužyto ir tikrai ne tiek remonto reikalaujančio Nissan Leaf automobilio, kuriuo važiuodamas galvosiu ar kokybiškai meistrai įvirino tą „ketvirtį” ir ar keistai besidėvinčios padangos nėra prastai atstatytos geometrijos pasekmė.

Taigi, šio automobilio nevažiavau apžiūrėti ir nepirkau. Motyvai:

  • išoriškai neatrodantis baisus pažeidimas būtų išvirtęs į gan sudėtingą remontą
  • labai neaiški galutinė kaina, kuri galėjo būti ir gan gera, ir labai prasta
  • nenoras turėti automobilį su nauju „ketvirčiu”. Na, tiesiog – nesmagus jausmas. Ypač, kai automobilis vos 1 metų senumo
  • Remonto peripetijos, kurias surašiau aukščiau
  • S komplektacija (norėjau SV ar SL)

Pliusai:

  • gera pirkimo kaina (ypač turint omenyje mokesčius)
  • juodas salonas
  • 2015 metai, minimali rida

P.S. Per pirmą skambutį pardavėjas pasiūlė rezervuoti automobilį. Po antro – paskambino ir pasakė, kad jį tikrai nupirks, nes juo domisi klientai iš ukrainos ir ne tik. Keista, bet praėjus keliems mėnesiams nuo pirmo skambučio, automobilis vis dar buvo parduodamas. Eilinis pardavėjų triukas?

 Kitoje straipsniukų serijos dalyje – dar įdomesnis pardavėjo atvejis.

Previous articleAutomobilio pirkimas iš Amerikos (3 dalis)
Next articleAutomobilio pirkimas iš Amerikos (5 dalis)

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here