Praėjusį savaitgalį visai neplanuotai gavosi Hyundai Kona electric elektromobilio nuvažiuojamo atstumo testas realiomis vasarinėmis sąlygomis. Turėjau reikalų Vilniuje, tad ryte iš Kauno su pilna įkrova (100%) išvažiavau į Vilnių su pilnu ekipažu – 5 piliečiai plius šiek tiek bagažo. Hyundai Kona electric prognozavo, kad galima nuvažiuoti 449 km.

Dienos pabaigoje, po kelionės Kaunas – Vilnius – Trakai – Alytus – Kaunas nusprendžiau, kad reiktų pabandyti, kiek gi realiai tų kilometrų šis elektromobilis iš viso gali nuvažiuoti. Naujas jis turėtų važiuoti lygiai tiek, kiek ryte rodė prognozė Kona ekrane – 449 km. Ar pavyko įveikti tiek kilometrų? O gal Hyundai Kona electric, kaip ir dauguma elektromobilių, yra beviltiški optimistai?

Maršrutas ir greitis

Savaitgalis, už lango puikus oras, tad tarp Vilniaus ir Kauno važiavome 110-120 km/h greičiu. Žinoma, tik ten, kur leidžiama. Pro kelio remontus, kurių vis dar yra nemažai, važiavome apribojimuose nurodytu greičiu.

Vilniaus centre turėjau valandos klausimų atsakymų vaizdo sesiją su laidos „Žalia šviesa“ komanda, o tuo metu Kona važinėjosi po Vilnių. Po to dar pats savo reikalais pavažinėjau po miestą, o kiek vėliau važiavome į Alytų, užsukdami į Trakus kibinų. Vilnius – Trakai – Alytus kelyje +-važiavome leistinu greičiu. Po Alytaus grįžome į Kauną, kur išleidau savo šeimynos didesnę dalį, tad ekipažas sumažėjo nuo penkių iki dviejų asmenų.

Tuo metu kelionės kompiuteris rodė, kad nuvažiavome apie 300 km, o Hyundai Kona dar planavo apie 150 km nuvažiuojamo atstumo likutį. Būtent tada ir kilo mintis, pabandyti bateriją išvažinėti iki beveik pabaigos, taip pasižiūrint ar tikrai ryte matyti 449 km yra įmanomi. Juolab, visi kilometrai buvo įveikti tikrai ne taupymo režimu.

Deklaruojamas Kona electric nuvažiuojamas atstumas

Oficialiai, 2018 metų Hyundai Kona electric, kokią vairavau, pagal WLTP matavimus gali nuvažiuoti 449 km viena įkrova. 2020 metais modelis buvo šiek tiek atnaujintas, pasikeitė padangų tiekėjas bei įkrovimo galimybės. Tuo pačiu, padidėjo ir WLTP deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas. Jis siekė 484 km. Visgi, mano turima Hyundai Kona yra „gimusi“ 2018 metais, tad jos WLTP atstumas turėtų būti 449 km.

Tie, kas su elektromobiliais draugauja seniau, puikiai žino, kad WLTP nėra pats tiksliausiai, realias gyvenimo sąlygas atitinkantis testas, tad labiau vertėtų pasitikėti EPA duomenimis. EPA sako, kad Hyundai Kona electric turėtų nuvažiuoti 258 mylias arba 415 km. Dar elektromobilių entuziastai žino, kad WLTP skaičius dažnu elektromobiliu nėra taip paprasta pasiekti – reikia važiuoti gan ekonomiškai. Ne taip, kaip tai reikėdavo daryti norint pasiekti NEDC testo skaičius, bet vis tiek, EPA skaičius visada yra labiau atitinkantis realybę, bei WLTP, o juo labiau – NEDC.

Išbandytas Kona electric nuvažiuojamas atstumas

Hyundai Kona electric buvo pirmasis elektromobilio modelis, tradicinėse elektromobilių varžybose 2019 metais nuvažiavęs iš Vilniaus į Palangą viena įkrova ir triumfavęs 50+ kWh baterijas turinčioje elektromobilių klasėje. Tiesa, važiuojant greičiau, kilometrai tirpo sparčiau, tad kai kurie varžybų dalyviai, norėdami pagerinti aerodinaminį elektromobilio koeficientą netgi magistralėje važiavo užlenktais šoniniais veidrodėliais. Vėjas buvo išties stiprus, tad, tikėtina, toks triukas dalinai nulėmė rezultatą, kur savo klasės penketuke buvo net kelios Hyundai Kona electric. Taigi – faktas – net važiuojant gana sparčiu tempu prieš vėją, kelionė Vilnius – Palanga (apie 337 km) su Hyundai Kona electric yra įveikiama.

Užkietėjęs rekordų gerintojas Autobild žurnalo redaktorius Vitoldas Milius su atnaujinta Hyundai Kona electric Vilniuje sugebėjo nuvažiuoti 710 km viena įkrova, o kiek vėliau – Estijos automobilių lenktynių trasoje netgi viršijo 800 km atstumą. Bet tai – begalinės kantrybės, pakankamai gerų oro sąlygų bei labai lengvos kojos derinys, kurį vargu ar kas imtųsi Lietuvoje kartoti. Taigi – teoriškai, labai taupant, Kona electric netgi galėtų nuo Vilniaus nuvažiuoti į Palangą ir grįžti. Bėda, tik kad autostrada važiuoti 30-50 km/h būtų išties pavojinga.

Mano Hyundai Kona electric nuvažiuotas atstumas

Grįžkime prie mano ekspromtu sugalvoto bandymo, esant Kaune ir matant 300+ jau nuvažiuotų bei 150+ dar prognozuojamų nuvažiuoti kilometrų. Iš pradžių galvojau pavažiuoti link Klaipėdos ar bent link Jonavos, bet prisiminiau, kad tuose keliuose ir tame miesto gale galiu sutikti nemažą būrį vairuotojų, grįžtančių iš pajūrio po puikaus savaitgalio. Tad, nusprendžiau dar kartelį nuvažiuoti iki Alytaus, grįžti, o tada žiūrėti, kiek liks kilometrų ir spręsti, ką daryti toliau.

Gamta pamėgino sujaukti mano „rekordinio“ atstumo siekimo planus ir gausiai davė lietaus tiek kelyje į Alytų, tiek iš jo. Tai akivaizdžiai kiek pablogino bendrą iki Kauno įveiktų kilometrų sąnaudų vidurkį, bet, juk testuojame realias sąlygas, kai gali ir lyti. Ir lyti ne šiaip, o net iki akvaplanavimo ribos.

Kaip ten bebūtų, sėkmingai pasiekiau Alytų dar kartą ir grįžau iki Kauno. Matant ekrane 7% likutį bei 33 km planuojamą nuvažiuoti atstumą, ryžausi važiuoti iki Hesburger įkrovimo stotelės, iki kurios buvo apie 23 km. Stotelę pavyko pasiekti sėkmingai, su visų trijų procentų likučiu. Prie stotelės baterijos atsargas pildėsi Audi e-tron sportback, bet išgirdus, kad savininkas už 15 min jau važiuos toliau, nutariau palaukti. Juolab, kad prie kitos šalia esančios „Pas Lado“ įkrovimo stotelės „Eismo info“ programėlėje mačiau besipildančius atsargas kitus du elektromobilius.

Kiek gi kilometrų man pavyko nuvažiuoti? Jei ryte maniau, kad 449 km yra tikrai neįmanomi, tai po kelionės jau manau, kad jie įmanomi net per daug nesistengiant. Kodėl? Nes aprašytu režimu man pavyko nuvažiuoti 456.3 km. Na, o jei įvertinti 3% likutį, su pilna įkrova būtų galima taip važiuojant įveikti visus 470 km. Nustebinau net šalia stovinčio Audi e-tron savininką, kai pasakiau kiek kilometrų pavyko nuvažiuoti su Kona electric! Vidutinės visos dienos sąnaudos – 13.4 kWh / 100 km, kas irgi yra labai neblogas skaičius.

Spontaniško testo reziume

Hyundai Kona electric yra nedidelis „krosoveris“, neskirtas tokiai šeimai kaip mano dėl nelabai talpios bagažinės bei vietos gale. Na, bet jei jūsų šeima nedidelė ir jums reikia elektromobilio, nekainuojančio „kosmoso“ bei nuvažiuojančio labai padorų atstumą – tai Kona electric yra labai geras pasirinkimas. Na, ir „faktas kaip blynas” -tai turbūt vienintelis iš mano bandytų elektromobilių, kurio WLTP deklaruojamus nuvažiuojamo atstumo skaičius pasiekti taip paprasta, net nesistengiant.

Previous articleIoniqmat 16 – Mazda MX30 vs Hyundai Ioniq electric
Next articleAr nuvažiuoja VW ID4 iš Vilniaus į Palangą?

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here