Šiandien Ioniqmat teste – vienintelis ir naujausias Mazda elektromobilis – MX30. Mazda yra nedidelis automobilių gamintojas, tad visaip stengėsi išvengti brangaus žingsnio į elektromobilizaciją. Deja, Europos Sąjungos reikalavimai CO2 išmetimo kiekiui galioja visiems automobilių gamintojams – tiek mažiems, tiek ir dideliems. Na, o kad ir kokius efektyvius vidaus degimo variklius naudotum, reikiamos normos – 95 g / km su jais nepavyks pasiekti. Kokia išeitis? Elektrinė, hibridinė arba įkraunama hibridinė jėgainė. Taigi, kad ir kiek „tempė gumą“, Mazda‘i teko kažką daryti. Ir padarė – MX30.

MX30 pasirodė 2020 metais, bet atrodo, kad šio automobilio projektą gamintojas kelis metus „marinavo“ stalčiuje. Kodėl? Nes tai, ką MX30 pasiūlė 2020, kiti siūlė jau 2016-2017 metais su vadinama “pirmąja” elektromobilių karta. Tuomet buvo siūlomi nauji elektromobiliai su baterijos talpa, siekiančia apie 30 kWh. 2020 metais tik miesto automobiliai (Honda e, Mini e ir VW e-Up) vis dar siūlo panašios talpos baterijas, o kiti nubėgę toli į priekį – 50-64 kWh ar net daugiau. Ar Mazda MX30 – tik miesto elektromobilis? Patikrinsiu tai Ioniqmat teste užmiestyje!

Pažintis su konkurentu

Nesu turėjęs Mazda automobilių, bet man Mazda naujausia Kodo dizaino kalba patinka – tiek Mazda 6, tiek Mazda CX5 man yra gražūs automobiliai. Paskutinės kartos Mazda CX3 ir Mazda 3 hečbekas užsiaugino kažkokią man nelabai limpančią “kuprą”, bet čia – skonio reikalas. Kaip ir spalva. Mazda man turi būti raudona – išskirtinai ir prabangiai atrodanti unikali Mazda spalva. Deja, kažkodėl metų automobilio testams, o vėliau – ir mano testams, atstovas davė pilkos spavos modelį. Matyt, paskaičiavo, kad moterų rinkimų komisijoje nedaug ir dėl spalvos nebus bėdų. Kaip ten bebūtų, MX30 dizainas man neypatingai tinka, tad ir raudona spalva, turbūt, nieko nepakeistų. Ko ji tikrai nepakeistų – aerodinamikos, kuri nelabai draugauja su Mazda agresyvios formos automobilio priekiu. Taigi, efektyvumo iš tokio dizaino su „akytėmis“ nereikėtų tikėtis.

Dar vienas keistas MX30 sprendimas – atgal atsidarančios galinės durys be vidurinio statramsčio. Tokį sprendimą taip pat siūlo BMW i3 ir prie jo jau įpratome, bet tai nereiškia, kad sprendimas geras. Matyt, Mazda pažiūrėjo RX8 brėžinius ir tarė – vuolia! Kodėl manau, kad toks sprendimas nėra geras? Išlipti gale sėdintiems nepatogu – reikia prašyti, kad išleistų priekyje sėdintys. Langai maži ir neatsidarantys, tad gale sėdintys (jei visų pirma tilps) jausis nuskriausti. Be to, norint išlipti iš galo, parkavimo aikštelėse gali kilti bėdų, nes abejas duris reikia atidaryti gan plačiai, kitaip nepavyks išlipti. Jei tai būtų į RX8 panašus modelis, suprasčiau tokį sprendimą, bet MX30 juk „krosoveris“, o šio segmento dažnas pirkėjas – šeimos. Kol vaikai maži, MX30 tiks beveik tobulai. Bėda, kad vaikai greitai auga… Beje, bagažinė dydžiu irgi nenustebins – tai mažas krosoveris.

Taigi, iš principo turime gan neblogų proporcijų krosoverį, kuris negali pasigirti vietos kiekiu gale ar bagažinėje, o dar ir po kapoto erdvė išspręsta … sakykim – keistai. Niekaip negalėjau sau atsakyti – kas turėtų būti šio automobilio pirkėjas. Vienišiai ar vienišės? Lyg tada jau kiek didokas. Šeimoms – per mažas. Na, bet turbūt pirkėjai atsakys į šį klausimą lengviau, nei aš. Juolab, kad kaip automobilis MX30 tikrai geras – kokybiškos apdailos medžiagos, lakoniškas interjero dizainas bei neblogas technologijų rinkinys. O kur dar tikrai kokybiška garso izoliacija ir labai neblogos važiavimo savybės? Geras automobilis su keistais praktiškumo sprendimais.

O kaip gi su elektromobilio dalimi? Juk tai mums šiame bloge svarbiausia! Man asmeniškai svarbūs trys elektromobilio parametrai – geras nuvažiuojamas atstumas, greitas įkrovimas ir efektyvumas. Deja, bet čia negaliu dėti MX30 nė vieno pliuso – nuvažiuojamas atstumas nėra didelis – WLTP testas rodo 200 km. Ir tai – tikrai optimistinis skaičius, nes baterija mažoka – 35.5 kWh bendros ir 30 kWh panaudojamos talpos. Įtartinai identiškos bendros talpos Honda e miesto stileivai. Ar nebus Mazda ir Honda kūrę savo elektromobilių bendromis jėgomis ar bent jau dalinęsi patirtimi? Greito įkrovimo taip pat nėra – vos 37 kW įkrovimo galia „greito įkrovimo stotelėse“. Šis parametras – „žemiau plintuso“. Jį pagerina bet kuris Leaf, gaminamas nuo 2011 metų, o šiandien už lango juk ne 2011??? Efektyvumas ir SUV / krosoverio kėbulas turi kažką bendro tik nudailintų ir užapvalintų formų kėbuluose, o Mazda MX30 nė iš tolo ne tokia.

Kaip jau minėjau – Mazda MX30 man lieka klaustuku – tai nėra labai geras elektromobilis, nėra labai gražus automobilis, nėra labai praktiškas automobilis, bet gali pasigirti geromis medžiagomis ir važiavimo savybėmis. Bet ar to užtenka? Juolab, kad kaina, viršijanti 35000 eurų irgi nėra tokia jau labai viliojanti. Aš sau pamaniau taip. Jei MX30 šiandien kainuotų 25000-27000 eurų (prieš paramą), ją neštų „su vėjeliu“ ir gamintojas nespėtų šio modelio gaminti, nežiūrint į visus MX30 trūkumus. Su esama kaina, deja, kyla daugiau klausimų, nei atsakymų. Gal tiesiog Mazda labai nesistengė ir patobulintą MX30 ar kitą elektromobilį mums parodys jau netolimoje ateityje? Belieka spėlioti ir laukti. Na o dabar – laikas rimtiems dalykams – Ioniqmat testui, kuriame, tikėtina, talpesnė baterija neatsvers mažesnio efektyvumo. Na, bet neužbėgam skaičiams „už akių“.

Startas – Kaunas

Jau kuris laikas galvoju apie lygiagretų blogui ir facebook puslapiui Youtube kanalą apie elektromobilius, kur puikiai tiktų Ioniqmat testų vaizdai. Juk ne visi mėgsta skaityti, o Youtube žiūrėti yra daug paprasčiau. Aš pats mažai skaitau ir daug žiūriu, o jums informaciją pateikiu atvirkščiai. Kodėl apie tai pasakoju? Nes įsigijau senesnio modelio GoPro vaizdo kamerą ir šį testą norėjau padaryti „pirmu blynu“ Youtube. Deja, pirmas blynas gavosi „prisvilęs“, nes neturėjau laikiklių kamerai prie stiklo lipdyti, be kurių vaizdas labai šokinėjo. Taip pat nemokėjau kamera tinkamai naudotis, tad nemaža dalis, kaip aš galvojau – vaizdo medžiagos, iš tikrųjų tebuvo keli vaizdo kadrai, mat spaudžiau ne tą mygtuką. Na, gyveni ir mokaisi. Būtent todėl šį kartą nebus testo vidurio Alytuje – jį nufilmavau! O iš tikrųjų turiu po vieną kadrą su savo ranka, spaudžiančia vaizdo kameros nuotraukos darymo mygtuką… Na, bet svarbiausius – startą, finišą ir įkrovimą užfiksavau ir telefonu, tad viskas kaip ir neblogai.

Pirmas šiandien startuoja Hyundai Ioniq electric, nes jis baterijos atsargas jau papildė, o Mazda tai dar reikia padaryti. Lauke – septini laipsniai šilumos (taip taip, testą dariau dar lapkritį), tad Ioniq electric prognozuoja 191 km nuvažiuojamą atstumą. Ne kosminis skaičius, kokius Ioniq rodo vasarą ar šiaip šiltesnę dieną, bet ar jis realus – patikrinsim.

Mazda startuoja taip pat su 100%, bet ekrane šviečia vos 159 km prognozė – gerokai mažiau, nei Ioniq electric. Įjungus šildymą ši prognozė nukrenta iki 151 km. Primenu – WLTP testo rezultatas – 200 km. Tam, kad pasiektume WLTP testo rezultatą, vidutinės sąnaudos turėtų būti apie 15 kWh/100 km. Kokios jos bus važiuojant su šildymu ir neidealiu nuvažiuojamo atstumo testams maršrutu? Pagyvensim, pamatysim!

Finišas – Kaunas

Kaip jau minėjau, dėl „prisvilusio blyno“ su testo filmavimu, testo vidurio duomenų neišliko. Na, bet mums iš tikrųjų tai ir nėra svarbu. Juk svarbiausia – finišas ir įkrovimas po jo. Finiše, po 115.1 km pagal Ioniq electric odometrą (žieminės padangos „prisuka“ šiek tiek daugiau atstumo), dar prognozuojami 57 km likučio. Sudėjus gauname 172.1 km. Kur gi žadėtas starte 191 km? Sakyčiau, šiandien Hyundai Ioniq electric prognozavimo paklaida – gan didelė. Paprastai Ioniq nelabai meluoja, bet… Baterijos likutis – 34%, tad matematika sako, jog pilna įkrova būtų galima nuvažiuoti 174 km. Vos daugiau, nei prognozė. Kaip ten bebūtų – džiugina bent jau vidutinės Hyundai Ioniq electric sąnaudos – 15 kWh/100 km.

Mazda finiše dar prognozuoja 26 km, tad pridėjus nuvažiuotų 115 km, gautume 141 km. Irgi mažiau, nei žadėti 151 km, bet, rodos, gerokai tiksliau, nei Ioniq electric. Baterijos likutis – 16%, tad pilna įkrova matematiškai tokiu režimu galima būtų nuvažiuoti 137 km. Tenka pripažinti – gan kuklus nuvažiuojamų kilometrų skaičius. O juk tikro šalčio dar nebuvo! Su juo, tikėtina, tokiame pat teste Mazda MX30 gal net finišo nepasiektų. Kaip ten bebūtų, iš Vilniaus Kauną pasieksite, bet pageidautina tuoj pat ieškoti rozetės ar įkrovimo stotelės, nes įsijausti į malonų važinėjimą neleis įsijauti priminimai apie grėsmingai senkančią bateriją. Vidutinės sąnaudos testo metu – 21.1 kWh/100 km. Panašiai tiek šaltesniu oro naudojo Volkswagen ID3 1st bei Nissan Leaf 62 kWh, bet tai – visapusiškai praktiškesni automobiliai.

Įkrovimas po testo

Vienas iš nedaugelio testų, kai abu elektromobilius paeiliui įkroviau turimoje ABB įkrovimo stotelėje – tiesiog kitą dieną buvo suplanuota kelionė su Tesla, taigi laiko buvo pakankamai. Ioniq įkrovimui prireikė 19.68 kWh elektros energijos, tad, turint omenyje vidutines kelionės sąnaudas, įkrovimo nuostoliai buvo 14%. Ne pats geriausias, bet ir ne blogiausias Ioniq rezultatas. Dieniniu elektros energijos tarifu (0.15 euro / kwh), šimtas kilometrų su Hyundai Ioniq electric šiandien kainavo 2.57 euro. Turintiems galimybę naudoti naktinį tarifą, 100 km kaina sumažėtų iki 1.71 euro. Neblogas rezultatas!

Mazda MX30 sąnaudos testo metu buvo beveik 41% didesnės nei Ioniq electric. KETURIASDEŠIMT procentų, Karlai. Dar kelis papildomus skirtumo procentus pridėjo įkrovimo nuostoliai, kurie buvo 17%. Bendrai paskaičiavus, važiuoti Mazda MX30 kainuotų 45% brangiau – 3.72 euro/100 km dieniniu elektros tarifu ir 2.47 euro/100 km naktiniu tarifu. Pasidžiaugti galima bent jau tuo, kad Mazda MX30 kilometrų prognozė buvo tikslesnė. Visgi, kai surašiau skaičiukus į excel‘io langelius, pasirodė, jog Hyundai pamelavo 9.7%, o Mazda – 10.2%. Štai ir nebeturiu už ką pagirti nė vienos Mazda MX30 elektromobilio savybės…

Mazda MX30 vs Hyundai Ioniq electric – reziume

Nors Mazda naujasis elektromobilis pradėjo testą su šiek tiek talpesne baterija, žiūrint į šį elektromobilį tikrai neatrodė, kad jis turi šansų laimėti. Bet, galvojau, gal visgi pavyks? Juk modelis keturiais metais naujesnis, technologijos juda į priekį… Bet, identiška Honda e baterijos talpa kartu atsinešė ir neefektyvumą. Visų pirma – dėl automobilio formų. Pridėjus nelabai praktiškai išplanuotą erdvę bei nemažą kainą gauname gan gražią medaus statinę, bet su keliais šaukštais deguto viduje. Kažkam, vertinančiam stilių, kokybiškas medžiagas, technologijas ir dizainą MX30 bus tobulas automobilis. Pasikartosiu – ypač raudonas. Bet juo kelionių į užmiestį nereikėtų planuoti – bus daug streso ir daug sugaišto laiko, o malonios medžiagos bei komfortiškas važiavimas to neatpirks. Juo labiau, kad garso sistema irgi, teisybę sakant, gan prasta.

Aš tikiu, kad Mazda gali geriau ir laukiu modelio, tikrai gimusio elektromobiliu (MX30 bus / yra ir su kitokiais varikliais), su talpia bei greitai įkraunama baterija. O kol kas, pirmasis bandymas, nelabai vykęs. Kaip ir tas mano „pirmas blynas“ su šio testo filmavimu – dalis medžiagos puiki, dalis prasta, o dalies apskritai nėra. Sutapimas, ne kitaip. Geras ar blogas Mazda MX30, paliksiu spręsti pirkėjams, kurių, esu įsitikinęs, tikrai bus. Pats automobilis man patiko – važiuoti malonu ir komfortiška. Bet tie šaukštai deguto, deja, viską gadina. Bent jau man.

P.S. Tuos inžinierius Mazda‘oje, kurie sugalvojo, kad elektromobilio vairuotojas mėgausis dirbtiniu variklio garsu per kolonėles ir net nepaliko galimybės jį išjungti, reiktų pasodinti į kamerą, kurioje 24 valandas garsiai leisti tą garsą. Gal tada suprastų, kokią nesąmonę padarė. Man patinka Jaguar iPace ar Porsche Taycan siūlomas dirbtinis variklio garsas, bet jis man patinka kartais, kai noriu važiuoti azartiškai. Kitu atveju aš jį noriu išjungti ir tai galiu padaryti. Bet ne MX30…

Padėka

Už galimybę išbandyti Mazda MX30 dėkoju Inchcape motors Vilniaus Mazda centro kolektyvui. Na, o už ABB Terra AC įkrovimo stotelę mano testams dėkoju ABB Lietuva.

Kiti Ioniqmat testai

1 Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020

2 Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016

3 Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016

4 Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015

5 Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018

6 Nissan Leaf 2018 vs Ioniq electric 2016

7 Renault ZOE ZE 50 2019 vs Ioniq electric 2016

8 Hyundai Ioniq 38 2019 vs Ioniq electric 2016

9 Mini electric 2020 vs Ioniq electric 2016

10 Peugeot e-208 2020 vs Ioniq electric 2016

11 Peugeot e-2008 2020 vs Ioniq electric 2016

12 Audi e-tron Sportback 2020 vs Ioniq electric 2016

13 Volkswagen ID3 2020 vs Ioniq electric 2017

14 Mercedes EQC 2020 vs Ioniq electric 2017

15 Honda e 2020 vs Ioniq electric 2017

Previous articleIoniqmat 15 – Honda e vs Hyundai Ioniq electric
Next articleHyundai Kona electric nuvažiuojamas atstumas

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here