Kai prieš du su puse metų pradėjau Ioniqmat testus, kuriuose lyginau klasikinį Hyundai Ioniq electric 28 kWh bateriją turintį elektromobilį su konkurentais, buvo tokių elektromobilių, kurie negalėjo įveikti apie 115 km kelionės (pvz. senasis Nissan Leaf 24 kWh), tad tokių elektromobilių negalėdavau naudoti teste. Be pirmųjų Leaf, Ioniqmat „trasos“ Kaunas – Alytus – Kaunas leistinu greičiu negalėjo įveikti ir Citroen / Peugeot/ Mitsubishi „tripletai“ ar Smart elektromobiliai. Taigi, testas buvo pakankamai aktualus, nes didelė dalis tuo metu parduodamų elektromobilių nuvažiuodavo iki 200 km.

Prieš metus jau rinkoje turėjome visą krūvą elektromobilių, kurie laisvai įveikdavo Ioniqmat trasą, tad šiemet kieme atsiradus Hyundai Ioniq 5 elektromobiliui su 58 kWh talpos baterija, pradėjau daryti Ioniq5mat testą, kuriame lyginu gerokai toliau nuvažiuojančius elektromobilius, tad ir trasa iš 115 km tapo 200 km ir nemaža jos dalis yra automagistralė. Tokios trasos neįveiktų didžioji dalis Ioniqmat testų dalyvių, bet Ioniq5mat dalyviai gerokai rimtesni. Na, o šiandien trumpam į mano rankas pateko elektromobilių baterijos talpos flagmanas – Mercedes EQS, kurio deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas – 784 km… Jam 200 km Ioniq5mat trasos yra tik „apšilimas“. Bet, kadangi tokį monstrą nelabai dar yra su kuo tolygiau palyginti, lyginsiu su tuo pačiu turimu Hyundai Ioniq 5, kurio baterija lygiai du kartus mažesnė…

Pažintis su Mercedes EQS 450+

EQS yra Mercedes flagmanas. Šis modelis – tai elektrinė S klasė. Nors, tie, kas yra važiavę abiem modeliais teigia, kad tikroji S klasė yra varoma iškastiniu kuru, o elektrinis EQS nusileidžia savo didžiajam broliui praktiškai viskuo – komfortu, vietos kiekiu, pakabos darbu, akustiniu komfortu ir t.t. Taigi, EQS – elektrinė „beveik“ S klasė – beveik 5.3 ilgio prabangus sedanas. Nors ne, tai ne sedanas – tai “liftbekas” ar kaip čia jį teisingiau pavadinti. EQS bagažinė atsidaro su galiniu stiklu, kaip ir Tesla Model S ar Audi A7. Taigi, prabangus didelis sedanas su netipine liftbeko bagažine.

Mano bandytas modelis – startas į EQS prabangą. Vienas 245 kW galios variklis, galiniai varomi ratai ir nelabai daug įrangos salone. Jei lygintume su EQS AMG 53 šio modelio versija, tai pastaroji turėtų du variklius, keturis varomus ratus ir 560 kW galios. EQS 450+ iki 100 km įsibėgėja per 6.2 sekundės, o AMG „broliukas“ užtrunka beveik du kart trumpiau – 3.4 sekundės. Taigi, jei norite, EQS gali būti ne tik didelis, bet ir labai greitas elektrinis sedanas.

Naujausi Mercedes modeliai gali pasigirti milžinišku Hyperscreen ekranu, bet mano bandytas EQS tokios prabangos neturėjo. Neturėjo jis net ir tokio „kalibro“ automobiliams būdingų dvigubų akustinių stiklų, užtikrinančių idealią tylą salone. Beje, tokius stiklus standartinėje komplektacijoje siūlo netgi Tesla Model 3 ar Model Y. Visgi, pas vokiečius viskas yra kiek kitaip – jei nori, gali įsigyti “bazinį” automobilį, o papildomų priedų sąrašą vien perskaityti truks amžinybę. Taigi, galite nusipirkti ir “pliką” bei lėtą, ir labai gerai sukomplektuotą bei super greitą EQS. Kiekvieno skoniui J

Tai, kad mano bandytas EQS 450+ buvo “apyplikis” liudijo ir nelabai gausus papildomai įdiegtos įrangos sąrašas. Tad, nors bazinė EQS kaina startuoja nuo 121k eurų, o bandyto modelio kaina siekė 145k eurų, tai yra tik pradžia. Už šią kainą EQS siūlė komfortiškas sėdynes su masažo funkcija priekyje, projektuojamo vaizdo ekraną ant stiklo (HUD), galinius vairuojamus ratus, šildomą vairą, ventiliuojamas bei šildomas sėdynes, salono kvėpinimo funkciją, AMG stiliaus apdailos paketą, 21” AMG ratus, labai neblogą garso sistemą, pakankamai gerai veikiantį autopilotą ir dar nemažai funkcijų. Mano asmenė rekomendacija – galinius vairuojamus ratus šį modelį užsakantys pirkėjai juos būtinai turėtų rinktis, nes toks „griozdas“ apsisuka parkavimo aikštelėse taip, kaip mažytis Volkswagen Golf. Taigi, 24 tūkstančių papildomos įrangos nenuėjo veltui. Kita vertus – vien už tokią papildomos įrangos sumą gaunasi visas naujas Mazda MX30 elektromobilis!!!

Kaip ten bebūtų, „apyplikis“ elektromobilis su nelabai gausia papildoma įranga Ioniq5mat testui yra netgi labiau tinkamas – jo svoris mažesnis, o viena varoma ašis žada gerokai geresnį efektyvumą. Taigi, tokie minusai Ioniqmat teste tampa pliusais. Na, o kaip jam seksis teste – tuoj pamatuosim. Kadangi EQS turėjau gan trumpai, šis Ioniq5mat testas nebus pilnas – nedariau įkrovimo dalies, tad šį kart pasitenkinsime tik nuvažiuojamo atstumo palyginimu ir efektyvumo rodikliais.

Startas – Kaunas

Ankstyvą rytą startuoju Kaune su 100% įkrova, kuri žada nuo 690 iki 721 km (max). Kadangi važiuosiu tik 200 km, tai rezultatas ir baterijos likutis turėtų būti įspūdingas. Klimato kontrolė nustatyta ties 21.5 laipsnio, sėdynių masažas įjungtas (o kaip gi be to) ir super komfortiškai startuoju link Marijampolės.

Hyundai Ioniq 100% įkrova ir žadami kilometrų skaičiai, palyginus juos su Mercedes EQS, atrodo apgailėtinai – vos 338 kilometrai… Baterija mažesnė du kart, na o žadamas nuvažiuoti atstumas mažesnis 2.04 karto. Na, bet, nubraukiame ašarėlę ir važiuojam pirmyn.

Pusiaukelė – Kaunas

EQS odometras nerodo skaičiaus po kablelio – kam gali rūpėti tokios smulkmenos, kai nuvažiuojamo atstumo yra „per akis“? Taigi, pusiaukelėje ekrane šviečia 99 kilometrai ir nelabai aišku, ar tai 99.1 km ar visgi 99.9 km. Kaip ten bebūtų, po beveik 100 nuvažiuotų kilometrų EQS žada dar įveikti 558-598km, tad sudėjus gautume 668-698 km. Šiek tiek mažiau, nei žadėta pradžioje, bet kol kas rezultatas tikrai neprastas. Kaip ir galima buvo tikėtis, baterijos šimtui kilometrų išnaudojome tiek, kiek kai kuriems elektromobiliams reikia žiemą sušildyti saloną – 18%. Matematika sako, kad jei su tiek procentų įveikėme 100 km, tai su pilna įkrova tokiu tempu galima būtų įveikti 555 km, kas yra ženkliai mažiau, nei prognozės. Vidutinės sąnaudos tokiam „monstrui“ labai neblogos – 18.7 kWh/100 km. Visgi, man nelabai gražus, bet, tikėtina, aerodinamiškai efektyvus priekinės dallies dizainas tikrai pateisino savo paskirtį.

EQS odometras ryškiai nėra tinkamai sukalibruotas 21” ratams, nes 99 km pagal Mercedes yra 100.7 km pagal Hyundai. Beveik 2% paklaida ir, pasak Google, Hyundai parodymai yra arčiau tiesos. Kilometrų likutis – 234 km, tad bendras nuvažiuojamas atstumas turėtų siekti apie 335km. Suprantama, kad tai – gerokai mažiau nei Mercedes EQS, bet bent jau žadamas kilometrų skaičius starto metu buvo beveik identiškas rodomam pusiaukelėje. Ioniq 5, palyginus su “nulaižytu“ EQS, atrodo kaip absoliučiai neaerodinamiška „plyta“, tad vidutinės sąnaudos, žinoma, didesnės – 19.4 kWh/ 100 km. Iš kitos pusės – 0.7 kWh arba vos 4% didesnės sąnaudos nėra taip jau blogai, lyginant automobilių tipus, dydį ir aerodinaminius koeficientus. Baterijos likutis – 69%, tad matematiškai pilna įkrova galima būtų įveikti 323 km – šiek tiek mažiau, nei prognozuojama.

Finišas – Kaunas

Po 198 kilometrų (vėlgi, neaišku koks skaičius buvo po kablelio) pasiekiau namus. Bendros 200 km sąnaudos dar šiek tiek sumažėjo iki 18.3 kWh/100 km, kas yra išties geras rezultatas. Likusių kilometrų prognozė – 442-480 km, arba bendrai – 642-680 km. Vėlgi, šiek tiek mažiau nei startuojant, bet vis tiek kilometrų rodikliai atrodo puikiai. Procentinis baterijos likutis – 66%, tad antram šimtui kilometrų įveikti prireikė vos 16%. Matematiškai, pilna įkrova tokiu tempu galima būtų įveikti jau net 588 km – daugiau, nei atrodė pusiaukelėje, bet vis dar gerokai mažiau, nei prognozės. Matyt, elektromobilis tikisi, kad toliau bus važiuojama dar efektyviau.

Ioniq 5 finiše rodo, kad įveikė 201.4 kilometro. Kaip ir pusiaukelėje – apie 2% daugiau, nei deklaruoja EQS. Skirtingai nuo EQS, kurio sąnaudos antroje testo pusėje sumažėjo, Ioniq 5 vidutinės sąnaudos kiek padidėjo – 19.6 kWh/ 100 km. Prognozuojamas kilometrų likutis – 96 km, arba bendrai – 297 km. Stipriai mažiau, nei buvo žadėta iš pradžių. Baterijos likutis – 32%, tad pilna įkrova tokiu tempu galima būtų įveikti apie 296 km. Tai, suprantamai, dvigubai mažiau, nei Mercedes EQS. Vidutinių sąnaudų skirtumas tarp Ioniq 5 ir EQS išaugo iki 7%, bet net ir tai yra labai neprastas rezultatas gerokai neefektyvesnei ir didesnei pasipriešinimo plotu “plytai”.

Ioniq 5 vs EQS – reziume

Kaip ir jau buvo aišku startuojant, dvigubai talpesnė baterija reiškia bent jau du kartus didesnį Mercedes EQS nuvažiuojamą atstumą. Ypač, įskaitant super aerodinamiškas EQS formas bei rekordines Cd pasipriešinimo koeficiento reikšmes. Visgi, sakyčiau, Hyundai Ioniq 5 pasirodė gan solidžiai, nelabai atsilikdamas rodomomis vidutinėmis sąnaudomis – testo pradžioje tikrai galvojau apie stipriai daugiau nei 7% vidutinių sąnaudų skirtumą. Žinoma, sakysit, EQS yra žymiai sunkesnis, tad jo sąnaudos yra, logiškai, didesnės. Taip, EQS yra visais 500 kg sunkesnis, bet kita vertus, elektromobilio svoris įtaką daro tik įsibėgėjant, o važiavimo metu tas svoris dažniausiai turi mažesnę įtaką nei elektrinės pavaros efektyvumas bei aerodinaminis kėbulo pasipriešinimas (ypač važiuojant greičiau).

Taigi, Mercedes EQS pusėje – beveik tobula aerodinamika, bet milžiniškas svoris. Hyundai Ioniq 5 pusėje – toli gražu ne aerodinamiška forma ir dydis, bet mažesnis svoris ir, panašu, efektyvi elektrinė pavara. Būtų žiauriai įdomu palyginti šiuos du elektromobilius, jei jie turėtų panašios talpos baterijas, bet, deja, taip turbūt neatsitiks.

Bonus – EQS nuvažiuojamo atstumo testas

Laiko EQS įkrovimo sesijai neturėjau, nes iškart po Ioniq5mat pasivažinėjimo buvo suplanuota kelionė Kaunas – Molėtai ir Molėtai – Vilnius, kur turėjau grąžinti Mercedes. Atstumai nemaži, bet pirmą kartą į tokią kelionę su elektromobiliu leidausi jau nuvažiavęs porą šimtų kilometrų, nes baterijos ir kilometrų likutis buvo ženkliai didesnis, nei reikėjo.

Pusė baterijos

Kadangi kelias Kaunas – Molėtai yra ne automagistralė, važiuojant juo leistinu greičiu, važiavau taupiau nei Ioniq5mat teste, kur vidutinis greitis buvo gerokai didesnis. Baterijai rodant 50% likutį buvau nuvažiavęs 300 kilometrų su vidutinėmis 17.9 kWh/100 km sąnaudomis. Prognozuojamas kilometrų likutis esant pusei baterijos įkrovos – 348-363 km arba bendrai su įveiktais kilometrais – 648-663 km. Vis dar optimistiškas, mat matematika teigia, jog jei 50% yra 300 km, tai 100% tikrai yra ne daugiau nei 600 km. Kaip ten bebūtų, bet vis tiek įspūdingi skaičiai.

500+ įveiktų kilometrų

Po 200 km Ioniq5mat testo ir kelionės Kaunas – Molėtai – Vilnius kelionės odometras jau rodė pagarbą keliančių 511 kilometrų. Nuostabiausia dalis – žadami nuvažiuoti kilometrai – 237-247 km, kas bendrai būtų apie 748-758 km. Turint omenyje, kad WLTP testo lapuose yra įrašytas skaičius 784 km, toks rezultatas realiomis sąlygomis su nemaža dalimi automagistralės yra labai geras. Baterijos likutis vis dar 34%, tad 511 kilometrų įveikti pakako 66%. Vidutinės sąnaudos važiuojant duobėtų molėtų “plentu” kiek paaugo, bet vis tiek buvo labai neprastos – 18.1 kWh/ 100 km. Matematiškai pilna baterija taip važiuojant galima būtų įveikti net 798 km (!!!) – daugiau nei žada WLTP.

Mercedes EQS 450+ išvada

Šis Mercedes elektromobilis – daugelio EV skeptikų svajonė. Jis tiktų ir tiems, kas sako, kad “pirksiu elektromobilį, kai jis nuvažiuos iš Vilniaus į Palangą”, ir tiems, kas sako, kad sės į elektromobilį, kai šis nuvažiuos bent jau 500 kilometrų. Štai jums prašom – daugiau nei 700 kilometrų realiomis Lietuvos sąlygomis ir, tikėtina, tikrai ne mažiau 500 kilometrų važiuojant greitai iš Vilniaus į Palangą.

Autobild redaktorius Vitoldas Milius išbandė taupaus važiavimo į Palangą iš Vilniaus šio Mercedes galimybes ir jis sugebėjo ne tik iš Vilniaus nuvažiuoti į Palangą ir ten papietauti, bet ir pasistiprinus grįžti į Vilnių nepapildant baterijos atsargų. Ir po tokios 660 km kelionės dar sugebėjo turėti virš 200 km atsargoje… Taigi, jei EQS gali taupiai nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą ir atgal bei po to dar nuvažiuoti į Kauną ir atgal, toks elektromobilis tikrai panaikina visus barjerus, sulaikančius EV skeptikus nuo persėdimo į elektromobilius. Sakysite – bet juk kaina – „kosmosas“. Taip, bet kai skeptikai sako, kad persės į elektromobilį, kuris nuveš bent jau į Palangą ar važiuos bent jau 500 km, dažniausiai tokioje sąlygoje kaina nėra minima J

Taigi, EQS – tai elektromobilių ateitis, kuri yra jau šiandien. Komfortiškas, toli nuvažiuojantis, greitai įsikraunantis elektromobilis … už neblogo buto ar netgi namo prastesnėje miesto vietoje kainą…

Previous articleIoniq5mat 2 – Hyundai Ioniq 5 vs Audi Q4 e-tron
Next article100000 kilometrų su Tesla Model S

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here