Praėjusį savaitgalį bandžiau pirmą Kinijoje pagamintą, Lietuvoje parduodamą elektromobilį – Seres 3. Jei prieš dešimt – dvidešimt metų Kinijos auto pramonė europiečių buvo vertinama labai skeptiškai, tai laikai tikrai keičiasi. Kinai jau moka pagaminti tai, ko nori Europa – padaro dizainą, praeina sertifikavimą bei saugumo patikras, kuriose pasirodo ne ką blogiau, nei užsitikrinę savo „vietą po saule“ Europos ar JAV gamintojai. Ilgą laiką buvusi tik pigios darbo jėgos ir didelių kompanijų gamyklų statybos vieta, Kinija mažais žingsneliais artėja prie labai stipraus žaidėjo pasaulio ekonomikoje statuso. Kinai leidžia raketas, žada įgelti Boeing bei Airbus duopoliui lėktuvų rinkoje, kuria naujas logistines grandines, tad tie, kurie juos nuvertina, manau, stipriai klysta.

Kinija jau kurį laiką yra didžiausia rinka praktiškai visiems automobilių gamintojams, nes kinai mėgsta pirkti europietiškus bei japoniškus automobilius. Bet nereikia pamiršti, kad pačioje Kinijoje yra begalė mažų ir didelių auto gamintojų, kurie po truputį ateina į Europą, nes mato galimybes parduoti savo produktus ir čia, taip įsmeigdami dar vieną vėliavą „užkariautoje“ tolimoje rinkoje. Būtent toks yra mano bandytas Seres 3. Tiksliau – DFSK Seres 3. Kaip gi pavyko mano pasivažinėjimas šiuo rinkos naujoku? Ir ar vertas jis jūsų dėmesio? Tą bandysiu ir papasakoti jums.

Kas tas DFSK Seres?

Jei tiksliau, tai – kas tas DFSK ir kas tas Seres, nes, pasirodo, tai yra du skirtingi dalykai, nors abu pavadinimus galima rasti ant vieno, Lietuvoje parduodamo elektromobilio. DFSK yra tikrasis automobilio gamintojas – bendras Dongfeng Motors bei Sokon Group produktas. Prie Sokon Group dar grįšime, o Dongfeng yra gana didelis ir visai nenaujas kinų auto gamintojas, turintis bendras įmones su Renault, Volvo, Nissan, Peugeot/Citroen, Honda bei kitais žinomais gamintojais. DFSK tuo tarpu gyvuoja nuo 2003 metų ir jie gamina keletą automobilių modelių, tarp kurių – Dongfeng Fengon E3. Šis modelis kitose rinkose vadinasi Glory 500, Glory E3, Seres ix3 bei Seres 3. Štai ir ryšys – DFSK yra gamintojas, o Seres 3 – vienas iš šio modelio pavadinimų.

Tiesa, Seres nėra modelio pavadinimas. Taip vadinasi automobilių gamintoju save vadinanti kompanija. Pirmasis kompanijos pavadinimas – SF Motors ir ji įkurta ne Kinijoje, o Kalifornijoje, JAV. Ją valdo jau minėta Sokon Group iš Kinijos. Seres įkurta 2016 metais tam, kad gamintų ir parduotų elektromobilius JAV bei Europoje. Seres turi dizaino bei produktų vystymo centrus Vokietijoje, JAV, Kinijoje ir Japonijoje. Čia prasideda įdomumai – 2017 metais Seres nusiperka InEVit startuolį, kurio vadovas – Martin Eberhard. Tie, kam šis vardas negirdėtas, dabar turėtų jį prisiminti, nes šis pilietis yra Tesla įkūrėjas. Taip, Elonas Muskas yra Tesla šiandien, bet pradžioje Elono ten net nebuvo, o Martin‘as buvo. Po šio pirkimo Martin Eberhard tampa Seres vyriausiu mokslininku bei vadovo pavaduotoju.

Seres planavo gaminti SF5 bei SF7 krosoverius patys ir tai daryti JAV, bet kol kas šie modeliai dar nėra ten gaminami. Seres JAV internetinė svetainė atrodo neatnaujinama nuo 2019 metų, tad, arba startas JAV nusikėlė geresniems laikams, arba apskritai tas planas neįsigyvendins. Na, bet Seres bando “imti” Europą ir Lietuvą, tad gal toks žingsnis labiau pasiteisins. Kaip ten bebūtų – Seres 3 nėra šios kompanijos kūrinys – tai kinų pramonės produktas, kuriam uždėtas naujas logotipas ir kuris yra laikinas sprendimas kompanijai, planuojančiai gaminti ir pardavinėti savo gamybos elektromobilius. Pirmasis toks bus Seres SF5.

Konkurentai? O taip!

Seres 3 yra nedidelis SUV/krosoveris, mažesnis nei BMW iX3 ar kiti rimtesni konkurentai. Dydžiu bei kitomis savybėmis Seres 3 yra panašiausias į MG ZS EV – dar vieną kinų elektromobilį, parduodamą Europoje su MG ženkliuku. MG ZS EV yra gan populiarus Didžiojoje Britanijoje bei Norvegijoje, pardavimai startavo Belgijoje bei Vokietijoje, tad, tikėtina, ateis ir iki mūsų. Pagal dydį ir savybes mūsų rinkoje Seres 3 labiausiai gali būti sulyginamas su Peugeot e2008 ar KIA eNiro. Ar jis gali lygiuotis į modelius iš Korėjos ar Prancūzijos? Kadangi tiek Peugeot e2008, tiek KIA eNiro esu važiavęs ne vieną šimtą kilometrų, tikrai jaučiu, kad galiu juos palyginti. Bet pradėsiu nuo bendros Seres 3 apžvalgos bei šio modelio pliusų ir minusų.

Ar geras tas Seres 3?

Seres 3 elektromobilio raktelius gavau Vilniuje, prie naujojo Seres pardavimo salono. Matosi, kad užmojai rimti, tad, tikėtina, jau netolimoje ateityje gatvėse išvysime ne vieną ir ne du Seres modelius. Automobilio raktelis – automobiliuko formos – aliuzija į Tesla, kurių raktai yra būtent tokie. Automobilis su manim pasisveikina sumirksėdamas, o lengvas durų svoris jas atidarant išduoda pirmą minusiuką – garso izoliacijos duryse tikrai nedaug arba visai nėra. Pirmas įspūdis atsisėdus į vidų – panelė ir durelės apsiūtos minkšta oda (ar jos pakaitalu) – stipriai geriau nei Volkswagen ID3. Vairas perforuotos odos, mygtukai ant vairo atrodo kokybiškai. Viskas atrodo labai neblogai, bet viskas daro įspūdį „kažkur matytų“ elementų. Oro srauto grotelių idėja paimta iš Mercedes, „bėgių valdymo“ – iš BMW ratuko, ekranas – iš BMW ar Audi, „spidometro“ ekranas – iš Audi. Panašu, kad bendros įmonės su kitais gamintojais nenuėjo veltui J

Atsisėdus į tikrai gan komfortiškas sėdynes (Chevrolet Bolt verkia kamputyje) reikalą kiek pagadina „Engine start/stop“ mygtukas, išduodantis, kad šio modelio prigimtis – ne šimtu procentu elektrinė. Įjungus šį mygtuką centinėje konsolėje į viršų pakyla „bėgių“ valdymo ratukas – čia jau vos ne Bentley / Rolls-Royce sritis! Beje, priekyje apstu vietos tiek kojoms, tiek galvai. Pakankamai vietos lieka ir keleiviams gale. Iš principo – tikrai neblogai suplanuotas nors nelabai didelis krosoveris.

Nesu sportiško vairavimo specialistas, tad bendrai važiavimo komfortą bei pakabos darbą įvertinčiau „normaliai“. Gana minkšta ir komfortiška pakaba, standartinis „laisvas“ krosoverio pasukamumas bei šioks toks lingavimas į šonus. Jei mėgstate tikslumą, dinamiką ir preciziką – Seres 3 tikrai ne jums. Na, o paprastam vartotojui – visai pusėtinas. Tiesa, nuomonė apie pakabos darbą kiek suprastėjo įveikus kelis „gulinčius policininkus“ – keistai minkšta pakaba staiga pasirodė it „medinė“. Ukmergės centro grindinys šį pakabos minusą dar labiau išryškino. Taigi, ne tobula, bet iš tokio modelio per daug nesitiki.

Pliusai ir minusai

Kuo daugiau kilometrų su Seres 3 nuvažiavau, tuo daugiau turėjau prie ko prikibti ir pirmas geras įspūdis po truputį blėso. Didžiausias trūkumas – programinė įranga. Taip, salono medžiagas, geresnes už Volkswagen ID3 kinai surado, bet programinės įrangos problemos yra gerokai rimtesnės, nei ID3. Mano asmenine nuomone, toks “softas” neturėtų pasiekti masinės gamybos. Na, bet tai mano, dirbančio programinės įrangos kūrimo kompanijoje, nuomonė. Kodėl? O gi štai kodėl.

Pastovaus greičio palaikymo sistema

Aš labai mėgstu naudotis kruizo kontrolės sistema. Ypač – adaptyvaus kruizo sistema su gera juostų palaikymo sistema, kokią siūlo Tesla, o ją vytis bando visi kiti. Tai štai, Seres 3 adaptyvios kruizo kontrolės ar aktyvaus juostų palaikymo neturi apskritai (yra juostų stebėjimo sistema). Nėra ir aklos zonos stebėjimo. Na, Hyundai Ioniq electric visa tai siūlo nuo 2016 metų, bet sakykim, Seres 3 nemanė, kad tai svarbu. Bet netgi pastovaus greičio sistema yra tragiška. Galėtum girti, kad ji apskritai yra, jei tai būtų 2000 metai, bet šiandien už lango 2021… Mano 2002 metų gimimo Toyota Previa turėjo labai panašiai veikiančią pastovaus greičio sistemą.

Pirmas minusas – įjungus pastovaus greičio palaikymą, jis užfiksuojamas po gerų dviejų sekundžių, o iki to greitis mažėja. Dar „kiečiau“ – užfiksuoto greičio atvaizdavimas įvyksta po 5-6 sekundžių. Ir, deja, aš nehiperbolizuoju – specialiai skaičiavau. Kai jau sistema įsijungia, priklausomai nuo nuokalnės ar įkalnės greitis „plaukioja“ 5 km/h diapazone. Pavyzdžiui, nustačius 60 km/h, greitis svyruoja tarp 58 ir 63 km/h. Tokį veikimą galėjau atleisti savo Toyota‘i, bet šiandien tai tikrai nėra priimtina. Dar vienas niuansas – kartais pavyksta nustatyti arba 59 km/h, arba 61 km/h, bet 60 km/h – niekaip. Tiesiog, niekaip…

“Bėgių” ratukas ir “ratukai” ant vairo

Dažnas gamintojas mygtukams ant vairo pagaili meilės. Kinai nusprendė, kad taip nedarys ir Seres 3 pagrindinius valdymo mygtukus bei „bėgių“ ratuką padarė iš metalo. Pagirtina, jei būtų nepamiršę kiek nugludinti kampus – patikėkite, juos spaudyti tikrai nėra malonu. Taip, solidu, bet ne malonu. Ar jie geresni už jautrius lietimui ID šeimos mygtukus – turbūt taip. Ar geriau rinkčiausi spaudyti kito gamintojo mygtukus – tikrai taip. Na, bet tai – nedidelė komfortiško lytėjimo smulkmena.

Didesnis minusas – „bėgių“ ratukas. Iš pradžių man jis visai patiko, bet po to, kai kelis kartus jį pasukus į D (drive) poziciją kažkodėl „bėgis“ neįsijungė, o liko N (neutral) pozicijoje, man kilo įdomių minčių apie tokio sprendimo kokybę ir testavimą. Panašu, kad sistema tiesiog nespėja susitvarkyti su greitesniu „bėgių perjungimu“. Nepykite, Seres platintojai, bet tokio dalyko tikrai negali būti parduodamame automobilyje. Dar vienas tokio ratuko „minusiukas“ – kadangi nuo P iki D pozicijos jį sukant, praeinama per R ir N, kartais įsijungia atbulinio vaizdo kamera ir ji lieka dar kurį laiką net pasiekus D poziciją. Labai keista – gal visgi R reikėjo palikti kitoje P pozicijos pusėje, nei D?

Didelis pliusas – 3D kameros

Jau minėjau, kad R pozicijoje ekrane rodomas vaizdas iš kamerų. O jų – bent 4 ir jos sukuria 360 laipsnių vaizdą, kuriuo dažniausiai gali pasigirti tik „premium“ segmento atstovai. Riebus pliusas Seres 3 už šią kamerų sistemą su gana daug galimybių pasirinkti tinkamą vaizdą ar net matyti savo elektromobilį iš šono, kaip tai daro BMW ar Audi.

Dar viena labai man patikusi su kameromis susijusi Seres 3 savybė – priekinė kamera naudojama kelionės vaizdo įrašymui. Taigi, jums nereikia jungti papildomos „dash cam“ – ji yra integruota ir puikiai veikia. Va šito tai tikrai norėčiau savo Hyundai Ioniq electric. Taigi – kameros ir vaizdo įrašymas – du rimti pliusai į kiek sumenkusį bendrą Seres 3 įspūdžių krepšelį.

Navigacija – bauda

Terminą „bauda“ savo straipsniuose naudoja mano draugai iš Deals on Wheels LT „chebros“, bet čia jis tinka tiesiog idealiai. Panašu, kad Seres Kinijoje naudoja kitą navigacijos sistemą ir netgi gali pilną žemėlapį rodyti „spidometre“, kaip tai daro Audi Virtual Cocpit ekranas. Deja, pas mus Seres 3 turi Turbo Dog navigaciją, kurios vaizdas ir greitis atrodo, kad mes vėl grįžome laiku į dutūkstantuosius. Tada aš tikrai naudojausi tokiomis programomis ir dar USB GPS anteną turėjau, bet juk nuo to praėjo dvidešimt metų… Taip, navigacijoje yra Lietuva, nuostabioje paveiksliuko panoramoje nustačius tikslą netgi rodomi kalnai (?!?), bet ši navigacija netempia iki jokio kokybiškos navigacijos šiandieninio supratimo. Nepykite, Seres, bet Turbo Dog tikrai nėra sprendimas šiandienai.

O bet tačiau – juk šiandien mes galime naudoti Android Auto bei Apple Carplay, tad navigacija mums nerūpi ir kai kurie modeliai jos net neturi? Taip, bet Seres 3 nesiūlo Android Auto ar Apple Carplay palaikymo… Yra telefono ekrano dubliavimo “screen mirroring” funkcija, bet jos išbandyti man nepasisekė. Gal tai ir būtų kažkoks sprendimas, geresnis nei Turbo Dog 8, bet taip būti neturėtų.

„Užknisančios“ smulkmenos

Pirmas nelabai nudžiuginęs daiktas salone – posūkio signalo garsas. Jis, mano asmenine nuomone – per garsus. Jo garso reguliavimo nepavyko rasti. Dar vienas su posūkio signalu susijęs minusiukas – nuspaudus trumpai nuspaudus svirtelę posūkis mirksi penkis kartus. Man patinka mirksėjimas tris kart, bet tokio nustatymo taip pat nepavyko rasti. Gal per mažai ieškojau.

Akustinį diskomfortą vos įsėdus į vidų sukėlė kondicionavimo sistema. Lauke buvo karšta, tad kondicionierius dirbu pilnu pajėgumu ir tai darė tikrai per garsiai. Garso izoliacija ar kitoks variklis galbūt šį minusą išspręstų, bet dabar tai nėra labai tobula. Klimato kontrolės veikimas taip pat gan keistas – pučiamas arktiškai šaltas oras, nors temperatūrą viduje nori sumažinti vos laipsniu ar dviem. Teko stipriai prisukti oro srauto groteles, o po to rankiniu būdu perjungti pūtimą labiau į kojas bei sumažinti pūtimo apsukas. Taigi, šildymo ir aušinimo sistemai tikrai reikia patobulinimo.

Jau minėjau, kad durų svoris nieko gero garso izoliacijos srityje nežadėjo. Ir tikrai – šioje srityje Seres 3 tikrai neblizga. Lyginant su konkurentais iš Peugeot ar KIA stovyklų, jie myliomis priekyje. Garsai girdimi net iš po kapoto, nors paprastai iš ten garsą izoliuoti lengviausia ir tai turi praktiškai bet koks automobilis. Važinėjant miesto greičiais diskomforto labai nejausite (jei nebus gulinčių policininkų bei grindinio), bet užmiestyje teks stipriai pasigarsinti muziką.

Yra ne viena vieta, kur paaiškinimai ar informaciniai pranešimai rodomi hieroglifais. Suprantama, elektromobilis atkeliavęs iš rytų, bet jei jau pritaikė Europai, turėtų viską išversti iki galo. Ne kritinė bėda, bet ir nedžiuginanti. Nedžiugino ir radijo „sistema“, mat stočių transliuojama tekstinė informacija (laidų ar dainų pavadinimai) nerodoma, o taip pat neveikia ir radijo bangų perjungimas važiuojant tarp miestų. Jei tai nesiūlo iš Amerikos importuotas JAV rinkai skirtas automobilis – dar galima suprasti. Na bet tiekdami automobilį Europai kinai galėjo ir labiau pasistengi.

Valdymas ant vairo esančiais mygtukais nėra labai intuityvus – metalinius mygtukus norisi ne tik mygti į viršų ir apačią, bet ir juos spausti, kad patvirtinti norimą funkcijos pasirinkimą. Deja, tam yra papildomi mygtukai. Ne idealu, bet priprantama gan greitai. Bet, visada galima padaryti geriau, ar ne taip?

Komforto minusai ir pliusai

Kaip jau minėjau, daug akustinio komforto Seres 3 nesiūlo, tad gerai jog audio sistema tikrai nėra bloga. Garsas gan didelis ir mažai iškraipomas, tad garso izoliacijos trūkumą nesunkiai kompensuoja garsesnė muzika elektromobilio salone. Viena problema beveik išsisprendžia

Odinis ar odos pakaitalo salonas, vairas bei panelės apdaila sudaro kokybišką įspūdį. Elektra valdomos priekinės sėdynės – dar vienas komforto požymis. Vairuotojo sėdynė reguliuojasi į priekį-atgal, į viršų-į apačią ir valdosi nugarinės dalies palinkimo kampas. Keleivis neturi aukščio reguliavimo, bet jei lygintume su konkurentais iš Korėjos, ten dažniausiai valdymą elektra turi tik vairuotojas, bet ne keleivis. Taigi, pliusas Seres 3.  

Vos įsėdus ir bandant atrasti sau tinkamiausią poziciją supratau kokį minusą Seres 3 “nusižiūrėjo“ iš Nissan Leaf. Vairas reguliuojasi aukštyn-žemyn, bet ne į save-nuo savęs. Mano asmenine nuomone – labai riebus minusas, nes man komfortiškos sėdėsenos pozicijos nepavyko rasti. Įskaitant tai, kad mano kojos trumpos, sunku įsivaizduoti kaip seksis ilgakojams. Dar ilgakojai tikrai keiksnos centrinės konsolės kraštą, į kurį remiasi dešinė vairuotojo koja. Nelabai malonus prisilietimas, tikrai varginantis tolimesnėse kelionėse.

Ar turime daugiau pliusų? Tikrai taip! Seres 3 turi stiklinį stogą ir netgi atsidarantį stoglangį su elektra išvyniojamu medžiaginiu uždangalu. Pastarojo skylutes pasiekę saulės spinduliai atrodė kaip dangaus imitacija Rolls-Rolls automobilių lubose. Vaikams labai patiko ir jie tai įvertino riebiu pliusu. Tėtis labiau vertina praktiškumą, tad nors atsidarantis stoglangis ir nudžiugino, labiau nudžiugino bagažinės dydis. Ji nėra milžiniška, bet tokio dydžio automobiliui tikrai pakankama. Dar didesnė nuostaba ištiko radus po bagažinės grindimis pilno dydžio atsarginį ratą. Jei jį išimtume – vietos „šmutkėm“ labai stipriai pagausėtų. Taigi, bagažinę „užskaičiau“. Tiesa, priekyje „frunk“ bagažinės, deja, nėra, bet jos nesiūlo ir Volkswagen ID šeima ar net kai kurie „premium“ elektromobiliai.

Ar Seres 3 smagus automobilis?

Ir taip, ir ne. Galios jis turi, rodos, pakankamai, nes variklio galia siekia 122 kW. Deja, bet akseleratorius sureguliuotas labai keistai. Vos nuspaudus, pirmą sekundės pusę nieko nevyksta, o tik tada automobilis pradeda greitėti. Jei spaudinėsite akseleratorių po pusę sekundės, o po to taip pat greitai atleisite, elektromobilis niekur nenuvažiuos. Panašu, kad jis tiesiog nespėja sureaguoti į vairuotojo jam duodamas komandas. Kai jau pradeda bėgėtis, tada visų tų kilovatų galios pakanka visai smagiam važiavimui. Įsibėgėjimas iki 100 km/h – per 8.9 sekundės. Tai nėra „akimirksniu“, kaip nurodoma lietuviškoje Seres interneto svetainėje, bet nėra ir žiauriai lėtai. „Normaliai“.

Panašu, kad tiesiog visos automobilio sistemos sukurtos labai ramiam ir lėtam vairuotojui – ramiai perjungiant „bėgius“, tikėtina, visada įsijungtų norima pavara. Lėtai akseleruojant ir nedarant staigių judesių, nesijaustų diskomforto dėl keisto akseleratoriaus darbo. Na, o kantresniam vairuotojui gal ir visi programinės įrangos atvaizdavimo vėlavimai taip nekliūtų. Aš savęs nelaikau greituoliu, bet kai kurios esminės funkcijos man turi veikti be priekaištų. O Seres 3, bent kol kas, to nedaro. Manau, nemažą dalį bėdų galima išspręsti su programinės įrangos atnaujinimu, bet vertinant šiandienos galimybes – norisi gauti geriau.

Ar Seres 3 yra geras elektromobilis?

Šis atsakymas yra labai individualus, nes kiekvienas mes skirtingai vertiname skirtingus dalykus. Man geras elektromobilis yra tas, kuris važiuoja ekonomiškai, greitai įsikrauna, nekainuoja kosmoso ir yra gan praktiškas šeimos automobilis. Seres 3 puikiai tinkamas kaip šeimos automobilis. Įkrovimo sparta nėra pirmaujanti, bet viršija 40 kW praktiškai iki 80+ procentų, kas nėra blogai.

Ar važiuoja ekonomiškai? Neturiu „žalio“ supratimo. Kodėl? O gi todėl, kad elektros sąnaudų skaičius nenusinulina ir neaišku, nuo kokio momento jis skaičiuojamas. Taigi, nors ekrane rodomas baterijos likutis procentais, sąnaudas paskaičiuoti gerokai sunkiau. Tą dalinai patikrinsiu Ioniqmat teste, kur po testo vykdysiu įkrovimą iki 100% ir po kurio bus aišku kokios maždaug buvo Seres 3 elektros sąnaudos tokioje kelionėje.

Teoriškai, nuvažiuojamas atstumas turėtų būti 329 km ir pasak pardavėjo Lietuvoje, „lengvai keliausi tarp miestų“. Iš pradžių maniau, kad toks pasakymas iš ties yra gan teisingas, nes nuo Kauno nuvažiavus iki Mindūnų apie 150 kilometrų, dar buvo rodomas daugiau nei pusės baterijos procentinis likutis bei 170 kilometrų nuvažiuotino atstumo likutis. Deja, procentinė baterijos išraiška toli gražu nėra tiesinė. Jei pirmyn sunaudojome 47%, tai atgal važiuojant kilometrai ir procentai “tirpo” kur kas sparčiau ir vos su kelių procentų likučių pasiekėme Jonavą. Realus tos dienos nuvažiuojamas atstumas pilna įkrova būtų siekęs apie 260 km. Jei baterijos panaudojama talpa – 52 kWh, tokiu atveju mano kelionės sąnaudos buvo apie 20 kWh/100 km. Važiuojant karštą dieną maksimaliu 100 km/h greičiu (pagal GPS – gerokai mažiau), sąnaudos didokos. Mano Tesla Model S važiuoja ekonomiškiau. KIA eNiro taip pat. Taigi, vasarą, neskubant 250 km nuvažiuosite, bet, mano pesimistinis spėjimas – žiemą atstumas bus tikrai „ne kažką“. Juolab, kad neaišku ar modelis turi šilumos siurblį, ar visas šildymas vykdomas PTC tenu.

Vienas iš elektromobilio privalumų – regeneraciniai stabdžiai. Regeneruojant galima gerokai sumažinti elektros sąnaudas. Ypač, važinėjant mieste. Tai štai Seres 3 tarp 90% ir 100% baterijos įkrovos turi praktiškai nulinę regeneraciją. Tai, tikėtina, reiškia, kad baterijos „buferio“ viršuje, kaip ir pas Tesla elektromobilius, nėra. Bėda tame, kad maksimali regeneracija atleidus akseleratorių, net esant nedideliam baterijos likučiui siekia vos 18 kW. Stabdant ji pakyla iki 30kW, bet tai, lyginant praktiškai su bet kokiu konkurentu yra mažai. Apie jokį elektromobilio valdymą viena pamina (one pedal driving) kalba neina.

Jei DC įkrovos galia, kaip jau minėjau, yra nebloga, tai AC siūlo vos 6.6 kW. Tokios talpos bateriją turinčiam elektromobiliui – mažoka. Tokia įkrovimo galia, minimaliai namie įkrauti Seres 3 nuo 0 iki 100% truks nei daug nei mažai – apie 8 valandas. Ne tragedija, bet šiandien elektromobilį besirenkantis klientas jau nori daugiau.

Na ir „vyšnia ant torto“, o tiksliau šį kartą „šaukštas deguto“ – labai netikslus įkrovimo laiko pabaigos prognozavimas. Jei įkraunant namuose pamatėte, kad pilnai baterija bus įkrauta po šešių minučių, tai toli gražu nieko nereiškia. Netgi grįžus patikrinti po pusvalandžio, vis dar gali būti rodomos tos pačios šešios minutės. Patikėkite, nedžiugino. Netikslus ir DC įkrovimo laiko prognozavimas – 12 minučių gali virsti pusvalandžiais.

Seres 3 elektromobilio kaina ir konkurentai

Lietuvoje Seres 3 siūlomas tik vienos komplektacijos ir ko kaina yra 35000 eurų. Iš vienos pusės – odinis salonas, stoglangis, gan daug vietos, 360 kameros bei kitos funkcijos lyg ir pateisintų tokią kainą. Iš kitos – reiktų pažiūrėti į konkurentus. Taip, už 35000 eurų tiek KIA eNiro, tiek Peugeot e2008 bus “plikesni”, bet jie abu bus stipriai geresni automobiliai ir stipriai geresni elektromobiliai.

Peugeot e2008 bus panašiai ekonomiškas, o baterijos talpa praktiškai identiška, tad važiuos panašų atstumą. Viduje Peugeot bus žymiai kokybiškesnis, garso izoliacija bus žymiai geresnė, o ir važiavimo komfortas tikrai bus geresnis.

KIA eNiro siūlys kiek mažiau vietos salone, panašaus dydžio bagažinę ir mažesnę baterijos talpą, bet turint omenyje tai, kad eNiro bus ekonomiškesnė, tikėtina, nuvažiuojamas atstumas nebus toks jau skirtingas. Kaip ir Peugeot, KIA bus gerokai labiau išbaigtas automobilis be vaikiškų kaprizų.

Taigi, jei kaina ta pati, galite rinktis kinų pramonės talpesnį modelį su daugiau komforto priedų, bet be daug elektronikos bei be geros programinės įrangos, arba mažiau komforto priedų, bet kur kas geresnį tiek automobilį, tiek elektromobilį.

Seres 3 bendras įvertinimas

Po kelių dienų praleistų su Seres 3 pasakyčiau taip – nepaisant visų minusų, įsivaizduoju klientą, kuriam šis elektromobilis bus tinkamas. Tikrai ne man. Bent jau ne dabartinėje jo būklėje. Bet, jei nesate technologijų fanas ir automobilis jums – tik susisiekimo priemonė – kodėl gi ne. Tiesa, tokiu atveju, klausimas – ar tikrai norėsite už šį automobilį mokėti 35000 eurų?

Mano asmenine nuomone – šis elektromobilis kokiais 5-7 tūkstančiais eurų per brangus. Kodėl taip manau? O gi todėl, kad artimiausias Seres 3 konkurentas, kuris nėra siūlomas mūsų rinkoje – MG ZS EV, kainuoja nuo 28000 eurų. Taip, už šią kainą komplektacija bus skurdesnė, nei siūlo Seres 3, bet net ir turtingesnės komplektacijos MG ZS EV kaina tikrai nesiekia 35000 eurų. Abu iš Kinijos, abu su panašios talpos baterijomis, abu – nedideli SUV su savais pliusais ir savais minusais. Vienas jau kurį laiką parduodamas Europoje, kitas – tik pradeda savo kelionę.

Na, o aš lauksiu Seres SF5 ir Seres SF7, kurie, tikiuosi, bus stipriai geresni nei pirmas, kiek “prisvilęs blynas“. Žinoma, jei pardavėjas po mano šio aprašymo dar norės man duoti bandyti savo elektromobilius 😀

Kaip ten bebūtų – ačiū EV Motors komandai už galimybę kelias dienas pagyventi su Seres 3!

Previous articleAr nuvažiuoja VW ID4 iš Vilniaus į Palangą?
Next articleHyundai Ioniq 5 apžvalga – pirma dalis

6 COMMENTS

  1. Turiu pats VW ID automobilį ir tikrai kaifuoju nuo liečiamų sensorinių mygtukų ant vairo. Daug valdymo galimybių, priklausomai ką nori valdyti, galimas greitas valdymas, ko su mygtukais niekaip nepadarysi. Čia kaip nuo Nokia ant iPhone pereiti, reikia truputį laiko, o po to atgal grįžti nebesinori. Niekaip nesuprant žmonių kurie trumpą laiką pabandę (ko gero net į visas galimybes neįsigilinę) daro ilgalaikes išvadas ir dar jas vis kartoja.

    • 90% ID3 reviewvų (ir Skoda / Seat broliukų) teigia, kad sensoriniai mygtukai yra blogis. Ir aš priklausau tiems procentams 🙂

      Tikiu, kad įmanoma priprasti, bet negaliu sutikti, kad tai patogu. Bet, kaip visada – kiek žmonių, tiek nuomonių. Juk neveltui jie atsirado – kažkas turėjo sugalvoti, kad tinka, kažkas turėjo patvirtinti 😉

    • Nu nelabai liečiami man manajame patinka, bet ir nera tragedija. Tačiau vairavimo savybės neskaitant akceleracijos, Tesla lenkia šviesmečiais, o man tai ir yra svarbiausia. Visos programinės pindikliūškės mazai domina, todel Tesla mano pasirinkime pralaimejo akivaizdziai. Tesla kaip tiesiogines paskirties atlikejas labai neuzbaigtas automobilis, vadinciau ji dar Testa 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here