Nissan Leaf remontas ir jo kaina

Nissan Leaf remontasGan dažnas klausimas tiek facebook grupėje, tiek ir tinklaraščio straipsnių komentaruose – Nissan Leaf remontas ir jo kaina. Galbūt, esu ne pats geriausias informacijos šaltinis šiuo klausimu, mat elektromobilio savininku esu palyginus neseniai – vos 10 mėnesių.

Kita vertus, mano vairuojamas Nissan Leaf yra pakankamai naujas – 2013 metų ir nuvažiavęs tik 40000 km. Logiška, kad apynaujis ir nedaug nuvažiavęs automobilis turės mažiau bėdų, nei senesnis ir daugiau eksploatuotas. Bet kokiu atveju, pamėginsiu apžvelgti Nissan Leaf komponentus ir jų gedimo rizikas bei kainas.

Elektromobilis brangus ir sudėtingas? Ar tikrai?

Nors didelė elektromobilių kaina gali sudaryti klaidingą įspūdį, elektromobilis yra gerokai paprastesnis nei vidaus degimo varikliu varomas automobilis. Man teko vaikystėje lankyti lėktuvų bei laivų modeliavimo būrelius, tad dar iš to meto atsimenu, kad laivo modelis su elektriniu varikliuku buvo labai paprastas ir patikimas, palyginus su lėktuvo modeliu su Kamaz gamintu vidaus degimo varikliu ir jo reguliavimo bei paleidimo plonybėmis. Panašiai ir su elektromobiliais.

Elektromobiliui nereikia kuro bako ir kuro padavimo sistemos – siurblių ir filtrų. Nereikia ir kuro įpurškimo sistemos, kurios komponentai ypač dyzeliams – tikrai nepigūs bei kuro išmetimo sistemos su visais liambda zondais, kietųjų dalelių filtrais, katalizatoriais ir kitais komponentais.

Be išvardintų aukščiau komponentų, elektromobilis dar neturi ir kelių kitų gendančių ir brangių komponentų – turbinos bei sankabos (smagračio, diskatoriaus, disko). Nėra ir greičių dėžės, mat jos funkciją atlieka reduktorius, o “bėgis” yra vos vienas.

Taip pat moderniuose automobiliuose yra galybė filtrų – kuro, oro, tepalo. Mano turėto BMW filtrų komplektas ir jo keitimas kainuodavo nuo 150 Eur. Nissan Leaf turi tik vieną – salono oro filtrą. Jo kaina – 7-20 Eur, o rekomenduojama jį keisti kas 24000 kilometrų. Galima šį salono oro filtrą keisti ir dažniau, ypač jei važinėjama žvyrkeliais ar kitom dulkančiom kelio dangom ar dažnai tenka stovėti “kamščiuose”.

Nissan Leaf stabdžių sistema

Elektromobilis turi gan įprastą stabdžių sistemą su stabdžių stiprintuvu. Yra ir įprasti komponentai – stabdžių skystis, stabdžių diskai ir stabdžių cilindriukai su kaladėlėmis. Tiesa, dalinai elektromobilis yra stabdomas atleidžiant akseleratoriaus pedalą, tad realiai stabdžiams elektromobilyje tenka mažesnis krūvis, nei paprastuose automobiliuose. Be to, taip elgiantis dar ir gaminama elektra, leidžianti važiuoti toliau.

Mano turimo Nissan Leaf stabdžių diskai ir kaladėlės po nuvažiuotų 40000 km dar originalūs ir nepanašu, kad diskus ar kaladėles reiktų keisti netrukus, mat “mėsos” dar daug. Smalsumo vedinas autodetalių parduotuvėje klausiau, kiek kainuoja stabdžių kaladėlės. Tikslios kainos nepamenu, bet ji tikrai nebuvo labai didelė – galbūt, iki 30 eurų.

Stabdžių skystį Nissan rekomenduoja keisti kas 24000 km, o skysčio ir keitimo kaina yra 25-30 Eur (netgi oficialiame Nissan atstovų servise).

Beje, jei pasitvirtins gandai, Tesla Model 3 elektromobilis apskritai nebeturės įprastos stabdžių sistemos, mat stabdyti bus galima tiesiog varikliu. Taip dalinai daro visi dabartiniai elektromobiliai (one pedal driving), bet Tesla žada žengti dar toliau.

Vairo sistema

Įprastuose automobiliuose jau kuris laikas naudojama dalinai arba pilnai elektrinė vairo stiprintuvo sistema. Taigi, elektromobilių gamintojams neteko “išradinėti dviračio” – jie tiesiog pritaikė jau esamas sistemas savo elektriniams bolidams. Tikimybė, kad šie komponentai ges ir reikalaus remonto – lygiai tokia pati, kaip ir visų kitų gatvėse važinėjančių automobilių.

Oro kondicionierius ir šildymas

Oro kondicionieriaus sistema yra ir praktiškai visuose įprastuose automobiliuose. Skirtumas tik toks, kad paprastai kondicionieriaus kompresorių per dirželį ar grandinę suka automobilio variklis. Elektromobiliuose šį vaidmenį atlieka elektrinis kompresorius. Kiti komponentai – kondicionieriaus radiatorius, vamzdeliai, aukšto slėgio šlangelės, freonas, radiatoriaus difuzorius ir valdymas – analogiškas įprastoms sistemoms. Gedimo ar freono nuotėko tikimybė analogiška kitiems automobiliams.

Salono šildytuvo tipas priklauso nuo Nissan Leaf komplektacijos bei metų. 2011-2012 metų visi ir nuo 2013 metų – S komplektacijų automobiliai turi paprastą ir nelabai ekonomišką šildymo sistemą. Na, o nuo 2013 metų gaminti SV bei SL gali pasigirti šilumos siurbliu, kuris turėtų būti ekonomiškesnis nei paprastasis sprendimas.

Kadangi perteklinės šilumos elektros variklis neturi, šildymo komponentas elektromobilyje gauna daugiau apkrovos nei įprastuose automobiliuose. Su šios sistemos remontu susidurti dar neteko, bet nemaža tikimybė, kad ji ateityje reikalaus kruopštesnės priežiūros ir dažnesnio remonto.

Elektronika ir variklis

Kaip ir kiti šiuolaikiniai automobiliai, Nissan Leaf turi daug elektronikos. Dauguma komponentų yra panašūs ar analogiški įprastiems automobiliams, bet keli yra unikalūs ir būdingi tik elektromobiliams. Tam, kad įkrauti bateriją reikalingas įkrovimo komponentas. 2011-2012 metų modelyje jis yra bagažinėje, o nuo 2013 metų – po kapotu.

Tam, kad iš baterijos gaunamą nuolatinę srovę paversti tinkama elektriniam varikliui reikalingas inverteris, kuris irgi yra po kapotu. Iš tikrųjų “variklis”, kurį matote atsidarę Nissan Leaf kapotą nėra tik variklis. Variklis yra apačioje ir jis užima vos trečdalį viso matomo aliuminio bloko. Tame pačiame trečdalyje dar telpa ir reduktorius. Antra tiek užima inverteris, o likusią dalį viršuje – įkroviklis.

Elektros variklis iš principo yra gan paprastas, retai gendantis ir nelabai brangus komponentas. Lietuvoje ardomų Nissan Leaf pardavėjai už variklį su reduktorium prašo apie 200 Eur. Naudotas inverteris irgi kainuoja apie 200 Eur. Brangiausia dalis – įkroviklis, ypač jei jis turi greito įkrovimo fukciją. Už šį naudotą Nissan Leaf komponentą, priklausomai nuo tipo ir būklės prašo 300-600 Eur.

Baterija – didysis siaubas?

Daugelis elektromobilių skeptikų visų pirma galvoja apie bateriją, jos tarnavimo laiką, kainą ir keitimo kaštus, kurie elektromobilį padarytų visai nepatraukliu. Dalis tiesos šiuose nuogąstavimuose yra – baterija, turbūt, yra brangiausias Nissan Leaf komponentas.

Nissan Leaf naudoja ličio jonų baterijas, kurių didelėje baterijos dėžėje po Leaf dugnu telpa 96 vienetai. Tesla nuo pat pradžių eina kiek paprastesniu keliu – jos baterija yra sudaryta iš tūkstančių “pirštelių”, kuriuos galima rasti bet kurio nešiojamo kompiuterio baterijose. Taigi, kai Nissan kartu su LG kūrė bateriją, Tesla tiesiog panaudojo puikiai žinomą ir labai paplitusį baterijų “pirštelių” 18650 standartą.

Perkant Naują Nissan Leaf, gamintojas baterijai taiko 8 metų garantiją. Nissan garantuoja, kad per šį laikotarpį baterija nepraras daugiau nei 20% savo talpos. Taigi, po 8 metų vis dar turėtumėte turėti daugiau nei 80% baterijos likučio ir nuvažiuoti panašų procentą kilometrų.

Asmeninė patirtis – Nissan Leaf baterija

Mano asmeninė patirtis – po 40000 km baterijos “sveikatos patikrinimas” teigia, kad aš dar turiu 96% talpos likutį. Jei toks baterijos degradavimas yra normalus, tai 200000 km nuvažiavęs mano Nissan Leaf apytiksliai ir turės apie 80% likutį. Važiuojant po 20000 km per metus 80% likutį pasiekčiau per 10 metų. Manau, gana solidu.

Naują Nissan Leaf bateriją gamintojas šiuo metu parduoda už 5500 Eur. Pakeitimas labai paprastas – trys plastikinės apsaugos, 6 varžtai ir kabelių atjungimas. Manau, kad po 10 metų mano Nissan Leaf jau bus seniai “atidirbęs” savo baterijos kainą. Kita vertus, ličio jonų baterijos pinga kasmet, tad, tikėtina, kad po 10 metų jų kaina bus gerokai mažesnė.

8 mintys apie „Nissan Leaf remontas ir jo kaina“

  1. Del baterijos:
    Leaf yra 192 celes, jos sujungtos po 2 lygiagreciai. Viename pake yra 4 vnt. Tai viso 48 pakai.
    Kiek pamenu galantija 8 metams ir iki 70% talpos.
    Pagal mano asmenine patirti pas mane buvo 2013m su 30000km rida Floridoje (ten silta o tai yra blogai baterijai) ikrovimu skaicius 800 kartu baterija tik 78% talpos.
    Pakeiciau i 2015m is anglijos (ridos nezinau ) ikrovimu skaicius 900 baterija 91% talpos.
    Tai kad 40000km ir 96% tai labai jau geras rezultatas.
    Mano nuomone apie Nissan ir Tesla baterijas tai Tesla kur kas pazangesnis sprendimas, nes padarytas normalus ausinimas/sildymas. Ir kur kas aukstesnis energijos tankis i turio ir svorio vieneta.

    1. Pas mane po 66.000 myliu šokinėja talpa tarp 88 ir 93 nuo pernai vasaros.
      Ir pas mane aušinama.
      Leaf šildosi baterija kai yra berods -25 ar -30 lauke. Bet yra A ir B pakas, tai kažkuris iš jų nešildo

      1. Ai, ir pas mane kažkodėl neteisingai rodo kiek krauta kartų, nebent irgi nusiresetino, kai spydometrą keitė, nes krauta gerokai virš 1000 kartų, o rodo vos kelis šimtus

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *