Ankstesniame straipsnelyje apžvelgiau elektromobilio komponentus bei tikimybę, kad jie suges ir pabandžiau spėti, kiek gali kainuoti neplanuotas jų remontas. Dabar gi – laikas informacijai, kuri taip pat susijusi su elektromobilio aptarnavimo kaštais – Nissan gamintojo rekomenduojamiems aptarnavimo intervalams ir darbams, atliekamiems tų aptarnavimų metu.
Renkantis naują automobilį (ypač įmonėse) dažniausiai skaičiuojami ir jo aptarnavimo kaštai 100 tūkstančių kilometrų. Surinkau informaciją iš Nissan Leaf 2013 aptarnavimo knygelės būtent tokiam kilometrų skaičiui. Manau, kad rekomenduojamas gamintojo keičiamų dalių sąrašas gali jus nustebinti 🙂
Gamintojo rekomenduojami aptarnavimai
Mano 2013 metų Nissan Leaf gimęs JAV, kaip ir dauguma Lietuvos gatvėmis važinėjančių šių elektromobilių. Taigi, nors aptarnavimo informacija gali kiek skirtis nuo Europos rinkai skirto modelio, esmės tai nepakeičia.
Mano Leaf aptarnavimo knygutėje yra tokie rekomenduojami aptarnavimo intervalai ir informacija apie tai, kas yra keičiama / tikrinama (keičiamas dalis paryškinau):
12000 km (7500 mylių) arba 6 mėnesiai
- Padangų patikrinimas
- Pakabos patikrinimas (amortizatoriai, šarnyrai, traukės, stabilizatoriai)
- Stabdžių diskų, šlangelių bei kaladėlių patikrinimas
- Varančiojo veleno apsaugų patikrinimas
- Vairo kolonėlės patikrinimas
24000 km (15000 mylių) arba 12 mėnesių
- Salono oro filtro keitimas (filtro kaina 7-20 Eur)
- Stabdžių skysčio keitimas (skystis – 15 Eur, keitimas – dar 15 Eur)
- Padangų patikrinimas
- Pakabos patikrinimas (amortizatoriai, šarnyrai, traukės, stabilizatoriai)
- Stabdžių diskų, šlangelių bei kaladėlių patikrinimas
- Varančiojo veleno apsaugų patikrinimas
- Vairo kolonėlės patikrinimas
- Įkrovimo lizdo patikrinimas
- Baterijos būklės patikrinimas
- Reduktoriaus alyvos nuotėkio patikrinimas
36000 km (22500 mylių) arba 18 mėnesių
- Padangų patikrinimas
- Pakabos patikrinimas (amortizatoriai, šarnyrai, traukės, stabilizatoriai)
- Stabdžių diskų, šlangelių bei kaladėlių patikrinimas
- Varančiojo veleno apsaugų patikrinimas
- Vairo kolonėlės patikrinimas
48000 km (30000 mylių) arba 24 mėnesiai
- Salono oro filtro keitimas (filtro kaina 7-20 Eur)
- Stabdžių skysčio keitimas (skystis – 15 Eur, keitimas – dar 15 Eur)
- Padangų patikrinimas
- Pakabos patikrinimas (amortizatoriai, šarnyrai, traukės, stabilizatoriai)
- Stabdžių diskų, šlangelių bei kaladėlių patikrinimas
- Varančiojo veleno apsaugų patikrinimas
- Vairo kolonėlės patikrinimas
- Įkrovimo lizdo patikrinimas
- Įkrovimo lizdo tarpinės patikrinimas
- Baterijos būklės patikrinimas
- Reduktoriaus alyvos nuotėkio patikrinimas
60000 km (37500 mylių) arba 30 mėnesių
- Padangų patikrinimas
- Pakabos patikrinimas (amortizatoriai, šarnyrai, traukės, stabilizatoriai)
- Stabdžių diskų, šlangelių bei kaladėlių patikrinimas
- Varančiojo veleno apsaugų patikrinimas
- Vairo kolonėlės patikrinimas
72000 km (45000 mylių) arba 36 mėnesiai
- Salono oro filtro keitimas (filtro kaina 7-20 Eur)
- Stabdžių skysčio keitimas (skystis – 15 Eur, keitimas – dar 15 Eur)
- Padangų patikrinimas
- Pakabos patikrinimas (amortizatoriai, šarnyrai, traukės, stabilizatoriai)
- Stabdžių diskų, šlangelių bei kaladėlių patikrinimas
- Varančiojo veleno apsaugų patikrinimas
- Vairo kolonėlės patikrinimas
- Įkrovimo lizdo patikrinimas
- Baterijos būklės patikrinimas
- Reduktoriaus alyvos nuotėkio patikrinimas
84000 km (52500 mylių) arba 42 mėnesiai
- Padangų patikrinimas
- Pakabos patikrinimas (amortizatoriai, šarnyrai, traukės, stabilizatoriai)
- Stabdžių diskų, šlangelių bei kaladėlių patikrinimas
- Varančiojo veleno apsaugų patikrinimas
- Vairo kolonėlės patikrinimas
96000 km (60000 mylių) arba 48 mėnesiai
- Salono oro filtro keitimas (filtro kaina 7-20 Eur)
- Stabdžių skysčio keitimas (skystis – 15 Eur, keitimas – dar 15 Eur)
- Padangų patikrinimas
- Pakabos patikrinimas (amortizatoriai, šarnyrai, traukės, stabilizatoriai)
- Stabdžių diskų, šlangelių bei kaladėlių patikrinimas
- Varančiojo veleno apsaugų patikrinimas
- Vairo kolonėlės patikrinimas
- Įkrovimo lizdo patikrinimas
- Įkrovimo lizdo tarpinės patikrinimas
- Baterijos būklės patikrinimas
- Reduktoriaus alyvos nuotėkio patikrinimas
Suminė patikrų lentelė 100 tūkstančių kilometrų
Jei jūsų Nissan Leaf nepuls gedimai, kuriuos reiks neplanuotai remontuoti, planinių aptarnavimų metu jūsų elektromobiliui turėtų keturis kartus pakeisti stabdžių skystį ir tiek pat kartų – salono oro filtrą. Žinoma, pakabos ar stabdžių detalės bus keičiamos, jei patikros metu bus nustatyta, kad tai būtina.
12000 km | 24000 km | 36000 km | 48000 km | 60000 km | 72000 km | 84000 km | 96000 km | |
6 mėn | 12 mėn | 18 mėn | 24 mėn | 30 mėn | 36 mėn | 42 mėn | 48 mėn | |
Salono oro filtro keitimas | X | X | X | X | ||||
Stabdžių skysčio keitimas | X | X | X | X | ||||
Padangų patikrinimas | X | X | X | X | X | X | X | X |
Pakabos patikrinimas (amortizatoriai, šarnyrai, traukės, stabilizatoriai) |
X | X | X | X | X | X | X | X |
Stabdžių diskų, šlangelių bei kaladėlių patikrinimas | X | X | X | X | X | X | X | X |
Varančiojo veleno apsaugų patikrinimas | X | X | X | X | X | X | X | X |
Vairo kolonėlės patikrinimas | X | X | X | X | X | X | X | X |
Įkrovimo lizdo patikrinimas | X | X | X | X | ||||
Įkrovimo lizdo tarpinės patikrinimas | X | X | ||||||
Baterijos būklės patikrinimas | X | X | X | X | ||||
Reduktoriaus alyvos nuotėkio patikrinimas | X | X | X | X |
Paziurejus lentele, o tiksliau i suma kiek privalomai reikes isleisti auto prieziurai, tampa aisku kodel autopramones gigantai taip nenori elektromobiliu atejimo ir taip ilgai tempia guma… 🙂
Tikrai taip – mano darbovietė dirba su ZF. Jie, kaip žinia, gamina pavarų dėžes daugumai autogamintojų. Ten darbuotojai garsiai sako, kad kai rinką paims elektromobiliai, ZF greičių dėžių padalinys „rūkys”.
Tesla Model S viskas panasiai (pelno servisui mazai 🙂 )
Pirmi metai: Multipoint inspection, oro filtro keitimas, valytuvu gumu keitimas, pulteliu bateriju keitimas
Antri metai: Multipoint inspection, oro filtro keitimas, valytuvu gumu keitimas, pulteliu bateriju keitimas, stabdziu skyscio keitimas, kondicionieriaus aptarnavimas
Treti metai: Multipoint inspection, oro filtro keitimas, valytuvu gumu keitimas, pulteliu bateriju keitimas
Ketvirti metai: Multipoint inspection, oro filtro keitimas, valytuvu gumu keitimas, pulteliu bateriju keitimas, stabdziu skyscio keitimas, kondicionieriaus aptarnavimas, ausinimo skyscio keitimas
vien pažiūrėjus pradines elektromobilių kainas Lietuvoje ir Norvegijoje aišku, kad elektromobilių rinka Lietuvoje yra politizuota.
https://www.nissan.no/biler/brosjyrer.html
https://www.nissan.lt/automobiliai/lankstinukai.html
Lietuviai visada gali sau leisti mokėti daugiau.
nemoku norvegiškai, bet greičiausiai Norvegijoje kaina su valstybės parama, taigi ten politizuota kaina o ne pas mus.
norvegijoje kaina yra 20000 su centais europietisku vienetu
lietuvoj 34000 eurinu
danijoje 32000
KLAUSIMAS- tai kas gyvena geriau? 🙂 🙂 🙂
>>KLAUSIMAS- tai kas gyvena geriau?
klausimas retorinis, nes atsakymą žino visi kas emigravo ir negrįžo. Kas nežino iš likusių – gali paklausti.
Dėl auto kainos: niekas netrukdo nusipirkti norvegijoje ar danijoje ir parsivežti. Bet aš negirdėjau tokių faktų. Matyt auto iš tiesų dotuojami ir išvežimui kaina būtų tokia pat kaip ir čia…
Todėl atsakant į klausimą jog ten aukštesnis pragyvenimo lygis, gaunasi atsakymas ir į klausimą kodėl ten pigiau: nes valstybės turi resursų auto dotavimui.
O bet tačiau ir aš pats nesutikčiau kad būtų dotuojami auto pirkimai Lietuvoje pvz mažiau prižiūrint kelius. Nes dotuoti tai reiškia iš kažkur paimti pinigus, na o naujo auto pirkimas tikrai ne pirmo būtinumo prekė.
Ar tikrai reduktoriaus alyvą nereikia keisti iki pat 100000 km, o tik patikrinti jos lygį kas metai ar kas 24000km?
Ir kaip tai daroma?
Edmundai – pagal Nissan rekomendacijas – ne. Pagal userių patyrimą ir vaizdą po ~70000 km – reiktų keisti. Kaip – žiūrėkite čia – https://youtu.be/TCdWDTXiYuc
Dėkoju! Aš tik norėjau sužinoti kaip tikrinamas tas alyvos lygis dar jos nekeičiant.Ar aplamai tai kas nors daro?
Alyvos lygis tai netikrinamas – jos neturėtų sumažėti. Tiesiog, laikui bėgant ji tampa klampesnė ir praradinėja savo savybes.
Tada nelabai suprantu šio užrašo „Reduktoriaus alyvos nuotėkio patikrinimas”. Gal čia turėtų būti alyvos klampumo nustatymas?Realiai jei jau tikrinama,tai tikriausiai ir keičiama 🙂 Nes kas gi pils naudotą alyvą atgal…