Jau greitai bus penki metai kai persėdau iš dyzelinio BMW 530d į elektrinį Nissan Leaf. Tada prasidėjo šio blogo bei facebook puslapio „100 Procentu Elektrinis” istorija. Per pirmus metus visa mano patirtis, straipsniai ir postai buvo apie Nissan Leaf su labai retomis išimtimis. Vėliau persėdau į KIA Soul EV, tad jums daug pasakojau apie šį elektromobilį, kitaip vadintą „kaladėlę“. Kitų elektromobilių buvo nedaug, tad dažniausiai pasakodavau apie juos, bet neturėdavau galimybės juos pačiupinėti ar išbandyti.

2019, o ypač 2020 buvo kur kas įdomesni – daug naujų modelių, o blogas ir facebook puslapis tapo atpažįstamas ir žinomas ne tik skaitytojams ir sekėjams, bet ir žurnalistams bei automobilių pardavėjams. Žinoma, viskas, kas susiję su elektromobiliais vis dar yra tik mano hobis – aš iš to negyvenu, bet peržvelgęs visus 2020 įvykius net pats nustebau, kiek visko per karantino ir koronos spalvomis nuspalvintus metus įvyko. Pagalvojau, kad gal ir jums bus įdomu sužinoti, kuo gyvenau praėjusiais metais. Tuo pačiu – šiek tiek pozityvo šiuo nelengvu laikotarpiu. Stengiausi pateikti viską glaustai. Ar pavyko? Kaip visada…

2020 sausis

Metai startavo su fejerverkų šaudynėmis ir jų stebėjimu nuo Kauno Akropolio stogu. Tada tikrai negalėjau pagalvoti, kad pasitinkant 2021 to nebebus ir kad viską taip pakeis vienas nematomas virusas. Mano kieme metų pradžioje buvo juoda Tesla Model S 70D bei baltas Hyundai Ioniq electric. Taip pat ten buvo ir žydras Mitsubishi Oulander PHEV, kuris buvo naudojamas ypač retai. Na, po teisybei dar buvo (ir vis dar tebėra) benzininė balta 2019 metų Volkswagen Jetta iš JAV, bet apie ją jums reikia žinoti tik tiek, kad jei žinote, kas norėtų tokį automobilį įsigyti, pasidalinkite mano kontaktais.

Sausį Land Rover atstovai pakvietė į naujojo Land Rover Defender pristatymą Vilniuje. Taip, automobilis ne elektrinis, bet išskirtinis, tad pasinaudojau proga apsilankyti ir apžiūrėti šį, kol kas dar ne elektra varomą modelį. Lauksim elektrinių modelių iš Land Rover, kurie, tikiu, ne už kalnų.

Po to buvo kelionė į Monaką, kur vyko mano pagrindinio darbo – programinę įrangą kuriančios ir parduodančios kompanijos Dassault Systemes metų starto renginys. Daug prezentacijų apie baterijas, elektromobilius, autonominius automobilius, dronus ir krūvos super automobilių visose gatvėse, tarp kurių puikiai įsiterpia mažieji elektromobiliai Renault Twizy.

Paskutinę sausio dieną Vilniuje vyko Ignitis ON organizuota elektromobilių įkrovimo operatoriaus Fortum Charge & Drive konferencija, kurioje svečio teisėmis dalyvavau ir aš. Daug puikių pranešimų ir žvilgsnis į elektromobilių įkrovimo ateitį.

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 0 / 0.

2020 vasaris

Vasarį padariau pirmąjį savo sugalvotą dviejų elektromobilių lyginamąjį testą, kurį pavadinau Ioniqmat. Pirmasis Ioniqmat dalyvis – atnaujintas Volkswagen e-Up 2020. Puikus mažas elektromobilis su pakankamai talpia baterija ir geru nuvažiuojamu atstumu už gerą kainą. Jau pirmame Ioniqmat teste Ioniq electric „gavo į kaulus“.

Garažo papildymas vasarį – daužtas gražiai mėlynas antros kartos Chevrolet Volt.

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 1 / 1.

2020 kovas

Kovas prasidėjo kelionėmis, viena iš kurių buvo pas kompaniją Jaguar Land Rover, įsikūrusią Coventry mieste, UK. Būti tokios įmonės viduje ir matyti aplink zujančius kamufliažu dengtus automobilių prototipus – geras jausmas. Dar geresnis – matyti neaiškius modelius prijungtus prie įkrovimo stotelių eilės. Tai tik įrodo, kad Jaguar, o galbūt ir Land Rover ruošia daugiau elektrinių ar elektrifikuotų siurprizų. Atsimenate, ką parašiau apie Defender pristatymą sausį? Gaila, fotografuoti ten, kur buvo įdomiausia, draudžiama…

Kovo pradžioje turėjau progą labai trumpai išbandyti naują Mini electric. Gaila, kad tik trumpai – nespėjau nė Ioniqmat testo padaryti. Bet, tą padarysiu vėliau, kai tik pasitaikys proga. Smagus automobiliukas, bet ne man su mano šeima – trim dukrom ir šuniu. Nebent būtų du.

Dar kovą padariau antrąjį Ioniqmat testą. Šį kart – su ne nauju, o beveik į porą Ioniq electric tinkančiu BMW i3 su 33 kWh talpos baterija (Ioniq turi apie 31 kWh). Visi koziriai buvo BMW pusėje – svoris, baterijos dydis, padangų plotis, bet Ioniq nepasišiukšlino.

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 2 / 3.

2020 balandis

Karantinas, darbas iš namų ir tuo metu dar leidžiamas judėjimas po Lietuvą. Išnaudojau šią progą su kaupu.

Balandžio pradžioje padariau trečią Ioniqmat testą su mano neblėstančia simpatija – KIA Soul EV. Testas parodė, ką gali aerodinamika ir vos vieno kWh baterijos talpos skirtumas. Jei mieste Soul yra puikus varžovas Ioniq electric, tai užmiestyje Ioniq electric savo pusseserę stipriai lenkia.

Kiek vėliau – ketvirtą Ioniqmat testą su savo kiemo elektromobiliu – Tesla Model S. Nelabai tolygus palyginimas, bet karantino sąlygomis tiko puikiai. Na ir skirtumas nebuvo toks jau drastiškas, koks galėtų būti palyginus baterijos talpos skirtumą. Aerodinamika gal ir Tesla pusėje, bet dydis ir svoris – tikrai ne.

Dar vėliau balandį – dar vienas, penktasis Ioniqmat testas su Volkswagen e-Golf. Tai kiek didesnę bateriją nei Ioniq electric turintis, o be to ir puikiu ekonomiškumu pasižymintis elektromobilis. Na, bet Ioniq yra Ioniq, ar ne?

Balandžio antroje pusėje kieme užauga žolė ir tai – reta proga, kai į trasą išvažiuoja Mitsubishi Outlander PHEV – keturios sugedusios benzininės žoliapjovės kelionei pas meistrus į kitus automobilius tiesiog fiziškai netelpa.

Šeštasis Ioniqmat testas su 40 kWh bateriją turinčiu Nissan Leaf. Man asmeniškai – vienas įdomiausių Ioniqmat tarp, rodos, nelygiaverčių varžovų su gan intriguojančiais rezultatais. Populiariausias elektromobilis prieš mano labiausiai vertinamą „pirmos kartos“ atstovą.

Tą pačią dieną sugalvoju, kad galima būtų su Hyundai Ioniq palyginti ir kitą kiemo automobilį – Mitsubishi Outlander PHEV, bet nuvažiavęs vos 35 km elektriniu režimu metu idėją, nes nelabai būtų ką lyginti – Ioniq būtų tik pradėjęs naudoti atsargas, kai Mitsubishi jau buvo jas pabaigęs.  

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 3 / 6.

2020 gegužė

Mėnuo prasidėjo nuo septintojo Ioniqmat testo su naujuoju, 38 kWh Hyundai Ioniq electric. Progresą juk reikia įvertinti, ar ne taip? Ekonomiškumas toks pats, baterija didesnė. Rezultatas lengvai nuspėjamas, tad Ioniq su talpesne baterija tiks tiems, kam trūko senesniojo Ioniq nuvažiuojamo atstumo. Tiesa, įkrovimo greičiu senelis lenkia naujoką laabai stipriai.

Jau kitą dieną su jau minėta simpatija KIA Soul EV bandžiau mieste nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų. Pavyko nuvažiuoti 230.8 km. Ne rekordas (esu nuvažiavęs ir daugiau), bet – solidus rezultatas. Beje, bandytas modelis – toks pats, kaip dalyvavo balandį Ioniqmat teste, bet šis buvo kitos spalvos. Vis tiek gražus ir fainas elektromobilis miestui J

Eilinį kartą pabandžiau gauti naujausią Renault ZOE bandymui ir man pavyko! Netikėtai padariau aštuntą Ioniqmat testuką ir dar pusę Lietuvos aplankiau su šiuo mažu, bet labai talpiu elektromobiliuku. ZOE nustebino praktiškumu, o ir ioniqmat rezultatas, žinoma, buvo jos pusėje. Tiesa, sąnaudos nelabai tinkamos tokio dydžio elektromobiliui. Kaip visad, gali būti ir geriau, ar ne taip?

Nors porą iš minėtų keturių sugedusių žoliapjovių meistras atgaivino, nusprendžiau, kad ir šioje srityje reikia keistis ir nusipirkau elektrinę žoliapjovę. Per silpną ir su per mažos talpos baterijomis. Primena pirmuosius elektromobilius… Na, bet nuo kažko juk reikia pradėti, ar ne?

Mėnesio viduryje Autobild pakvietė šešis piliečius, paskirstė juos į tris ekipažus ir išvažiavom su trim KIA Sou EV po Vilnių kilometrų sukti, siekdami maksimaliai geriausio kilometrų rezultato. Stengėmės tiek, kad mano ir 15 min žurnalisto Žilvino Pekarsko ekipažui baigėsi elektra. Teko atsiprašyti dyzelinio Peugeot, kuris mus saugiai parvilko namo. Beje, kitas – dainininko ir vairavimo mokymo eksperto ekipažas baigė lygiai taip pat, tik kiek tolėliau. Vėlgi, gelbėjo dyzelinis Peugeot. Laimėjo mūsų mini trikovą Regitros ekipažas, kažkokiu būdu turėję “lengviausią koją”. Mes nuvažiavome 230 km, o jie – 235 km ir dar turėjo šiek tiek rezervo. Na, antra vieta irgi neblogai (ne esmė, kad iš trijų dalyvių).

Gegužę į Kauną vėl atvyko Mini electric ir šį kart jau iš anksto buvau sutaręs, kad norėsiu elektromobilį išbandyti ilgiau. Gavau vienam vakarui, ko pilnai pakako atlikti devintą Ioniqmat testą. Dar vienas, nustebinęs palyginamasis testas. „Kartingu gatvei“ pravardžiojamas Mini, net būdamas elektrinis, liko savimi. Deja, elektromobiliu negimęs modelis negalėjo pasigirti efektyvumu, bet, kaip bebūtų keista, teste pasirodė geriau, nei tuos pačius komponentus turintis BMW i3.

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 3 / 8 (KIA Soul EV neįskaičiuoju).

Birželis 2020

Birželis prasidėjo nauju pirmu kartu – skrydžiu oro balionu. Dar ir tokiu, kurio metu vienas ekipažo narys viduryje skrydžio „palieka laivą“ iššokdamas su parašiutu. Įspūdingi prisiminimai garantuoti. Gaila, oro balionams elektros nelabai kaip pritaikysi. O jei ir pritaikysi, nuo žemės neatsiplėši, nes tokiam karščiui sugeneruoti reiks didžiulės baterijų talpos, kuri daug svers.

Birželį vyko elektromobilistų metų įvykis – varžybos aplink Lietuvą. Anksčiau visi važiuodavome iš Vilniaus į Palangą, o šiemet – iš Vilniaus į Druskininkus per aplink, aplankydami organizatorių nurodytus objektus. Šiam renginiui Hyundai importuotojas mums paskolino Hyundai Ioniq electric, su kuriuo planavome stipriai pasirodyti. Ir pasirodėme – antra vieta iki 50 kWh baterijas turinčioje klasėje.

Pirmą vietą varžybose mano grupėje laimėjo Peugeot e-208, kuriam pralaimėjome visai nedaug. Pirmą vietą virš 50 kWh klasėje paėmė Tesla Model 3. Antrą – Porsche Taycan. Mano džiaugsmui, iškart po renginio gavau laimėtoją – Peugeot e-208 porai dienų. Pirmas kartas gyvenime, kai vairavau Prancūzijos gamintojo, o ne kurio nors pardavėjo vardu registruotą automobilį su prancūziškais valstybiniais numeriais. Labai fainas mažas elektromobilis, pakerintis dizainu, bet kiek nuviliantis erdve. ZOE yra panašaus dydžio, bet ten vietos kur kas daugiau. Na, bet grožio konkursą laimėtų Peugeot.

Iškart po šio renginio įvyko svarbus renginys mano kieme, o tiksliau – ant mano namo stogo. Ten prasidėjo saulės elektrinės įrengimo darbai. Sutikite, galėti įkrauti elektromobilį savo pagaminta elektros energija – žiauriai fainai. Finansiškai, nebaisiai gera investicija, bet kaip gi kitaip gali gyventi besivadinantis „100 procentų elektriniu“?

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 1 / 9.

Liepa 2020

Puikus Liepos startas – dešimtas Ioniqmat testas su naujuoju Audi e-tron sportback. Subjektyviai – e-tron būtų mūsų šeimos pasirinkimas iš visų bandytų elektromobilių, jei juo važinėtume tik Lietuvoje ar netoli jos (kur nėra Tesla Supercharger tinklo). Na ir, jei e-tron būtų „įkandamas“ mūsų kišenei. Tiesa, tikėtina, imtume paprastą, o ne Sportback variantą – kažkaip man šita kupė-visureigių koncepcija ne prie širdies.

Liepos viduryje automobilistai švenčia Palangoje, 1000 km lenktynėse. Autobild redaktorius Vitoldas Milius šioms lenktynėms paįvairinti vis sugalvoja kokį iššūkį ir šį kartą tai – apvažiavimas aplink Lietuvos perimetrą elektromobiliu. Į ekipažą pakviečia ir mane, tad dviese beveik parą praleidžiame KIA eNiro elektromobilyje, susukame daugiau kilometrų, nei per lenktynes įveikia pirmos vietos laimėtojai ir dar prieš Palangos lenktynių startą spėjame grįžti į Palangą, kur pasitaiko proga apžiūrėti Lietuvos Policijos turimą Hyundai Ioniq electric elektromobilį bei VIP svečius į lenktynes gabenančius, Klaipėdoje gaminamus Dancer elektrinius autobusus.

Iškart po lenktynių ir paros kelionės – miegas, o po jo – Ioniqmat! Taip, vienuoliktas Ioniqmat testas, kurio nerasite aprašyto niekur… Pasirodo, esu visai pamiršęs, kad KIA eNiro palyginimas su Hyundai Ioniq electric tai ir nenugulė į tekstą… Skolą teks grąžinti jau 2021 metais…

Liepos gale yra mano gimtadienis, o kaip tyčia, būtent tą dieną į Vilnių atvažiuoja Land Rover Defender galimybes demonstruojantis „cirkas“, kuris leidžia miesto aikštelėje patirti automobilio bekelės galimybes. Nors ir ne elektrinis tas Defender, bet patikėkite, kilti į tokią rampą ir ja nusileisti – jausmas labai neblogas. Organizatorių užklausiau, ar pavyktų tokią kliūtį įveikti Jaguar iPace elektromobiliui. Gaunu atsakymą – „be šansų“. Pasak jų, nepadėtų ir aukščiausiai iš visų elektromobilių išsikelianti orinė pakaba – tiesiog, asfalto keliams ir komfortui bei malonumui sutvertas iPace yra kiek kitoks automobilis, nei Defender. Na, o po nuotykiu su Defender, laukia siurprizas – žmonos suorganizuotas gimtadienis su geriausiais draugais ir Tesla rato formos tortu.

Liepą į naujus namus iškeliavo retai naudojamas Mitsubishi Outlander PHEV, tad kieme padidėjo elektrinių automobilių procentas.

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 2 / 11.

Rugpjūtis 2020

Rugpjūtis prasidėjo trumpa kelione į Vokietiją (atlaisvėjusio karantino proga), su tikslu nupirkti ir parvairuoti Hyundai Ioniq electric. Kadangi kieme elektromobilių (ir ne tik) jau ir taip ne vienas ir ne du, šis – pardavimui. Taigi, pabandžiau pabūti spekuliantu. Na, o parvažiuoti 1600 km su nelabai toli pilna įkrova važiuojančiu Ioniq electric – nuotykis sau, o kartu ir automobilio išbandymas, užtikrinantis, kad būsimas savininkas bus patenkintas. “Perekūpų” žodyne yra toks išsireiškimas – “parvažiavo savo eiga”, tad ir aš nenorėjau sugadinti dešimtmečiais vystytų įpročių.

Nuvažiavęs į Hyundai saloną, iš kurio pirkau juodąjį Ioniq electric, ten radau ir vandenilinį Hyundai Nexo. Tikrai nepraleidau progos jį pačiupinėti. Tokio dydžio elektromobilio Hyundai nesiūlo, tad labai laukiu 2021 metais pasirodysiančio Hyundai naujojo elektromobilio – Ioniq 5, kuris turėtų būti panašaus, šeimai tinkančio krosoverio / SUV dydžio.

Anksčiau esu dalyvavęs Kačerginės trasoje vykstančiuose draguose (traukos lenktynėse) su Hyundai Ioniq electric bei su Nissan Leaf. Abu dalyvavimai buvo labiau sukeliantis šypsenas benzingalvių žiūrovų tarpe, o rugpjūtį nusprendžiau sudalyvauti su Tesla Model S. Rezultatas – antra vieta Sport klasėje. Kažkokie antrų vietų metai, ne kitaip J

Rugpjūčio gale Lietuvą pasiekė pirmoji simpatiškoji Honda e, tad tik tai sužinojęs buvau pirmas žioplinėtojas. Leido netgi pusvalanduką išbandyti – įtariu, buvau pirmas Lietuvoje bandęs šį naują elektromobilį. Labai patiko tiek ir išvaizda, tiek ir važiavimas. Gaila, labai mažos talpos bateriją Honda įdėjo į šį fainuolį. Tuo pačiu dar pavyko ir pirmą kartą gyvenime trumpai pavairuoti Porsche automobilį. Gaila, ne elektrinį Taycan – gal kada nors?

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 1 / 12.

Rugsėjis 2020

Rugsėjo pirmomis dienomis įvyko tradicinis Autobazar renginys, kuriame buvau pakviestas papasakoti apie elektromobilių tendencijas. Gaila, karantinas labai išretino žiūrovų gretas, bet užtat turėjau progą išbandyti naujausią Peugeot elektromobilį – e-2008. Talpus, gražus, tylus ir išmanus. Pakankamai talpi baterija ir greitas įkrovimas – tikrai vertas dėmesio variantas. Tiesa, testas apsiribojo vos keliais kilometrais.

Vos po kelių dienų Opel atstovai Autoviči pristatė savo metų elektrinę naujieną – Opel Corsa-e. Nepraleidau progos ir jos apžiūrėti – ačiū draugams, kurie informavo, kad toks elektromobilis bus Kaune. Pavyko ne tik apžiūrėti, bet ir šiek tiek išbandyti. Vėl gi, keliasdešimt kilometrų. Nustebino tai, kad automobiliukas, kuris yra Peugeot e208 “brolis dvynys”, atrodė erdvesnis. Bet Peugeot nepalieka jokių galimybių Opel sužibėti dizainu bei medžiagų kokybe. Sakyčiau, toks vidutiniškai geras, nedidelis elektromobiliukas Opel fanams.

Rugsėjo viduryje dar kartą nuskridau į Vokietiją, dar vieno Hyundai Ioniq electric parvairuoti. Planas – vėl pardavimui. Deja, vos šio Ioniq electric nuotrauką su išskirtine auksine spalva pamatė žmona, mano pardavimo planai baigėsi. Neplanuotai ant prekystalio atsidūrė mano legendinis baltas Ioniq electric, kuris buvo visų Ioniqmat testų „pamatas“. O aš buvau suplanavęs, kad šis Ioniq pas mane bus ilgai, net antikorozinį dugno padengimą prieš žiemą padariau… Planuok neplanavęs, bet bus kaip bus.

Tik išvažiavęs iš Hyundai salono Vokietijoje nupirktu Ioniq electric, toje pačioje gatvėje netikėtai pamačiau naujausią Volkswagen ID3. Lietuvoje tuo metu dar jų nebuvo, tad iščiupinėjau kiekvieną milimetrą. Važiuoti, deja, neleido – karantinas.

Grįždamas į Lietuvą netyčia pataikiau į elektromobilių ir hibridų renginį Varšuvoje, kuriame lankiausi prieš metus. Ten pačiupinėjau dvi elektrines naujienas – Mazda MX30 ir Citroen DS e-tense. Jei pirmasis jau yra parduodamas ir Lietuvoje, tai DS gamintojo Lietuvoje niekas neatstovauja, tad, kad jį pamatysime mūsų gatvėse, mažai tikėtina. Važiuoti, deja, neleido, tad teko apsiriboti pasėdėjimu Mazda‘oje ir tik DS išorės nuotrauka.

Prieš pat rugsėjo galą dar kartą gavau Peugeot e-208 – šį kartą jau estišką, prekybai skirtą modelį. Ką su juo padariau? Žinoma, dvyliktą Ioniqmat testą. Stipriai talpesnė baterija iš anksto leido numatyti rezultatą, bet Ioniq electric nepasirodė taip blogai, koks buvo baterijų talpos skirtumas!

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 2 / 14.

Spalis 2020

Spalis prasidėjo su trenksmu – į VW ID3 pristatymą Vilniuje žurnalistus pakvietė Volkswagen atstovai. Buvau ten ir aš, alų midų gėriau, per barzdą varvėjo… Leido netgi kelioliką kilometrų išbandyti! Kadangi jau buvau Vokietijoje išsamiai apčiupinėjęs šią naujieną, prie savo žinių pridėjau pirmus vairuotus kilometrus. Neblogas elektromobilis su, deja, labai neišbaigta programine įranga.

Iškart po ID3 pristatymo gavau Peugeot e-2008 raktelį. Šį kart – vėl porai dienų, tad laukė išsamus testavimas bei tryliktas Ioniqmat testas. Man patiko šis elektromobilis. Tiesa, nenudžiugino gan aukštos sąnaudos – dizainas, dydis ir svoris reikalauja aukų.

Prieš atsisveikinant su baltuoju savo Hyundai Ioniq electric padariau neįskaitinį Ioniqmat testą tarp baltojo ir auksinio Ioniq. Rezultatas buvo beveik identiškas, tad nusprendžiau, kad auksinis puikiai tiks Ioniqmat testų pratęsimui ir palyginimams ateityje.

Spalį iš kiemo išvažiavo ne tik baltasis Ioniq, bet ir mėlynasis Chevrolet Volt, tad kieme atsirado laisvos vietos, kurią spalio gale užpildė dar vienas Hyundai Ioniq electric. Vėl pardavimui. Šį kart atrodo susiradau naujų draugų Klaipėdoje – labai smagiai susibendravome su naujaisiais Ioniq savininkais. Grįžtant iš Klaipėdos, ties Kaunu esančioje įkrovimo stotelėje, pirmą kartą Lietuvoje užtikau elektrinį Mercedes EQC. Nufotogravau. Kaip sako patirtis, jei nufotografuoji – anksčiau ar vėliau pavyks jį ir išbandyti.

Vienas svarbiausių automobilių įvykių Lietuvoje kiekvienais metais – metų automobilio rinkimai. Juos renka žurnalistų ir automobilių mylėtojų komisija iš žurnalistų auto klubo. Svečio / elektromobilio eksperto teisėmis buvau į renginio atidarymą pakviestas ir aš. Kodėl? Nes net trečdalis – dešimt iš trisdešimt dalyvių šiemet buvo elektromobiliai. Prieš renginį gavau daugiau pavairuoti elektrinę Opel Corsa-e.

Po atidarymo iškart vyko mažiausių elektromobilių bandymas ir gražių kadrų filmavimas. Pradėjau pasivažinėjimą su Opel Corsa-e, bet, kadangi jau buvau su ja susipažinęs, išsiprašiau apsikeisti su Mazda MX-30 vairuotoju. Taigi, išbandžiau elektromobilį, kurį prieš mėnesį Lenkijoje fotografavau. Atsimenat, ką sakiau apie fotografavimą? Jis tikrai priartina galimybę automobilį vėliau išbandyti.

Beje, prieš pat renginį dar gavau ir progą antrą kartą gyvenime trumpam tapti Porsche vairuotoju. Šį kart – elektrinio Taycan. Nors konkurse dalyvavo „lėčiausias“ 4S modelis, net ir jo pagreitis iš vietos – kosminis bei vidurius susukantis. Sportinis, puikiai valdomas bolidas, tinkantis ir kas dienai, ir trasai. Deja, nuvylė erdvė salone ir bagažinėje – matyt tai nebuvo prioritetas kuriant šį elektromobilį. Šeima neapsidžiaugtų tokiu pirkiniu, nes tektų važiuoti pakaitomis – gale tik dvi vietos. Netilptų ir daiktai. Bet palikęs šeimą namie tėtis tikrai pasismagintų su kaupu. Elektromobilis, generuojantis puikias emocijas, tad jei jums jų trūksta – būtinai išbandykite Taycan. Porsche yra Porsche, ir elektra „markės negadina“.

Pilną veiklos spalį vainikavo ilgesnis Honda e bandymas. Deja, netikėtai teko skubiai grąžinti šią fainuolę, bet keturioliktą Ioniqmat testą spėjau prasukti. Tiesa, tai – antras Ioniqmat, dar nenugulęs į elektrinį popierių. Pasistengsiu papasakoti apie jį artimiausiu metu.

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 4 / 18.

Lapkritis 2020

Lapkritis prasidėjo karantino ribojimais ir metų automobilio elektromobilių testu. Vėl svečio teisėmis dalyvavau, o rytinėje raktelių loterijoje tikėjausi ištraukti ką nors, ko dar neteko vairuoti / labiau pažinti – Porsche Taycan, Mercedes EQC arba Volkswagen ID3. Visgi, fortūna pajuokavo ir trečią kartą per metus gavau pavairuoti Opel Corsa-e. Šį kart dėl karantino taisyklių keistis elektromobiliais negalėjome. Juokingiausia, kad Opel Corsa-e per metus bandžiau tris kartus, o ilgiau paturėti ir Ioniqmat testo padaryti taip ir nepavyko. Na, bet kadangi tai – beveik identiškas Peugeot e-208 elektromobilis, o e-208 teste buvo, per daug nesisielojau.

Vos paskelbus metų automobilių septintuką, į kurį pateko ir keli elektromobiliai, kiti dalyviai pasidarė laisvesni. Pasinaudojau proga ilgėliau išbandyti elektrinę Mazda MX30. Žinoma, padariau ir penkioliktą Ioniqmat testą. MX30 patiko salono dizainu ir medžiagų bei važiavimo kokybe. Nenudžiugino nedidelės talpos baterija, gan lėtas įkrovimas ir keistas erdvės išplanavimas, prie kurio dar prisidėjo ir atgal atsidarančios durys. Modernus, patogus, bet keistokas elektromobilis, kurio silpnybes išryškino Ioniqmat testas. Kelių metų senumo Hyundai Ioniq electric parodė, „kur vėžiai žiemoja“. Deja, kol kas apie tai žinau tik aš – tai dar vienas Ioniqmat testas, nepasirodęs straipsniu bloge. Na, bet bus, jau juk kelintą kart prisižadu.

Lapkričio gale Kaune, prekybos miestelyje URMAS atsirado galinga ir kol kas nemokama Hypercharger įkrovimo stotelė. Labai džiaugiuosi, kad tai įvyko, nes buvau šio projekto „rėmėjas“ – suvedžiau tiekėją su potencialiu pirkėju ir stengiausi palaikyti projektą, išnaudodamas savo žinias. Gal reiks persikvalifikuoti į elektromobilių įkrovimo stotelių spekuliantų gretas?

Negausus įvykiais lapkritis baigėsi su trenksmu, kai nuskambėjo metų automobiliu tapusio elektromobilio Volkswagen ID3 pavadinimas. Labai netikėta, žinant kas sudaro rinkimų komisiją. Beje, po komisijos narių balų paskelbimo buvo neaišku, kas nugalės, nes Peugeot 2008 ir VW ID3 surinko vienodai balų. Teko perskaičiuoti pirmas komisijos narių skirtas vietas, bet neužteko net jų – abu automobiliai turėjo po keturias pirmas vietas ir vienas lygiąsias. Suskaičiavus antrų vietų pasiekimus, per plauką visą konkursą laimėjo elektrinis ID3. Tai nė kiek nesumenkina pergalės, bet rinkimai parodė, kad konkurentai šiemet buvo kaip niekad stiprūs.

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 0 / 18.

Gruodis 2020

Gruodis man prasidėjo puikiai – keturiom dienom su Volkswagen ID3, ką tik „nuraškiusiu“ metų automobilio titulą. Gavau puikiai atrodantį maksimalios komplektacijos variantą ir žinoma, su juo padariau šešioliktą Ioniqmat testą. Tuo metu maniau, kad paskutinį 2020 metais. Kas nustebino – gera ID3 garso izoliacija, pagirtinai veikianti juostų palaikymo bei atstumo kontrolės sistema ir erdvė salone. Dar galiu pagirti ir naujausius programinės įrangos atnaujinimus – per kelias dienas pastebėjau vos kelias nedideles klaideles ar pastrigimus. Tikrai, rimtas žingsnis į priekį. Kas nuvylė – įkrovimo greitis šaltu oru. Net ir po 500 km kelionės užmiesčio greičiais jis buvo gana toli nuo deklaruojamų 100 kW. Taigi, jei pirksite šį automobilį, turėkite omenyje, kad tikrai greitą įkrovimą matysite vasarą, o kai atšals, įkrovimas 50 kW įkrovimo stotelėse nebus labai greitesnis už ultra greitą Ionity.

Kadangi VW ID3 turėjau pakankamai ilgai, Kauno Nissan atstovų vienam vakarui pasiprašiau ir Nissan Leaf su 62 kWh baterija. Buvo labai smalsu palyginti šį elektromobilių „mohikaną“ ir naujausią jo konkurentą iš VW stovyklos, turintį identiškos bendros talpos bateriją. Padariau ir neįskaitinį Ioniqmat testą – pirmą tokį, kuriame nedalyvavo Ioniq electric. Sakyčiau, Nissan nepasišiukšlino, o detales kaip gi jam sekėsi, rasite atskirame straipsnelyje.

Gruodį apturėjau ir pirmą mano Tesla Model S gedimą per metus ir nuvažiuotus 30000 km – sugedo baterijos aušinimo siurbliukas. Taigi, nors ir stengiausi atsirinkti modelį pagal gamybos metus su mažiausiai įmanomu tikėtinų gedimų kiekiu, 170000 km spidometre yra nemažas įveiktas atstumas ir yra tikėtini nedideli gedimai. Kadangi artimiausias oficialus servisas Varšuvoje, o dėl siurbliuko ten važiuoti būtų absurdas, apsilankiau viename garažų, kur Kaune taisoma elektromobilių egzotika. Ten radau ir pirmą kartą gyvenime galėjau pasėdėti man tobulo dizaino automobilyje – Fisker Karma. Tada ir siurbliuko gedimas nebeatrodė toks jau baisus. Visada norėjau Fisker Karma savo kieme, bet apčiupinėjęs supratau, kad geriau į jį žiūrėti, bet ne jį vairuoti. Vairuoti Tesla kur kas patogiau ir smagiau.

Įpusėjus gruodžiui, prieš pat sugriežtinant karantino sąlygas, į Kauną atvažiuoja Mercedes EQC ir gaunu jį savaitgaliui. Puikus automobilis Mercedes fanams – patogus, tylus, labai minkštai sugeriantis visus kelio trūkumus. Ir dar turintis kaip reikiant parako – šitas „fotelis“ bėgėjasi fantastiškai. Vidurių nesuka, bet tikrai pakanka. Visgi, po poros dienų suprantu, kad tiek man, tiek šeimai labiau patiko Audi e-tron. Na, po teisybei man asmeniškai labai patiko ir Jaguar iPace, bet e-tron yra gerokai labiau tinkantis šeimai ir kelionėms. Kadangi Mercedes EQC buvo kieme porą dienų, su juo pavyko nuvažiuoti net apie tūkstantį kilometrų. Tame tarpe – padaryti septynioliktą per metus Ioniqmat testą. Sutikite, 17 testų su vis kitu elektromobiliu, neskaitant dar dviejų „neįskaitinių“ su kitu Ioniq ir naujausiu Leaf – tikrai darbingų metų rezultatas.

Metų gale valdžia mums pasako – jokių švenčių su artimaisiais ir šekit jums griežtą karantiną. Supratę, kad kasmet tradiciškai su artimiausiais giminėm švenčiamų kūčių bei kalėdų legaliai padaryti nepavyks, išdūmėm su elektrine Tesla depresijos skandinti į jūros bangas. Jūros, kur dar ir saulės yra kartais daugiau nei cepelininiu dangumi pasidengusioje Lietuvoje.

2020 apibendrinimas

Šaunūs buvo metai. Nestandartiniai, su begale iššūkių, bet man labai darbingi. Puokštė įvairiausių įspūdžių, patirčių, pirmų kartų ir naujų pažinčių bei draugų. Būtent dėl to karantininiams metams savo gyvenimo knygelėje dedu riebų pliusą bei su nekantrumu laukiu 2021, kurie, tikiuosi, bus ne blogesni!

Išbandytų elektromobilių skaičius (be savų) per mėnesį / per metus – 3 / 21. Taigi, bendrai – beveik po du naujus išbandytus elektromobilius kas mėnesį!

Previous articleIoniqmat 14 – Mercedes EQC vs Hyundai Ioniq electric
Next articleIoniqmat 15 – Honda e vs Hyundai Ioniq electric

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here