Už lango Lietuvoje jau beveik žiema, o aš jums šiandien noriu priminti patį šių metų vasaros vidurį – liepos mėnesį, mat būtent tada padariau dvyliktąjį Ioniqmat testą. Šis testas ypatingas, nes Hyundai Ioniq electric šį kartą konkuravo su kelis kartus brangesniu elektromobiliu, kainuojančiu apie tris kartus daugiau, nei naujas Ioniq electric. Ar tai reiškia, kad Audi nuvažiuos tris kartus daugiau? Tikrai ne. O ar važiuoti bus tris kartus maloniau? O kaip tai pamatuoti?
Subjektyviai – man Audi e-tron bei Audi e-tron Sportback – labai patinkantys automobiliai. Audi pavyko padaryti labai kokybišką, komfortišką, talpų ir gan sportišką didelį SUV. Gal jis ir neturi Jaguar iPace „sielos“, kuri „nuperka“ jau po pirmų kilometrų, bet e-tron Sportback yra labai komfortiškas šeimyninis „visureigis“. Vienintelis e-tron minusas – didelės elektros sąnaudos, nes jo dizainas ir aptakumo reikalavimai neturi nieko bendro. E-tron Sportback, kaip bebūtų keista, yra gerokai aerodinamiškai efektyvesnis, nei didesnysis „brolis“ e-tron, tad nuvažiuoja toliau, o elektros naudoja mažiau. Kiek tas mažiau yra palyginus su mano Ioniqmat testo „etalonu“ Hyundai Ioniq electric? Netrukus išsiaiškinsime.
Pažintis su konkurentu
Galbūt, jums pasirodys keista lyginti nelyginamus dalykus – mažą ir sąlyginai nebrangų elektromobilį Hyundai Ioniq electric bei didelį ir prabangų Audi e-tron Sportback, bet aš manau, kad palyginimas yra vertas dėmesio. Ne dėl to, kad e-tron garantuotai išloš dėl savo milžiniško baterijos talpos pranašumo ir garantuotai praloš Hyundai Ioniq electric efektyvumu, o dėl to, kad abu yra elektromobiliai, o elektromobiliai gali būti lyginami ta savybe, kuri svarbi labai didelei klientų daliai – nuvažiuojamu atstumu.
Iš šiuo metu Lietuvoje parduodamų elektromobilių, Audi e-tron pasižymi didžiausiu apetitu elektros kilovatvalandėms. E-tron Sportback nebėra toks alkanas, o jo dizainas nelabai pakeičia praktiškumo, kurį pasiūlė didysis brolis. Pagal dydį e-tron Audi gamoje yra tarp Q5 ir Q7, na, o turbūt artimiausias e-tron Sportback modelis yra Q8. Na, o būdamas taip aukštai, e-tron Sportback tikrai turi pasiūlyti komfortą mėgstantiems klientams. Kaip gi su elektriniais reikalais? Juk, kaip ten bebūtų, Ioniqmat yra elektromobilių testas!
Audi e-tron Sportback turi 95 kWh talpos bateriją, kurios panaudojama talpa – apie 86.5 kWh. Tai leidžia WLTP teste šiam elektromobiliui įveikti solidžius 446 km viena baterijos įkrova. EPA testas, kaip visada, yra kur kas griežtesnis ir sako, kad šis elektromobilis gali nuvažiuoti 351 km. E-tron Sportback, kaip ir priklauso tikram Audi, turi quattro keturių varomų ratų sistemą, sudarytą iš dviejų elektros variklių, kartu generuojančių 300 kW (408 AG). Iki 100 km/h šis didelis automobilis įsibėgėja per 5.5 sekundės. Premium elektromobilių segmente tai nėra įspūdingas skaičius, bet kai galinio vaizdo veidrodėlyje matote kaip toks daiktas su tokiu pagreičiu artėja prie jūsų greitkelyje, instinktyviai traukiatės jam iš kelio.
Audi e-tron nedarė revoliucijos, mat, tikėtina, puikiai pažįsta savo klientą. Jis perka Audi už tai, kad tai yra Audi ir siūlo viską, prie ko šis klientas yra įpratęs. Klausimas, kaip nuolatinis Audi klientas būtų sureagavęs į visiškai kitaip atrodantį, aerodinamiškai užapvalintą ar neturintį puikiai atpažįstamo priekio dizaino elektromobilį. O e-tron siūlo viską, ką siūlo kiti Audi modeliai, tik jis dar yra ir elektrinis. Ir net su gan didelėmis elektros sąnaudomis, vis tiek, taupys savininko pinigus. Ne tik kelyje, bet ir remonto dirbtuvėse, kur jam lankytis reiks gerokai rečiau nei benzininiams ar dyzeliniams broliukams.
Startas – Kaunas
Kaip visada, iš Kauno startuoju su pilnai įkrauta Audi e-tron Sportback baterija. Skydelyje dega 362 km – tai gerokai mažiau, nei žada WLTP testo rezultatas, bet šiek tiek daugiau, nei EPA skaičius. Na, bet jei skaičius tikras ir prognozuojami kilometrai realūs, nuo Vilniaus iki Palangos su Audi e-tron Sportback nuvažiuoti galima. Kaip gi bus po Ioniqmat testo netrukus sužinosime. Lauke 18.5 laipsnio šilumos ir dar šviečia saulė, tad šildymo šiandienos teste tikrai neprireiks. Prisisegam diržą ir leidžiamės į puikiai pažįstamą kelią link Alytaus.
Šiluma už lango visada įkvepia Hyundai Ioniq electric kilometrų spėjikui optimizmo, tad šiandien pilnai įkrauta baterija mums prognozuoja 239 km. Turint omenyje, kad e-tron žada 362 km, Ioniq prognozė yra 52% mažesnė, kai baterijos talpa skiriasi tris kartus. Efektyvumo juk iš Hyundai Ioniq electric niekas neatėmė, ar ne? Turiu šiek tiek abejonių, ar Ioniq electric prognozė yra ne per daug optimistinė, bet tą patikrinsime testo pabaigoje. Įsitaisom komfortiškai, pasileidžiam muziką, užgožiančią garso izoliacijos trūkumus (to e-tron tikrai nereikia) ir judam pirmyn.
Pusiaukelė – Alytus
Po 56.3 km pagal Audi odometrą pasiekiu Alytaus LIDL kiemą. Kiek gi kilometrų nuo žadėtų 362 km “suvalgė” ši kelionė? Ekrane šviečia 315 km likutis, tad sudėjus šį skaičių su nuvažiuotais kilometrais gautume 371 km, arba 9 km daugiau, nei turėjome pradinėje prognozėje. Visai neprastai! Vidutinės kelionės sąnaudos taip pat toli gražu ne „kosminės“ – 22.6 kWh/100 km. Vidutinis greitis – 72 km/h, o kelyje užtrukome 47 minutes. Baterijos likutis – 84%, tad išnaudojome 16%. Pagal išnaudotus procentus ir nuvažiuotus kilometrus, matematiškai su pilna įkrova galėtume šiandien nuvažiuoti 351 km. Matematika, kažkodėl, neturi tokio optimizmo, kaip Audi skydelyje rodomos prognozės spėjikas. Na, bet jį dar kartą patikrinsiu finiše.
Hyundai Ioniq electric Alytuje rodo, kad nuvažiavome 56.9 km – 0.6 km daugiau nei Audi e-tron Sportback. Ioniq, kuris paprastai yra tas, kuris priskaičiuoja mažiau kilometrų, gavo priešininką, suskaičiavusį dar mažiau J Kaip ten bebūtų, Ioniq electric kelionė iki Alytaus truko lygiai tiek pat kiek ir e-tron Sportback – 47 minutes, tik rodomas vidutinis greitis kažkodėl visais 5 km didesnis – 77 km/h. Prognozuojamas kilometrų likutis – 181 km. Sudėjus nuvažiuotus km ir likutį gautume 238 km – praktiškai identišką skaičių, rodos, optimistinei prognozei testo pradžioje. Vidutinės sąnaudos – 12.9 kWh/100 km, o baterijos likutis – 77%. Pagal tai atlikus matematinį veiksmą gaunu, kad su pilna įkrova turėtume nuvažiuoti netgi 247 km. Kvepia pernelyg dideliu optimizmu. Patikrinsime tai grįžę.
Finišas – Kaunas
Panašu, kad Audi odometras rodo mažiau nuvažiuotų kilometrų, nei jų yra iš tikrųjų, nes finiše skydelyje matau 112.8 km. Dažniausiai Kaunas-Alytus-Kaunas kelionės atstumas pagal kitus automobilius – 114-115 km, tad Audi rodo apie 1-2% mažiau. Tam, kad rezultatas būtų teisingesnis, skaičiuosiu pagal vidurkį. Taigi, testas truko 1 valandą ir 34 minutes, vidutinis greitis – tie patys 72 km/h. Vidutinės bendros testo sąnaudos – 22 kWh/100 km – visai neblogai! Pasak kilometrų spėjiko, mums dar liko nuvažiuoti 269 km. Pridėjus nuvažiuotą atstumą bendrai gautume apie 384 km – visais 22 km daugiau, nei pradinė prognozė. Baterijos likutis – 71%, tad atgal važiuodami išnaudojome vos 13%. Ką sako matematika? Šį kartą matematika įkvepia dar daugiau optimizmo, nei pusiaukelėje. Pagal tai, tikėtinas nuvažiuojamas atstumas pilna įkrova turėtų siekti netgi 393 km.
Finiše Hyundai Ioniq electric rodo nuvažiuotus 113.9 km, arba 1% daugiau nei e-tron Sportback. Vėlgi, rezultatus skaičiuosiu pagal kitų Ioniqmat testų vidurkį. Skydelyje rodomas kilometrų likutis – 114 km, arba lygiai tiek, kiek nuvažiavome. Bendrai tai – 228 km, arba 11 km mažiau, nei pradinė prognozė. Šiandienos testo „melagėlio“ nominacija, netikėtai atitenka Hyundai Ioniq electric, nes Audi e-tron Sportback prognozė buvo prastesnė, nei rezultatas. Vidutinis kelionės greitis dar pakilo iki 79 km/h, o vidutinės sąnaudos šiek tiek sumažėjo – 12.6 kWh/100 km. Baterijos likutis – lygiai 50%, tad nuvažiuoto ir likusio atstumo spėjikas rodo lygiai tiek, kiek matematika – 228 km.
Įkrovimas po Ioniqmat testo
Pirmas bateriją pildyti pradėjo Audi e-tron Sportback. Tuo metu elektros skaitiklis rodė 14418.8 kWh. Kaip visada, įkrovimui stengiuosi naudoti ne gamintojo siūlomą, o tą patį vieną įkroviklį, kuriuo įkraunu savo Hyundai Ioniq electric. Taip eliminuoju įkroviklio skirtumą, o be to maniškis dar ir leidžia visus elektromobilius be išimties įkrauti sparčiau, nei gamintojo siūlomi, nes joks naujas elektromobilis nėra komplektuojamas su 16A galios įkrovikliu iš standartinės 220V rozetės. Ryte, Audi pinai įsikrovus, skaitiklis rodo 14447,7. Vadinasi, įkrovimo sesijai išnaudojome 28.9 kWh.
Mane maloniai nustebino Audi e-tron įkrovimo sesijos nuostoliai – vos 14%, lyginant su tuo, kiek pagal parodymus išnaudojome kelionėje (22 kWh/100 km x 115 km). Paprastai, iš neekonominės klasės automobilių tikėčiausi daugiau ir šitas skaičius būtų ypač skaudus palyginime su Tesla Model S, kurio įkrovimo nuostoliai buvo du kartus didesni – 28%!!! Panašu, kad Audi e-tron Sportback didesnes elektros sąnaudas kelionės metu dalinai kompensuoja tikrai pagirtinai nedideliu įkrovimo nuostoliu. Jei savo Audi e-tron įkrausite namuose turėdami vieno elektros tarifo planą, kai kilovatvalandė jums kainuos 0.15 euro, 100 km su e-tron Sportback jums kainuos apie 4.3 euro šimtui kilometro. Tai, pažiūrėjus į e-tron Sportback dydį – labai pagirtinas rezultatas. Na, o jei turite naktinį elektros tarifą ir įkrausite savo Audi e-tron naktį, kelionės 100 km kaina sumažės iki 2.5 euro. Juk sakiau – Audi taupo jūsų pinigus!
Pasak kelionės kompiuterio, vidutinės Hyundai Ioniq electric kelionės sąnaudos buvo 12.6 kWh/100 km, tad kelionėje turėjome sunaudoti 14.5 kWh. Įkrovimo sesija rodo, kad iš tiesų sunaudojome 16.3 kWh, tad įkrovimo nuostolis – 12%. Paprastai šioje vietoje galiu pasidžiaugti žymiai geresniu nei konkurentai Ioniq electric rezultatu, bet šį kart girtis nelabai yra kuo – Audi rezultatas – 14% – vos prastesnis. Žinoma, tai nepakeičia fakto, kad Ioniq electric yra labai efektyvus elektromobiliukas ir jam 100 km kainuotų 2.13 euro, įkraunant dieniniu elektros tarifu. Jei naudotumėte naktinę elektrą, šimto kilometrų kaina kristų iki vos 1.42 euro. Visu euru pigiau, nei Audi J
Reziume
Šio testo rezultatas, žinoma, buvo iš anksto nuspėjamas – Ioniq electric nuvažiuos mažiau, bet bus stipriai efektyvesnis. Kas mane nuoširdžiai nustebino – Audi e-tron Sportback yra gerokai efektyvesnis, nei didesnysis brolis e-tron, tad ir skirtumas nuo efektyvumo čempiono Ioniq electric nėra toks drastiškas. Malonus siurprizas – e-tron kilometrų prognozė buvo pesimistiškesnė, nei realus rezultatas, o tai – retas reiškinys tarp beveik visų elektromobilių. Paprastai spėjikai pasižymi perdėtu optimizmu, o ne vokišku tikslumu, kaip yra Audi e-tron Sportback atveju. Šį kartą netgi Ioniq electric teko pavadinti melagėliu, nes jis žadėjo 5% daugiau, nei išpildė, tuo tarpu kai e-tron išpildė 5% daugiau, nei žadėjo.
Audi e-tron yra tikrai geras automobilis ir gana geras elektromobilis. Mane šiek tiek stebina, kad šiam modeliui Audi pasirinko plieninę, o ne aliumininę kėbulo konstrukciją, nors šis gamintojas buvo vienas pirmųjų, panaudojęs pilnai aliumininį kėbulą bei važiuoklę serijiniame modelyje. E-tron, mano manymu, buvo kaip tik tas modelis, kuriam reikėtų „numesti svorio“, o tam stipriai pasitarnautų aliuminio naudojimas. Rezultate gautume ir lengvesnį ir manevringesnį, ir greitesnį bei efektyvesnį elektromobilį. Na, bet tai palikim ateities Audi elektromobiliams, o kol kas turiu konstatuoti faktą …. kad man labai patinka net ir toks Audi e-tron, koks jis yra šiandien. Su savais pliusas ir minusais. Visada galima padaryti geriau, bet tai – pirmas ir tikrai geras Audi elektrinis modelis.
Kaip ten su tuo klausimu – ar su Audi e-tron Sportback jau galima nuvažiuoti iš Vilniaus į Palangą viena įkrova? Jei važiuosite tokiu režimu, kaip vysta Ioniqmat testas ir už lango bus vasara – tikrai taip. Jei ne – turite du pasirinkimus. Pirmas – mokytis iš Autobild redaktoriaus Vitoldo Miliaus taupiai važiuoti arba antras – sustoti pakeliui kavos puodelio, nes tiek laiko tikrai turėtų pakakti nedideliam baterijos papildymui, norint užtikrintai pasiekti Lietuvos pajūrį.
Padėka
Už galimybę vienam pirmųjų Lietuvoje išbandyti Audi e-tron Sportback ačiū sakau Moller Auto latvių kolegoms, kurie pasirūpino visa organizacija. Kai prieš kelis metus pradėjau važinėti pirmuoju savo elektromobiliu Nissan Leaf bei parašiau pirmus straipsnius į šį blogą, tikrai nesitikėjau, kad po kelių metų turėsiu galimybę testuoti automobilius, kainuojančius per 100 tūkstančių eurų. Na, o šiandien galiu drąsiai pasvajoti ir apie kelias dienas su brangiausiu Lietuvoje parduodamu elektromobiliu – Porsche Taycan. Ir, manau, tikrai vieną dieną su juo padarysiu Ioniqmat testą
Ankstesni Ioniqmat testai:
1 Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020
2 Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016
3 Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016
4 Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015
5 Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018
6 Nissan Leaf 2018 vs Ioniq electric 2016
7 Renault ZOE ZE 50 2019 vs Ioniq electric 2016
8 Hyundai Ioniq 38 2019 vs Ioniq electric 2016
9 Mini electric 2020 vs Ioniq electric 2016