Aštuntasis Ioniqmat testas, kuriame susitinka „broliai“ – vyresnėlis ir jaunėlis. Kaip jau supratote, šį kartą Ioniqmat teste palyginsiu senąjį ir naująjį Hyundai Ioniq electric. Apie atnaujintą Hyundai Ioniq electric jau esu rašęs anksčiau, tad visas detales apie jį ir apie tai, kodėl tai – ne naujas, o atnaujintas modelis rasite kitame straipsnelyje. Na, o šiandien palyginsiu kiek gi realiai padidėjusi Hyundai Ioniq electric baterijos talpa prideda kilometrų ir kiek ji sumažina baimę dėl per mažo elektromobilių nuvažiuojamo atstumo (range anxiety).
Kadangi naujasis, o tiksliau – atnaujintas Hyundai Ioniq electric išlaikė beveik identišką kėbulą su nedideliais pakitimais, tokiais kaip žibintai ar bamperiai, jis taip pat, tikėtina, liko efektyvumo karalius. Taip, svoris turėjo padidėti, bet tai neturėtų trukdyti naujesniam modeliui pasiekti labai panašius efektyvumo rezultatus, kaip ir senesniam. Žinoma, su tokiu efektyvumu ir talpesne baterija galima nuvažiuoti toliau. Kiek toliau, kiek tai kainuoja ir kokie yra įkrovimo nuostoliai – skaitykite žemiau.
Konkurentai
Kadangi, kaip jau minėjau, apie naująjį Hyundai Ioniq electric esu parašęs atskirą straipsnį, o apie senąjį modelį ir taip žinote viską, čia neišsiplėsiu. Paminėsiu tik esminį skirtumą, kuris tikrai svarbus Ioniqmat teste. Naujasis Hyundai Ioniq turi 38.3 kWh panaudojamos baterijos talpos, o senasis – 28 kWh. Labai gaila, kad Ioniq negavo to, kas montuojama į KIA eSoul, KIA eNiro ir Hyundai Kona – 64 kWh baterijos, nes su tokia baterijos talpa Ioniq electric būtų nenugalimas tolimų kelionių bei efektyvumo monstras, galintis varžytis netgi su Tesla Model 3 Long Range, kuri turi 71 kWh panaudojamos talpos bateriją. Noriu tikėti, kad tai buvo Hyundai vadovų sprendimas, padarytas atsižvelgus į tai, kad talpesnė baterija netilpo fiziškai.
Ant popieriaus, pagal EPA testo rezultatus, senesnis Ioniq electric nuvažiuoja 200 km. Naujasis, pagal tą patį EPA testą, nuvažiuoja 274 km. Baterijos talpa skiriasi 37%, o nuvažiuojamas atstumas taip pat 37%. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad nepaisant talpesnės ir, tikėtina, sunkesnės baterijos, efektyvumo rodikliai liko identiški. Na, bet juk reikia patikrinti ar mums nemeluoja? Žinoma. Todėl tą ir padarykim.
Startas – Kaunas
Į kelionę pirmas pajudėjo naujasis Hyundai Ioniq electric, mat jo įkrovimas vyko per naktį ir tuo pat metu senojo Ioniq negalėjau įkrauti. Starto metu turėjau 99% baterijos talpos ir 308 kilometrų nuvažiuojamo atstumo prognozę. Lauke – 11 laipsnių ir stipriai lyja. Beje, žadėti 308 km sumažėjo iki 302 km įjungus šildymą ir nustačius 21.5 laipsnio. Taigi testo rezultatą skaičiuosime remdamiesi 302 km prognoze, kuri, bent jau pradžioje atrodė pernelyg optimistiška.
Deja, bet naujojo Ioniq važiavimo metu beveik visą laiką lijo, pūtė stiprus vėjas, o, kaip tyčia, viskas nurimo iškarto, kai reikėjo važiuoti senuoju Ioniq. Taigi, šiandien buvo pirmas kartas, kai teko Ioniqmat testą pakartoti, nes dviejų iš eilės važiavimų oro sąlygos kardinaliai skiriasi. Labai tikiuosi, kad visiems virusams praėjus rasiu, kas galėtų vienu metu važiuoti su manimi ir taip eliminuosiu galimą oro sąlygų pokytį. Na, o šį kartą teko viską kartoti iš naujo.
Naujas startas – Kaunas
Pilnai įkrautas naujasis Ioniq electric kitą rytą neberodė tokio optimizmo, kaip vakar. 100% baterijos įkrovos be šildymo žadėjo 296 km nuvažiuojamo atstumo, o įjungus šildymą (lauke 12 laipsnių) skaičius sumažėjo iki 290 km. Matyt, po vakarykščių šlykščių kelionės sąlygų optimizmas šiek tiek išblėso. Taigi, nunuliname visus skaičiavimus ir startuojame antra kartą.
Kadangi senesnis Ioniq nėra orakulas ir nemoka nustatyti oro sąlygų, prieš važiavimą buvo nusiteikęs labai optimistiškai, mat teigė, kad galima nuvažiuoti 216 km. Matyt, prieš tai žmona labai ekonomiškai iš miesto grįžo. Baterija įkrauta iki 100%, o įjungus šildymą kilometrų prognozė sumažėja iki 211 km. Vis tiek pernelyg optimistiška…
Pusiaukelė – Alytus
Naujesnis Ioniq electric Alytuje parodė daugiau kilometrų, nei paprastai ten parodo senasis – 56.6 km. Arba neradau, arba naujesnis Ioniq neberodo vidutinio kelionės greičio, tad šį kartą jo palyginti nepavyks. Vidutinės ekrane rodomos kelionės sąnaudos – 13.7 kWh / 100 km. Kad suprastumėte kiek skyrėsi sąlygos prieš vieną dieną, tai vakar nuvažiavus į Alytų sąnaudos buvo 16.5 kWh / 100 km. Būtent todėl teko viską pakartoti, nes toks rezultatas būtų vienas prasčiausių Ioniqmat teste tarp visų Ioniq važiavimų. Baterijos likutis – 83%, o oro temperatūra pakilo iki 13 laipsnių. Prognozuojamas kilometrų likutis – 242 km. Pridėjus nuvažiuotus 57 km bendrai gautume 299 km, arba šiek tiek daugiau, nei naujasis Ioniq žadėjo starto metu.
Po 55.9 km, arba beveik 2% mažiau, nei rodė naujesnis Ioniq, senojo kilometrų prognozė buvo 160 km. Sudėjus nuvažiuotą atstumą ir prognozuojamą likutį vis dar turime 216 km. Kažkoks stebuklas. Baterijos likutis – 76%, tad pagal baterijos likutį ir nuvažiuotą atstumą gauname, jog pilna įkrova galima nuvažiuoti … 233 km. Na, šiandien abiem Ioniq kažkokia per didelio optimizmo diena. Vidutinės kelionės į priekį sąnaudos – 14 kWh / 100 km. Netgi šiek tiek daugiau, nei naujesnio, kuris teoriškai turėtų būti sunkesnis ir mažiau efektyvus!
Finišas – Kaunas
Po 113.2 km pagal naujesniojo Ioniq electric odometrą pasiekėme namus. Vidutinės kelionės sąnaudos dar kiek pamažėjo ir buvo 13.3 kWh / 100 km. Prognozuojamų kilometrų likutis – 186 km. Sudėjus vis dar gautume 299 km. Baterijos likutis finiše buvo 63%, tad matematika sako, jog jei su 37% įveikiama 113.2 km, tai pilna įkrova galima nuvažiuoti 306 km, arba netgi daugiau nei palyginus optimistinė Ioniq prognozė. Vienas iš tų retų atvejų Ioniqmat teste, kai po testo sudėjus likutį ir nuvažiuotą atstumą gauname daugiau kilometrų, nei žadėta testo pradžioje. Žinoma, vakar situacija buvo kiek kitokia…
Senesnis Ioniq electric, kaip ir galima buvo tikėtis, rodė mažesnį atstumą – 111.9 km arba 1.3 km mažiau, nei naujesnis. Baterijos likutis – 50% ir tai, jei gerai pamenu – geriausias rezultatas iš visų Ioniqmat testų Ioniq electric važiavimų. Gal visgi ne veltui tas optimizmas abu elektromobilius užpuolė? Beje, vidutinės kelionės sąnaudos, kaip bebūtų keista, sumažėjo iki 13 kWh / 100 km ir jau buvo kiek mažesnės, nei naujesniojo Ioniq „broliuko“. Sudėjus prognozuojamą kilometrų likutį – 104 km su įveiktu atstumu gautume tai, kas mane nustebino. Šiandien realiai galėtume įveikti pradžioje pernelyg optimistiniu atrodžiusį prognozuojamą atstumą – 216 km. Jei skaičiuotume matematiškai, likutis – pusė baterijos talpos, o pagal tai netgi viršytume 220 km viena įkrova. Senas, bet geras tas Hyundai Ioniq electric!
Įkrovimas
Po sėkmingo antrojo Ioniqmat bandymo, pajungus naujesniojo modelio įkrovimą, elektros skaitiklis rodė 13946.3 kWh. Po – 13964.2 kWh. Vadinasi, įkrovimui prireikė 17.9 kWh. Pagal vidutines sąnaudas – 13.3 kWh / 100 km, visai kelionei turėjome išnaudoti 15.3 kWh. Vadinasi, 2.6 kWh arba 17% tenka įkrovimo nuostoliams. Keista, kad tai – daugiau, nei senojo Ioniq. Logiškai mąstant turėtų būti bent jau ne blogiau, nei senesnis modelis, bet matyt baterijų cheminė sudėtis skiriasi ir todėl skiriasi ir įkrovimo nuostoliai.
Jei įkrovimą skaičiuotume po 0.15 Eur / kWh, šiandien mums 100 km būtų kainavę 2.33 Euro. Jei galėtume įkrovimą vykdyti naktį po 0.1 Eur / kWh, tai 100 km atstumui įveikti užtektų 1.56 Euro. Su tokiu rezultatu netgi Toyota Prius sunkiai konkuruotų.
Senojo Hyundai Ioniq electric įkrovimas startavo, kai elektros skaitiklis rodė 13906.4 kWh, o baigėsi ties 13922.9 kWh. Išnaudojome 16.5 kWh arba 1.4 kWh mažiau, nei naujojo Ioniq electric įkrovimui. Pagal kelionės vidutines sąnaudas turėjome visam keliui išnaudoti 14.95 kWh, tad įkrovimo nuostoliams teko 1.55 kWh arba 10%. Labai geras rezultatas ir šiek tiek keista, kad jis geresnis, nei naujojo modelio.
Standartiniu vienkainiu elektros tarifu 100 km su senuoju Hyundai Ioniq electric mums šiandien kainavo 2.15 Eur arba 8% mažiau, nei naujojo Ioniq electric. Naktiniu elektros tarifu ta kaina dar sumažėtų iki 1.43 Eur / 100 km.
Ioniqmat 8 rezultatas
Prieš pradedant dviejų „brolių“ testą buvo aišku, kad abu yra tikrai efektyvūs elektromobiliai, nes vienas nuo kito nelabai tesiskiria. Taip pat buvo aišku, kad naujesnysis su talpesne baterija kelionėje išnaudos mažiau baterijos atsargų. Kas buvo neaišku – ar naujesnis Ioniq, tikėtina, turėdamas daugiau svorio, bus toks pats ekonomiškas, kaip ir senasis. Rezultatas skyrėsi senojo modelio naudai, bet skirtumas minimalus – vos 0.3 kWh / 100 km. Jei skaičiuotume, kiek kainuoja įveikti 100 km su senesniu ir kiek – su naujesniu Ioniq electric, tai skirtumas būtų 0.18 Eur arba 2.15 Eur / 100 km bei 2.33 Eur / 100 km atitinkamai. Ir tai – jei elektros kainą skaičiuotume po 0.15 Eur.
Dar viena išvada po “broliukų” testo – abu yra labai tikslūs nuvažiuojamų kilometrų prognozuotojai. Taigi, jei ekrane matote, kad galite nuvažiuoti 200 km ir nepateksite į liūtį, audrą ar ženklų šaltį vėjuotą dieną, galite būti užtikrinti, kad tiek kilometrų ir įveiksite. Žinoma, jei nelėksite kaip akis išdegę.
Padėka
Už galimybę dar kartą išbandyti atnaujintą Hyundai Ioniq electric ačiū Vaidotui iš Fakto Hyundai auto centro Vilniuje. Tikiu, kad jau nusibodau su vis naujais prašymais, bet užtat visi galvoja, kad Vaidotas man moka už reklamą. Deja, turiu nuliūdinti skeptikus – nemoka. Nes aš tikrai manau, jog Ioniq yra vertas visų tų gerų žodžių, kuriuos apie jį rašau.
Beje, šiuo metu Fakto Auto Hyundai taiko specialią nuolaidą Ioniq bei Kona elektromobiliams, o dar 4 tūkstančių eurų kompensaciją pirkdami naują elektromobilį galite gauti iš valstybės. Informacija ape akciją čia.
Kiti Ioniqmat testai:
1 Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020
2 Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016
3 Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016
4 Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015
5 Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018
6 Nissan Leaf 2018 vs Ioniq electric 2016