Normalūs žmonės tikrai nepraleidžia tiek laiko besidomėdami elektromobiliais, kiek jo praleidžiu aš. Žinau, kad yra ir gerokai rimtesnių maniakų nei aš, bet juos palikime ramybėje. Seniai galvojau, kad reiktų sukurti elektromobilių palyginamąją lentelę, kurioje būtų galima rūšiuoti elektromobilius pagal pagrindinius jų parametrus – baterijos dydį bei nuvažiuojamą atstumą. Lentelės tikslas – glaustai pateikti elektromobilių pasirinkimo galimybes tiems, kurie neturi laiko domėtis visais šiuo metu siūlomais elektromobiliais.
Lentelė šiuo metu yra „beta” stadijoje, kad priimu visas pastabas ir komentarus, kaip galima būtų ją padaryti geresne. Taip pat praneškite komentaru ar žinute, jei rasite netikslumų ar trūkumų. Ketinu lentelę tobulinti tiek turiniu, tiek panaudojamumu, tad jei žinote labiau rūšiuojamoms lentelėms tinkantį WordPress įskiepį – būčiau dėkingas už idėjas ir pasiūlymus.
Lentelės stulpelių paaiškinimai
EPA – pirmasis stulpelis. Tai yra JAV naudojama elektromobilių nuvažiuojamo atstumo matavimo metodika, kuri daugiau mažiau atitinka realybę. Žinoma, visada realiai nuvažiuojamas atstumas priklauso nuo jūsų kojos sunkumo ir lauko temperatūros (žiemą elektromobiliai nuvažiuoja žymiai mažiau), bet EPA skaičius bent jau galima pasiekti. Tą patvirtina asmeninė patirtis su Nissan Leaf bei KIA Soul EV.
NEDC – antrasis stulpelis – europinė matavimo metodika, kuri jau po truputį keičiama nauja. Aš mėgstu sakyti, kad tai – labiau pieno riebumą, nei realų nuvažiuojamą atstumą parodantys skaičiai. Tiesa, kai kurie gamintojai nepardavinėja savo elektromobilių JAV, tad EPA metodika matuotų rezultatų tiesiog nėra. Praktiškai tik tam lentelėje ir yra NEDC skaičiai – kad galėtumėte įvertinti visus elektromobilius.
Baterija – baterijos talpa kilovatvalandėmis. Iš tikrųjų, visų elektromobilių baterijos turi du matavimus – pilna baterijos talpa ir baterijos talpa, kurią galima panaudoti. Deja, bet nė vienas elektromobilis neišnaudoja 100% baterijos, nes tai būtų pavojinga, o ir baterijai ne į sveikatą. Stengiausi šiame stulpelyje pateikti visos baterijos talpą (ne tik panaudoti galimą), bet ne visi gamintojai šią informaciją pateikia, tad čia gali būti netikslumų. Pvz., Nissan rašo visą baterijos talpą (24 ar 30 kWh), kai Hyundai ar KIA – panaudoti galimą talpą (27 ir 30).
Gamintojas, Modelis ir metai – stulpeliai, kuriems, manau, nereikia jokio paaiškinimo.
Greitas įkrovimas – mano asmenine nuomone – labai svarbus parametras, nors tiems, kas elektromobilius laiko tik miesto automobiliais, gal jis ir nebūtinas. Jei matote pliusiuką – šie elektromobiliai turi greito įkrovimo jungtį. Jei minusiuką – neturi ir negali turėti. Na, o jei matote žvaigždutę, tai reiškia, kad, priklausomai nuo komplektacijos, greito įkrovimo galimybė gali būti, bet jos gali ir nebūti.
Elektromobilių lentelė
EPA | NEDC | Baterija | Gamintojas | Modelis | Metai | Greitas įkrovimas |
---|---|---|---|---|---|---|
117 | 175 | 24 | Nissan | Leaf | 2011 | * |
117 | 175 | 24 | Nissan | Leaf | 2012 | * |
121 | 200 | 24 | Nissan | Leaf | 2013 | * |
135 | 200 | 24 | Nissan | Leaf | 2014 | * |
135 | 200 | 24 | Nissan | Leaf | 2015 | * |
135 | 200 | 24 | Nissan | Leaf | 2016 | * |
172 | 250 | 30 | Nissan | Leaf | 2016 | * |
172 | 250 | 30 | Nissan | Leaf | 2017 | * |
240 | 380 | 40 | Nissan | Leaf | 2018 | * |
150 | 212 | 30.5 | KIA | Sou EV | 2016 | + |
150 | 212 | 30.5 | KIA | Sou EV | 2017 | + |
182 | 250 | 31.8 | KIA | Sou EV | 2017 | + |
182 | 250 | 31.8 | KIA | Sou EV | 2018 | + |
130 | 160 | 22 | BMW | i3 | 2014 | * |
130 | 160 | 22 | BMW | i3 | 2015 | * |
130 | 160 | 22 | BMW | i3 | 2016 | * |
183 | 312 | 33 | BMW | i3 | 2016 | * |
130 | 190 | 22 | BMW | i3 | 2017 | * |
183 | 312 | 33 | BMW | i3 | 2017 | * |
134 | 190 | 24.2 | Volkswagen | e-Golf | 2014 | * |
134 | 190 | 24.2 | Volkswagen | e-Golf | 2015 | * |
134 | 190 | 24.2 | Volkswagen | e-Golf | 2016 | * |
200 | 300 | 35.8 | Volkswagen | e-Golf | 2017 | * |
200 | 300 | 35.8 | Volkswagen | e-Golf | 2018 | * |
383 | 520 | 60 | Chevrolet | Bolt | 2017 | * |
383 | 520 | 60 | Chevrolet | Bolt | 2018 | * |
383 | 520 | 60 | Opel | Ampera-e | 2017 | * |
383 | 520 | 60 | Opel | Ampera-e | 2018 | * |
122 | 160 | 23 | Ford | Focus Electric | 2012 | - |
122 | 160 | 23 | Ford | Focus Electric | 2013 | - |
122 | 160 | 23 | Ford | Focus Electric | 2014 | - |
122 | 160 | 23 | Ford | Focus Electric | 2015 | - |
122 | 160 | 23 | Ford | Focus Electric | 2016 | - |
185 | 225 | 33.5 | Ford | Focus Electric | 2017 | + |
200 | 280 | 31.8 | Hyundai | Ioniq Electric | 2017 | * |
200 | 280 | 31.8 | Hyundai | Ioniq Electric | 2017 | * |
130 | 160 | 18 | Volkswagen | e-Up! | 2014 | * |
130 | 160 | 18 | Volkswagen | e-Up! | 2015 | * |
130 | 160 | 18 | Volkswagen | e-Up! | 2016 | * |
130 | 160 | 18 | Volkswagen | e-Up! | 2017 | * |
100 | 150 | 16 | Citroen | C-Zero | 2009 | * |
100 | 150 | 16 | Citroen | C-Zero | 2010 | * |
100 | 150 | 16 | Citroen | C-Zero | 2011 | * |
100 | 150 | 16 | Citroen | C-Zero | 2012 | * |
100 | 150 | 16 | Citroen | C-Zero | 2013 | * |
100 | 150 | 16 | Citroen | C-Zero | 2014 | * |
100 | 150 | 16 | Citroen | C-Zero | 2015 | * |
100 | 150 | 16 | Citroen | C-Zero | 2016 | * |
100 | 150 | 14.5 | Citroen | C-Zero | 2017 | * |
100 | 150 | 16 | Peugeot | iOn | 2009 | * |
100 | 150 | 16 | Peugeot | iOn | 2010 | * |
100 | 150 | 16 | Peugeot | iOn | 2011 | * |
100 | 150 | 16 | Peugeot | iOn | 2012 | * |
100 | 150 | 16 | Peugeot | iOn | 2013 | * |
100 | 150 | 16 | Peugeot | iOn | 2014 | * |
100 | 150 | 16 | Peugeot | iOn | 2015 | * |
100 | 150 | 16 | Peugeot | iOn | 2016 | * |
100 | 150 | 14.5 | Peugeot | iOn | 2017 | * |
100 | 150 | 16 | Mitsubishi | i-MiEV | 2009 | * |
100 | 150 | 16 | Mitsubishi | i-MiEV | 2010 | * |
100 | 150 | 16 | Mitsubishi | i-MiEV | 2011 | * |
100 | 150 | 16 | Mitsubishi | i-MiEV | 2012 | * |
100 | 150 | 16 | Mitsubishi | i-MiEV | 2013 | * |
100 | 150 | 16 | Mitsubishi | i-MiEV | 2014 | * |
100 | 150 | 16 | Mitsubishi | i-MiEV | 2015 | * |
100 | 150 | 16 | Mitsubishi | i-MiEV | 2016 | * |
100 | 150 | 14.5 | Mitsubishi | i-MiEV | 2017 | * |
- | 210 | 22 | Renault | ZOE Q210 | 2012 | * |
- | 210 | 22 | Renault | ZOE Q210 | 2013 | * |
- | 210 | 22 | Renault | ZOE Q210 | 2014 | * |
- | 210 | 22 | Renault | ZOE Q210 | 2015 | * |
- | 240 | 23.3 | Renault | ZOE R240 | 2015 | * |
- | 240 | 23.3 | Renault | ZOE R240 | 2016 | * |
- | 240 | 23.3 | Renault | ZOE R240 | 2017 | * |
- | 370 | 41 | Renault | ZOE Q90 | 2016 | * |
- | 370 | 41 | Renault | ZOE Q90 | 2017 | * |
- | 403 | 41 | Renault | ZOE R90 | 2016 | * |
- | 403 | 41 | Renault | ZOE R90 | 2017 | * |
- | 160 | 22 | Renault | Fluence | 2011 | - |
- | 160 | 22 | Renault | Fluence | 2012 | - |
- | 160 | 22 | Renault | Fluence | 2013 | - |
166 | - | 41.8 | Toyota | Rav4 EV | 2012 | - |
166 | - | 41.8 | Toyota | Rav4 EV | 2013 | - |
166 | - | 41.8 | Toyota | Rav4 EV | 2014 | - |
140 | 200 | 36 | Mercedes-Benz | B class ED | 2014 | - |
140 | 200 | 36 | Mercedes-Benz | B class ED | 2015 | - |
140 | 200 | 36 | Mercedes-Benz | B class ED | 2016 | - |
140 | 200 | 36 | Mercedes-Benz | B class ED | 2017 | - |
93 | 17.6 | Smart | ED | 2013 | - | |
93 | 17.6 | Smart | ED | 2014 | - | |
93 | 17.6 | Smart | ED | 2015 | - | |
93 | 17.6 | Smart | ED | 2016 | - | |
93 | 17.6 | Smart | ED | 2017 | - |
Surūšiavimas…
Tikrai naudinga lentelė. Kadangi gyvenu ne mieste, ieškau elektromobilio, kurio nuvažiuojamas atstumas būtų 150-170 km. 2016 ir naujesnis deja šiuo metu neįperkamas. Buvau pradėjęs galvoti apie Leaf 2011-2012 metų pirkimą su akumuliatoriaus defektu ir jo keitimą į 2016 m. 30 kW akumuliatorių. Bet kaip suprantu jie yra nesuderinami. Neužtenka pakeisti tik akumuliatoriaus, reikia keisti ir kontrolerius ir kitus sistemos komponentus?
Ir kitas praktinis klausimas: kokį ilgiausią daiktą galima pervežti su Leaf, jeigu nulenki galinę sėdynę, visiškai atlenki priekinę?
Vaidai, į 2013-2015 metų įmanoma įdėti 2016 metų akumuliatorių, bet, kaip ir minėjote, nėra taip paprasta. Kita vertus, įvertinus tai, kiek visa procedūra kainuos, deja, bet tikėtina, kad tiesiog pirkti 2016 Leaf bus pigiau.
Dėl praktiškumo – Nissan bagažinė gan talpi, bet tarp jos ir sėdynių yra pakilimas, o sėdynės irgi nenusilenkia plokščiai. Kai nulenktos galinės sėdynės, priekinės irgi nesigauna nulenkti iki galo, tad ilgas daiktas gali būti nebent labai nedidelio pločio (pvz gipso profilis). Kaip tai atrodo, geriausiai iliustruos šis paveiksliukas – https://electrek.files.wordpress.com/2017/09/104-folded-down-rear-seats-trunk-space-bose-new-nissan-leaf-2018-national-drive-electric-week-bridgewater-nj-61.jpg
KIA yra trumpesnė, bet į ją pavyko įdėti 2m ilgio daiktą ir dar kokie 10-15 cm buvo likę. Manau Leaf susitvarkytų su ~2,3-2,4m ilgu daiktu – dabar neturiu kaip praktiškai pamatuoti. Dar vienas paveiksliukas čia – https://www.nissanusa.com/content/dam/nissan/vehicles/2014/leaf/qna/answers/ev-cargo-space/utility_question10_image7_n.jpg
ačiū už atsakymą. Man kaip tik įdomu buvo, ar burlentę pavyktų įdėti. Vežti ant stogo – tai padidėjusios sąnaudos bei baisu palikti mašiną mieste krautis be priežiūros.
Pagal dydį man labiausiai patiko Nissan e-NV200. Bet anglų forumuose paskaitęs supratau, kad daugiau 100 km su juo nuvažiuoti neišeis. Ten tokia pati baterija kaip Leaf stovi? Neradau niekur duomenu.
Vaidai – taip, ten 24 kWh (41 nuo 2018 metų), bet skirtingai nuo Leaf – aušinama. kaune Ivuana turi deminę tokią, tai galit nuvykti pabandyti – ji jau toks visiškas „kablukas” nekomfortiškas…
Kaip tik mačiau skelbimą, kad jie parduoda ekspozicinį modelį. Kai būsiu Kaune, reikės nuvažiuoti ir iš arčiau apžiūrėti e-NV200. Didesnės baterijos montavimo galimybė nuo naujesnio modelio tikriausiai irgi nėra numatyta?
iš tiesų yra problema rūšiuojant pagal baterijos talpą: pirmiau surūšiuojamos baterijos su sveikais skaičiais, po to visos su skaičiais kur turi reikšmių po kablelio.
Jei nesigauna to eliminuoti, tai gal geriau būtų apvalinti tas talpas. Bet kuriuo atveju baterijos talpa matuojama kažkokiomis sąlygomis (temperatūra, iškrovimo srovė ir t.t.) ir kažin ar visų gamintojų matavimo sąlygos vienodos. Tai ir kelių procentų paklaida nelabai ką lemia.
Ačiū už tikrai gerą pastabą – kažkaip pražiūrėjau. Pradžiai padarau kur nėra „,0” – pažiūrim ar taip bus gerai.
Reikalingas papildomas stulpelis apie baterijos vedinimą/šildymą.
Taip pat reikalingas stulpelis apie šilumos siurblį +, – arba *. Sutikite, bet žiemą tai pasidaro labai aktualu