Elektromobiliai Lietuvoje – pasiūla bei statistika

Elektromobiliai Lietuvoje

Prieš beveik 5 mėnesius pusiau palikau benzingalvių, o tiksliau – dyzelistų gretas ir įstojau į nedidelį elektromobilių vairuotojų klubelį. Kodėl nedidelį? Nes Lietuvoje yra registruota apie 1,2 milijono lengvųjų automobilių, o 2016 metų balandžio 8 duomenimis, kuriuos pateikė VĮ Regitra, elektra varomų tarp jų buvo 223, arba vos 0.02 procento.

Populiariausi elektromobiliai Lietuvoje
(2016 balandis):

Gamintojas

Registruota elektromobilių

Nissan 119
Volkswagen 23
Chevrolet 19
BMW i 13
Tesla 10
Tesla Motors 9
BMW (perdirbti) 6
Fiat 4
Mitsubishi 4
Ford 3

Registruotų Lietuvoje elektromobilių analizė

Jei paanalizuosime šiuos skaičius, greičiausiai išsiaiškinsime, kad:

  • Visi arba beveik visi registruoti Volkswagen yra Spark elektromobilių nuomos  e-Up! automobiliai, tad privačių elektrinių Volkswagen gamintojo elektromobilių Lietuvoje praktiškai nėra
  • Chevrolet yra elektromobilis, be elektrinio, turintis ir vidaus degimo variklį. Tai gudri, bet labai sudėtinga sistema. Tad, teisingiau Chevrolet Volt (kol nepasirodė Chevrolet Bolt) būtų priskirti prie elektrinių hibridų (plug-in hybrid), o ne grynakraujų elektromobilių (all-electric) klasės.

chevrolet-volt-engineAtmetus Chevrolet bei Volkswagen lieka trys realūs privataus Lietuvos elektromobilių rinkos dalyviai – Nissan, BMW ir Tesla. Tesla yra labai geidžiamų bei puikiais parametrais pasižyminčių, bet brangių Model S bei Model X gamintojas. BMW niekada nebuvo pigių automobilių gamintojas. Ne išimtis ir ir BMW i serijos elektromobiliai, nors, bent jau i3, kainos skirtumas nuo kitų gamintojų yra kiek mažesnis, nei įprastai.

Be BMW ir Tesla, telieka vienintelis rimtas „žemiškos“ kainos elektromobilių rinkos žaidėjas – Nissan, mat, palyginus su 119 registruotais Nissan elektromobiliais, 4 Fiat, 4 Mitsubishi, 3 Ford, 2 Citroen bei 1 Kia atrodo gan silpnai. Stebint automobilių srautą mieste, galima konstatuoti, kad nuo balandžio mėnesio kelyje padaugėjo įvairesnių elektromobilių, bet Nissan vis tiek realios konkurencijos kol kas neturi.

Ką siūlo naujų automobilių pardavėjai Lietuvoje?

2016_nissan_leaf_forged_bronzeNissan, turbūt, buvo pirmieji, oficialiai pradėję prekiauti Leaf elektromobiliu Lietuvoje. Šiuo metu Nissan Leaf 2016 metų modelį galima įsigyti nuo 34 tūkst. eurų, o oficialus, EPA metodika patvirtintas Nissan Leaf nuvažiuojamas atstumas viena įkrova  yra 172 km (su 30 kW baterija) ir 135 km (su 24 kW baterija).

vw-e-upVolkswagen e-Up! yra gerokai pigesnė alternatyva, kurią galima įsigyti sumokėjus nuo 26.5 tūkst. eurų. Tiesa, automobilis yra ir gerokai mažesnis, bet mieste jo pilnai pakanka. EPA metodika išmatuoto nuvažiuojamo atstumo nepavyko rasti, o NEDC suskaičiavo 160 km atstumą. Senesnis Nissan  Leaf 2014 pagal šią metodiką buvo įvertintas 200 km, kas yra visiškai nerealu (asmeninė patirtis). Realus e-Up nuvažiuojamas atstumas yra apie 100 km.

vw-e-golfVolkswagen Lietuvoje siūlo ir dar vieną elektromobilį – e-Golf. Jis kainuoja nuo 38.5 tūkst. eurų ir tikrai gali būti puiki alternatyva Nissan Leaf. EPA metodika vertinamas nuvažiuojamas e-Golf atstumas – 134 km – praktiškai identiškas Nissan Leaf su mažesnės talpos baterija. Na, o legendinis vokiškas automobilis tikrai neturėtų būti prastas.

citroen-c-zeroCitroen lietuviškame puslapyje galima rasti C-Zero elektromobilį, bet jokios kitos informacijos apie kainas ar savybes nepateikiama. EPA vertinimu šis elektromobilis leidžia įveikti 100 km atstumą vienu įkrovimu. Tai yra tiek dydžiu, tiek nuvažiuojamu atstumu tiesioginis konkurentas Volkswagen e-Up!. Tiesa, neįmanoma palyginti kainų, mat oficialiame tinklapyje jos tiesiog nėra.

kia-soul-evPirmosiose elektromobilių lenktynėse 2015 metais puikiai pasirodęs KIA Soul EV pergalę pasiekė ir šiuometiniame ralyje aplink Lietuvą, kuriame elektromobiliai dalyvavo pirmą kartą. Gaila, kad pasiekimai trasoje ir lenktynių maršrute neatsispindi registruotų elektromobilių statistikoje Lietuvoje, kur prie Kia gamintojo 2016 metų balandžio mėnesį buvo skaičiukas 1. Galbūt, šiam stilingam automobiliui vis dar trukdo istorinis gamintojo įvaizdis , nes 150 km EPA įvertintas atstumas nėra mažas. Šį atstumą “perspjauna” tik 2016 metų Nissan Leaf su talpesne baterija. Tiesa, pardavimus galėjo riboti ir buvusi didoka kaina – 40 tūkst. eurų, dabar sumažinta iki protingos 30 tūkst eurų ribos.

bmw-i8Mitsubishi, Peugeot, Ford, Fiat, Renault bei BMW, nors tikrai gamina elektromobilius, oficialūs atstovai Lietuvoje arba jais neprekiauja, arba tiesiog nepateikia apie tai jokios informacijos.

Naudotų elektromobilių pasiūla Lietuvoje

autobilisNaujasis Autobilis.lt automobilių skelbimų portalas šiuo metu siūlo 3 elektromobilius – 2 Nissan Leaf ir 1 Fiat 500. Kainos svyruoja nuo 13100 eurų iki 14100 eurų. Pasiūla nedidelė, galbūt dėl to, kad šis automobilių portalas dar neužsitarnavo tokios auditorijos ir patikimumo, kokius turi rinkos senbuviai.

autogidasAutogidas.lt elektromobilių pasiūla ne ką didesnė – 4 pasiūlymai, tarp kurių 2 Nissan Leaf, 1 Tesla Model S bei 1 Mitsubishi i-MiEV. Kainos – nuo 9100 eurų iki 59000 eurų. Keista, bet šis automobilių skelbimų portalas prieš kelis mėnesius turėjo gerokai daugiau elektromobilių skelbimų.

autopliusAutoplius.lt pateisina lyderio vardą – 49 elektromobiliai, tarp kurių 25 Nissan Leaf, 6 Tesla Model S, 1 Renault Fluence, 1 Ford Focus, 1 Volswagen e-UP! bei 1 Mitsubishi i-MiEV. Kainos – nuo 8650 eurų iki 59000 eurų. Tiesa, įvedus į paiešką kuro rūšį „elektra“ rasite ir Chevrolet Volt / Opel Ampera, Toyota Prius, Ford Fusion Hybrid bei kitų, ne visiškai elektrinių automobilių.

Panašu, kad jei norite pasirinkimo – ieškoti elektromobilio reiktų autoplius.lt portale, tik nepamirškite atidžiai peržiūrėti visos informacijos apie kuro rūšį.

Pasaulinė elektromobilių statistika

statistics2016 metų birželio mėnesio duomenimis pasaulyje buvo parduota apie 925 tūkstančius elektromobilių (skaičiuojant gamintus nuo 2008 metų). Pirmą vietą tarp jų, kaip ir Lietuvoje, užima Nissan, bet kiti gamintojai irgi atrodo gerokai solidžiau, nei Lietuvoje. Tiesa, pasaulinė statistika skaičiuojama ne gamintojais, o konkrečiais modeliais:

Elektromobilio modelis Parduotas kiekis nuo 2008 metų
Nissan Leaf (nuo 2011 metų) 228 tūkst.
Tesla Model S (nuo 2012 metų) 130 tūkst.
Renault Zoe (nuo 2013 metų) 51 tūkst.
BMW i3 (nuo 2013 metų) 49 tūkst.
Mitsubishi i-MiEV (nuo 2009 metų) 38 tūkst.
BAIC EV (nuo 2012 metų) 34 tūkst.
Volkswagen e-Golf (nuo 2014 metų) 25 tūkst.

Elektromobilių rinkos Lietuvoje prognozės

Ką sufleruoja šie skaičiai? Kad rinkoje be lyderio Nissan Leaf yra gan nemažai Renault Zoe, Mitsubishi i-MiEV bei Vokswagen e-Golf, kurie artimiausiu metu gali papildyti gan menką pasiūlą Lietuvoje. Mitsubishi i-MiEV bei Renault Zoe yra nedideli automobiliai, tad, greičiausiai, Lietuvoje jie populiarūs ir labai geidžiami nebus, bet e-Golf tikrai turi visus šansus šiek tiek sujaukti Lietuvos elektromobilių rinkos statistiką.

ev-batteryYra vienas „bet“ – kai kuriose Europos šalyse elektromobilių baterijos nuomojamos, taip sumažinant pradinę jų kainą. Tokie elektromobiliai į antrinę rinką patenka rečiau, arba būna parduodami be baterijos, tad greito pagausėjimo Lietuvoje iš šio segmento tikėtis neverta.

5 mintys apie „Elektromobiliai Lietuvoje – pasiūla bei statistika“

  1. Puikus update, gaila regitra real time duomenim nesidalina. Vis dar keliu men. senumo info. Beje – baterijos talpa korektishkiau butu nurodyti kWh, o ne kW ?

    1. Ačiū! Bandžiau rasti naujesnę info iš Regitros, bet neradau būdų kaip tai padaryti. Lauksim, kol patys paskelbs, tada galima bus update padaryti straipsneliui.
      Dėl kWh vis pamirštu, bet pasistengsiu pasitaisyti.

  2. Tik pridedu: citroen ir peugeot elektromobiliu negamina 🙂 tai yra klonas mitsubishi i-miev; visi jie gaminami japonijoje. Jei bent vienas skaitytojas turi citroen c-zero arba Peugeot iOn, gali atidaryti dureles ir paziureti i VIN numeri ir pamatyti mitsubishi zenkliukus (prieky ir gale VIN) ir praktiskai kiekvienos dalies galines dalies 🙂 su savo ex Peugeot iOn per metus nuvaziavau 35.000 myliu, ir atsargiai vairuojant galima nuvaziuoti tiek pat kiek su Leaf, taip pat jis yra ziauriai basic (kas man labiausiai patiko); per visus tuos km keiciau tik priekines padangas ir viena karta skyscio langam plaut dapyliau; taip pat manau, kad jie perdaug nuvertinti, nes galima didesniu gabaritu daikta ideti, negu i Leaf.
    Epa skaiciuojama tam tikras km skaicius per kwh, jie jo nematuoja fiziskai;
    VW neparduodamas USA, todel neradote Epa nuvaziuojamo atstumo;
    Pataisymas del baterijos nuomos: jie kaip pakliuna dazniau i antrine rinka, iskart po to, kai lizingas baigiasi. Pavyzdys: nauja Zoe (zemiausia komplektacija) kainuoja nuo £18500, nuomojant baterija ta pati Zoe kainuos tik £9000. Ar verta nuomot? Jei daug vaziuot – ne (bent jau mano atveju, nes as per 7 menesius 49.000 myliu jau su savo e-nv200 nuvaziavau ir man su tokia Rida baterijos nuoma kainuotu £250/men; mano menesine imoka tik £270, nes buvo pirktas issimoketinai; jei kyla klausimu, kiek prieziurai isleidau: 2 kartus piltas langu plovimo skystis – £5; priekines padangos (po 33.500 myliu) – £150; metine patikra – £99. Tik tiek.
    Jei Renault Twizy baterijos nuoma nekainuotu tiek daug, ju butu zymiai daugiau. £50/men uz 3000 myliu per metus yra labai daug manau + £0.07 uz kiekviena extra mylia (myle?)
    Keli pazistami turi Tesla (praktiskai pas visus arba p85 arba p85d), realus nuvaziuojamas atstumas 220-240 myliu vairuojant kaip benzinine/ dyzeline masina; genda ziauriai daznai, bet smulkmenos, dazniausiai plasmases kokios atsikabina, barska, luzta, bet nesiskundzia del klientu aptarnavimo, beda tik ta – kol tvarko tavo tesla, tau labai retais atvejais duoda kita tesla, dazniausiai – dyzelini automobili gauni + kortele neribotam kiekiui kuro.
    Jei kam idomu del teslos, yra du idomus kanalai, kur zmones filmuoja savo kasdienybe: Tesla Bjorn (Bjorn Nyland) [turejo model s, dabar turi model x] ir James Cooke (model s)
    Aisku, yra ir daugiau tu kanalu, bet man asmeniskai sitie idomiausi + James pazistu gyvai, susipazinom prie pakrovejo, kai jis dar Leaf vairuodavo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *