KIA Soul EV elektromobilio 100 km kainaMano elektriniame garaže (tiksliau – stoginėje) rugpjūtį atsirado naujas gyventojas – KIA Soul EV elektromobilis. Kaip jau skaitėte kankinančiai ilguose 5 straipsneliuose apie kelionę, šiuo KIA elektromobiliu parvažiavau iš Prancūzijos – Vokietijos pasienio.  Sulaukiau nemažai klausimų – kiek gi man kainavo kelionė nuo Haguenau (Prancūzija) iki Kauno?

Po tarptautinės kelionės su KIA Soul EV intensyviai važinėjau ir Lietuvoje. Nevisai planuotai, vieną rugpjūčio savaitę Vilniuje buvau 6 kartus, tad ir Lietuvoje jau spėjau „prisukti” nemažai kilometrų. Ilgoji kelionė ir trumpesnės lietuviškos kelionės įvyko tą patį mėnesį, tad suskaičiavau, kiek kainavo kiekvienas 100 km su šiuo elektromobiliu. Tuo pačiu – kiek gi jos būtų kainavę mano prieš tai turėtu BMW 530d dyzeliniu automobiliu ir kiek sutaupiau (o gal nesutaupiau?) važinėdamas elektromobiliu.

Viešos elektromobilių įkrovimo stotelės užsienyje

Pietinėje Vokietijos dalyje didžioji dalis viešų greito įkrovimo stotelių yra mokamos ir mokamos „nevaikiškai”. Lietuvoje savo elektromobilius stengiuosi krauti naktį / savaitgaliais, kai galiu pasinaudoti mažesne elektros energijos kaina, kuri šiuo metu yra 0,096 Eur už kilovatvalandę. Vokiškose įkrovimo stotelėse ta pati kilovatvalandė kainuoja 0,69, arba 7 kartus daugiau nei mano Lietuviški krovimai. Vokietijoje elektros energijos kaina yra didesnė nei Lietuvoje, bet net ir ją palyginus su elektromobilių įkrovimo stotelių kaina, skirtumas yra daugiau nei 3 kartai.

Galbūt, nenuostabu, kad Vokietijoje neteko stovėti nė prie vienos įkrovimo stotelės – jei elektromobilį nuolat įkrauti jose, nėra jokios finansinės naudos jį turėti, palyginus su taupiu dyzeliniu automobiliu. Juk mano vidutinė metinė Nissan Leaf 100 km kaina siekia apie 1,5 euro, įskaitant ir tikrai nemažai nemokamų įkrovimų viešose stotelėse. Šį skaičių padauginus iš 7 (vokiškų ir lietuviškų kainų skirtumas), gautume daugiau nei 10 Eur / 100 kilometrų. O tai – ne tik daugiau už beveik visus dyzelinius, bet daugiau net ir dalį benzininių automobilių.

Taigi, skirtingai nuo Lietuvos, Vokietijoje viešo įkrovimo stotelės, deja, neskatina elektromobilių proveržio. Su tokiomis kainomis ten krautis galima tik tada, kai jokios kitos išeities nėra. Gerai bent tai, kad Vokietijos šiaurinėje dalyje vis dar yra nemažai nemokamų įkrovimo stotelių, bet ir jos greitu metu bus apmokestintos.

Brangiausias įkrovimas Vokietijoje

Kelionėje iš Vokietijos į Lietuvą nuvažiavau 2000 km, kurių metu buvo tik vienas mokamas įkrovimas. Tiesa, šis vienas įkrovimas buvo labai brangus. Gerokai brangesnis netgi už prieš tai minėtas greito įkrovimo kainas – 19,19 Euro vos už 9,2 kilovatvalandės. Taigi, šios 9,2 kilovatvalandės man kainavo po 2,09 Euro. Kodėl taip daug?

O gi tai – dar vienas įkrovimo apmokestinimo tipas Vokietijoje – mokėjimas už įkrovimo laiką. Yra fiksuota kaina už minutę ir nesvarbu, ar tai – greitas krovimas, ar lėtas, vis tiek mokama už minutes. Minutės kaina toje stotelėje, kuria naudojausi – 0,125 Euro. Jei tai būtų greitas įkrovimas, viskas neatrodytų taip blogai, mat per pusvalandį galėtum įkrauti apie 80% baterijos, už tai sumokėdamas 3,75 Euro. Būtų netgi pigiau, nei aukščiau minėti krovimai už kilovatvalandes.

Deja, mano naudota stotelė krauna maksimalia 22 kW galia per Type 2 jungtį. Jei mano automobilis būtų Tesla, tuos 22 kW galėčiau ir pasiimti. Deja, Nissan Leaf ar KIA Soul EV nėra Tesla ir jie gali krautis maksimalia 6,6 kW galia. Tai dar irgi būtų pusė bėdos, bet kažkodėl mano KIA Soul ši stotelė įkrovė vos 3,3 kW galia, taip dvigubai padidindama sąskaitą. Bandžiau grįžęs skųstis mane apmokestinusiai kompanijai, bet jie atsakė, kad nėra stotelės savininkai ir neatsako už tokius nesusipratimus.

Kiek man kainavo kelionė Prancūzija-Lietuva?

Nuo automobilių pardavimo salono Prancūzijoje iki Kauno „sukoriau” 2451 kilometrą. Keli šimtai kilometrų iš šio skaičiaus buvo labiau testiniai, skirti apsipratimui su nauju elektromobiliu, įkrovimo stotelių bandymams ir pasiruošimui ilgai kelionei. Likę beveik 2000 km – pati kelionė.

Pirmą bandymų dieną įveikiau 175 km, antrą – dar 350 km. 525 km man kainavo 21,68 Euro arba vidutiniškai 4,13 Euro 100 km. Įskaitant, kad per tas dvi dienas du įkrovimai buvo nemokami, o kiti du – mokami, 100 km kaina būtų gerokai aukštesnė jei mokami būtų buvę visi 4 įkrovimai.

Kelionėje 1926 km įveikiau su jau minėtu vienu pačiu brangiausiu įkrovimu. Dar buvo vienas įkrovimas Lenkijoje pas elektromobilių entuziastą namuose, bet jis man kainavo didelį šokoladą, tad jo į kainą netraukiu. 1926 km už 19,19 Euro arba apie 1 Eurą /100 km kelio.

Jei įskaičiuoti viską – ir pasiruošimą ir baterijos pildymą Kaune, 2451 km man kainavo 43,4 Euro. 100 km visos kelionės vidutiniškai kainavo 1,78 Eur. Jei šioje kelionėje būčiau važiavęs su mano anksčiau vairuotu dyzeliniu BMW, naudojusiu apie 7,5 dyzelino 100 km kelio, tokia pati kelionė būtų kainavusi nei daug, nei mažai – 184 Eurus, arba 140 Eurų brangiau.

Kiek kainuoja 100 km su KIA SOUL EV Lietuvoje?

Po ilgosios kelionės, per likusią mėnesio dalį Lietuvoje nuvažiavau irgi labai solidų atstumą – 2188 km. Didžioji šių kilometrų dalis – kelionės Kaunas-Vilnius-Kaunas, kurių buvo net šešios. Kitaip nei Vokietijoje, šiose kelionėse visi vieši įkrovimai buvo nemokami, kas, žinoma, stipriai įtakojo 100 km kainą.

Štai pilna lentelė su informacija apie tai, kiek kilometrų kurią mėnesio dieną buvo važiuota, kiek kainavo ta kelionė ir kiek vidutiniškai kainavo kiekvienas 100 km pagal tos dienos išlaidas. Kaip ir anksčiau – žvaigždutė prie dienos skaičiaus reiškia, kad pilnai ar dalinai tą dieną buvo įkrovimų nemokamose viešose įkrovimo stotelėse.

Diena Nuvažiuota, km Kelionės kaina, € 100 km kaina, €
12 175 8.06 4.61
*13 350 13.62 3.89
*14 552 0 0.00
*15 545 19.19 3.52
*16 523 0 0.00
*17 306 2.5248 0.83
18 226 3.6192 1.60
*19 283 1.9104 0.68
*20-21 309 1.968 0.64
22 149 2.2176 1.49
*23-26 304 0.6816 0.22
*27 262 1.8624 0.71
*28-30 332 1.1424 0.34
*31 323 1.4592 0.45
VISO 4639 58 1.26

KIA Soul EV vs BMW 530d

Dar viena lentelė, kaip gi bendros mėnesio išlaidos elektromobilio „kurui” atrodo jas palyginus su mano anksčiau vairuotu dyzeliniu 5 serijos BMW. Skaičiuoju, kad vidutiniškai BMW naudodavo 7,5 l dyzelino (5 metų vidurkis), kuris rugpjūtį kainavo apie 1 Eur už 1 litrą.

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.08 KIA Soul EV 4639 58.26 289.67
2017.08 BMW 530d 4639 347.93

Daug kilometrų – daug sutaupyta. 289 Eurai per mėnesį – tikrai daug. Žinoma tokių mėnesių per metus gal ir bus tik vienas. Na, o kaip šie skaičiukai atrodys pirmą lietuvišką mėnesį sužinosite pasibaigus rugsėjui.

Previous articleElektromobiliu iš Vokietijos – 5 diena
Next articleNissan Leaf elektromobilio 100 km kaina (2017 rugpjūtis)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here