Kaip jau turbūt skaitėte, savaitgalį, man besikraunant Elektrėnų krovimo stotelėje susitikau Tesla Model S. Jei tiksliau – Tesla Model S ir jos savininkas atvažiavo geru pusvalandžiu vėliau, nei aš pradėjau krauti savo Nissan Leaf. Mes su šeima jau buvome pavalgę, o Nissan Leaf baterija jau buvo įkrauta iki 90%. Kaip jau minėjau, Elektrėnų stotelė turi 3 kabelius su kištukais, bet tik vieną CHAdeMO – tinkantį mano Nissan Leaf.
Sutapimas, bet dieną prieš kelionę studijavau interneto informaciją apie krovimo lizdų tipus ir atradau informaciją, kad Tesla Model S, nors standartiškai turi nuosavą jungtį, gali būti kraunama ir iš CHAdeMO stotelės, pritaikytos pvz. Nissan Leaf.
Esmė tame, kad Nissan Leaf yra labiausiai paplitęs JAV, tad ir krovimo stotelių tinklas ten ganėtinai platus. Kita vertus, daugiau nei pusė parduotų Tesla automobilių irgi važinėja jungtinėse amerikos valstijose. Tesla plėtoja savo SuperCharger tinklą (šiemet žadamas ir pirmas SuperCharger kroviklis Lietuvoje), bet kodėl nepanaudojus ir jau esamo su CHAdeMO jungtimi?
Taigi, „vos” už 1000 dolerių ar kiek mažiau Tesla vairuotojai gali įsigyti gan įdomios formos perėjimą ir sėkmingai krauti savo automobilius gerokai platesniame CHAdeMO tinkle. Tokį perėjimą turėjo ir mano sutiktas Tesla Model S vairuotojas.
Gaila, kad stotelėje – tik vienas pajungimas, tad vienu metu krautis Nissan Leaf ir Tesla Model S negali. Na, o jei Tesla Model S savininkas būtų atvažiavęs anksčiau ir sugalvotų pilnai įkrauti savo milžinišką bateriją, Nissan Leaf savininkas porą valandų liaudiškai tariant „rūkytų”.
Elektomobilis – dar gan retas reiškinys Lietuvoje, tad kai Tesla Model S savininkas paklausė, ar aš esu tas, kuris kraunasi bateriją, atsakiau teigiamai ir nepraleidau progos paklausti man opaus klausimo apie nuvažiuojamą atstumą bei greitį, kokiu tas atstumas įveikiamas.
Taigi, nors tai – nepatikrinta informacija, bet noriu ja pasidalinti ir su jumis:
- važiuojant taupiai, su Tesla Model S Lietuvoje galima nuvažiuoti apie 400 km
- laikantis kelių ženkluose nurodyto greičio – apie 300-350 km
- laikant ~150kmh greitį, galima nuvažiuoti apie 250 km.
Gaila, nepaklausiau koks tiksliai buvo mano sutiktas Tesla Model S, mat jie turi skirtingas baterijas, priklausomai nuo komplektacijos.
Taigi, paprastam mirtingam Nissan Leaf savininkui Tesla Model S nuvažiuojami kilometrai – kosmosas, bet tam, kad tas kosmosas priartėtų, reikia sąskaitose turėti gerokai daugiau eurų 🙂
https://www.teslamotors.com/models turi Model S teorinius paskaičiavimus: nuo 268 km (70D modelis, 21″ ratai, -10 lauke, 120 kmh, šildymas įjungtas) iki 735 km (90D modelis, 19″ ratai, +40 lauke, 70 kmh, be A/C).
Va įdomu, kiek teoriniai skiriasi nuo realių. Nes Nissano skiriasi ir, sakyčiau stipriai. Gaila, Teslos neturim 🙂
Man Tesla nepatiko, nepirkčiau ir už pusę kainos, kelis kartus salone „matavausi”. Iš pliusų — dvi bagažinės bei didesnis nuvažiuojamas atstumas (vis tiek tektų pakeliui į Lietuvą bent kartą stabtelti pas lenkus), bet iš minusų — žvėriškai didelis „televizorius”, kurį tenka pastoviai tapšnoti norint atidaryti langus, pakeisti radijo stotį ar dar ką nors. Interfeisas lėtas, stabdantis, reaguoja su pastebimais vėlavimais. Bandė kolegos užkrauti kažkokį puslapį, tai pavargo nemažai, tačiau kantrybės užteko. Ir įsivaizduoju, kaip naktį šis „televizorius” blizgina…
Teoriniai skiriasi mažai. Pažįstami turi P85DL (L yra ludicrous, ne long, kaip MB, BMW ar audi), tai kai pirko, teorinis buvo 245 mylios, sakė 220 mylios be problemų važiuojant 100km/h. Taip pat r21, turbine juodi ratai, balta tesla.
Realiai gali skaičiuot 3mylios/kwh, veikia praktiškai visom, čia mano skaičiavimas.
http://dw.com/p/1IdnB — vokietukai premijuos tokius kaip belt.lt autorius 🙂
gal reiktų moovint į Vokietiją? 🙂 kaip ten su pakrovimo stotelėm? daug yra? 🙂
Lietuvai irgi svarsto rėmimo įrankius – gal PVM nebus ar bus tik pusė. Bet tai – tik naujiems. O naujas – žvėriška pinigų suma, tad ir ta lengvata padės ne taip labai stipriai.
Sočiai stotelių (https://chargemap.com/), vien Berlyne ant kiekvieno kampo, kokie 200 jau yra ir dar nemažai planuose, anot https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_network#Germany iki 2017 metų planuoja apie 10 tūkstančių naujų stotelių.
Beje, pas šiuos bičus (https://www.multicity-carsharing.de/en/) kokie 250 visiškai elektrinių citroenų, tikrai smagiai rieda, dažnai pasigaunu prie progos 🙂
Nevisiškai tiesa, dėl komplektacijos r baterijos dydžio. Gali būti visiškai tokia pat komplektacija, o baterijos dydis skirtis.
Taip pat šiandieninis model S60 ir S70 turi 75kwh baterija, ir S90 turi 100kwh baterijas (s60 elektronikos apribota naudot tik 60kwh iš 75; s70 – 70kwh is 75; s60 dar nėra paskelbta, bet s70 „atrakinti” likusius 5kwh kainuoja $3000; s90 taip pat elektronika leidžia naudoti tik 90kwh iš 100).
Tesla model S taip pat naudoja 2 skirtingas jungtis, Europoj type 2, USA – supercharger (seniau nebuvo oficialaus pavadinimo, dabar nežinau). Jei labai domina skirtumas, tai tik pati jungtis skiriasi, visa „kalba” tarp elektromobilio ir stotelės ta pati. Pagooglinkit kaip neseniai, prieš kelis mėnesius, Audi Vokietijoj apsijuokė įsigijusi vieną iš pirmų model X ir nežinodami, kad skiriasi standartai ir neturėdami galimybės pasikrauti (yra ir YouTube video)