elektromobilių problemas2017 lapkričio 11 dieną Delfi.lt atsirado keistas ir neaišku kam naudingas straipsnis apie „6 elektromobilių problemas, apie kurias paprastai nekalbama”. Nėra autoriaus ar šaltinio, tad iš kur straipsnis – lieka neaišku.
Žiūriu, kokios tos problemos ir pridedu savo nuomonę:

1. Dėl gamybos skirtinguose žemynuose kylantys transportavimo sunkumai

Visa automobilių pramonė naudoja krūvas detalių iš skirtingų šalių ir žemynų. Logistikos grandinės atidirbtos ir jas sugadina tik force majour aplinkybės. Nieko čia nei naujo, nei kažko ypatingo elektromobilių gamyba neprideda. Metalo rūda randama irgi toli gražu ne visur. Patys automobiliai dažnai jau pagaminti transportuojami į skirtingus žemynus ir dėl to kažkodėl sunkumų nekyla.

 

2. Ličio ir kito reto metalo gavyba ir kaina

Su tuo negali nesutikti – litis yra iškasena, kaip ir kiti metalai naudojami baterijoms. Bet ne litis yra problema – problema gali būti kobaltas, kuris yra retesnis, bet šiame straipsnyje net nepaminėtas. Beje, naudojamas ir iPhone bei kitų telefonų baterijoms.
Jei kam įdomu – puiki informacija apie baterijas čia:
https://electrek.co/2016/11/01/breakdown-raw-materials-tesla-batteries-possible-bottleneck/
 

3. Akumuliatorių perdirbimas. kuriam nepasirengta

Apie problemą kalbama dabar, kai tai dar toli gražu nėra problema. Net patys straipsnio autoriai teigia, kad ta problema greičiausiai taps aktuali 2045 metais. Kažkaip nemanau, kad per 27 metus industrija nebus pasiruošusi. O kol kas – pamėginkite nupirkti dėvėtą Nissan Leaf bateriją – suprasite, kad kai jos nebetinka automobiliams, jas naudoja įvairiausiems projektams.
 

4. Teks pamiršti apie nesudėtingą remontą ir užvedimą nuo laidų

Nežinau, kokiam amžiuje gyvena straipsnio autorius, bet tegu pabando „nesudėtingai” paremontuoti šiuolaikinį vidaus degimo variklį ar greičių dėžę. Rankomis reguliuojamų karbiuratorių era senokai baigėsi, o garažiukuose be specialios įrangos įprastiems automobiliams padaryti galima labai mažai ką. Praktiškai tiek pat, kiek elektromobiliui. Gal elektromobiliui net daugiau, mat dalių mažiau.
Užvedimas nuo laidų – kamon… Žiaurus vidaus degimo variklius turinčių auto privalumas. Beje, Nissan Leaf su nusėdusia 12 V baterija irgi reikia „prikurti” ir tai puikiai pavyksta nuo laidų. Jei būtų parašyta, kad kaimynas jums neatveš kuro bakelyje, jei jis pasibaigs, būtų tiesa. Bet gal kaimynas galės rozetę su prailgintuvu paskolinti, kad papildytumėte savo elektromobilio bateriją? Ir nereiks nė iki degalinės su bakeliu važiuoti.
 

5. Jokių kelionių neištirtais maršrutais

Kai pavyzdys imamas Land Rover ir jo pravažumas. Jei Land Rover būtų elektrinis, nuo to nukentėtų jo pravažumo savybės? Baikit, nemanau… Punkte apie baterijų utilizavimą rašoma apie problemą, kuri gal bus 2045 metais. Nemanote, kad 2045 metais elektrinis Land Rover nuvažiuos gerokai toliau, nei dabartinis???
P.S. Dakare jau yra finišavusių elektrinių bolidų. DAKARE! Klausimų dar yra?
 

6. Neatsinaujinantys elektros ir vandenilio šaltiniai

Kamon – nafta tai jau atsinaujinantis šaltinis? Apie susintetintą naftą girdėjau, bet apie greitą atsinaujinimą dar neteko. O va elektros procentas iš atsinaujinančių šaltinių auga. Ir auga sparčiai. Kažkaip man atrodo, kad šis argumentas yra visai absurdiškas…
 
Reziume – neaiškios kilmės straipsnis, parašytas neaiškaus autoriaus, neaiškiu tikslu. Ir dar su argumentais, kurie, švelniai tariant, nelabai pagrįsti. Na, bet gal bent click’abaitas bus geras?
Previous articleGM bando Europoje nužudyti Opel Ampera-e
Next articleMokesčių lengvata arba kodėl dabar gali būti geriausias laikas pirkti elektromobilį iš JAV?

5 COMMENTS

  1. kai tik pasirodė, mačiau tą straipsnį delfyje, bet perskaičiau tik antraštę. Viso straipsnio net nebuvau atvertęs. Ir tai įvyko automatiškai, matyt pasamonė atsijoja ‘fake news’.
    Na po šios, rimto tinklaraščio apžvalgos, prisiverčiau atsiversti ir perskaityti kad suprasti bent apie ką ten kliedi.
    Tai ne viskas čia aprašyta. Delfyje nurodyta šaltinis – autoevolution.com, matyt iš ten versta. Greituoju būdu praverčiau autoevolution.com, bet originalo neradau, matyt apsižiūrėjo kad prirašė bile ko ir nustūmė į užribį.
    Dėl straipsnio esmės, tai elektromobilių kritikas autorius (ar kolektyvas) pasirodžius pirmam iPhone būtų bėdavojęs kad išmanūs telefonai pasmerkti, nes naudoja daug energijos, nėra mobilių aplikacijų ir didesnius ličio akumus problema utilizuoti 🙂
    Iš esmės jis būtų buvęs teisus, bet, kadangi tai istorija, matome kaip greitai problemos buvo išspręstos kai tik pakvipo pelnu. Kas vis dar abejoja ar tai buvo pelninga – tegul pasižiūri į apple rezultatus.
    Beja čia, delfi straipsnio kritikoje, praleistas dar vienas neteisingas teiginys. Pačiame delfi straipsnio intre teigiama kad niekam nebus reikalingi seni (10 metų) elektromobiliai, nes jie kaip seni išmanūs telefonai pasens morališkai. Labai juokingas teiginys, nes klausimas iš tiesų kyla visiškai kitoks: kam bus reikalingi seni 10-mečiai vidaus degimo auto, kai antrinėje rinkoje atsiras šiandieniniai elektromobiliai. Ir kai žmonės sudės 2+2 ir supras kiek susitaupo vien vietoje benzino naudojant elektrą, neatsižvelgiant į kitus aspektus.
    Beja juokingiausias teiginys delfio straipsnyje: elektra neatsinaujinantis išteklis. Jau net Lietuvoje su varginga saulės/vėjo gamyba jeigu nieko nemaišau, tai kažkur mačiau kad atsinaujinantys ištekliai sudaro virš 20% elektros gavybos. Manau kad elektromobiliai vargu ar kada sunaudos visą elektros energiją, kuri gaminama iš atsinaujinančių išteklių.
    Nors šiaip visa šita diskusija juokinga: jei kas nors žinotų bus už penkių metų – lengvai taptų milijardieriumi. Pakaktų tik prisipirkti teisingų akcijų 🙂

  2. parašiau ilgą komentą ir pagalvojau: greičiausiai ten buvo tiesiog trolinimas, kuris reikia pripažinti savo tikslą pasiekė 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here