
Žiūriu, kokios tos problemos ir pridedu savo nuomonę:
Visa automobilių pramonė naudoja krūvas detalių iš skirtingų šalių ir žemynų. Logistikos grandinės atidirbtos ir jas sugadina tik force majour aplinkybės. Nieko čia nei naujo, nei kažko ypatingo elektromobilių gamyba neprideda. Metalo rūda randama irgi toli gražu ne visur. Patys automobiliai dažnai jau pagaminti transportuojami į skirtingus žemynus ir dėl to kažkodėl sunkumų nekyla.
2. Ličio ir kito reto metalo gavyba ir kaina

Jei kam įdomu – puiki informacija apie baterijas čia:
https://electrek.co/2016/11/01/breakdown-raw-materials-tesla-batteries-possible-bottleneck/
3. Akumuliatorių perdirbimas. kuriam nepasirengta

4. Teks pamiršti apie nesudėtingą remontą ir užvedimą nuo laidų

Užvedimas nuo laidų – kamon… Žiaurus vidaus degimo variklius turinčių auto privalumas. Beje, Nissan Leaf su nusėdusia 12 V baterija irgi reikia „prikurti” ir tai puikiai pavyksta nuo laidų. Jei būtų parašyta, kad kaimynas jums neatveš kuro bakelyje, jei jis pasibaigs, būtų tiesa. Bet gal kaimynas galės rozetę su prailgintuvu paskolinti, kad papildytumėte savo elektromobilio bateriją? Ir nereiks nė iki degalinės su bakeliu važiuoti.
5. Jokių kelionių neištirtais maršrutais

P.S. Dakare jau yra finišavusių elektrinių bolidų. DAKARE! Klausimų dar yra?
6. Neatsinaujinantys elektros ir vandenilio šaltiniai
Kamon – nafta tai jau atsinaujinantis šaltinis? Apie susintetintą naftą girdėjau, bet apie greitą atsinaujinimą dar neteko. O va elektros procentas iš atsinaujinančių šaltinių auga. Ir auga sparčiai. Kažkaip man atrodo, kad šis argumentas yra visai absurdiškas…
Reziume – neaiškios kilmės straipsnis, parašytas neaiškaus autoriaus, neaiškiu tikslu. Ir dar su argumentais, kurie, švelniai tariant, nelabai pagrįsti. Na, bet gal bent click’abaitas bus geras?
kai tik pasirodė, mačiau tą straipsnį delfyje, bet perskaičiau tik antraštę. Viso straipsnio net nebuvau atvertęs. Ir tai įvyko automatiškai, matyt pasamonė atsijoja ‘fake news’.
Na po šios, rimto tinklaraščio apžvalgos, prisiverčiau atsiversti ir perskaityti kad suprasti bent apie ką ten kliedi.
Tai ne viskas čia aprašyta. Delfyje nurodyta šaltinis – autoevolution.com, matyt iš ten versta. Greituoju būdu praverčiau autoevolution.com, bet originalo neradau, matyt apsižiūrėjo kad prirašė bile ko ir nustūmė į užribį.
Dėl straipsnio esmės, tai elektromobilių kritikas autorius (ar kolektyvas) pasirodžius pirmam iPhone būtų bėdavojęs kad išmanūs telefonai pasmerkti, nes naudoja daug energijos, nėra mobilių aplikacijų ir didesnius ličio akumus problema utilizuoti 🙂
Iš esmės jis būtų buvęs teisus, bet, kadangi tai istorija, matome kaip greitai problemos buvo išspręstos kai tik pakvipo pelnu. Kas vis dar abejoja ar tai buvo pelninga – tegul pasižiūri į apple rezultatus.
Beja čia, delfi straipsnio kritikoje, praleistas dar vienas neteisingas teiginys. Pačiame delfi straipsnio intre teigiama kad niekam nebus reikalingi seni (10 metų) elektromobiliai, nes jie kaip seni išmanūs telefonai pasens morališkai. Labai juokingas teiginys, nes klausimas iš tiesų kyla visiškai kitoks: kam bus reikalingi seni 10-mečiai vidaus degimo auto, kai antrinėje rinkoje atsiras šiandieniniai elektromobiliai. Ir kai žmonės sudės 2+2 ir supras kiek susitaupo vien vietoje benzino naudojant elektrą, neatsižvelgiant į kitus aspektus.
Beja juokingiausias teiginys delfio straipsnyje: elektra neatsinaujinantis išteklis. Jau net Lietuvoje su varginga saulės/vėjo gamyba jeigu nieko nemaišau, tai kažkur mačiau kad atsinaujinantys ištekliai sudaro virš 20% elektros gavybos. Manau kad elektromobiliai vargu ar kada sunaudos visą elektros energiją, kuri gaminama iš atsinaujinančių išteklių.
Nors šiaip visa šita diskusija juokinga: jei kas nors žinotų bus už penkių metų – lengvai taptų milijardieriumi. Pakaktų tik prisipirkti teisingų akcijų 🙂
parašiau ilgą komentą ir pagalvojau: greičiausiai ten buvo tiesiog trolinimas, kuris reikia pripažinti savo tikslą pasiekė 🙂
Ačiū už ilgą komentarą!
Dabar visu Leafu baterijos bus idealios…
Jau suplanuotas šitas eksperimentas 🙂