Elektromobilių įkrovimo stotelėsPrieš kurį laiką (2017 balandį) rašiau apie tai, kad valstybė turi gerų žinių elektromobilių vairuotojams, mat paskelbtas konkursas įkrovimo stotelėms kelyje Vilnius-Klaipėda ir Vilnius-Panevėžys. Viso stotelių turėtų būti dešimt – 9 kelyje Vilnius-Klaipėda ir viena kelyje Vilnius-Panevėžys. Realiai, visos Vilnius – Klaipėda kelio naujosios stotelės yra atkarpoje Kaunas-Klaipėda (jei įskaičiuoti dvi atkarpoje nuo Ramučių/Petrašiūnų išsukimo iki Kauno), mat atkarpa Vilnius-Kaunas jau yra padengta – Vievyje ir Elektrėnuose turim po greito įkrovimo stotelę.

Prieš savaitę (2017 liepą) pirmą kartą važiavau elektromobiliu iš Kauno į Klaipėdą, tad turėjau puikią progą apžiūrėti visas vietas, kur yra suplanuotos įkrovimo stotelės. Na, jei būti tiksliam, tai beveik visas, mat grįžau atgal naktį ir paskutinės stotelės Klaipėda-Kaunas pusėje liko neapžiūrėtos, mat norėjosi namus pasiekti neparyčiais. Na, bet tai netrukdo man su jumis pasidalinti praktiškai visų šių stotelių statybų statusu. Užbėgdamas už akių pasakysiu, kad nė viena stotelė dar neveikia, o prie visų jų esančiose informacinėse lentelėse nurodyta darbų pabaiga – 2017 rugpjūtis.

Atkarpa Vilnius-Kaunas

Turint omenyje, kad dauguma elektromobilių Lietuvoje nuvažiuoja iki 150 km, iš kurių autostrada važiuojant dažniausiai lieka 100-110 km, protinga yra turėti įkrovimo stoteles maždaug kas 70 kilometrų. Toks atstumas – kelionė nuo namų / darbo iki miesto krašto + 70 km yra įveikiama netgi mažiesiems elektromobiliams, gaminamiems su Mitsubishi/Peugeot/Citroen ženkliukais, turintiems gan vaikiško dydžio bateriją.

Atstumas nuo Vilniaus iki Kauno – 100 km, tad čia pakanka turėti vieną tarpinę vietą įkrovimo stotelėm. Tokią vietą jau turime kelis metus: važiuojant iš Kauno – už Elektrėnų, važiuojant iš Vilniaus – Vievyje. Vilniuje yra kelios greito įkrovimo stotelės ir tikrai nemažai lėtesnių, tad kelionė iki Kauno ir įkrovimas prieš kelionę didelių problemų elektromobilistams nesudaro.

Kelionei atgal į Vilnių atsargas galima papildyti vienintelėje Kaune greito įkrovimo stotelėje prie Savanorių pr. esančio LIDL parduotuvės. Tiesa, stotelė veikia tik parduotuvės darbo metu – nuo 8 iki 22 valandos, tad jei atvykote / išvykstate naktį, kol kas teks pasitenkinti lėtesniu baterijų įkrovimu MEGA prekybos centre ar Urmo „bazėse”.

Taigi, su nedidele išlyga, kelionė Vilnius – Kaunas bei Kaunas – Vilnius yra įmanoma jau dabar su praktiškai bet kokiu elektromobiliu. Žinoma, jis turi turėti greitojo įkrovimo galimybę. Na, arba Type 2 jungtį ir labai „atsipūtusį” ir ramų savininką.

Kelionė iš Vilniaus kiek toliau, nei Kaunas

Jei važiuojate iš sostinės per Kauną į vietą, kuri yra labiau nutolusi nuo jo, pvz. Marijampolė, Šakiai, Raseiniai, Kėdainiai ar Ukmergė, jums baterijos atsargų, papildytų Vievyje, vargu ar užteks. Taigi, jei planuojate tokią kelionę dabar, ją reiktų planuoti dienos metu, kai Kaune veikia LIDL greito įkrovimo stotelė. Kitas variantas – apsišarvuoti kantrybe ir bent valandą praleisti prie vidutinės spartos įkrovimo stotelės, esančios pavyzdžiui prie MEGA prekybos centro. Tiesa, ten irgi reikalinga paleidimo kortelė, kurią nemokamai galite gauti MEGA informacijos centre, jo darbo metu. Na, bet įkrauti bateriją galėsite ir kai prekybos centras nedirba.

Šią situaciją turi pakeisti dvi greito įkrovimo stotelės, statomos ties Kaunu. Jei tiksliau – viena prieš pat Kauną, važiuojant nuo Vilniaus pusės, o kita – ties Kaunu.

Pas Lado (93,43 km, dešinė)

Šioje egzotišku vardu pavadintoje kavinėje neteko lankytis, bet prie jos statoma įkrovimo stotelė, tad, tikėtina, tai bent man taps lankoma vieta. Pačios įkrovimo stotelės dar nėra, bet yra pamatas, stotelės pavėsinės rėmas, atvesti gofruoti vamzdžiai elektros kabeliams, pastatytos elektros įvado techninės dėžutės.

Pagal vaizdą panašu, kad pačiai įkrovimo stotelei yra padarytas vienas pamatukas, nors gofruotų stambesnių vamzdžių yra bent trys. Būtų labai džiugu jei įkrovimo stotelė būtų ne viena, o dvi (ar net trys!), bet įtariu, kad tai būtų per daug optimistiška.

Kaip ir kitų įkrovimo stotelių, darbų pabaiga numatyta 2017 rugpjūtį.

Užeiga Šalia Kelio (96,62 km, kairė)

Kai užsukau patikrinti šios vietos, buvau nustebintas jos populiarumu. Per kelias minutes pro mane, sustojusį prie įvažiavimo, pravažiavo gal 20 automobilių. Pagal iškabą, šioje užeigoje galima rasti Lietuviškų patiekalų. Šalia – buvusi Statoil, dabar nauju pavadinimu besipuikuojanti Circle K degalinė, tad jų kavos ir užkandžių mėgėjai čia ras ką veikti įkraunant elektromobilį.

Beje, per kelis metrus statomas Hesburger restoranas, o kiek paėjus galima rasti Lukoil degalinę, tad ši poilsio aikštelė tiesiog pasmerkta būti populiaria sustojimo bei baterijų ir skrandžių papildymo vieta. Beje, sutapimas ar ne, bet užeigos iškaba yra lygiai tokia pati (raidžių dydis, spalvos, šriftas), kaip „Pas Lado.

Čia stotelei irgi yra paruošta vieta, padaryti pamatai ir prie jų pritvirtinta stotelės stoginės konstrukcija. Trūksta elektros įvadų, stogo dangos ir pačių stotelių. Manau, kad čia stotelės gali atsirasti per mėnesį, tad projekto darbų pabaiga – rugpjūtis skamba gan realiai. Tiesa, reikia turėti omenyje, kad tai – valdiškas konkursas, tad viskas gali nusitęsti gerokai ilgiau…

Kai jau veiks šios dvi stotelės, planuojantiems kelionę toliau nei Kaunas nebereiks į jį užsukti ar taikytis prie LIDL bei Mega darbo grafikų bei įkrovimo spartos ar sąlygų.

Dabartinė situacija Kaunas-Klaipėda

Elektromobilį turiu metus ir tris mėnesius, bet gyvendamas Kaune, Klaipėdoje su juo dar nesu buvęs. Kodėl? Ogi todėl, kad kelyje Kaunas-Klaipėda, kuris pagal kelio kilometrų ženklus yra 211 km ilgio, yra vos viena baterijų papildymo stotelė. Dar reikia pridurti, kad ši įkrovimo stotelė Kryžkalnio autobusų stotyje yra vidutinės spartos (Nissan Leaf iš jos gauna 6.6 kW), iki jos iš abiejų pusių yra 100+ kilometrų ir jai paleisti reikia Autopildyk kortelės, kurią gauti nėra taip jau paprasta.

Jei Autopildyk kortelės neturite, o patikrinę jūsų elektromobilio ženkliuką suprantate, kad tai nėra Tesla, kelionė Kaunas-Klaipėda yra neįmanoma. Na, gal šiek tiek meluoju – jei turite visiškai naują VW e-Golf, BMW i3 ar Hyundai Ioniq elektromobilius, tokį atstumą su jais galite įveikti. Teoriškai, tokį atstumą įveikia ir 2016 metų Nissan Leaf, bet reiktų važiuoti mažiau nei 80 km/h. Man, važiavusiam su būtent tokiu bolidu, atstumo Kauno LIDL-Klaipėdos Arena įveikimui 80 km/h greičiu būtų pritrūkę apie 5% baterijos resurso. Taigi, net važiuojant 80 km/h teko pildyti atsargas Kryžkalnyje, lėtuoju būdu (6,6 kW arba ~10% per pusvalandį).

Kita vertus, Lietuvoje naujieji i3, e-Golf ir Ioniq, tikėtina, dar stovi juos parduodančių kompanijų salonuose, o 2016 ar naujesnių Nissan Leaf su talpesne baterija keliuose yra vos keli (neskaičiuojant Spark bei Citybee), tad teigdamas, kad be krovimo nuvažiuoti iš Kauno į Klaipėdą galite nuvažiuoti tik su Tesla, labai nesuklydau.

Kaunas – Klaipėda stotelių planas ir faktas

Klaipėda nuo Kauno yra nutolusi 211 kilometrų, tad jei išdalintume kelią gabalais po 70 km (optimalus atstumas tarp įkrovimo stotelių), gautume tris atkarpas, arba 4 vietas, kur šių stotelių reikia. Pirmoji vieta – Kaunas, tad kai tik pastatys aukščiau minėtas dvi stoteles ties Kaunu, šiai vietai galėsime uždėti pliusiuką.

Pagal planą, kitos stotelės turėtų būti:

  • 141,67 km, 185,24 km, 238,62 km kairėje greitkelio pusėje
  • 142,45 km, 192,8 km, 238,03 bei 292,92 km dešinėje kelio pusėje.

Taigi, nors teoriškai užtektų po dvi įkrovimo vietas pakeliui tarp Kauno ir Klaipėdos, jų yra suplanuotos 3 ir 4, kairėje ir dešinėje kelio pusėje atitinkamai. Na, bet juk daugiau nei teoriškai reiktų yra gerai! O kokia gi yra reali situacija?

Karpynė / 2 barai (142,45 km, dešinė)

Pirmoji įkrovimo stotelė dešinėje suplanuota prie restorano Karpynė, kuris šiuo metu labiau atpažįstamas kaip 2 Barai. Stotelės konstrukcija stovi, pamatas, panašu, vienai įkrovimo stotelei irgi. Atvestos vadinamos „gofros” elektros kabeliams, bet pačių laidų, stogo dangos ir stotelės nėra. Tiesa, duobėje yra daug vandens, o dalis jo keistai atiteka gofruotu vamzdžiu, kuriuo turėtų eiti elektros įvadas. Tikėkimės, kad tai – tik atsitiktinumas, nes 50+ kW galios laidai ir vanduo tikrai nėra geri draugai. Šią stotelę pabaigti per mėnesį, manau, tikrai galima.

NIKOLA kavinė (192,8 km, dešinė)

Prie NOKIA, oj, t.y. NIKOLA kavinės yra numatyta antroji greito įkrovimo stotelė Klaipėdos link. Kavinės pavadinimo šriftas įtartinai primena dar neseniai labai populiarių mobiliųjų telefonų gamintojos logotipe esantį, tad, tikėtina, kad jos važiuodami nepražiososite. Dar vienas elementas, kuris atkreipia į save dėmesį – Buliaus / Jaučio skulptūra visai šalia įkrovimo stotelės. Matyt, tai simbolizuoja, jog stotelė bus ypač galinga 🙂

Statybų situacija – labai panaši, kaip ir 2 Barai / Karpynė atveju – pamatai ir konstrukcija yra, o laidų ir stotelės bei stogo nėra. Labai tikėtina, kad vieno mėnesio pabaigti ją užteks.

Kvistija degalinė (238,03 km (?!), dešinė)

Šią stotelę radau kiek sunkiau, mat nurodyta konkurso medžiagoje informaciją apie kilometrą, kuriame yra numatyta stotelė nėra teisinga. Nors, sprendžiant pagal sąrašą, važiuodamas nuo Kauno pusės pirmiau turėjau pamatyti stotelę dešinėje (238.03 km), o ne kairėje (238,62 km), iš tikrųjų yra atvirkščiai. Sunku patikėti, bet panašu, kad konkurso sąlygose įsivėlė klaida, nes stotelė kairėje yra arčiau Kauno nei stotelė dešinėje.

Iš tikrųjų, tai apie tai, jog čia turėtų būti įkrovimo stotelė, byloja tik standartinis ženkliukas. Be jo, deja, nieko nėra – nei paskirtos vietos, nei pamatų, nei laidų…. Na, nebent stotelė paslėpta kur nors vidiniame kavinės kieme, ko būti neturėtų. Taigi, prognozė šią stotelę turėti jau rugpjūtį – labai miglota…

Kilena (292,92 km, dešinė)

Šią, paskutinę atkarpoje Kaunas – Klaipėda numatytą stotelę radau nesunkiai. Deja, bet yra du „bet”. Pirmas – statybų būklė tokia pati, kaip ir Kvistija – nėra nieko – nei pamato, nei konstrukcijos, nei laidų. Ženkliukas su informacija yra. Kitas bet – panašu, kad kavinė bankrutavusi ar šiaip užsidariusi, nes ant langų – skelbimas „parduodama – išnuomojama”.

Taigi Kilena kavinę kažkas „nukilino” dar iki pastatant elektromobilių įkrovimo stotelę. Net jei ir stotelė bus, stoti čia bus mažiausiai įdomu. Keista, kad apskritai buvo pasirinkta tokia vieta, juo labiau, kad kitoje pusėje kelio, skirtingai nuo prieš tai buvusių numatytų įkrovimo vietų, įkrovimo stotelė nenumatyta. Nenustebčiau, jei šios stotelės vietą rekomendavo koks įtakingas kavinės Kilena pastato savininkas.

Klaipėda-Kaunas stotelių planas ir faktas

Kvistija degalinė (238,62 km (?!), kairė)

Kaip jau minėjau aukščiau, grįžtant iš Klaipėdos yra numatytos trys įkrovimo vietos. Pirmoji jų – nuvažiavus ~70 km nuo Klaipėdos centro, degalinėje Kvistija. Beje, čia būten ta, kurios kilometras iš tikrųjų nėra teisingas. Tikėtina, kad tai turėtų būti 238,03 km.

Darbai pradėti, pamatai ir konstrukcija yra, stotelės ir stogo – ne. Dar mėnuo, tad vilties tikrai yra. Deja, bet šią vietą pasiekiau labai vėlai, tad nuotraukos, toli gražu, nėra tobulos.

Likusios dvi vietos kairėje automagistralės pusėje

Paskutines dvi numatytų įkrovimo stotelių vietas pravažiavau gilią naktį, kai šeima po ilgos kelionės jau buvo kietai įmigusi, o laikrodis rodė gerokai po vidurnakčio. Norėjosi kuo greičiau (kiek tai įmanoma, važiuojant elektromobiliu 80 km/h greičiu) pasiekti namus, tad paskutinių dviejų vietų neapžiūrėjau – jos liko kitam kartui.

Jei per besimerkiančias akis gerai pamačiau, tai pirmoji iš nuo Klaipėdos pusės kokybiškai neapžiūrėtų stotelių (185,24 km, kairė) taip pat įrengiama Kvistija degalinėje. Na, bet garantuoti šito negaliu, nes tiesiog nebuvo kam užfiksuoti, o ar nesapnavau – nesu tikras. Bet jei sapnas buvo realus, tai degalinėje irgi mačiau stotelės konstrukciją, kaip ir kitose vietose, kur darbai nors kiek pasistūmėję.

Antrąją nenufotografuotą stotelę tiesiog pražiopsojau – man labiau rūpėjo artėjantis Kaunas ir sava lova. Taigi, 141,67 km, kairėje numatytos stotelės statusu su jumis kol kas pasidalinti negaliu.

Dvi šios stotelės liko sekančios kelionės link pajūrio plane. Kai jau turėsiu nuotraukas – papildysiu jomis šį straipsnį.

Previous articleDyzelis vs elektra – 15 mėnesių rezultatas
Next articleElektromobilių įkrovimo stotelė Kryžkalnyje

11 COMMENTS

  1. Dėkui už puiku atnaujinima. Pačiam nesenai teko važiuoti Vilnius – Klaipėda, tad galiu nudžiugint jog 141,67 km ir 185,24 km kairėje jau irgi stovi pavėsinės ir vamzdžiai laidams. Antradienį jau vyko darbai ir 238 km dešinėje pusėje.

  2. Super. Kaip tik ieškojau kokia padėtis su pasikrovimu link Klaipėdos. Ačiū labai už puikią informaciją.

  3. Vakar Vilnietis tvirtino kad ties Kaunu jau veikia. Nuvaziuosiu siendiena patikrinti, idomu kaip kitose vietuose? Gal jau galima i Klaipeda vaziuoti?

  4. vakar „patikrinau” dvi stoteles tarp Kryžkalnio ir Kauno:
    50kW stotelė lygtai 128 km nuo Klaipėdos
    kita:
    50kW stotelė 169 km nuo Klaipėdos
    veikia puikiai

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here