nissan leaf durų ardymasPirmame įraše apie Nissan leaf garso izoliaciją rašiau apie tai, kodėl man prireikė papildomos garso izoliacijos, su kuo lyginau Nissan Leaf turimą garso izoliaciją ir kaip rinkausi medžiagas bei kokių tipų jų yra.

Šiame įraše papasakosiu apie vienų iš Nissan Leaf durų garso izoliavimo proceso pirmą dalį – durų ardymą. Kadangi durys ardosi ir izoliuojasi identiškai, nemanau, kad būtų prasminga kartoti tą pačią istoriją keturis kartus, taigi, aprašysiu procesą tik vieną kartą.

Beje – lyrinis nukrypimas – pastarąją savaitę slogavau ir skridau verslo reikalais į Londoną ir atgal. Leidžiantis Lietuvoje užgulė vieną ausį ir, nors paprastai tai labai greitai praeina, šį kartą (matyt slogos įtaka), užgulimas nepraeina jau kelias dienas. Užgulimo suteiktas pliusas – garso izoliacija mano Nissan Leaf ženkliai pagerėjo 🙂

Įrankiai Nissan Leaf durelių ardymui

dsc_0165

Nežinau, ar tai Nissan Leaf ypatybė, ar tas pats galioja ir kitiems automobiliams, bet Nissan Leaf durų ardymui reikia vos kelių įrankių: kryžminio atsuktuvo, 10 dydžio šešiakampės galvutės ir automobilio panelių bei kitų plastikinių dalių ardymui skirtos lopetėlės. Tokios lopetėlės būna gana nebrangiai parduodamos automobilių ardymui skirtuose rinkiniuose. Kažkada tokį vieną nusipirkau už kelis dolerius iš Ebay elektroninės parduotuvės ir štai, atėjo laikas šį pirkinį panaudoti pagal paskirtį.

Manau, jau pagal įrankių kiekį galėsite patys nuspręsti, ar tai jums atrodo sudėtingas darbas ir ar galite padaryti jį patys. Na o aš pats vertinčiau durų ardymo sudėtingumą 2 balais 10 balų skalėje, kur 10 – labai sudėtingas ardymas / remontas, o 1 – labai paprastas. Jei nepasitikite savo jėgomis – patikėkite darbą specialistams, nes aš, deja, garantuoti, kad jums viskas pavyks ir nieko nesulaužysite / nenutrauksite, negaliu.

Pirmas žingsnis – pirmo varžto pasiekimas

Nissan Leaf durelių apdaila prie skardinių (kai kuriuose modeliuose – aliuminių) durelių yra pritvirtinta dviem varžtais ir gal dešimčia plastikinių laikiklių („zakliopkių”).

Pirmasis varžtas – po plastikiniu dangteliu, kuriame sumontuoti langų atidarymo bei durų užrakinimo mygtukai (tik priekyje) ir veidrodėlio reguliavimo (tik vairuotojo durelėse) svirtelė.

Šio dangtelio atidarymui naudojau plastikinę mentelę, o pats procesas atrodo štai taip:

  • Užkišame mentelę iš galo tarp plastikinio dangtelio bei „odinės” durų apdailos ir atkabiname dangtelį nuo apdailos, kilstelėdami jį mentele:
    dsc_0135-1
  • Kai dangtelio kraštas atsikabina, jo kraštą toliau nesunkiai galima pakelti ir pirštais. Dangtelio priekis yra užkištas horizontaliai, tad neskubėkite jo laužti į viršų – pakėlę dangtelio galą, visą dangtelį truktelėkite atgal ir jo priekis lengvai atsikabins nuo durų apdailos:
    dsc_0136-1
  • Išėmę dangtelį, turėsite atkabinti prie jo prijungtus laidus. Nuotraukoje matote tik vieną laidą (galinės durelės), bet keleivio pusėje priekinėse durelėse jų yra du, o vairuotojo durelėse – trys. Visi atsijungia identiškai – ant balto kištuko, per jo vidurį yra liežuvėlis, kurį nuspaudus visas kištukas gražiai atsiskiria nuo dangtelio su jungtimi:
    dsc_0137-1
  • Atjungę kištuką (kištukkus) ir nuėmę dangtelį, aiškiai pamatysite pirmąjį varžtą:
    dsc_0138-1

Antras žingsnis – antras varžtas

dsc_0139Antrasis varžtas paslėptas po apdailos plastikiniu dangteliu, esančiu durų atidarymo rankenėlėje. Procesas panašus, kaip ir pirmojo varžto radimo atveju:

  • užkišame mentelę tarp apdailos dangtelio bei rankenėlės korpuso. Nors logiškai atrodytų, jog užkišus mentelę iš galo apdaila turėtų nusiimti gan lengvai, iš tikrųjų taip nėra. Kadangi išbandžiau šį procesą su visomis keturiomis durimis, rekomenduoju mentelę ar kitą tam skirtą įrankį užkišti iš viršaus:
    dsc_0140
  • dangtelis nusiima lengvai, o po juo iškart matosi antrasis varžtas:
    dsc_0141

Trečias žingsnis – varžtų atsukimas

dsc_0142Turbūt, paprasčiausias žingsnis, kuriam įvykdyti naudojau 10 dydžio šešiakampę galvutę. Tiesiog išsukame abu varžtus ir juos saugiai pasidedame.

dsc_0143

Pastaba – varžtų sriegiai skirtingi – po rankenėlės apdaila esančio varžto sriegis smulkus, o po lango atidarymo jungiklių plastikiniu dangteliu – stambus. Be to, pastarasis varžtas ilgesnis.

Ketvirtas žingsnis – durų panelės atpalaidavimas

dsc_0146 Atsukus varžtus galima pradėti atskyrinėti durų panelę nuo nuo skardos. Pirmiausia pradedame tai daryti nuo apatinio kampo ir atskiriame apatinę dalį, o po jos – abu šonus iki viršaus.

Pradžią galima padaryti su mentele, bet iš tikrųjų apačioje yra panelės kraštas, išeinantis iš už skardos ribų, už kurio labai patogu paimti pirštais ir tiesiog atskirti panelę nuo skardos ją traukiant į save.

Beje, neskubėkite plėšti viršutinės dalies (tik apačią ir šonus) dėl dviejų priežasčių:

  • panelė yra „užstumta” ant skardos briaunos iš viršaus, tad bandydami ją atplėšti, galite tiesiog sulaužyti, o ji labai lengvai išsiima tiesiog kilstelėjus visą panelę į viršų
  • panelės vis tiek pilnai nenuimsite neatsukę varžtų, laikančių rankenėlę iš vidaus. Taigi, prieš pakeldami panelę į viršų ir ją pilnai nuimdami, būkite pasiruošę atsukti rankenėlės varžtus.

Penktas žingsnis – rankenėlės varžtų atsukimas

Kai jau būsite atskyrę panelės apačią ir šonus nuo skardos, pasiruoškite trečiąjį durų ardymui reikalingą įrankį – gan stambų kryžminį atsuktuvą. Aš naudojau tą patį atsuktuvo kotelį su keičiamu antgaliu, tad, tiesiog, pakeičiau pirmų varžtų atsukimui naudotą šešiakampę galvutę į kryžminio atsuktuvo antgalį.

Rankenėlę iš vidaus laiko trys varžtai. Įtariu, kad galima rankenėlę nuimti ir tiesiog atkabinant troselius, bet gilintis į tai, kaip tai padaryti tingėjau, tad pasirinkau paprastą ir aiškų būdą – varžtų atsukimą.

dsc_0154

Taigi, pasiruošę kryžminį atsuktuvą, kilstelėkite durų panelę į viršų. Ją pavertę rasite rankenėlę laikančius varžtus. Juos atsukite. Kai tai padarysite, rankenėlė atsiskirs nuo apdailos panelės ir panelę galėsite nuimti bei padėti atskirai.

Beje, nuotraukoje matosi, kaip Nissan rūpinosi Leaf galinių durelių garso izoliacija – tas pilkas kelių centimetrų dydžio minkšto kilimo gabalėlis yra VISA garso izoliacija galinėse durelėse. Nelabai suprantu, kam reikėjo lipdyti tą gabaliuką – matyt tik tam, kad tie, kas sumanys daryti papildomą garso izoliaciją, šiek tiek mažiau vargtų 🙂

Šeštas žingsnis – polietilenas

dsc_0150Kai nuimsite durų apdailos panelę, po ja rasite ant skardos su panašiais į smalą klijais prilipdytą polietileno (ar kaip ta medžiaga teisingai besivadintų) gabalą, kurį reiks nuimti tam, kad pasiektumėte vidines durelių ertmes.

Atsiklijuoja ši plėvelė paprastai, tik klijai nėra labai malonūs. Tiesiog, pasistenkite labai neišsiterlioti rankų.

Pro šią plėvelę yra prakišti garsiakalbio, langų valdymo ir durų užrakinimo bei veidrodėlių valdymo laidai (atitinkamose durelėse). Taip pat pro ją prakišta ir durų atidarymo rankenėlė su visu korpusu bei nuo jos einančiais troseliais.

Atklijuojant plėvelę reiks šiuos laidus bei troselius su rankenėle ištraukti tam, kad plėvelę galėtume pasidėti atskirai, kol surinkinėsime duris po garso izoliacijos klijavimo.

Tiesa, tam, kad per plėvelę ištrauktumėte garsiakalbio laidą, jį reikia atjungti nuo paties garsiakalbio. Atsijungia jis identiškai langų valdymo mygtukams – paspaudus baltą liežuvėlį ir patraukus laidą su kištuku.

Septintas žingsnis – garsiakalbis

Garsiakalbis uždengia vieną iš ertmių, per kurias klijuosime garso izoliaciją, tad jį irgi pašaliname. Garsiakalbis prisuktas prie skardos trimis varžtais, kuriuos atsukame ta pačia 10 dydžio šešiakampe galvute, kaip ir pirmuosius du durų apdailos panelės varžtus.

Atsukus varžtus galima tarp garsiakalbio plastikinio rėmelio ir skardos užkišti lopetėlę ir lengvai kilstelėjus jį išimti. Tą patį efektą pasiesite tiesiog užkišę pirštus už garsiakalbio per šalia duryse esančią ertmę ir garsiakalbio korpusą stumtelėję į lauką.

Durys paruoštos garso izoliacijos klijavimui!

dsc_0159Atlikome visus veiksmus ir po jų esame pasiruošę klijuoti garso izoliaciją. Apie tai – antroje šio straipsnio dalyje.

Previous articleLengvatos elektromobiliams Lietuvoje ir svetur
Next articleElektromobilio 100 km kaina (pildomas nuolat)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here