Aš esu netradicinis vairuotojas, pastovaus greičio palaikymą naudodamas visur. Nesvarbu, ar tai – tik…Kaip jau rašiau po poros dienų Hyundai Ioniq electric elektromobilio testo, tai – puikus elektromobilis. Mano asmenine nuomone, Ioniq yra geriausias kaip aš vadinu „pirmos kartos” elektromobilis. Žinoma, turiu omenyje įperkamus elektromobilius, tad Tesla „lieka už borto”. Ką aš laikau „pirmos kartos”? Tai elektromobiliai, turintys iki 35 kWh talpos bateriją ir idealiu atveju važiuojantys iki 280 km atstumą. Tokiems priskiriu Nissan Leaf iki 2018 metų, BMW i3 iki 2018 metų, Volkswagen e-Golf, KIA Soul EV bei panašius.

„Antrosios kartos” laikas tik prasideda ir ją padoresnėje kainų kategorijoje atstovauja Hyundai Kona electric, KIA e-Niro, Chevrolet Bolt bei Tesla Model 3. Dar, žinoma, antrai kartai galima priskirti Audi e-tron bei Jaguar i-Pace, bet šių kainos yra Tesla teritorijoje, kur pirkėjų ratas, bent Lietuvoje, gerokai susiaurėja. Be „antrosios kartos” dar yra pora tarpinių modelių – 2018 metų Nissan Leaf bei 40 kWh bateriją turinčios Renault ZOE.

Ar tikrai Hyundai Ioniq yra geriausias?

Ant savo Hyundai Ioniq electric turiu R16 žiemines padangas kurios yra labai triukšmingos. Važiuojant…Hyundai Ioniq electric – galbūt geriausias pirmos kartos elektromobilis man, bet jūs galite manyti visiškai priešingai. Viskas priklauso nuo to, kokie reikalavimai automobiliui jums yra patys svarbiausi. Mano idealus (ar bent jau netoli to) elektromobilis turi būti:

  • talpus (atkrenta BMW i3 bei, kaip bebūtų gaila, KIA Soul EV)
  • ant galinės sėdynės talpinti tris vaikus (atkrenta Renault ZOE, antrą kartą atkrenta BMW i3)
  • nuvažiuoti kiek įmanoma didesnį atstumą (atkrenta Volkswagen e-Golf iki 2017 metų ir Nissan Leaf iki 2018 metų)
  • naudotas nekainuoti daugiau nei 25000 Eur (atkrenta ir 2017 metų BMW i3, tų pačių metų e-Golf ir „pusantrinės” kartos 2018 metų Nissan Leaf).

Manau, kad visus mano kriterijus puikiai tenkintų Tesla Model X, bet deja, kol kas kaina už tai ką gauni man atrodo stipriai per didelė. Audi e-Tron bei Jaguar i-Pace, kaip ir Tesla, yra kitoje kainų kategorijoje. Tiesa, turime Tesla Model 3, kuris kažkada gal pagaliau kainuos žadėtus  35000 eurų, bet kol kas startinė kaina viršija 50000 eurų, o tada jau pasirinkimo yra kiek daugiau.

Geriausi elektromobiliai pagal kitus kriterijus

Daugiau ar mažiau esu bandęs praktiškai visus rinkoje esančius elektromobilius, tad sau esu susidaręs nuomonę apie kiekvieną jų. Kai manęs klausia, ar rekomenduočiau vieną ar kitą elektromobilį, arba kokį elektromobilį siūlyčiau rinktis, visada klausiu, kad jums yra prioritetas – nuvažiuojamas atstumas, pakabos kietumas, pagreitėjimas nuo šviesoforo, kiek vaikų norite sutalpinti, ar ketinate važinėti tik mieste ir t.t. Keli pavyzdžiai:

  • Jei mėgstate sportiškai kietą pakabą, siūlomi rinkoje elektromobiliai išsidėstytų taip nuo jums tinkamiausio iki netinkamiausio – BMW i3, VW e-Golf, Nissan Leaf, Renault ZOE, KIA Soul EV
  • Jei mėgstate SUV tipo sėdėjimą „ant fotelio”, tai iš pigesniųjų elektromobilių kol kas gali pasiūlyti tik KIA Soul EV
  • Jei norite puikiai startuojančio nuo šviesoforo elektromobilio, jums turėtų patikti BMW i3, VW e-Golf bei, kaip bebūtų keista – Fiat 500e
  • Jei skiriate prioritetą talpiai bagažinei, čia nepralenkiamas bus Nissan Leaf. Hyundai Ioniq talpins panašų kiekį daiktų
  • Jei ieškote elektromobilio iki 10000 Eur, pasirinkimas nėra didelis – senesni Nissan Leaf, Mitsubishi iMiEV (ar Peugeot / Citroen analogai) ir senesni VW e-Up!
  • Jei jums reikia 7 vietų, be Tesla Model S/X turite tik vieną variantą – Nissan e-NV200

Talpumo ir pagreičio karaliai, žinoma, yra Tesla Model S bei Model X. Pagreičiu nenusileidžia Jaguar i-Pace, bet į jį tilps gerokai mažiau daiktų ir žmonių. Jei Audi e-tron kainodara bus gera, ji gali būti aukso viduriukas tarp pigesniųjų antros kartos elektromobilių ir Tesla / Jaguar, bet spėju, kad padoriai sukomplektuotas e-tron nebus pigus.

Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e mūsuose yra labai retas žvėris, bet jų, tikėtina, daugės. Pliusai – didelis nuvažiuojamas atstumas. Minusai – nepatogios sėdynės ir gan nedidelė bagažinė.

Ką gi siūlo mano Hyundai Ioniq electric?

  • sąlyginai įkandamą kainą (iki 25000 eur)
  • geriausią aerodinaminį efektyvumą / aptakumą, konkurenciją pralaimintį tik Tesla. O tai – gero nuvažiuojamo atstumo rodiklis
  • pakankamai talpią bateriją, nusileidžiančią tik 2017 metų i3, e-Golf, ZOE, Bolt bei 2018 metų Leaf. Visi paminėti variantai yra brangesni
  • greitesnį „greitą” įkrovimą (max 70 kW galia)
  • baterijų aušinimą bei šildymą
  • Pakankamai greitą įkrovimą tiek šaltyje, tiek karštyje, retai kada nukrintantį žemiau 35 kW galios
  • 5 pilnavertiškas sėdimas vietas
  • pakankamai talpią bagažinę, konkuruojančią su talpiausiais atstovais rinkoje
  • gan neblogą nuvažiuojamą atstumą (200 km pagal EPA bei 280 km pagal NEDC)
  • elektroninius „žaislus” – adaptyvią kruizo kontrolę, linijų laikymosi sistemą, Android auto / Apple CarPlay bei Infinity garso aparatūrą.

Hyundai Ioniq – geriausias elektromobilis?

Ar Hyundai Ioniq electric yra geriausias elektromobilis jums? Turbūt ne. Ar jis apskritai yra geriausias (net ir man)? Deja, tikrai ne. Idealus elektromobilis, jei būtų galima surinkti jį iš skirtingų esamų rinkoje būtų:

  • Tesla Model S dizainas
  • BMW i3 / Jaguar i-Pace medžiagos, jų kokybė bei multimedia
  • Tesla ekranas su gadget’ais bei aplikacija mobiliam telefonui
  • KIA Soul salonas ir sėdėsena bei apžvalga aplink
  • Model S (senesnių) bagažinė ir priekinė bagažinė
  • Tesla / Jaguar varikliai
  • Tesla baterijos
  • Tesla Autopilot galimybės
  • Nissan 360 kamera
  • BMW i3 sėdynės

NIO kompanija, kurią vadina kinišku Tesla analogu, pristatė savo antrąjį elektromobilį ES6. Tai vidutinio…Deja, tokio elektromobilio rinkoje nėra, tad tenka rinktis kompromisus. Jei sakyti sąžiningai ir savo asmeninės patirties, man KIA Soul EV yra gerokai smagesnis ir „fainesnis” automobilis nei Hyundai Ioniq. Plius dar turintis specifinio „šarmo”. Bet bagažinės talpa Soul beviltiškai pralaimi Ioniq electric. Pralaimi ir nuvažiuojamu atstumu, kurio skirtumas ypač jaučiamas šaltyje ir greitkeliuose važiuojant greičiau. Kaladėlės forma, deja, Soul visai nepadeda.

Teisingiausiai Hyundai Ioniq vadinti ne geriausiu elektromobiliu, bet geriausiu kompromisu man, atsižvelgiant į visus mano reikalavimus ir galimybes.

Kas geriau bei kas toliau?

Štai iiiiiiilllllgas tekstas apie tai, kaip mes (aš, SmartWeekend ir Deals On Wheels LT),…Praktiškai prieš metus svaigau apie Hyundai Ioniq electric ir žavėjausi juo pirmojo testo metu, tuo metu važinėdamas KIA Soul EV kaladėle. Iš tikrųjų tuo metu garaže jau buvo Hyundai Ioniq electric, tik jo būklė buvo tokia, kad ir šiandien jis dar nėra pasiruošęs važinėti gatvėmis. Bebandant prikelti tą „lavonėlį” atsirado galimybė įsigyti kitą Hyundai Ioniq electric ir ja nesvarstydamas pasinaudojau, iškeisdamas į KIA Soul EV.

Apie ką svajoju dabar, kai Ioniq jau važiuoju tris mėnesius ir susukau 8500 km? Kaip visada, apetitas auga bevalgant. 2018 metais rinkoje atsirado Hyundai Kona. Kad ir kaip man ji patiktų, klaustrofobija salone ir bagažinėje Kona palieka tik kaip dar vieną kompromisą. Kia e-Niro vis dar nėra, bet ji turėtų siūlyti beveik mano idealų paketą – talpią bateriją, talpią bagažinę ir gan talpų saloną. Tiesa, jei e-Niro nedaug skirsis nuo hibridinių savo brolių, smagumo  iki KIA Soul EV jam vis tiek trūks.

Tesla Model 3 naujas yra kolkas per brangus, tad lauksime jo pigesnių versijų. Audi e-tron, Jaguar i-Pace, Mercedes EQC bei Porsche Taycan man yra tik egzotiški, neįperkami daiktai. Kai kurie dar ir nelabai praktiški 🙂

Raimondas Mo shared a post to 100ProcentuElektrinis.lt – elektromobiliai ir viskas apie juos’s timelinePo visko, ką parašiau aukščiau turbūt nustebsite, bet aš labiausiai iš 2019-2020 metų laukiu naujojo KIA Soul EV, kuris turės beveik tą patį kaladėlės dizainą, KIA e-Niro / Hyundai Kona electric variklį bei bateriją ir, jei nemeluoja nuotraukos, didesnę bagažinę nei pirmtakas. Tiesa, panašiu metu turėtų pasirodyti ir atnaujintas Hyundai Ioniq, bet dėl baterijos dydžio, mažai tikėtina, kad ten pavyks sutalpinti 64 kWh bateriją, kurią turi Kona bei e-Niro ir kurią gaus Soul EV. O su 40 kWh, kurią žadą Ioniq, kad ir koks geras tu būtum aerodinamiškai, su 64 kWh „dičkiais” gali konkuruoti lygiai tiek, kiek dabartinis Nissan Leaf konkuruoja su Kona / e-Niro / Model 3.

Previous articleLėtas elektromobilio įkrovimas namuose
Next articleMitsubishi Outlander PHEV apžvalga

7 COMMENTS

  1. O kaip Ioniq bagažinės talpa lyginant su ne elektromobiliais universalo kėbulu, tarkim tuo pačiu E39, Hyundai didesnė?

    • Ioniq yra kompaktas, o E39 – didelis sedanas, tad, manau, Ioniq bagažinė natūraliai bus mažesnė. Ji gal yra ilgesnė, bet ne tokia gili, mat po bagažine yra pusė baterijos.

  2. Čia man atrodo reikia pataisyti: „Chevrolet Bolt / Opel Ampera” – > „Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e”. Nes Opel Ampera = Chevrolet Volt, o jų LT yra beveik tiek pat kiek BMW i3 ir Tesla kartu sudėjus…

  3. Na kaip tik keletas dienu namie atsirado ionicas. Sakyciau ateityje su 37kWh baterija 200 km pasiulys ziema be problemu. Siai dienai, labai raizytu reljefu (0 – 600m aukscio skirtumai, -1 C temp) 160km daro dabar. Max sanaudos 16kW/100km (gal dides ateityje, bet tikiuosi kad nea). Nedaug bet ar man reikia daugiau. I darba (50 +50km), parduotuve ir namo susirinksu vaikus is darzeliu. Jei reikia skubiai daugiau, namu ikroviklis (7.5kW ioniq daugiau nepaima), kol pavalgai pietus, ipucia papildomus 40km /2val garantuotai. To visiskai pakanka. sulakstyti i paduotuve ir dar kur reikia. Neskaitanat to kas buvo like (kokia 20km). Vietos noretusi gale daugiau. Man, susireguliavus sedyne (182 cm ugio), vaikas (1.5m) su kedute nebaisiai telpa. Na bagazine ok. Su soul nera ka lyginti. Soulas turi „range” ir nieko daugiau. Net xenonu negali pas ji gauti. Medziagos ir kompletacija palyginus su ioniq baisios uz keikviena suda mokek (kilimeliai, dekliukai ir tt. blogiau tik nissan ir bmw.) . Kokybe baisi tiek medziagu tiek surinkimo kokybes. Kodel niekas deatliai nesurasot ka gausit uz ta kaina. Ionicas siulo labai daug ziaslu uz mazai pinigu. Soulas apskritai neturi ka pasiulyti. Boltas ir ampera dar blogiau (range geras bet tusti kibiarai su minimum kokybes). Leaf, nauajs, net jei nori kebulo spalvos anteno peleko turi padeti vos ne 100 EU. BMW tas pats. Uz kiekviena suduka mokek nesveikai. Jei pabandysi Leaf ar BMW sudeti Ioniq tekna kompeltacija tia leafas ir bmw bus jau vos ne 10000 eu brangesni. Deja nebadziau golfo (nemegstu vaginos grupes 🙁 ). Audi, jaguar, tesla jau prabangos prekes tiek kas turi pinigu kuriu nepajegia isleisti gudriau arba nori pasimaivyti. Siaip buvo iskeistas BMW, series 1, 2005 m su 1.6 benzinu ir 140t km rida i Ioniq su teoriniais skaiciavimais kad turetu iseiti gal 100 eu kas menesi brangiau (4 metu periode su full kasko) nei toliau laikyti BMW patenkinamam stovyje (padla pradjeo baisiai byreti ir visai nepigu net paciam remontuoti. Jei reiketu i servisus vazineti ioniq pigiau gaunasi is karto). Tiek siam kartui.

  4. testdrive apturėjau žaliosios (elektrinės) Konos. Patirtis mano nedidelė, bet už tokią kainą (40k+ eu) gaut nuolat prasisukančius nors ir vidutiniškai paspaudus greičio pedalį priekinius ratus, piguvą viduje visai nesinori. Nebūtų teslų, tai gal kažkaip mažiau lūkesčių turėdamas sėsčiausi už vairo, bet iki teslų standartų jiem toli toli.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here