Nissan Leaf pirkimo istorijaNoriu jums pristatyti straipsnelį, kurio labai laukiau. Tiksliau laukiau ne šio konkretaus straipsnelio, o kitų elektromobilistų, kurie norėtų pasidalinti savo patirtimi. Ir štai – pirma kregždė – gavau straipsnį iš skaitytojo Mariaus su istorija apie jo įsigytą Nissan Leaf. Labai ačiū jam už tai. O jei tarp skaitančių yra dar norinčių pasidalinti – labai kviečiu tai ir padaryti. Taigi, straipsnelis (tekste pataisiau tik kelias klaideles, tekstas neredaguotas):

Noriu pasidalinti savo Nissan Leaf pirkimo istorija, elektromobilio pradėjau ieškotis Copart ir IAAI aukcionuose, pasirašiau sutartį su įmone kuri užsiima šiuo verslu. Pervedžiau jiems avansą 500 USD, ir pradėjau ieškotis automobilio.

Aukcionai – trukmė ir sumos

Aukcionai vyksta tokiu principu, pasirinkęs auto nuorodą nusiunti įmonei su kuria bendradarbiauji, jie paskaičiuoja plukdymo ir aukciono išlaidas( gabenimo kainos nuo 1500- 2000 USD, priklausomai nuo valstijos kur vyksta aukcionas) ,tave informuoja, tada pasiskaičiuoji kokios gali būti pirkimo lubos ir lauki aukciono, jei pasiseka nusiperki; jeigu kažkas aukciono metu pasiūlo daugiau ieškai toliau.

Ieškojau Nissan Leaf, 2013-14 metų, su nedideliais pažeidimais, su pilna baterija, kad nereikėtų iš dviejų vieno daryti J. Paieškos truko apie 2 mėnesius, sudalyvavau kokiuose 9-11 varžytinėse; kol pavyko laimėti, pirkinys Nissan Leaf 2013m S su galine kamera ir greitu krovimu.

leaf blue2

Automobilį pavyko nupirkti už 4850 USD.  Gabenimas iki Klaipėdos ir varžytinių mokestis  2040 USD. Lietuvoje susimoki importo mokestį +10%(nuo pirkimo kainos ir gabenimo) + PVM 21%, dar truputėli prisidėjo popierių tvarkymas. Ir praėjus 2 mėn. po varžytinių automobilis buvo pas mane kieme.

Atlikti remontai: pirkti  Airbag – lubose ir vairuotojo sėdynėje (kainavo apie 190 Eur), naujos vairuotojo durys 160 Eur, sparnas 80 Eur, amortizatorius – 75 Eur. Lyginimo, dažymo darbai atsiėjo apie 1100 Eur. Nissan Leaf kompiuterinės dalies, dėl autoįvykio ir airbag klaidų ištrynimo kreipiausi į chiptuning.lt įmonę Kaune, jie turi patirties su Nissan Leaf tai viską sutvarkė gan greitai, paslauga atsiėjo apie 80 Eur.

Remonto eiga

Problemos su kuriomis susidūriau, tai vairuotojo duris nusipirkau angliškas jose esantys elektroniniai mechanizmai nėra tinkami mašinoms iš JAV, teko kai kurias dalis pvz. užrakinimo spynelę pirktis iš Lenkijos , nes Lietuvoje tuo metu nebuvo, kiek žiūrėjau kainas internetu ir kiek buvau siuntęs užklausų, tai ten bent Nissan Leaf dalys brangesnės nei pas mus. Toliau garso kolonėlės esančios priekinėse duryse yra 2 omų , tokių Lietuvoje irgi deficitas, nes visos eina 4 ar daugiau omų, aišku galima dėti ir 4 omų kolonėles, bet dėl to susilpnės ir taip neįspūdingas audio sistemos garsas. Kiek teko ieškotis Nissan Leaf su bose audio sistema stovi 4 omų kolonėlės, tad irgi nėra pilnai suderinamos su Nissan Leaf S garso sistema.

Iš JAV dažnai automobiliai atkeliauja be jokių laidų krovimo. Krovimo laidas krauti iš buitinio tinklo kainuoja nuo 250 Eur; savo nusipirkau iš Ebay sistemos, ten paieškojus galima nusipirkti kiek pigiau. Mano įsigytas laidas buvo pritaikytas UK kištukams, teko perdaryti kištuką. Papratai nupjovus laidą ir uždėjus kištuką krovimas nevyks, kadangi į kištuką ateina 5 laidai ( prie papildomų dviejų laidų pajungtas temperatūrinis daviklis, rozetės kaitimo atveju jis kroviklį išjungia; mano atveju pavyko išsaugoti gamyklinį daviklį ir permontuoti į naują kištuką, kitas variantas galima ant tų dviejų laidų uždėti 30k. Omų varžą  ir tokiu būdu apgauti sistemą, kad vyktų krovimas (mačiau anglų k. Forumuose yra parodyta kaip visa tai pasidaryti pačiam ir krūva komentarų).

Žibintai ir kitos plonybės

Susitvarkius teko praeiti visas ekspertizes. Kaip ir buvo minėta forumuose dėl lempų problemų beveik nėra, būtina įsirengti priešrūkinį žibintą gale. Galima montuoti paprastą stačiakampį, kuris vaizdo negadina , bet ir tinka originalus nuo Nissan X-trail 2 kartos, rombo formos ir gražiai įsileidžia, bei būtinas jungiklis su šviesos indikacija.

Nissan Blue front

Kita problema su kuria susidūriau gabaritinės lempos. Nissan Leaf gali būti komplektuojami su LED lempomis ir halogeninėmis lempomis. Jeigu Leaf‘as su LED žibintais tada jokių keitimų daryti nereikia, tik jei gabaritų lempa geltona pakeisti į baltą ir viskas. Halogenų atveju gabaritai ir posūkis yra vienoje lemputėje, kuri yra geltona. (Norint išimti didžiąją lempą reikia nuardyti dalį priekinio buferio). Geltoni gabaritai Lietuvoje yra neleidžiami, halogeninėse lempose papildomos laisvos vietos nėra numatyta. Pasitariau su TAC specialistai rekomendavo lempas įrengti buferio apačioje, vietose kuriose numatytos priekiniams priešrūkiniams žibintams, mano atveju jų nebuvo komplektacijoje. Tad atliktus tam tikrus el. darbus pavyko praeiti ekspertizę. Ekspertizės kaina  101 Eur.

Išvados

El. automobilio pirkimas iš JAV iki pilno paruošimo ir važinėjimo Lietuvos keliais užtruko apie 4 mėnesius.  Ar susitaupė pinigų perkant ne Lietuvoje jau sutvarkytą ? aš manau sutaupiau  ir žinau ką nusipirkau ir kaip susiremontavau.

Previous articleŽieminė elektromobilio kelionė Kaunas – Vilnius – Kaunas
Next articleNissan Leaf 2017 vs 2016

17 COMMENTS

  1. Kada buvo pirktas automobilis? Nes as pirkau 2015 pavasari tai sumokejau vos ne du kart brangiau uz 2013m bet maziau dauzta.
    Ir idomu kiek muitas gavosi, nes as sumokejau 2700eur. kas pasirode gan daug.

  2. As pradejau stebet aukcionus kada Bolt atsiras.. bet jauciu remontas butu labai komplikuotas artimiausius pora metu..

    • Dar gal nespėjo sudaužyti, juk dar tik mėnesį prekiauja. O jei ir spėjo, aukcionas nebus taip greit. Kita vertus, kaina net ir daužto, jaučiu bus kosminė…

  3. Su visiskai naujais modeliais tai bus problema remontuojant; Lietuvoj donoru nerasi ; leaf popiuliarus modelis visa laika ardomu buna; o bolt tai daliu dar greit neatsiras; ant idomumo paziurejau kiek tesla modeliu dalimis yra ; tai radau kokius 4-5 siai dienai.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here