Beveik baigėsi spalis, laiką persukome, kai kuriose prekybos vietose prasidėjo Kalėdinė prekyba. Na, o kol vis dar neturime sniego, atėjo laikas suskaičiuoti statistiką ir pažiūrėti, kaip elektros sąnaudas įtakojo pirmas šaltis ir kokia buvo Nissan Leaf kilometro kaina spalį.
Praktiškai visą spalį važinėjau su įjungtu šildymu (anksčiau to reikėdavo ypač retai). Taip pat 80% laiko naudojau vairuotojo sėdynės bei 50% laiko – vairo šildymą. Taip, praktiškai visi Nissan Leaf turi šildomą vairą ir jis šaltais rytais yra puikus dalykas.
Naujas iššūkis
Kai prasidėjo lietingos dienos, pastebėjau naują elektromobilio minusą. Turbūt žinote, kad įprastus vidaus degimo variklius turinčiuose automobiliuose dalis oro srauto nukreipiama į priekinį stiklą. Net ir tada, kai nustatote jo pūtimą į kojas ar kitas vietas, dalis jo vis tiek pasiekia priekinį stiklą, taip užtikrinant, kad jis rasotų gerokai mažiau.
Elektromobiliuose šilumos pertekliaus nėra, tad per lietų išjungus salono šildymą / kondicionavimą priekinis stiklas per kelias sekundes aprasoja. Kartais, prisišildžius saloną, galima būtų išjungti šildymą, bet atsisakyti tokios energijos taupymo idėjos priverčia momentaliai rasojantis langas.
Tiesiog paprastas vidau degimo variklis kaista, jį reikia aušinti ir nedidelis šilto oro srautas nukreiptas į priekinį stiklą yra ne energijos praradimas, o pliusas aušinimui. Elektromobilio variklis neturi problemos su kaitimu, bet ir nesuteikia beveik nemokamo šildymo – kiekvienas šilumos laipsnis kainuoja. Taigi, vienas pliusas – nėra perkaitimo rizikos, iššaukia minusą – nėra nemokamos šildymo energijos.
Rasojančio stiklo sprendimo paieška
Kadangi stiklo rasojimas tikrai nervino, pradėjau ieškoti, ką gi siūlo ir kaip šią bėdą sprendžia kiti Nissan Leaf elektromobilio vairuotojai. Prisiskaitęs internetinių forumų radau informaciją apie neįtikėtinai kvailai atrodantį patobulinimą – apriboti šviežio oro patekimą į saloną.
Tokį pasiūlymą radau temoje, kurioje diskutavo Nissan Leaf savininkai iš gerokai šaltesnių planetos kampelių nei Kalifornija, tad nusprendžiau, kad nors ir kaip kvaila tai atrodytų, reikia pabandyti. Juk seniau ne taip retai miestuose žiemą matydavome kartonu užkištas šiuo metu jau istorija tapusių automobilių oro paėmimo groteles. Na, bet apie šį „patobulinimą” parašysiu atskirame straipsnelyje.
Šaltis ir Nissan Leaf kilometro kaina
Jei trumpai – kilometrų kaina spalį, kaip ir galima buvo tikėtis, pakilo. Kai kuriais kartais 100 km atstumui įveikti nepakako ir 2 Eur (kas vis dar nėra taip blogai). Beje, gerokai krito ir nuvažiuojamas atstumas.
Kaip ir anksčiau, datas, kai dalinai naudodavausi nemokamo įkrovimo galimybėmis, pažymėjau žvaigždute. Na, o štai kaip atrodo skaičiai:
Data | Išnaudota, kWh | kWh kaina, € | Nuvažiuota, km | Kelionės kaina, € | 100 km kaina, € |
2016.10.03 | 9.7 | 0.096 | 53 | 0.93 | 1.76 |
* 2016.10.04 | 17.8 | 0.096 | 160 | 1.71 | 1.07 |
2016.10.05 | 10.1 | 0.096 | 47 | 0.97 | 2.06 |
* 2016.10.06 | 18.9 | 0.096 | 114 | 1.81 | 1.59 |
2016.10.07 | 13.5 | 0.096 | 59 | 1.30 | 2.20 |
* 2016.10.08 | 19.4 | 0.096 | 149 | 1.86 | 1.25 |
* 2016.10.09 | 13.2 | 0.096 | 134 | 1.27 | 0.95 |
2016.10.10-11 | 16.9 | 0.096 | 85 | 1.62 | 1.91 |
2016.10.12-13 | 18.2 | 0.096 | 87 | 1.75 | 2.01 |
2016.10.14 | 10 | 0.096 | 39 | 0.96 | 2.46 |
2016.10.15 | 10.5 | 0.096 | 44 | 1.01 | 2.29 |
* 2016.10.16 | 16.1 | 0.096 | 220 | 1.55 | 0.70 |
* 2016.10.17-18 | 12.8 | 0.096 | 94 | 1.23 | 1.31 |
* 2016.10.19 | 17.1 | 0.096 | 233 | 1.64 | 0.70 |
* 2016.10.20 | 15.3 | 0.096 | 115 | 1.47 | 1.28 |
2016.10.21 | 10.8 | 0.096 | 45 | 1.04 | 2.30 |
* 2016.10.22 | 19.2 | 0.096 | 153 | 1.84 | 1.20 |
* 2016.10.23 | 18.1 | 0.096 | 243 | 1.74 | 0.72 |
2016.10.24 | 8.6 | 0.096 | 41 | 0.83 | 2.01 |
* 2016.10.25 | 18.1 | 0.096 | 102 | 1.74 | 1.70 |
2016.10.26-27 | 24.9 | 0.096 | 121 | 2.39 | 1.98 |
2016.10.28 | 15.4 | 0.096 | 75 | 1.48 | 1.97 |
2016.10.29 | 12.8 | 0.096 | 64 | 1.23 | 1.92 |
Įdomu, kokia Reali pilna kilometro kaina? Bent jau imant kainų skirtumą tarp elektromobilio ir panašaus lygio pvz benzininio auto. Išdalinant kainų skirtumą elektromobilio tarnavimo laikui 6 ar ten 10 metų. Net neskaičiuojant kad benzininis (dyzelinis) auto būtų eksploatuojamas bent jau dvigubai ar trigubai ilgiau.