Elektromobilio ir dyzelio palyginimasPrabėgo jau septintas mėnuo su Nissan Leaf, tad laikas tradiciniam elektromobilio ir dyzelio palyginimui – Nissan Leaf vs dyzelinis BMW 530d žvėris, kurį vairavau prieš elektromobilį. Šį mėnesį pasiekiau nuvažiuotų elektrinių kilometrų rekordą, mat kurį laiką visas keliones (darželis, mokykla, darbas, parduotuvė ir pan.) teko atlikti su vienu automobiliu.

Spalis ir šiaip buvo nenuobodus – jau matėm ir sniego ir šalčio, tiesa, kol kas – nelabai daug. Per spalį kelis kart buvau pritrūkęs energijos vienos dienos kelionėms, mat nuvažiuojamų kilometrų kiekis atšalus orui sumažėjo, o poreikis staiga padidėjo. Būtent todėl kelis kart teko neplanuotai krautis, kad pavyktų įvykdyti visus kelionių planus. Nėra labai patogu, bet nieko nepadarysi – šią problemą puikiai sprendžiančiais elektromobiliais – Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e bei Tesla Model 3 dar neprekiaujama. 

Nissan Leaf kelionių kainos pokytis

cropped-eglute.pngJei skaitėte straipsnelį apie spalio mėnesio kilometrų kainą, jau žinote, kad Nissan Leaf nuvažiuotų 100 km kaina spalį kelis kartus perlipo 2 eurų ribą, o po to nusistovėjo tiek 2 Eur. Galbūt, kainos sumažėjimui mėnesio pabaigoje turėjo įtakos oro srauto apribojimas, apie kurį – kitame straipsnelyje.

Reziumuojant kainos pokytį – jis kol kas nėra drastiškas, bet dar nematėme rimtų šalčių, o ir padangos vis dar gimtosios – demi sezoninės. Tiek šaltis, tiek žieminės padangos turėtų turėti įtakos ateityje, bet apie tai – kituose įrašuose.

Nissan Leaf nuvažiuotų kilometrų pokytis

speedometerIš pradžių sumažėjęs nuvažiuojamų kilometrų kiekis nustebino. Jei anksčiau mieste be problemų įveikdavau 120+ km, dabar nebeįveikiu nė 100. Realiai, su 100% įkrauta baterija spalį mieste pavykdavo nuvažiuoti apie 90 km. Na, tiesos dėlei reiktų pasakyti, kad uždarius tiltą per Kauno Hidroelektrinę mano kelias į darbą pasidarė ne toks ekonomiškas, tad dalinai kelionės „pabrango” ir dėl to.

Nissan Leaf reabilitavosi užmiestyje, kur kilometrų pokytis irgi įvyko, bet jis nebuvo toks drastiškas, kaip mieste. Jei keliu Vilnius-Kaunas važiuojant 100 km/h greičiu anksčiau nuvažiuodavau 100-105 km, dabar pavyksta pasiekti 95-100 km atstumą. Kelis kart Vilniaus centre turėdamas apie 35% įkrovos likutį, Vievį pasiekdavau su 10% ar daugiau.

Taigi, temperatūrai svyruojant apie nulį mano 2013 metų Nissan Leaf tiek mieste, tiek užmiestyje nuvažiuoja apie 90 km.

Spalio kilometrai, kaina ir sutaupyti eurai

statisticsSpalį dėl įvairių priežasčių daugiau naudojausi viešomis įkrovimo stotelėmis. Be to, kaip ir minėjau, per spalį nuvažiavau rekordinį kilometrų kiekį – 2724 km. Sutikite, kaip vienam mėnesiui ir automobilį naudojant tik asmeninėms reikmėms – nemažai.

4 kartus lankiausi Vilniuje, porą kartų Alytuje, po kartą – Kėdainiuose bei Šakiuose, o visi kiti kilometrai „prisukti” Kaune. Neskaičiuojant viešų nemokamų įkrovimo stotelių, visi mėnesio įkrovimai man kainavo 35 eurus (naktiniu tarifu 0,096 Eur / kWh). Na, o palyginimas su dyzeliniu BMW atrodo štai taip:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-10 Nissan Leaf 2724 35.16 169.14
2016-10 BMW 530d 2724 204.30

Rekordinis kilometrų kiekis išsivertė į rekordinį eurų taupymą, lyginant su prieš tai turėto automobilio sąnaudomis dyzeliui. Beveik 170 eurų, manau, yra puikus rezultatas.

Praėjusių mėnesių rezultatai:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-09 Nissan Leaf 1724 21.86 107.44
2016-09 BMW 530d 1724 129.30
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-08 Nissan Leaf 2348 22.68 153.42
2016-08 BMW 530d 2348 176.10
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-07 Nissan Leaf 2478.2 23.36 162.51
2016-07 BMW 530d 2478.2 185.87
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-06 Nissan Leaf 2060 26.32 128.18
2016-06 BMW 530d 2060 154.50
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-05 Nissan Leaf 2698.3 29.79 162.46
2016-05 BMW 530d 2698.3 192.25
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-04 Nissan Leaf 182.2 2.35 9.95
2016-04 BMW 530d 182.2 12.30

Septynių mėnesių elektromobilio ir dyzelio palyginimas – sutaupyta 910 Eur, lyginant išlaidas kurui su BMW 530d dyzeliniu automobiliu. Remonto išlaidų nelyginu, bet Nissan Leaf kol kas keičiau tik oro filtrą, kuris kainavo mažiau nei 10 eurų.
Tiesa, neskaičiuoju garso izoliacijos projekto, nes su juo skaičiukai nebūtų tokie puikūs 🙂

Previous articleElektromobilio Nissan Leaf kilometro kaina (spalis)
Next articleNissan Leaf stiklo rasojimas

9 COMMENTS

  1. klausimėlis – kiek padidėjo vidutinis suvartojimas dabar – kwh/100km ?

    palyginimui – pas mane vasarą ilgalaikis vidurkis mieste 24kWh/100km, dabar atvėsus orams, važinėjant tik mieste, kartais paliekant auto gatvėje ir prieš isėdant pašildant saloną – 28kWh/100km. t.y. +17% suvartojimas. Labai įdomu kiek bus kai atšals iki -20 🙂

    • Kazkas su skaiciais negerai, nebent priekaba pastoviai vezioji 🙂
      Pas mane vasara apie 12kWh/100km, dabar apie 16kWh/100km.

      • Tomai – kelintų metų Leaf? Ir kokiam mieste važinėji?
        Kablio neturiu, tad ir priekabos neina kabinti, bet pas mane vasarą apie 15 kWh/100 km 🙂

        • Ant Leaf legaliai kablio det negalima 🙂 pas mane buvo 3.8mi/kwh, dabar prie 0’C nukrito iki 3.3mi/kwh. Tesla tiek naudojo vaziuojant 120-130km/h autostradoj, buvo soninis vejas postipris ir 2 silumos.
          E-nv200 laikmatis visada nustatytas prisildyt salona, kiek ziurejau tai priklausomai nuo temperaturos skirtumo lauke/viduj isijungia (kelias dienas is ankstaus ryto buvo 9’C, o nustatyta sildyti iki 18’C, tai 10-15min pries isijungia, dabar prie 0’C isijungia 30min pries). Autostradose vaziuoju 20-50m nuo furu, tai skirtumas nuvaziuojamo atstumo minimalus. Tesla apie kai ka pamaste, apie ka Nissan arba nepagalvojo, arba pamirso. Kraunant Tesla, netgi namie, baterijai sylant, siltas oras naudojamas salonui sildyti, tai kai visos kaimynu masinos buvo apserksnije – Tesla ne, tik kapotas paciam prieky.
          Bet dziaukites, kad turit Nissan, pakalbejus su Tesla savininkais prie supercharger, jie supranta, kad Tesla yra status simbolis ir awesome ev, bet kas zino apie Leaf (ne, tikrai ne visi), tai jie jums patikimumo pavydi, nes dauguma jau buvo tvarkytos ne viena, ir ne 2 kart. Kodel tiek mazai problemu iskyla i viesuma apie Tesla tada? Nes kai perki, pasirasai sutarti, kuri draudzia kalbeti apie problemas, nebent gauni ju leidima.
          Pazistu kelis zmones, kurie dar su japonu gamybos (2011-2013) vazineja ir keicia tik padangas ir dasipilia langu plovimo skyscio ir daugiau nieko nera tvarke. Robert Lewellyn vienas is ju, turi YouTube kanala „fully charged”.
          Ir siandien ryte labai atvirai apie savo Teslos problemas YouTube pakalbejo Bjorn Nyland

          • Nissan akumuliatotrius neturi ausinimo, kas mano manymu yra blogai. Nes sakykime kraunant greito pakrovimo stotelese (man kelioneje Kaunas- Vilnius) akumuliatoriaus susila iki 25C. Jei lauke kaip dabar 0C tais viskas puiku, bet vasara 50C jau didelis akumuliatoriaus gadinimas.
            O siaip tai pagrindinis laef trukumas man tai maza akumuliatoriaus talpa, mano poreikiams reiketu bent 100kWh.

          • „Kodel tiek mazai problemu iskyla i viesuma apie Tesla tada? Nes kai perki, pasirasai sutarti, kuri draudzia kalbeti apie problemas, nebent gauni ju leidima.”

            kazkaip neradau sutartyje tokiu punktu. pagrindines problemos kur ir Bjornas mini ir nesenas straipsnis yra apie Model X. tikrosios priezastys, kodel mazai savininku piktinasi:
            pirma – labai geras servisas. keicia viska be kalbu, aptarnavimas auksciausio lygio,
            antra – dauguma savininku yra „idejiniai” ir supratingai reaguoja i naujo auto gamintojo „teething” problemas. pvz model s 2012 laidos buvo pakeista vos ne 40% varikliu bloku (variklis+inverteris) del kosmetinio defekto – atsirandancio garso greitejant, 2013 – jau maziau, 2014u dar maziau – ismoko 🙂 tas pats bus ir su model x 🙂 daugiau apie drive unit problema – http://www.teslarati.com/like-need-tesla-drive-unit-replacement/
            beje, teko ir paciam su situo susidurt. mano 2014/07 CPO (certified preowned – naujos masinos garantija) irgi islindo sitas bug’as, rugpjuti teko pasidaryt neplanuota road tripa i helsinki pasikeist varikli. visas experience buvo auksciausio lygio – bendravimas su servisu bookinant appointement, sutariant laika, pakaitinis automobilis naujas normalios klases mercedes, kas dvi valandas skambina is serviso update’ina statusa – ka padare, ka daro, kada baigs ir pan.

            kita vertus tesla vis dar pirmauja apklausose pagal „owner satisfaction” – „Tesla has a first class warranty and level of service. While it goes without saying that inconveniences such as this may happen, rest assured that Tesla has you covered and will always strive to make things right.”

  2. Share’inu savo statistika, nes siandien grazus skaicius km susisuko:
    20000km
    6men
    4555kWh suvartota pagal automobilio skaitliuka.
    Mokami skaitliukai – namie 718kWh, sodyboj 276kWh. Visa kita nemokamos stoteles Lietuvoje ir Europoje.
    100km kaina gaunas ~0,44eur/100km

    Argumentas visiems kas svarsto apie persedima prie elektromobiliu ? TAIP!

    🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here