sound-insulationStraipsnelyje apie mano įžvelgiamus Nissan Leaf minusus rašiau, kad man labai trūksta kokybiškos garso izoliacijos. Kaip labai? Labai labai. Tiesiog, kai palygini beveik naują Nissan Leaf elektromobilį ir šešioliktus metus skaičiuojantį BMW, supranti, kodėl BMW yra BMW, o Nissan yra Nissan.

Na, bet šį minusą, bent jau dalinai, galima pataisyti nusipirkus ir suklijavus garso izoliacijai skirtas medžiagas. Žinoma, galima tiesiog vežti automobilį šios srities specialistams, kurie atliktų šį darbą už jus. Antrasis variantas, nors ir kokybiškai patrauklesnis, bei, tikėtina, duotų žymiai geresnius rezultatus, nutariau pabandyti tai pasidaryti pats.

Pasiruošimas garso izoliacijai

dsc_0747Mano nepasitenkinimas Nissan Leaf garso izoliacija gana greit privertė ieškoti sprendimo būdų, tad peržiūrėjau krūvą medžiagos internete ir filmukų Youtube svetainėje. Šia tema tikrai yra daug rašoma, tad pasijaučiau ne vienišas „išpindėjęs” vartotojas. Beje, apie Nissan Leaf garso izoliaciją nieko rasti nepavyko, bet automobiliai daugiau mažiau vienodi, tad ir informacija apie kitus automobilius bei jų izoliavimo abėcėlė puikiai tinka ir Nissan Leaf.

Galima garso izoliaciją daryti naudojant tam skirtas medžiagas arba pirkti kažką panašaus ir bandyti pritaikyti. Žinoma, antrasis variantas pigesnis, bet nutariau, kad jei jau taupau profesionalių specialistų darbo sąskaita ir bandau darytis darbus pats, medžiagoms netaupysiu.

Medžiagų ir gamintojų pasirinkimas

Yra daug gamintojų, kurie siūlo įvairiausias automobilių garso izoliavimui skirtas medžiagas bei jų sistemas, bet man užkliuvo vienos kompanijos – SilentCoat produktai. Nesu jų reklamos atstovas ir už šį bei kitus straipsnius nesu gavęs jokių finansinių pakišų, tad galite priimti mano patirtį už gryną pinigą.

Man patiko tai, kad radau nemažai SilentCoat naudojusių automobilių entuziastų, kurie buvo patenkinti rezultatu. Kai išsiaiškinau, kad SilentCoat – Latvių kompanija, pagalvojau, kad reiktų juos paremti (lietuviškų analogų neradau). Paskutiniu pasirinkimo argumentu tapo tai, kad šio gamintojo medžiagomis prekiaujama Lietuvoje ir tai stipriai palengvina logistikos planavimą bei kaštus, perkant gaminius ebay ar panašiose užsienio parduotuvėse.

Jei ieškote koncentruotos informacijos apie garso izoliaciją, rekomenduoju SilentCoat prekybininkų Lavishop puslapį, o tai, kuo skiriasi metalo skambesys su vibro izoliacija ir be jos, galima pamatyti šiame vaizdo įraše:

Izoliavimui skirtų medžiagų tipai ir paskirtis

SilentCoat siūlo tris garso izoliavimui skirtus medžiagų tipus:

  • Vibro izoliaciją
  • Garso izoliaciją
  • Garsą sugeriančias medžiagas

Netgi naudojant bent vieną iš šių medžiagų tipų pasiekiamas neprastas rezultatas, bet rekomenduojama naudoti visus tris tam, kad tas rezultatas būtų maksimalus. Kaip jau minėjau, nutariau netaupyti medžiagoms, tad naudojau visas tris.

Visos SilentCoat medžiagos turi vieną lipnią pusę, tad jums nereikės vargti tepant jas klijais ar lipdant medžiagas prie klijais išteptų paviršių. Visas galima karpyti paprastomis žirklėmis, tiesa, nuo kirpimo žirklės apsineša ir tenka jas nemažai kartų išvalyti, kad apskritai neprarastų kirpimo savybių.

Trijų tipų medžiagos – trys žingsniai

Tam, kad užklijuoti garso izoliacijai skirtas medžiagas jums reikės išardyti detalę, kurią izoliuosite.

Vibro izoliacija

dsc_0776Išardžius detalę, kurią ketiname aprūpinti garso izoliaciją, pirmas žingsnis – vibro izoliacijos klijavimas bei „volavimas” specialiu voleliu. Vibro izoliacija klijuojama tiesiai ant metalinio paviršiaus ir geriausia ją klijuoti ant išorinės skardos lakšto vidinės pusės.  Beveik visos automobilio kėbulo detalės yra dviejų sluoksnių, tad prasmingiausia nuo vibracijos apsaugoti išorinį sluoksnį. Esu matęs ir klijuojant vibro izoliaciją ant vidinės skardos vidinės pusės, bet toks sprendimas yra mažiau efektyvus.

Vibro izoliacija klijuojama gabaliukais, nes priėjimas prie vidinių ertmių nėra labai jau patogus. Visi gabaliukai persidengia vienas su kitu, o po klijavimo visas plotas kruopščiai suspaudžiamas voleliu. Taip užtikrinama, kad klijai priliptų prie skardos, o persidengimo vietose vibro izoliacijos suliptų tarpusavyje. Deja, bet kai kurių vietų pasiekti iš vidinės pusės neįmanoma, tad ir man teko kai kur pritaikyti ne tokį efektyvų metodą bei lipdyti vibro izoliaciją ant vidinės skardos vidinės pusės. Žinoma, tik ten, kur šį patobulinimą paslepia dekoratyviniai plastiko elementai.

Garso izoliacija

dsc_0778Garso izoliacija klijuojama ant vibro izoliacijos labai panašiai, tik jos kraštai nepersidengia. Kadangi priėjimas nėra tobulas, man ši proceso dalis vizualiai pavyko prasčiausiai, bet, tikiuosi, savo darbą vis tiek atliks.

Klijuojasi garso izoliacija greičiau nei vibro izoliacija, nors padengiamas plotas yra praktiškai identiškas.

Garsą sugeriančios medžiagos klijavimas

Trečias žingsnis – garsą sugeriančios akustinės medžiagos klijavimas. Kam teko būti garso studijose, šia medžiaga ten klijuojamos sienos, kad nebūtų garso atspindžių ir aido. Automobilyje ši medžiaga klijuojama prie panelės vidinės pusės. Šis – trečias žingsnis, turbūt, pats greičiausias, o priėjimas nuėmus panelę, žinoma, puikus, tad ir rezultatas – pakankamai kokybiškas ir vizualiai gražus:

Prieš Po
Nissan Leaf garso izoliacija dsc_0779

Rezultatas – ko tikėtis?

Tam, kad nedaugžodžiauti, įdedu nuorodas į du puikiai atsakančius į klausimą vaizdo įrašus – prieš ir po SilentCoat klijavimo. Vaizdai ne mano, bet tikiuosi panašaus rezultato ir aš.

Prieš garso izoliavimą SilentCoat:

Po SilentCoat lipdymo:

Previous articleKodėl elektromobiliai brangūs?
Next articleLengvatos elektromobiliams Lietuvoje ir svetur

1 COMMENT

  1. Siaip nezinau del Leaf konkreciai, bet as turiu is USA atvezta Mitsu 3000GT, tai jo garso izoliacija irgi prasta palyginus su Europai skirtu GTO. Man forums aiskino, kad paprasciausiai USA ne tokie griezti reikalavimai garso izoliacijai.
    Beje, dar pliusas tau ziemai – Leaf ilgiau laikys siluma ir vasara ne taip greit ikais (jei visa klijuota).
    Pas mane e-nv200, tik paprasti 2 kilimai gale yra ir ‘kaldra’ istiesta (ne, ne miegojimui, o baldams ir pervezamiems daiktams apsaugot:) ), tai grindys zymiai ilgiau islieka kambario temperaturos ir kelio triuksma sumazina labai.
    Cia, UK, garso izoliacija+kilimine danga visam galui, nuo £600, ir palikt reikia 2 dienoms. Tada galas busiuko buna visas kaip kad ta danga po kojomis normaliam auto.
    Kazkada daryt reiks, bet 2 dienom palikt auto – prabanga man 😀

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here