Šiandieniniame, jau devintajame Ioniqmat teste rinkos naujokas – Mini Electric arba kitaip vadinamas Mini Cooper SE. Tai toks pats Mini, kaip visi puikiai pažįsta, tik elektrinis. Ir, nors pats Mini Electric yra naujiena, elektriniai komponentai šiame elektromobilyje yra patikrinti laiko. Kodėl? Nes po kapotu ir baterijoje – BMW i3 jau ne vienerius metus naudojamos technologijos. Juk Mini nuo 1994 metų yra BMW koncerno dalis ir praktiškai visi Mini modeliai dalinasi technologijomis su BMW gaminamais automobiliais. Taigi, tikėtina, vaikiškų ligų šis elektromobilis neturėtų turėti.

Nors Mini Electric ir naudoja BMW i3 modelio komponentus, bet Mini inžinieriams teko gerokai padirbėti, kad sutalpintų bateriją ir variklį bei elektroniką į palyginus mažą automobilį, pagal planus varomą tik benzininiu ar dyzeliniu varikliais. Sportiškesnio BMW i3s modelio variklis persikėlė iš galo į priekį bei Mini atveju varo priekinius ratus. Baterija perdaryta iš pagrindų ir pavirto į T raidės formą, mat sutalpinti tiek kilovatvalandžių į mažylį Mini yra gerokai didesnis iššūkis nei atrodytų. Na, o kaip šis BMW i3 širdį turintis modelis konkuruoja su rinkos senbuviais? Turiu puikią progą išsiaiškinti ir palyginti jį su savuoju Hyundai Ioniq electric. Taigi, kaip man sekėsi?

Konkurentai

Hyundai Ioniq electric, kaip visada – tas pats. Po jo dugnu – 28 kWh panaudojamos talpos turinti baterija, o modelis gimęs 2016 metais. Pagal EPA matavimus, šis modelis gali nuvažiuoti apie 200 km viena įkrova. Daug įdomiau susipažinti su šiandieniniu konkurentu – Mini Electric, tad jam skirkime daugiau dėmesio.

Paprastai, automobilių gamintojo ar atstovo puslapiuose galima rasti begalę techninės informacijos apie automobilį. Tik ne Mini Electric atveju. Patikrinau ir lietuvišką, ir anglišką gamintojo svetainę – informacijos ten yra „kūdai“. Netgi Wikipedia informacija apie modelį labai glausta. Na, turbūt tikri Mini gerbėjai perka šiuos automobilius ne už technines savybes, bet už stilių, komfortą ir išskirtinumą kelyje. Juk, turbūt, net visiškai automobiliais nesidomintis žmogus gali gatvėje atskirti Mini. Bet kokiu atveju, pasikapsčius giliau, pavyko atrasti techninės informacijos, kuria su jumis pasidalinsiu.

Mini turi BMW i3 94 Ah modelio bateriją, kurios bendra talpa – 32.6 kWh, o galima panaudoti talpa – 28.9 kWh. Taigi, truputį daugiau, nei Hyundai Ioniq electric. Variklis, kaip jau minėjau – iš BMW i3s modelio, kuris generuoja 135 kW (184 AG), tad galios šiam Mini tikrai netrūksta. Įsibėgėjimas iki 100 km/h trunka 7.3 sekundės, o maksimalus greitis – 150 km/h. Nors baterija pakankamai talpi, o pats automobilis visai nedidukas, EPA testo skaičiai nėra tokie džiuginantys – 177 km. WLTP testo metu ekspertai “rado” kur kas daugiau – 234 km. Na, o NEDC, kaip visada, daugiausiai – 270 km. Jei tikėti EPA skaičiais, nepaisant nedidelių išmatavimų ir masės (1440 kg) bei gan talpios baterijos, Mini Electric nėra aerodinamikos čempionas. Ar tikrai jam bus sunku Ioniqmat teste pasipriešinti gerokai didesniam, sunkesniam, silpnesniu varikliu varomam ir panašią baterijos talpą turinčiam Hyundai Ioniq electric? Kaip sakoma – pagyvensim, pamatysim.

Startas – Kaunas

Šį kartą Hyundai Ioniq electric važiuoja pirmas, kol Mini Electric tuo metu pildo bateriją iki 100%. Starto metu Ioniq prognozuoja 215 km nuvažiuotiną atstumą. Oras lauke puikus, už lango 14 laipsnių šilumos, tad šildymas, nors ir įjungtas, tikėtina, didelės įtakos rezultatui nepadarys. Na, o ar 215 km yra ne per optimistinė prognozė, parodys testas.

Mini Electric į testą atkeliavo tiesiai iš Krasta Auto kiemo, kur klientai darė bandomuosius važiavimus. Nenuostabu, kad kelionės pradžioje su pilnai įkrauta baterija Mini žadėjo vos 169 km nuvažiuojamą atstumą. Bandytojai, ryškiai, elektros netaupė ir važiavo smagiai. Na, o mes važiuosime ramiau, tad nuvažiuoti, vertinant baterijos talpą, turėtume daugiau. Mini starto metu oro temperatūra siekė 15.5 laipsnio šilumos, tad, kaip ir Ioniq atveju, energijos šildymui neturėtume sunaudoti daug.

Pusiaukelė – Alytus

Po 55,9 km pagal odometrą Hyundai Ioniq electric planuoja, kad dar pavyks nuvažiuoti 176 km. Sudėjus su nuvažiuotais 56km gautume 232 – stipriai daugiau, nei žadėta kelionės pradžioje. Kažkoks optimistas tas Ioniq electric šiandien, sakyčiau. Baterijos likutis pusiaukelėje – 79%, tad matematiškai paskaičiavus sunaudotą baterijos procentinę dalį (21%) gautume, kad viso turėtume nuvažiuoti … 267 km, kas jau yra netgi šiek tiek absurdiškas skaičius. Vidutinės sąnaudos keliaujant į priekį buvo 12.6 kWh / 100 km. Vidutinis greitis – 75 km/h, mat su šviesoforais Alytuje nelabai pasisekė.

Po 57 km pagal Mini Electric odometrą dar turėjome 129 km likutį. Taigi, bendrai galimas įveikti atstumas viena įkrova padidėjo nuo pradinių 169 km iki 186 km. Jau geriau, bet kažkaip norėtųsi dar daugiau. Baterijos likutis – 74%, tad matematiškai skaičiuojant įveiktą atstumą ir išnaudotą baterijos procentų kiekį gautume, kad Mini electric tokiu režimu galėtų nuvažiuoti 219 km. Kur kas geriau! Beje, tai pirmas testas kai praktiškai nebuvo ką lenkti ir nebuvo besivelkančių lėčiau nei leidžiama važiuoti, o ir Alytus elektrinį Mini pasitiko visa žalių šviesoforų juosta, tad vidutinis greitis siekė 78.2 km/h. Vidutinės kelionės į priekį sąnaudos – 15 kWh / 100 km. Kaip tokiam mažyliui – nemažai, bet matyt aerodinamikos ekspertai prie šio Mini kūrinio prisidėjo nedaug.

Finišas – Kaunas

Visa kelionė truko 112 km pagal Hyundai Ioniq electric odometrą. Įdomu, ar Mini rodys kaip kiti – apie 115 km, ar panašiau į Hyundai rodomą rezultatą. Visos kelionės vidutinis greitis išliko identiškas kelionei į priekį – 75 km/h. Vidutinės sąnaudos truputį pakilo iki 12.7 kWh / 100 km. Pagal Ioniq spėjiką, likęs kilometrų kiekis – 112 km. Pridėjus nuvažiuotus 112 km gauname 224 km arba 9 km daugiau nei Hyundai planavo kelionės pradžioje, bet ne tokius crazy skaičius, kuriuos matėme pusiaukelėje. Tiesa, baterijos likutis – šiek tiek daugiau nei pusė – 52%, tad matematiškai kilometrų pilnai įkrauta baterija turėtume nuvažiuoti truputį daugiau – apie 233 km.

Mini odometras kelionės pabaigoje rodė 114 km, tad pagal jį ir skaičiuosime rezultatus. Vidutinis visos kelionės greitis išliko labai geras – 77 km/h, o vidutinės sąnaudos truputį sumažėjo iki 14.9 kWh / 100 km. Prognozuojamas kilometrų likutis – 78 km, kurį sudėjus su nuvažiuotu gautume 192 km. Dar truputį geresnis spėjimas, bet matematika sako, kad su tokiu baterijos likučiu – 45% ir tokiu nuvažiuotu atstumu turėtume skaičiuoti apie 207 km pilna įkrova. Panašu, kad Mini Electric kilometrų spėjikas yra pesimistų, o ne optimistų būrelio narys.

Įkrovimas

Pagal vidutines Hyundai Ioniq electric kelionės sąnaudas – 12.7 kWh / 100 km, po įveiktų kilometrų turėjome būti išnaudoję apie 14.6 kWh. Įskaičiuojant ir įkrovimo nuostolius, išnaudojome 16.2 kWh, tad nuostoliai buvo apie 12%. Taigi, nuvažiuoti 100 km, įkraunant dieniniu elektros tarifu po 0.15 Eur, su Hyundai Ioniq electric mums kainavo 2.13 Eur. Jei būtume baterijos atsargas pildę naktį, 100 km kainuotų vos 1.42 Eur.

Mini Electric 114 km kelionėje išnaudojo apie 17.14 kWh, o įkrovimui prireikė 19.3 kWh. Taigi, įkrovimo nuostoliai – 13% – vos 1% didesni, nei Hyundai Ioniq electric. Tikrai, pagirtina, nes paprastai šis skaičius Ioniqmat teste būna gerokai prastesnis. Tiesa, didesnės vidutinės sąnaudos, nepaisant mažesnio svorio ir mažesnio automobilio lemia tai, kad kelionės su Mini Electric jums kainuos šiek tiek brangiau. Kiek? Apie 2.52 Eur / 100 km.

Ioniqmat 9 rezultatas

Koks gi šios dienos Mini electric bei Hyundai Ioniq electric susitikimo rezultatas? Mini įkrovimo nuostoliai beveik identiški Hyundai Ioniq electric, bet kelionės juo kainuos apie 18 % daugiau. Na, o kadangi vidutinės sąnaudos ne Mini naudai, atitinkamai turėdamas šiek tiek didesnės talpos bateriją, Mini užmiestyje nuvažiuos mažiau, nei Hyundai Ioniq electric. Tai akivaizdžiai parodė 7% baterijos likučio skirtumas finiše Ioniq naudai. Tiesa, miesto džiunglėse, kur ir yra Mini stichija, tikėtinas geresnis Mini rezultatas, nes aerodinamikos trūkumai ten nesijaus taip stipriai, o baterija talpesnė ir svoris mažesnis.

Po testo įkrovus bateriją Mini electric jau prognozavo kur kas daugiau, nei vakar – 192 km. Kas džiugina – kad Mini nežada jums „pievų“ ir jo „spėjikas“ yra labiau realistas, nei ne vieno teste dalyvavusio elektromobilio. Taigi, juo galima pasitikėti. Realus užmiesčio ramaus važiavimo atstumas su šiuo naujuoju Mini Electric – iki 200 km. Mieste, tikėtina, įmanoma pasiekti ir tuos WLTP išmatuotus 234 km.

Padėka

Už jau antrą galimybę išbandyti Mini Electric ačiū Krasta Auto Kaunas. Pirmą kartą pavyko tai padaryti trumpam pasiskolinus Mini paskutinės darbo dienos vakarą prieš karantino pradžią. Na, o dabar pavyko Mini gauti kiek ilgesniam laikui, kad užtektų atlikti Ioniqmat testą ir pilną įkrovimą po jo. Tikrai smagus automobilis, tikėtina, rasiantis ne vieną pirkėją, ypač tarp Mini fanų.

Kiti Ioniqmat testai

1 Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020

2 Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016

3 Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016

4 Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015

5 Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018

6 Nissan Leaf 2018 vs Ioniq electric 2016

7 Renault ZOE ZE 50 2019 vs Ioniq electric 2016

8 Hyundai Ioniq 38 2019 vs Ioniq electric 2016

Previous articleIoniqmat 8 – Hyundai Ioniq 28 vs Ioniq 38
Next articleIoniqmat 10 – Peugeot e-208 vs Hyundai Ioniq electric

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here