Nissan Leaf iš JAV palyginimas su europiniu

Nissan Leaf iš JAV100 Procentų elektrinis blogas bei Facebook paskyra turi būrį nuolatinių skaitytojų, kurie klausia įvairiausių klausimų apie mano vairuojamą Nissan Leaf. Žinau jau bent 3 skaitytojus, kurie per šio blogo gyvavimo laiką įsigijo elektromobilį ir dar bent 2, kurie šiuo metu ieško tinkamo varianto. Labai smagu, kad galiu padėti savo patarimais ir šaunu, kad elektromobilius vairuojančiųjų bendruomenė auga.

Gana dažnai gaunu klausimų, ar daug skiriasi Nissan Leaf skirtas JAV rinkai ir Europinis modelis, tad nutariau savo žinias sudėti į vieną vietą. Ne į visus klausimus turiu garantuotus atsakymus, tad, jei esu neteisus, ar parašysiu ne viską – drąsiai pildykite ir komentuokite. Norisi, kad šis straipsnis padėtų visiems, nusprendusiems įsigyti elektromobilį iš JAV.

Gamybos vieta

japan-flag12Visi 2011 ir 2012 metų Nissan Leaf yra pagaminti Japonijoje, Nissan gamykloje Oppama mieste. Taigi, jei šių gamybos metų modelį nusprendėte įsigyti, nesvarbu ar tai modelis su vairu dešinėje, ar kairėje, visi jie bus gimę vienoje vietoje. Gerai ar blogai yra automobilis gamintas Japonijoje – spręsti jums.

Nuo 2013 metų sausio mėnesio JAV rinkai skirti Nissan Leaf gaminami ten, kur ir parduodami – JAV, Smyrna mieste. Nuo 2013 metų kovo gamyba startavo ir Jungtinėje Karalystėje Sunderland mieste esančioje gamykloje.

Taigi, jei renkatės Nissan Leaf iki 2013 metų, visi jie 100% japoniški, o jei po 2013 – gali būti gimę JAV, Japonijoje arba Didžiojoje Britanijoje.

Mylios ir kilometrai

speedometerKam yra tekę susidurti su automobiliais iš JAV, tie žino, kad greitis ten matuojamas myliomis ir spidometro padalos graduojamos būtent jomis. Tiesa, nemaža dalis automobilių, pagamintų JAV rinkai visgi turi ir kilometrų padalas, tik jos būna ne tokios ryškios, kaip mylių.

Nissan Leaf spidometras yra elektroninis, tad perjungimas iš mylių į kilometrus atliekamas elementarių nustatymų pagalba. Perjungimas paprastas, nereikia jokių programavimo darbų ar kitokių gudrybių.

Farenheito ir Celsijaus laipsniai

thermometerKaip ir atstumą, taip ir temperatūrą JAV gyventojai matuoja kitaip. Ten karštį ar šaltį nusako Farenheito laipsniais, o pas mus – Celsijaus laipsniais. Kaip ir mylių atveju, kai kuriuose JAV automobiliuose rodomi tik Farenheito laipsniai. Kai kuriuose įmanomas jų pakeitimas į Celsijaus, bet jei jų nustatymas – ne elektroninis, dažniausiai tiesiog tenka išmokti, kad pvz. “low ninetees” yra apie 30 laipsnių Celsijaus.

Kaip ir mylių pavertimas kilometrais, taip ir Farenheitų – Celsijais yra labai paprastas. Iš tikrųjų, tai perjungimas tas pats, kaip ir atstumo – pasirinkus metrinės sistemos matus spidometras rodo kilometrus bei Celsijus, o ne mylias ir Farenheitus.

Priekiniai, galiniai, posūkių bei rūko žibintai

fog-lightApie skirtumus žibintų srityje turbūt dauguma jūsų esate girdėję:

  • automobiliai, skirti JAV rinkai neturi posūkių žibintų šonuose ant sparnų ar veidrodėlių. Europoje tai – privalomas elementas. Nissan Leaf JAV modelis šių papildomų posūkių žibintų neturi, tad juos reikia įrengti. Jei mano Nissan Leaf pardavėjas nesuklydo, turiu papildomus posūkio žibintus nuo BMW automobilio. Karma, ne kitaip 🙂
  • posūkio žibintai JAV gali būti oranžiniai arba raudoni, o pas mus – tik oranžiniai. Kiek man teko susidurti, Nissan Leaf žibintai turi geltonus posūkio žibintus, tad su spalva problemų Lietuvoje nekyla
  • JAV automobiliuose dažniausiai nebūna galinio rūko žibinto. Priekiniai rūko žibintai tiek Europoje, tiek JAV nėra privalomi, o su galiniu yra kitaip – Europoje jis būtinas. Taigi, galinį rūko žibintą bei mygtuką su indikacija netoli spidometro įrengti teks
  • Europiniuose automobiliuose dešinysis artimųjų šviesų žibintas turi specifinį spindulio laužimą tam, kad geriau apšviestų kelio ženklus bei pakelę. Jungtinėje karalystėje eismas vyksta kita puse, tad ir spindulio laužimas vyksta kairiame, o ne dešiniame žibinte. JAV tokių reikalavimų nėra, tad abu žibintai laužimo neturi. Nesu tikras, kaip yra su Nissan Leaf, bet, tikėtina, kad vienos pusės žibintą teks pasikeisti
  • galiniai ir priekiniai šoniniai indikatoriai. JAV automobiliai paprastai tiek gal, tiek ir priekyje turi nuolat degančius raudonus arba oranžinius indikatorius. Priekiniuose žibintuose, bent jau anksčiau, esančius indikatorius reikdavo išmontuoti (arba pakeisti pačius žibintus), o galinius – bent jau išjungti ar pakeisti spalvą iš raudonos į oranžinę. Dėl šito punkto ir Nissan Leaf turiu mažiausiai supratimo, kadangi registravau ir sertifikavau automobilį ne pats. JAV modelis gale tikrai turi raudonus indikatorius, o dėl priekio – tikrai nežinau. Yra nemaža tikimybė, kad visus indikatorius registruojant automobilį Lietuvoje teks susitvarkyti.

Nissan Carwings / Connect EV

egluteNissan Leaf yra išmanus automobilis, turintis anksčiau vadintą Nissan Carwings, o dabar – Nissan Connect EV jungtį su gamintoju. Jūsų Nissan Leaf automobilis specifine GSM paslauga yra susijungęs su Nissan serveriais internete, kur saugoma jūsų kelionių informacija, informacija apie tai, kiek “medelių” užauginote važiuodami elektromobiliu ir pan. Internete galėtumėte matyti ekonomiškumo rodiklius bei palyginti juos su kitais Nissan Leaf vairuotojais.

Kita galimybė, kurią suteikia automobilio jungtis su gamintoju yra, mano asmenine nuomone – svarbiausias dalykas, kurio netenkame važinėdami Nissan Leaf elektromobiliu iš JAV Europoje. Jei viskas veiktų ir Europoje, mobiliajame telefone galima būtų:

  • matyti įkrovimo statusą
  • įjungti automobilio šildymą
  • įjungti įkrovimą ar jį išjungti
  • įjungti automobilio kondicionavimą

Deja, bet visa tai, ką ką tik aprašiau, Europoje neveikia. Nepadeda net esamo mobiliojo ryšio modemo keitimas tinkamų dažnių (JAV jie kitokie) GSM modemu. Nesu tikras, ar kam visgi yra pavykę šios srities perdarymas, bet aš nuleidau rankas sužinojęs, kad reiktų pakeisti modemą, pagrindinį audio įrenginį su visais jo smegenimis ir tai kainuotų beprotiškai daug.

Bet net ir šie pakeitimai nebūtinai padėtų, nes  dar reiktų labai gerų draugų Nissan atstovybėje, kurie prijungtų jūsų Nissan Leaf prie “tinklo” bei labai gudrių elektronikų, kurie visa tai “pririštų” prie automobilio. Pasak kažkurio forumo informacijos, elektroniniu būdu reiktų pakeisti netgi jūsų automobilio VIN numerį.

Jei kažkas iš jūsų žinote, kaip galima padaryti šią paslaugą veikiančia už nebaisiai didelius pinigus bei neeinant kryžiaus kelių – būtinai atsiliepkite ir pasidalinkite su kitais “nelaimėliais”.

Žemėlapis ir įkrovimo stotelės jame

mapNissan Leaf SV bei SL komplektacijos turi didelį liečiamą ekraną bei GPS navigaciją. Vėlgi, JAV gamintuose automobiliuose žemėlapiai yra apriboti JAV teritorija. Nors jūsų GPS padėtis yra nustatoma, pagal Nissan žemėlapį Lietuva yra kažkur Atlanto vandenyne, netoli JAV krantų. Visos jūsų Lietuvoje naudojamos įkrovimo stotelės yra išsaugomos, bet jos atgula ten pat – vandenyne, tad ir naviguoti iki jų nėra jokios prasmės.

Geras Europos / Lietuvos žemėlapis su visomis mūsų turimomis įkrovimo stotelėmis padėtų geriau planuoti maršrutą ir, galbūt, būtų puikus pagalbininkas elektromobilių vairuotojams, bet, deja, standartiškai to JAV rinkai skirtame Nissan Leaf nėra.

Gera žinia yra ta, kad Lietuvoje yra ne vienas gudrus elektronikas ir bent jau šį dalyką dalinai galima išspręsti – Europos žemėlapiai ir SD kortelė su jais gali būti “pririšta” prie jūsų Nissan Leaf elektromobilio. Ką gi reiškia dalinai? Pasak tų gudrių specialistų, naudojant žemėlapius, prarandamos kai kurios kitos funkcijos, pvz radijo stočių perjungimo galimybė.

Pats nesu įsidiegęs Europinių žemėlapių, nes pagailo pinigų – operacija kainuoja 100 eurų. Jei prisiruošiu ją padaryti arba pavyks rasti, kas ją padarytų už draugiškesnę kainą – būtinai su jumis pasidalinsiu. Kol kas galiu pasidalinti tik kontaktais tų, kas siūlosi jūsų žemėlapius padaryti Europiniais už 100 Eur – tel. 8 685 55479, Marius, Kaunas (kitų miestų gyventojai gali atsiųsti savo įrenginius perprogramavimui). Mariaus skelbimą galite rasti čia.

Radijo dažniai 

frequency

FM radijo dažniai yra dar vienas galvos skausmas bet kuriam JAV rinkai skirto elektromobilio vairuotojui. JAV yra naudojami tik neporiniai FM radijo stočių dažniai, pvz. 101.1, 101.3, 101.5, 101.7 ar 101.9 MHz. Automobilyje iš JAV neveiks radijo stotys, naudojančios 101.0, 101.2, 101.4, 101.6 ar 101.8 MHz dažnius.

JAV rinkai skirtas Nissan Leaf turi šią problemą ir todėl Vilniuje šio elektromobilio vairuotojas negalės klausytis radijo stoties M1 (106.8 MHz) ar A2 (96.4 MHz) ir pan. Kaune negros Power Hit Radio (91.0 MHz), M-1 (106.6 MHz) ir t.t.

Sprendimo radijo dažnių problemai man pačiam nepavyko rasti, tad jei kas turi patirties – kviečiu pasidalinti, nes klausimas tikrai aktualus daugumai Lietuvos Nissan Leaf vairuotojų.

Nissan Leaf Namų įkrovimo stotelė

Elinta motors HomeBoxAmerikiečiai namuose turi 110V tinklą, tad jų rinkai skirti krovikliai palaiko būtent tokią įtampą. Kiek man teko susidurti, 2011-2012 metų 110V krovikliai yra nesunkiai perdaromi, kad veiktų su mūsiškais 220V tinklais. Nuo 2013 metų krovikliai arba yra perdaromi sunkiai, arba neperdaromi.

Labai nemaža tikimybė, kad savo Nissan Leaf namų įkrovimo stotelę teks pirkti Lietuvoje, o jų kainos prasideda nuo poros šimtų eurų. Kelios naudingos nuorodos pagrindiniuose miestuose:

Beje, dar yra variantas ieškoti dėvėtos įkrovimo stotelės internete (pvz. Ebay), o didžiausia tikimybė rasti tokią už draugišką kainą – Jungtinėje Karalystėje, mat ten stotelių įrengimą finansuoja valstybė. Už šią idėją esu dėkingas nuolatiniam skaitytojui ir komentuotojui Nero.

Vidutinio greičio įkrovimo kabelis

Type 2 MennekesJums pasiseks, jei Jūsų Nissan Leaf turės miesto stotelėms skirtą kabelį. Kiek man teko matyti, šie kabeliai automobiliuose iš JAV neatvažiuoja. Kita vertus, net jei jums ir pasisektų, Nissan Leaf naudoja Type 1 jungtį, o mūsų miestų stotelės yra Europinio, Type 2 standarto, tad vis tiek reiks perėjimo iš Type 1 į Type 2.

Dažniausiai šio kabelio Nissan Leaf elektromobilio bagažinėje nerasite, tad nereikės ir perėjimo. Visgi, jei norėsite naudotis viešomis įkrovimo stotelėmis (išskyrus greitąsias), jums reikės Type 1 į Type 2 kabelio. Jis nėra pigus, o kaina Lietuvoje prasideda nuo 200 Eur (5 m, 32A). Praktiškai visi prekybininkai, prekiaujantys įkrovimo stotelėmis, prekiauja ir šiais kabeliais, tad problemų surasti, kur nusipirkti, nėra. Kontaktai – kiek aukščiau. Vėl gi, tokį kabelį (netgi ir dėvėtą) galima įsigyti Ebay ir kaina, tikėtina, bus bent kiek mažesnė.

Jei jūsų Nissan Leaf turi 6.6 KW įkroviklį (tik nuo 2013 metų ir tik SV/SL komplektacijose), jums reikia 32A laido (storesnis ir brangesnis), jei ne – užteks ir 16A laido (plonesnis ir pigesnis). Populiariausias laido ilgis – 5, 6 arba 10 metrų. Aš pats turiu 5m laidą, o blogo skaitytojas Nero visiems rekomenduoja 10m ilgio laidą, leisiantį krautis net tada, kai įkrovimo stotelė yra užstatyta kito automobilio.

Ar yra gerų žinių perkantiems Nissan Leaf iš JAV?

akcija

Jei skaitėte visą tekstą iki šios vietos, turbūt uždavėte klausimą – o ar yra kokių nors pliusų perkant naudotą Nissan Leaf elektromobilį iš JAV? Juk minusų – žiauriai daug ir jei viską daryti pačiam, o ne patikėti darbus pardavėjams – susigaiš marios laiko ir pinigų…

Laimėjimas, visgi yra. Ir tai – pagrindinė priežastis, kodėl Lietuvos keliuose taip daug Nissan Leaf elektromobilių iš JAV. JAV vyriausybė taiko iki 7500 USD lengvatą Nissan Leaf elektromobilių pirkėjams. Taip pat pas juos mažesnės pradinės pirkimo kainos. Na, o pridėjus didelę remonto kainą ir tai, kad JAV gyventojas dažniausiai į autoįvykį patekusį  automobilį atiduota draudimo aukcionams, o ne jį taiso, net ir įskaičiavus transportavimo kaštus, perdarymo kaštus bei automobilio remontą po įvykio, Lietuvoje jis kainuoja vis dar pigiau, nei analogas iš Europos.

Na ir dar vienas pliusas – iš JAV atvažiavusių automobilių rida klastojama labai retai, mat gan paprasta sužinoti, kokia rida buvo aukciono ar prieš tai darytų aptarnavimų metu.

20 minčių apie „Nissan Leaf iš JAV palyginimas su europiniu“

  1. Labai geras straipsnis. Dėl ridos: man neseniai keitė spidometrą, nes buvo įdėtas ne toks koks turi būti (nebuvo kameros ekrano spidometro dešinėje). Įdėjus naują – rida 0, nulis net ir pagrindiniam kompiutery. Tai taip išeina, kad informacija saugoma tik spidometrą (bent jau e-nv200 atveju).
    Dėl carwings, yra kita programa vadinasi Leaf Manager, ji veikė netgi tada, kai carwings serveriai išjungti kelis mėnesius buvo, tai gal veiktų su USA Leaf?
    Dėl laido, perkant UK naują, extra 5m 32a laido kainuoja tik £30-50 brangiau, bet yra labiau nei geras planas B, jei stotelė užblokuota (ICE’d; užblokuota su Internal Combustion Engine transporto priemone)
    Rida elektromobilyje mažai ką reiškia, labiausiai reikia tikrint bateriją (pas mane 93% po 56 tūkstančių mylių per 7 menėsius), nes aš po tokios ridos tik priekines padangas esu keitęs ir 2 kartus dapylęs langų plovimo skysčio. Su prieš tai turėtu Peugeot iOn buvo tas pats, per metus 35 tūkstančiai mylių, keistos tik priekinės padangos ir pilta langų ploviklio).
    Kaina, UK Leaf galima jau nupirkt už £7-9 tūkstančius, ar verta keisti vairą – nežinau. Su kuo kalbėjau, ką turėjo Japonijoje pagamintą Leaf – sakė surinkimo kokybė žymiai geresnė negu UK Sunderland gamyklos.
    Bendrai dėl navigacijos: ten labai daug kas surišta su kitais Leaf komponentais, tai nežinau ar įmanoma atjungt, bet mano atveju – tik radijas/cd grotuvas pas mane, tai prie progos 7 colių Android cd/dvd player bus įdėtas su išvažiuojančiu ekranu, kai tik laisvų £250 bus 😀
    Priešrūkinis žibintas: UK jis eina tiesiai buferio apačioj, kad nereiktų skylių buferyje daryt, dasideda papildoma plastmasinė “lūpa” vadinama, o joje – žibintas.
    Posūkiai, gabaritai: prieš 10 metų pirkau Mitsubishi 3000GT iš USA, tai posūkiai yra LED juostelės priklijuotas veidrodėlio apačioje (nes bendrai 3000GT labai didelius veidrodėlius turi), ir bent jau tuo metu galiojančiais reikalavimais turi būti matomi 5 laipsnių kampu, tiek iš priekio, tiek iš galo. Mitsubishi taip pat neturi gabaritinių lempučių, tai manau čia tos kur straipsnyje minėtos geltonos/raudonos šonuose. Sprendimas buvo toks: prieky – kadangi lempos yra pakeliamos su atskiru mygtukų, o ne iškarto įjungus šviesas, tai įjungi normalias trumpąsias, ir jos šviečia tiesiai per pusiau permatomą plastikinę detalę priešais lempą (ten gabaritinė lemputė yra įgrežta europiniam variante; tokia panasi kaip ir mazda 323F, arba Toyota Celica); gale – gabaritinės šviečia bet kokiu atveju vos ilgąsias įjungus. Beje, keisčiausia yra tai, kad ant jungtuko įjungti šviesas, yra padala įjungti gabaritų, tačiau niekas nevyksta, niekas neisijungia. Nežinau ar Leaf turi ‘gabaritus’ prieky, bet manau, kad taip.
    Laukiu lapkričio 1, laimėjau Tesla Model S savaitei (nerašė kokia konkrečiai specifikacija) su Polar prenumerata. http://www.polar-network.com/experience
    Kroviau 23 skirtingose UK vietose mažiausiai 20min, kartais net iš kelio specialiai išsukdavau (:D)

      1. Bandysiu video daryt 🙂 yra dabar kanale 4 labai mėgėjiški video. Galit užmesti akį, suveskit YouTube “Nero e-nv200” ir turėtum rasti. Video bus daugiau netolimoj ateity, todėl galite ir prenumeratą įsijungti 🙂

  2. Nissan Leaf pardavinejami JAV zibintu keisti nereikia, nes jie turi ta spindulio pakilima.Ir tas pakilimas yra tiek abiejuose zibintuose.
    Del priekiniu ir galiniu soniniu lempuciu, tai gali ir degti ir nedegti del to problemu sertifikavime nera. As priekinius isjungiau, o gale is vis vienas orginalas (JAV), o kitas europinis.
    Del zemelapio tai mano Nissan is Floridos tai as vazineju sausuma, labai nesigilinau konkreciai kur.

    1. Tomai, ačiū už papildymą apie žibintus. Anksčiau prie tų šoninių lempučių kabinėdavosi – man teko išjunginėt Mitsubishi Outlander, nes nepraleido… Gal dabar paprasčiau žiūri.

      1. Del zibintu gal ir paprasciau, bet del emisijos lipduko konkreciai prisikniso. Ir be jo niekaip. Nors ir arkliui aisku kad emisijos nera, bet turi buti orginalus lipdukas ant kapoto ir taskas.

        1. Kas čia per emisijos lipdukai? Gal turi kokią foto?
          Dainiau, aš laidą pasidariau pats per 5-10min 🙂 labai geras daiktas kaip planas B, nes nežinau kokia situacija Lietuvoje, bet čia daug yra karavanų (kaip jie lietuviškai vadinasi? 😀 nū, kur priekaba gyvenama atostogoms) parkų, tik jie arba 6A (leaf/e-nv200 mažiau nepalaiko) arba 10A, tai apie 5-7min 1% gauni 🙂

  3. Beje, čia ne į temą prie straipsnio, bet gal kas yra tikrinęs tą įkrovimo stotelę Žemaičių Kalvarijoje? Rodo caravan mains, bet niekas niekada nebuvo check-in padaręs, foto taip pat nėra.
    Gal išeitų straipsnį parašyti su nuotykiais 🙂

    1. Aš pats tai dar net laido neturiu, kad tą caravan mains prisijungti. Kažkaip nelabai reikia Lietuvoj 🙂

  4. Del priekiniu zibintu. Tai europiniuose variantuose yra apsvieciama desine puse, UK – kaire puse, o USA – yra horizontalus (nei viena puse nera labiau apsviesta) ir tas yra tinkama Lietuvoje.
    Priekiniai soniniai indikatoriai (europiniuose modeliuose jie yra zydros spalvos, USA – oranzines). Jie gali buti ijungti ir as sertifikavau ir praleido.
    Posukiai ant veidrodeliu Leaf netinka, nes sertifikuojant reiketu irodyti, kad zibintas ant veidrodelio turi E5 (jei neklystu) originalu zenklinima, tas reiskia kad turi buti originalus gaminamas, o kinietiski ar kiti variantai kur yra nesertifikuoti, netinkami sertifikuojant auto LT.
    Na ir del Carvings. Tai veinas pazystamas pasidare, bet kainuoja apie 600 eur. ir daresi del to kad jam is USA atvaziavo leaf be SD korteles (kas reiskia, kad neveikia centrine konsole, nei radijas, nei vejelis, nei programavimas krovimo ir pan.) tai jis pirko centrines konsoles bloka (kur yra ekranas) ir jis turi buti europinis, tada dar perdavimo bloka (ar kazka, as tiksliai nezinau) ir ji reikejo priristi prie jo masinos. Bet kaip ir cia buvo rasyta reikia dar kad nuo senos masinos butu nuresetintas ir tam reikia VIN numerio, dokumentu donoro automobilio ir kad kazkas ta padarytu toje salyje is kur yra masina donoras. Tai truputi yra darbo ir kainuoja sakyciau nemazai, bet tada jau jis naudojasi pilnai 100% visomis galimybemis ir info.

  5. Puikus straipsnis! Būtų labai įdomu sužinoti daugiau apie galimus workaround’us Carwings/Connect EV ir Navigacijai 🙂

  6. Bent jau nuo 2013 metų Leaf gaminti Smyrnoje turi visus GSM dažnius palaikantį modemą. Prisijungti prie tinklo galima imitavus AT&T operatoriaus SIM ID (ieškokit ebay seniems iphone sim id replicator). Veikia paprastai:

    Sulieti bet kokią Lieuvišką SIM kortelę su SIM ID replikatoriumi ir įdedi į modemą mašinoje (atsisuka 4 varžtai ir išėmus pirštinių dėtuvę (liaudiškai bardačioką), dešinėje pusėje yra juoda dėžutė. Atsuki vieną varžtą per vidurį ir įdedi modifikuotą SIM vietoj senos.

    Viską uždarius įjungiame automobilį ir jame turėtų užsidegti ikonėnė jog ryšys su internetu užmegztas. (automobilis su sklindančiu radijo signalu iš priekio)
    Tačiau čia ir baigiasi visas smagumas. Spėju – JAV leaf serveris į kurį bando prisijungti automobilis neleidžia prisijungti IP adresams iš užsienio, todėl net ir turint veikiantį Carwings/NissanConnectEV accountą prisijungti nepavyksta.
    Kaip suprantu, kad sistema veiktų reikia pakeisti prisijungimo serverį pačiame automobilio kompiuteryje ir tuomet priregistruoti jį prie europinio serverio.

    Kiek girdėjau Norvegijoje porai žmonių yra pavykę tai padaryti, bet tai padarę Nissan darbuotojai neišsiduoda ir daugiau informacijos anglų kalba neradau. (jei kas moka norvegų – paieškokit). Tad kol kas neradau informacijos kaip apeiti šią problemą, bet dalinuosi idant kam priereiks šių žinių.

    1. Jonai – labai įdomi info. Rusiški forumai teigia, kad su GSM operatorium Nissan Leaf bendrauja ypatingais paketais, tad galbūt tai yra priežastis, kodėl toks sužaidimas nepadeda. Visai tikėtina, kad mobilaus operatorius turi kažką enablinti, ko įprasta kortelė nedaro. Na ir dar vienas dalykas – JAV VIN neleidžia kurti accounto europiniam serveryje. Tikėtina, kad tuose paketuose vaikšto ir VIN, o jei operatorius VIN neenablinęs – toliau niekur nepraleidžia

      Kita vertus, gal programiškai suspoofinus automobilio VIN iš USA į EU, ta apgavimo operacija suveiktų?

      1. Kiek suprantu VIN turi egzistuoti Europinėje nissan duomenų bazėje tam kad būtų atpažintas ir priregistruotas.

        1. Aš manau kad jis egzistuoja Europinėje duomenų bazėje, tačiau ne Nissan, o tiesiog, automobilių. Tame, kaip suprantu, ir yra didžiausia problema.

          Dainiau, dėl automobilio VIN pakeitimo – ar tai nebūtų traktuojama kaip sukčiavimas? Dėl “ypatingų paketų”, tai kažkaip abejoju, manau, gal yra AT&T IP rėžiai, kuriems leidžiama kreiptis? Taip pat, kažką skaičiau, kad connection’ą inicijuoja (nežinau ar visada…), Nissan serveris, atsiųsdamas SMS žinutę, pasikeitus SIM kortelei – SMS negaunama. Galbūt čia ir yra didžiausia problema?

  7. Jonai, bandžiau paieškoti “iphone sim id replicator” ir pasibandyti kaip ir kas vyksta su Carwings tavo nupasakotu atveju, tačiau niekur neradau šio “dalyko”. Gal gali plačiau (nuorodą pvz. iš ebay ar kažką daugiau 🙂 )?
    Ačiū!

    1. Greičiausiai – taip. Realiai – dar mažai kas bandė manau. Kitas dalykas – gali būti ir dar prasčiau, mat spidometras analoginis, tad neperjungsi paprastai mylių į kilometrus.

      1. As kai neradau europinio spidometro 3000GT, tai baltus ciferblatus plazminius susidejau su km vietoj myliu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *